5/4-2018 - Hva vil denne dagen bringe?

Slettet bruker
NEL 05.04.2018 kl 08:53 11489

Etter mye turbulens i markedene i går, synes det å gå mot en positiv dag for OB.
Men hva vil skje med NEL i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 14:00 6756

Takk Tradinator ?

Dersom Nikola og NEL skal ha møte her i neste uke, så er det vel mulighet for at de kommer til å skrive en bindende kontrakt..?
Redigert 05.04.2018 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 14:17 6675

Jeg er rimelig sikker på at NEL ledelsen legger inn et besøk hos den store franske NEL kunde: H2V Products i morgen, eller tidlig i neste uke, da NEL også deltar på den store franske hydrogenmessen.
H2V har signert avtalen med NEL, så den vil de sikkert få igang igjen. Ellers kan det koste H2V Product dyrt. Avtalen er stoppet, da H2V ikke har betalt ihht avtale, men gigaavtalen er ikke terminert. Slik at avtalen er aktiv - med de forpliktelser dette innebærer for H2V Product.
Så kommer også mr.Milton og hans Nikola ledere til Norge denne helgen, og de skal være hos NEL hele neste uke for å kunne sy sammen de neste 28 giga stasjonene som ikke er børsmeldt. Det kan jo også komme en fet rammeavtale mellom NEL og Nikola i neste uke, da de går hånd i hånd, og de er samlet rundt møtebordet hos NEL?
Tenk på den saftige NEL kursutviklingen i neste uke hvis giga NIKOLA og giga H2V er i boks med en formell konkret melding via OSE? Da har vi et solid løft.
So big thing could happen anytime :-) Stay inside NEL.
Redigert 05.04.2018 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Tradinator
05.04.2018 kl 14:25 6633

Forstod som om Milton også skulle delta på investorsamlingen hos Carnegie, tror kanskje han er rett mann til å overbevise tvilerne om at dette blir saker. Det skal legges en fremdriftsplan om leveransene fremover og ser vel ikke bort i fra at de utvider avtalen med flere stasjoner.
Slettet bruker
05.04.2018 kl 14:28 6619

Det stemmer, Tradinator. Både NEL og NIKOLA deltar på investorsamlingen hos Carnegie i neste uke, så der kan det komme gode NEL nyheter :-) Jeg er overbevist om det kommer en god melding fra NEL dagen føre investorsamlingen.
Redigert 05.04.2018 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Fullkasse
05.04.2018 kl 14:53 6489

Stanger litt opp mot 2,7 mulig vi skal over den til slutt
Slettet bruker
05.04.2018 kl 15:24 6396

Registrerer at fordelingen mellom kjøp og salg er 45/55 på Hegnar Marked.
Kan de skille på kjøp/salg selv om aktørene nå er hemmelig?
Furuen
05.04.2018 kl 16:12 6259

De kan se om det kjøpes opp, eller selges ned i hver handel.

Nå er forholdet 46/54.
Redigert 05.04.2018 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 17:52 3367

Virker litt rart at det var så mange handler som ble initiert av kjøper i dag. Mon tro hvem som solgte seg ned/ut?
Synes egentlig det var en rar måte å gjøre det på. Stuntet utløste nok også mange stop loss samt tvangssalg.
Tradinator
05.04.2018 kl 22:23 3149

Leser på Twitter at Proton/Nel åpner stasjon i Wallingford Connecticut i dag. Det skjer ting vi ikke får med oss også. Denne ordren kan jeg ikke huske er meldt?
Slettet bruker
05.04.2018 kl 23:22 3073

Ja så det samme, legger ved link: https://twitter.com/brad_bradshaw

Bit for bit så vokser Nel og hydrogen, dagens kurs gjenspeiler ikke det som kommer. Det gav mange en kjøpsmulighet, for de som solgte så tror jeg det var en tabbe de kommer til å angre på. Kursen i Nel svinger, det har den alltid gjort. Kurs har alltid kommet tilbake. Jeg tror ikke mange faktisk er klar over hvor stort Nel og Nikola faktisk trolig kommer til å bli. Hydrogen kommer til etablere seg tungt i USA og da kommer resten av verden etter uansett, tror jeg får jeg si.

Q1 8. mai, jeg tenker det kommer nyheter her som gjør at det er lurt å sitte med akjsene fremover. Nel og Nikola virker som en sterk enhet, tenk 3-4 mnd tilbake når mer var uavklart rundt Nel/Nikola, ser ikke alt veldig mye bedre ut idag?

..og H2V?? Husk at det er ikke fordi det er mangler hos Nel som gjør at dette er satt på vent, det er H2V's ansvar alene. En ting til, hadde finansiering vært iorden så hadde melding rundt dette prosjektet sett annerledes ut. Frankrike har forpliktet seg ift Paris avtalen, et eller annet må gjøres for å nå kutt i co2, Macron har vært tydelig på at dette skal nåes. Prosjektet er ikke dødt slik jeg ser det, et eller annet kommer også her. Frankrike er ledernasjon når det gjelder kutt i co2.
Kommer finansieringen på plass, Frankrike har egentlig ikke noe valg, så kommer prosjektet på skinner igjen.
Redigert 05.04.2018 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Crom
05.04.2018 kl 23:50 3018

Høres ut som om de har satt opp en hydrogenstasjon på fabrikken til NEL Proton Onsite. Likevel pussig at NEL ikke har nevnt det forbindelse med planer for utvikling av selskapet, i alle fall har heller ikke jeg fått det med meg. Dette er sannsynligvis en stasjon NEL har betalt for selv, så det har ikke noen direkte kursdrivende effekt, men det gir i det minste en signaleffekt ved at de viser seg med hydrogenstasjon også på østkysten av USA.