Din boligsituasjon

mrpotato
23.08.2019 kl 21:52 3564

Mye krangling her inne for tiden. Er det ikke så enkelt som det at man kjøper hvis man har tro på boligmarkedet, og at man selger og leier hvis ikke?

Hadde vært gøy om alle kunne skrevet noe om sin boligsituasjon. Leier du? Leier du ut? Eier du?

Jeg kan begynne:

Leier for tiden ut 4 boliger i Oslo. Har akkurat kjøpt nummer fire. Skulle gjerne kjøpt mer men ønsker ikke å skatte av det som næring. Dessuten står denne 5X regelen litt i veien for det.

Selv bor jeg i en bolig jeg ikke eier selv for tiden, til en rimelig sum. Ønsker ikke å forklare detaljene rundt dette.

Håper ALLE som er noe aktive her inne deler sin situasjon med oss. Spesielt de med sterke meninger! Så kan vi se om dere "practice what you preach" :)

Du er skikkelig «Bull i bolig du»!

PS:
Oslofakta:
Juli 2019 er 2,9 prosent høyere enn juli 2018
Juli 2018 er 0,1 prosent høyere enn juli 2017
Juli 2017 er 3,9 prosent høyere enn juli 2016

Men dette tror du nå skal snu til 4-5 % årlig vekst framover.
Redigert 26.08.2019 kl 22:08 Du må logge inn for å svare

Bor selv i en 2-roms og leier ut en 3-roms. Ca 40 % belånt totalt. Begge innenfor Ring 2 langs Akerselva.

Så prisene øker altså? Jøss.
Det var vel akkurat dette jeg ikke ønsket å diskutere. Jeg har begrunnet mitt valg, så får du leve med det. Håper det er ok for deg.

Eier en toroms som jeg bor i selv. ca 25% belånt

Bor i enebolig som eies 50/50 med samboer (gjeldsfri)

- Leier ut privat: 1 leilighet i Oslo (55% belånt av nåverdi). 1 leilighet i Drammen (62% belånt av nåverdi). 1 rekkehus i Drammen (80% belånt av nåverdi)
- Leier ut i selskap (AS) : 1 Leilighet i Oslo (Gjeldsfri). 1 næringsbygg Hokksund (gjeldsfri).
- Kjøpt nylig for utvikling/renovering i selskap: 1 enebolig Drammen (100% belånt). 1 enebolig Åmot (100% belånt).

Ønsker i grunn å bygge et utleieselskap der man har nok inntekter kontra utgifter til å kunne ta ut 30000nok i mnd i lønn, og at det fortsatt rusler og går rundt etter lønnsuttak. Har også et annet selskap (import/salg) som også kan utbetale ca 30000kr i mnd i lønn.

Privat vil jeg selvsagt komme opp på 4 enheter for utleie igjen (Solgte to i fjord og kjøpt en ny i år).

DOA
05.10.2019 kl 20:58 148

Innlegget er slettet av DOA