QEC-encouraging news for both Alberta and our nation as a whole

MC Axel
QEC 23.08.2019 kl 21:58 32769

Good news!!!

"Nebraska rules in favour of Keystone XL

JOC News Service August 23, 2019

HARDISTY, ALTA. – The Nebraska Supreme Court has approved the Keystone XL Pipeline, prompting praise from Alberta officials.

“Today’s approval is encouraging news for both Alberta and our nation as a whole,” said Alberta Premier Jason Kenney in a statement to media. “This court victory is another step forward for this vital pipeline project after far too many years of regulatory delays and hurdles.”

Kenney added that he was elected on a platform to get pipeline projects built to get the province’s oil and gas resources to market. XL.

“In all of our government’s engagement with U.S. officials, we have consistently stated that this pipeline is critical to North American security and prosperity,” he said. “Alberta is a stable, secure and responsible energy supplier to the United States that can be relied on at a time of geopolitical uncertainty.”

Kenney also lamented that many projects have been obstructed by opponents and expressed gratitude to U.S. officials for approving the project.  

 “While we welcome today’s decision, Canadians should understand that our country needs to take steps to take control of our own economic future,” said Kenney. “It is essential that the Trans Mountain Pipeline be built, and the federal government’s disastrous ‘No More Pipelines’ Bill (C-69) and West Coast Tanker Ban (C-48) must be repealed so that we can deliver Alberta’s responsible energy to international markets.”

The ruling caps off nearly more than a decade of permitting disputes between environmental advocates and project proponents. The project still faces a federal lawsuit in Montana attempting to block construction and a handful of landowners along the route have not given permission for the work.  

The proposed Keystone XL expansion would reach from Hardisty, Alta. and Steele City, Neb. The pipeline would have the capacity to transport up to 830,000 barrels of oil per day to Gulf Coast and Midwest refineries."


https://canada.constructconnect.com/joc/news/resource/2019/08/nebraska-rules-favour-keystone-xl

Redigert 21.01.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
MC Axel
25.09.2019 kl 00:27 14105

It looks good for the Conservatives at the moment. Hopefully, the Canadian people have realized that Justin is a fraudster

UPDATED ON SEP 24, 2019 AT 9:02 AM ET

Poll Tracker

Maintained by CBC poll analyst Éric Grenier, the Poll Tracker aggregates all publicly available polling data.

Poll averages

CON
34.7%
up +0.3

LIB
32.9%
down -0.7

NDP
13.5%
up +0.3

GRN
10.1%
up +0.1

BQ
5.0%
up +0.3

PPC
2.9%
down -0.2

OTH
1.0%

Data unavailable 0.0



"Latest polls and projections

The Conservatives have moved ahead of the Liberals in the wake of Justin Trudeau's blackface scandal and have erased much of the Liberals' seat advantage. A minority government headed up by one party or the other is more likely than a majority government at this stage. The New Democrats have still not shown any growth and are on track to lose most of their caucus, while Green support has stabilized after a dip from historic highs."
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 07:31 13865

Verden er ikkje avhengig av gassproduksjon fra Qec. Det finnes mer enn nok av gass i verden. Problemet er at kull er billigere enn gass. Dette er også en av grunnene til at Trump har gjenåpnet kullgruver i USA.

Vedr. Chris 56 som etter eget sigende skulle ha en høy stilling innen canadisk oljeindustri.
Jeg ba admin undersøke om dette var svindel. Det var det siste vi hørte av Chris 56. Kanskje en tilfeldighet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
25.09.2019 kl 08:26 13686

PU

Miljøhysteriet

Global oppvarming, et av flere miljøproblemer verden står ovenfor.

Teknologien på den ene side og massehysteri på den andre.

Vår hydrokarbondrevne verdensøkonomi er ikke forenelig med miljøbevegelsens fryktkultur. Verdens ende er ikke nær.

Det jobbes på spreng i industrien for å finne gode løsninger for å redusere industrien og selve Carbonindustriens CO2 utslipp. Alt fører til en samlet renere produksjon og de har kommet langt.

Ved å frakte denne rene produserte energien til land med store carbonavtrykk, er verden på riktig vei for å håndtere dette ene problemet - global oppvarming.

Andre miljøutfordringer bør gis mer spalteplass som feks plast.

Men det handler om været, de store katastrofene som i seg selv er en spin off til den store dramaturgien som bl.a apparatet rundt Greta og Champis vet å benytte seg av.
Et apparat styrt av store økonomiske krefter innen fornybar energi og selv krefter innen Carbonindustrien for å fremme enkeltes nasjoners tilførsel av LNG til verdenssamfunnet.

Det er et hysteri, rettet mot Olje & gass næringen, paradoksalt nok dem som gir velferd og som faktisk til slutt vil være dem som løser klimautfordringene.

Dersom ikke verden løfter blikket og hever seg over fryktdebatten kan en masse velgere bli lurt til urnene og stemme på partier som gjør våre barn en bjørnetjeneste.

I tillegg får vi en generasjon som vokser opp med frykt for at verden skal gå under - verre en den kalde krigen - som faktisk var reell.


Dersom ikke du forstår at dette har en direkte sammenheng med at; dersom Quebec vet å ta sitt ansvar - så tilfører de sin kortreiste Utica Shale energi til egen industri og sender den ut til verdensmarkedet som LNG.

...da har vi ikke mer å diskutere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 08:43 13611

...og like greit er det fordi Quebecs myndigheter har for mange måneder siden tatt sin avgjørelse ut fra en miljøfaglig vurdering og sunne forretningsprinsipper. Og ikke minst politisk tikk-takkeri.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
25.09.2019 kl 09:01 13524

Samtidig vet du at det pågår en forhandling mellom Questerre og myndighetene om gjennomføring av et Clean tech program. Et borreprogram som skal sannsynliggjøre muligheten for å utvinne Uticaressursene uten Kjemikalier, grått vann og nesten null utslipp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Stranger
25.09.2019 kl 09:07 13489

chris56 var en fake account som påståede at han var venner med Binnion osv. I dag ved de fleste "gamle" QEC'er hvem han var og hvad er hans ny nick.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 09:07 13466

Chris85

I går kl 17:48652

Imorgen er en ny dag.. da kvekker det nedover

-4.79%

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 09:27 13372

Oiii der ser man... jeg påstod flere ganger for lenge siden at han var fake.. Men hausera var altfor naive å lettlurte å trodde på han...

Chris56 å kiza42 var samme person.. kiza barbaroni irl...
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 09:34 13336

Også dette er en sannhet med visse modifikasjoner. Det foreligger en søknad om et pilotprosjekt som er tll til behandling i Miljødepartementet. Hva som har lekket ut av info fra myndighetene, er at Energidepartementet ikke kjenner til denne søknaden. Der i gården har man også nok en gang bekreftet at fracking ikke kommer på tale i St. Lawrence.
Å dømme etter tidligere signaler her på forumet, burde Miljødepartementets svarfrist på søknaden nå være overskredet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
25.09.2019 kl 09:41 13304

Tror vi nå skal vente å se hva som meldes vedr temaet, så vil synsingen bli belyst rettmessig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Jakal
25.09.2019 kl 10:11 13233

XL, det er mulig å være en del av det du kaller miljøhysteriet og samtidig heie på Qec´s Clean Tech-posjekt. Vi kan gjerne være strutser og fortsette på en gradvis tilnærming til et renere miljø. Men klimaendringene skjer i et tempo hvor en konservativ politikk ikke holder tritt, og den fossile industrien er hovedårsaken til det. Greta & co. har skapt et stemningsskifte som en del av oss mener er helt nødvendig for å aksellerere utviklingen i fornybar energi. Og ja, vi må akseptere (særlig i Norge) at det vil smerte velstandsmessig. Men den motsatte konsekvens er tapt livskvalitet for kommende generasjoner, hva velger du? Ved ikke å tro på de 97 % av forskerne som dokumenterer menneskeskapte klimaødeleggelser? Ved å fremme konspirasjonsteorier omkring den fornybare energien?
Jeg støtter Qec´s Clean Tech-prosjekt som en overgangsordning til nye energikilder, men er ellers usikker på fossilnæringens langsiktige fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 10:18 13214

Jakal
Norge markedsfører clean oil.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Mdg1
25.09.2019 kl 10:38 13159

Qec går som en kule idag :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 10:40 13144

De utålmodige må lures ut før oppgangen starter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 07:09 12688

XL2016 trekker utrolig nok frem Trump som gissel for sitt eget syn på global oppvarming. Som mange vil vite, har Trump gjenåpnet USAs kullindustri som i Obamas tid ble stengt nettopp fordi kull er en miljøversting. Henvisningen til "miljøeksperten" Trump som støtte for eget klimasyn, må representere en absolutt høydare her på HO.

De av dere som er opptatt av klimaspørsmål, bør i det minste skumme konklusjonen i rapporten til FNs klimapanel som ligger til grunn for Paris avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
26.09.2019 kl 07:34 12643

Pu - er du en fanatiker, jeg bare spør - er du det?

https://www.bbc.com/news/science-environment-49567197

Vi trenger teknologi, ikke fanatikere.

Det er nok å ta tak i, tom el. kraften din PU.

Er du fortsatt en mobber?

Er det ikke bedre å holde seg til saken og ikke mannen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
princes
26.09.2019 kl 07:53 12596

https://www.tu.no/artikler/verdens-forste-fullskala-co2-renseanlegg-er-i-gang/232380

Verden går faktisk fremover og mye blir gjort for miljø.
Ikke noe feil med det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:13 12548

XL2016
Jakai ble sikkert beroliget over at du og Trump har likt syn på klimaproblemene...

Re Jakal I går kl 10:11731


Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 08:16 12533

Ja, sammenlignet med å felle store mengder trær for bruk til bioenergi. Jeg ville ikke akkurat brukt dine ord og karakterisert kull som "ikke så verst likevel." Men av 2 onder...
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 09:02 12426

Nok en gang så er det noen som "prøver" kjøre opp kursen å trekker den før børsen starter. Tipper det er Elly eller broren hans KMGN som er desperate..
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 09:39 12339

Pass på nå ikke treff bunnen med salgene deres nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Jakal
26.09.2019 kl 09:48 12315

XL, jeg tviler ikke på at du er en ok kar, ansvarlig og fornuftig. Du virker ikke å være en høyrevridd fanatiker, slik tilfellet ofte er med klimaskeptikerne (mot innvandring, mot menneskeskapte klimaendringer etc). Men når du henviser til forskere som støtter ditt syn, må du likevel være enig i at disse tross alt er en bitte liten minoritet:
https://forskning.no/klima-om-forskning-samfunn/er-97-prosent-av-forskerne-enige-om-at-klimaendringer-er-menneskeskapte/1302695

Du fremmer konspirasjonsteorier, men logisk sett er det langt mer sannsynlig at fossil-næringen subsidierer klimaskeptikerne, gitt de massive økonomiske interessene som står på spill. For meg er det spørsmål om anstendighet og moralske valg - som Willoch sier er det vi gjør i dag en forsikring mot et utfall som hverken du eller jeg vil oppleve fullt ut, men som vi overlater til neste generasjoner å lide under. Så kan vi diskutere virkemiddel-bruken, det er en annen debatt. Og jeg tror altså at Clean Tech-teknologien bidrar til en bærekraftig overgang. I motsetning til bl a PU (???).
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
26.09.2019 kl 10:10 12272

Det er svært stigmatiserende å putte klimaskeptikere i bås med ytterst høyre - jeg er en Høyremann og ja, ansvarsbevisst.

En venn av meg spurte sin datter hvor hun ønsket å flytte om 5 år. Hun viste ikke, for man visste ikke hvordan verden så ut om 5 år ( ref klimahysteri ), hun var redd for naturkatastrofer, hav nivåer, flommer og orkaner.
Hun var blitt redd med angst for fremtiden ( tidsperspektiv 5 år ).

Det er ett vanvidd og en hjernevasking av en ung generasjon. Forbilde skal være en datter av foreldre i Antifa.

Min klare holdning ( udiskuterbart ) er en teknologisk tilnærming til problemene, som også skjer pt.

Bill Gates er godt lesestoff.

Det må skje noe på alle nivåer - men det er en kjensgjerning at vår verdensøkonomi er tuftet på hydrokarboner og det finnes ingen energi som direkte kan overta det enorme behovet man har i industrisamfunnet.

Olje & gass vil være sentralt i mange tiår fremover - samfunnet, klimaforskere & miljøforkjempere må ta det inn over seg.

Jobb med hverandre og ikke mot.

Teknologien gjør store fremskritt innen O&G når det kommer til reduksjon av CO2.
Vi trenger alle løsninger og en fornuftig edruelig tilnærming, ikke frykt og uvitenhet.

Stå sammen om fremtiden og miljøet - burde vært mantra.

Noen ser kun sort - hvitt.

Hilsen en med troen på menneskeheten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2019 kl 11:04 12208

Jepp. XL2016 trekker frem et miljø inspirert av filmen Climate Hustle som forfektet at menneskene ikke hadde noen innflytelse på klimaet. De er blitt tilbakevist gang på gang og tiltroen til dem er minimal fra seriøse forskere. Fra Wiki:

«The film's basis is in a rejection of the overwhelming scientific consensus about climate change and the impact of human activities on it.[3]

The Guardian was critical of the film's "[dismissing] global warming as an excuse for government takeover and [making] the outrageously false claim that rising carbon emissions are beneficial."[11] The Washington Post called it a "tour through the arguments that some holdout scientists do still make to undermine mainstream climate concerns."[4] The Post challenges the validity of several of the film's claims directly, which it characterizes as "the same things they've been arguing for many years, albeit with regular touch-ups."[4]

Ars Technica likened the film's style to a "Gish Gallop", calling it "a fast-paced, uninterrupted delivery of superficial and false claims about climate science" which forms "an 80-minute-long list of all the climate 'skeptic' blogosphere's favorite claims."[5]

The film features a number of expert testimonies in support of its claims. According to Scott K. Johnson of Ars Technica, those who "could fairly call themselves climate scientists [are] drawn from the small stable of familiar contrarians that cycle through Congressional hearing when contrarian witnesses are in demand" while others are "straight out of the Rolodex of the Heartland Institute".[5]»
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
26.09.2019 kl 11:31 12165

Dersom ikke dere forstår og aksepterer at det er et mangfold av meninger rundt klimaet - da har man et problem.

Sannheten er ikke eiet av den enkelte.

Man må forstå helheten - ikke stykkevis og delt.

Strutsen som forteller andre strutser osv.

Vi har et CO2 problem, vi er enige om det. Naturlig nok kan det forklares med industrielleutslipp, vulkaner, naturlig utslipp fra moder jord, kjøtt & matproduksjon mm.

Jeg sier det må skje noe på alle plan, det virker som dere er grodd fast i en form for retorisk anspenthet foran tastaturet.

Åpenhet - ikke peke på, anklage - din skyld, min skyld.

Miljøet er ett felles problem som løses teknologisk - bevisthet og holdningsendring er heller ikke en uting.

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2019 kl 11:38 12165

Gate som du refererer til sier mye fornuftig. Det har blitt lagt for skyld på transport. Og selvsagt kan man ikke legge ned produksjon av fossilt brensel over natta. Jeg ser på gass som en overgang til en mer eller mindre kraftig reduksjon av menneskenes CO2 utslipp. Quebec gass er innafor. Oljeskifer i Jordan er det ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
XL2016
26.09.2019 kl 11:48 12148

Det er din menig FF, og den er viktig - men det er også andres meninger.

Man må se helheten og ikke mene noe kun for å mene det motsatte - det blir meningsløst i alle sammenhenger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
princes
26.09.2019 kl 12:07 12129

Så hvordan kan de da starte opp oljeskiferutvinning i Jordan når Jordan er med i Parisavtalen Fluefisker.
Utvinning vil også foregå med lukket system slik at minimalt med avgasser slipper ut.
Oljeskifer brenner også mye renere en kull
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
princes
26.09.2019 kl 13:20 12054

https://www.fn.no/Om-FN/Avtaler/Miljoe-og-klima/Parisavtalen

Legger ut link som viser at Jordan er med i Parisavtalen siden Fluefisker påstår at Jordan ikke er med i en annen tråd.
Jordan grenser til Israel

https://en.wikipedia.org/wiki/Jordan
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2019 kl 19:58 11925

Da tok jeg vel feil da. Jeg skrev jo tidligere også at jeg trodde de hadde gjort det, men ser at jeg var litt rask med å se på kartet.

Men desto større er jo grunnen for Jordan til ikke å intensivere dette.

At noe er bedre enn kull er en mager trøst.

Jeg skal personlig kjøpe all produksjon fra QEC sin oljeproduksjon før 2025 til 10 % tillegg i pris.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2019 kl 20:10 12034

Som du ser her har jeg tidligere påstått at Jordan er med i Parisavtalen.

Limer det inn:

Fluefiskeren
02.07.2019 kl 10:40
1848
easygo skrev
Sukk.. Hadde vært en fordel med litt fakta undersøkelser: Estland: Les følgende artikkel https://n..
Bekrefter ikke dette du la ut fra Estland at oljeskifer ikke har noen fremtid tross arbeidsplasser.

«Some 1,000 Estonians have signed a petition to support the country's exit from oil shale energy, dubbed PÕKSIT (after põlevkivi, the Estonian word for oil shale), which would cut the production of greenhouse gas emissions in Estonia by approximately 90%. Reducing the ecological footprint, however, would also bring about reduced tax receipts in the amount of €700 million-1 billion annually, Northeastern Estonia-based oil shale mining and oil shale energy company Viru Keemia Grupp (VKG) estimates.»

Når det er satt igang en underskriftskampanje for å fjerne dette vil jeg da tro ikke er gode nyheter for de som ønsker oljeskifer. Det er en gryende miljøbevissthet også i Latvia ser det ut til. Som du kanskje vet topper Estland statistikken over utslipp av CO2 fra EU land. De har ratifisert Paris-avtalen. Skummet gjennom artikkelen men så ikke at det noe sted var snakk om oljeproduksjon.

Det er godt mulig at jeg var litt bombastisk vdr. lønnsomheten av utvinning av olje fra skiferen, men det er ihvertfall et faktum at mange har gitt opp dette. Kommersialitet er selvsagt avhengig av oljepris. Hvis man tror den er økende kan man jo tro på økt produksjon, men jeg tror forpliktelsene gjennom Parisavtalen og et økende engasjement blant befolkningen ang. klima vil hindre en øking. Vi får inderlig både tro og håpe det vil nå jeg si. Husk forresten at også Jordan har undertegnet Parisavtalen. Dog er det jo mange land ( som Norge) som ikke reduserer oljeproduksjonen likevel, men til slutt er det ingen vei utenom. Oljeskifer i Jordan tror jeg rett og slett ikke blir noen sukksess selv med Red Leaf sin nye teknikk. Krever mye uttesting. Dette koster penger og tiden tikker og går mot et grønt skifte.

Dette er min mening. Andre får tro det de vil, men husk vi har en klode med intens produksjon av både konvensjonell olje og skiferolje.





Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare