Hvor er ledelsen i Nel?

Slettet bruker
NEL 05.04.2018 kl 09:32 14122

Fallene kurs, stoppet H2V kontrakt og manglende nyheter innebærer at markedet selvfølgelig sender kursen ned.
Jeg er overrasket over at ledelsen ikke bringer frem kursdrivende meldinger med tyngde.
Over 4 mnd med tørke er helt meningsløst.
Fallet ned fra kr 3.70 i midten av des 17 til kr 2.78 idag 4 mnd senere er et faktum.
8. Mai er det Q1-18 pres. Løkke & co har en rekke investorer som er lite tilfreds med den negative kursutviklingen. De kommer med en rekke spørsmål den 8.mai.
Redigert 20.01.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 11:40 7403

Minner om at H2V ikke er kansellert, men lagt på HOLD i påvente av H2V sin finansiering.
rischioso
05.04.2018 kl 11:41 7376

Furuen/Dennis,

om jeg hadde sitti i styret så hadde NEL tjent penger for lenge siden - så ja, det er fake news...;)
anderix
05.04.2018 kl 11:45 7341

Lovte Ris å doble på 2,50. Nå kom vi jo ikke dit i dag (foreløpig), og jeg rakk heller ikke å omdisponere midler raskt nok når det så ut som vi var på god vei dit. Men jobber med saken, så om 2,50 inntreffer, skal jeg ha midler klare;-)
Lord B
05.04.2018 kl 11:50 7278

Når The Broker i desperasjon roper på ledelsen i NEL, da kan mye tyde på at den største optimisten begynner å miste trua. Da er det vel på tide å kjøpe NEL igjen da?
oppvigår
05.04.2018 kl 11:51 7264

rischioso , mye rart kan også bli virkelighet. H2V vil nok komme på banen igjen. Nel leker ikke butikk. Tålmodighet er kanskje noe som ikke finnes i forretninger. Dette har H2V nå fått erfare. Dette presset som de nå har på seg gagner Nel. Hvis ikke ledelsen i H2V er fornærmet, så hører nok Nel mer til dem, etter hvert.
Slettet bruker
05.04.2018 kl 11:52 7243

Spørs om du får svar på det.

Et alternativ på det svaret er å tjene penger på folks usikkerhet.

Et annet alternativ er rett og slett å irritere fletta av folk. Jeg heller mest til det først, og målet helliger midlene;)
Merdø
05.04.2018 kl 11:59 7189

Jeg tror rett og slett det er jobben hans/hennes
Lucky
05.04.2018 kl 12:03 7156

rischioso

Mye negativt har blitt sagt om deg. Men det var ikke mange som hadde regnet med dette fallet. Jeg vil gratulere deg med en flott markedsanalyse. Kursen gikk ned mot 2,50 som du så riktig påpekte. Jeg har jobbet litt med andre ting og har dermed ikke fått kjøpt på disse nivåer. En rekyl kommer nok og er ikke bekymret over å være litt i minus nå.
Tror du vi kan se bortifra noe mer fra H2V i fremtiden? Er alle broer brent nå?
Har du kjøpt deg inn igjen i NEL?
Slettet bruker
05.04.2018 kl 12:03 7144

Bra omsetning da..ler....
rischioso
05.04.2018 kl 12:13 7077

Jeg er investor på heltid, men jeg er en investor som aldri forelsker meg i en aksje og akkurat det bidrar nok mye til at jeg fakktisk kan leve av det.

Jeg setter meg inn i alle case før jeg investerer og jeg blir aldri sittende i et selskap som gang på gang viser at de ikke leverer for ledelsen blir gjerne ikke bedre av at man sitter å håper at at de skal bli det...;)

Hverken jeg eller andre her på forumet har en slik makt at vi kan påvirke noen kurs i en ønsket retning. Forumet er en plass hvor man kan dele alt på godt og vondt uten at det påvirker kursen. Jeg har selv vært inne i selskapet hvor jeg lufter ting jeg ikke er fornøyd med på dette forumet eller andre fora uten at det påvirker kursen. Det er helt misforstått at man kan det og av samme grunn så feies kritiske røster under teppet til fordel for de positive selv om det er de kritiske som er viktigst.

Derfor er det viktig å skape gode diskusjoner hvor man kan være kritisk uten å bli beskyldt for baissing eller haussing om man er positiv og gjennom det så får den enkelte mer kunnskap om caset man investerer i.

Ingen er tjent med at alle er positivt enige for et case er som verden forøvrig - et sammensurium av positive og negative hendelser og da må man også kunne diskutere begge deler...;)
rischioso
05.04.2018 kl 12:16 5268

Lucky

Takk ;)

(1) JA

(2) JA

(3) NEI
Redigert 05.04.2018 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 12:19 5255

Vi er glade for dine bidrag Risc.
Jeg kjøpte mer i dag tross at du har informert markedet om at det er flere enn NEL som skal levere teststasjoner til Nikola.
At NEL er valgt som eneste leverandør har du tilbakevist.
Så dette må NEL korrigere i en melding.
Slettet bruker
05.04.2018 kl 12:20 5246

Det koster ikke en kalori å gratulere noen med måloppnåelse. Bra stayervilje på fyren. Men hans markedsanalyse inn mot Nel har i liten eller ingen grad inneholdt uroen ellers på børs. Kun svartmaling av situasjonen i Nel og alt og alle de har kontakt med. Så her fikk han en del gratis. Skal hans markedsanalyse gi full pott innebærer det på sikt kroken på døra for Nel ASA. Skulle han få rett blir jeg både imponert og forundret. Da er det ikke en ordinær forumskribent vi har med å gjøre. Men en som burde ta betalt for analysene sine.
Redigert 05.04.2018 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Wanker
05.04.2018 kl 12:39 5197

Nå kom vel Rischioso med tallet 2,5 lenge før det ble kjent at avtalen var satt på hold. Det er jo dét folk er skuffet over.
Såfremt vedkommende ikke sitter med innsideinfo, så var det ikke en flott markedsanalyse som lå bak.
[Edit: oops, så ikke at andre hadde skrevet det samme]
Redigert 05.04.2018 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.04.2018 kl 12:50 5171

Vel,

min analyse burde vel ha vært klinkende klar.

Jeg har påpekt risken over disse ikke økonomisk bindende avtalene og det er vel nettopp det som nå kom for dagen at disse kunne være null verdt....

Da har vel nettopp det en sammenheng med mitt kursmål når det er netopp det jeg har lagt dette til grunn til det kjedsommelig...

Men for all del - jeg er ikke her for å høste kreditt - men for å diskutere de forskjellige casene...

Belønningen får jeg hver gang jeg selger med fortjeneste og resten får jeg vel kanskje i himmelen...;)

Forøvrig svært stille i fra Rodjers i dag (også)....Kanskje opptatt med å snitte seg ned som veldig mange andre før neste nedgang kommer...
Redigert 05.04.2018 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Satch
05.04.2018 kl 12:55 5150

For å si det i klartekst:

-H2V er satt på hold inntil videre, ikke kastet. (kilde: Bjørn Simonsen)
-NEL ASA er eksklusiv leverandør for de første stasjonene til Nikola. Foreløpig dreier det seg om 2 + 14, som nå diskuteres å endre til 2 + 28. (kilde: Bjørn Simonsen)
-For å levere hele infrastrukturen Nikola planlegger (+/- 700 stasjoner), både inkludert, men definitivt utover de 28 stasjonene som nå diskuteres som starten, må NEL ekspandere produksjonskapasiteten kraftig. Det er allerede gjort et forarbeid på hvordan det skal gjøres en slik oppskalering, så det bør ikke by på nevneverdig store utfordringer. (kilde: Bjørn Simonsen)

Om H2V vil gjenoptas eller kastes til slutt gjenstår å se, men med Nikola på laget + andre prosjekter, så tror jeg ikke det vil stå tomt i fabrikken og ordrebøkene til NEL i overskuelig fremtid. Men jeg skal (selv om jeg har sittet godt i NEL siden 2014) innrømme at jeg tidvis blir litt frustrert av at positive og negative triggere ofte slår inn samtidig, men jeg har fortsatt troen på at selskapet vil være en gullfugl på sikt.
Rich skal ha for at han står fast på sine meninger, selv om jeg ikke er enig i store deler av det som blir sagt, med noen unntak. derimot å gi kred for at noen "spår" at kursen skal dit eller dit om det er opp eller ned er høl i huet. kommer man med nok påstander, så vil det treffe en gang. jeg kan godt si tre ganger om dagen at vi skal opp til 4,20,- gjør jeg det lenge nok så treffer jeg nok en dag, men det betyr ikke at jeg er noen form for markedsanalytiker eller har en magisk glasskule i skuffen. Dette gjelder svært mange skribenter her på HO.
Kursen blør skikkelig neseblod nå, og det er kjipt for alle, bortsett fra dommedagsprofetene her inne som ikke eier en eneste aksje, men som kun er her for å kunne si "hva var det jeg sa"
Lord B
05.04.2018 kl 12:55 5148

Ny inngang på meg i NEL i dag 2,60. Det må man vel kunne kalle et tilbud jeg ikke kunne si nei til? En stor takk til dere som solgte billige aksjer i dag og gjorde dette kjøpet mulig.
Redigert 05.04.2018 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
anderix
05.04.2018 kl 12:57 5137

Skulle mene det ja;-)
Slettet bruker
05.04.2018 kl 12:58 5125

Je enig.
Han sitter på info som ikke er meldt markedet.
Og jeg tør påstå at dette med at flere skal levere teststasjoner til Nikola var viktig info fra fyren.
Det skal han ha.
Veldig spent på hvem de er!
rischioso
05.04.2018 kl 12:59 5128

Satch,

Lenge leve fornektelsen...;)
Redigert 05.04.2018 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Satch
05.04.2018 kl 13:15 5061

hvor står det at det er flere som skal levere teststasjoner til Nikola? Det eneste som er kjent er vel at NEL er eksklusiv leverandør på de første 16 (evt 30) stasjonene. utover dette er det ikke noenting som sier hvorvidt NEL skal levere alt eller ingenting utover det. den viktige infoen du referer til er en enkel mening (dog godt gjennomtenkt).
Satch
05.04.2018 kl 13:18 5051

Risc: Hva fornekter jeg? jeg er ikke medlem av halleluja-koret, ei heller av dommedagsprofetene, men jeg har nok en mer positiv formening om selskapet enn deg, uten at det gjør meg ute av stand til å vurdere både oppsider og nedsider.
Tradinator
05.04.2018 kl 13:20 5039

Husk at Richioso spådde denne ned da den lå på 1,67 for et år siden også. Selvsagt får han rett innimellom. The Broker har også hatt rett flere ganger og han spår kursen alltid opp....Tenk selv, sammenlign med NEL for tre år siden, da kursen sto i over 5. Markedet er i fantastisk utvikling og NEL har skrevet avtale med kanskje den største gamechangeren av alle inn tungtransport. Maritim sektor, stålindustri, P2G, Shell, California, Korea, Japan....Sitting Bull!
Slettet bruker
05.04.2018 kl 13:21 5034

Riskoeren eller (r)ich...har aldri vært noen analytiker. Han har heller aldri levert en eneste analyse. Alle kan gjette og spå. En dag så stemmer det både jeg og andre mener... Riskokeren sine innlegg er basert på kun synsing. Det fortjener dessverre ikke applaus, Les hans tråder - så forstår dere hvordan han opptrer. Legg og merke til at han er nesten usynlig (heldigvis) fra forumet når NEL stiger. Ich.. sine innlegg har ofte blitt slettet av admin pga regelbrudd.
Derimot Bengt, han fortjener en stor applaus :-) For Bengt har levert noen meget gode analyser.
Redigert 05.04.2018 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2018 kl 13:41 4965

Satch:
Det er Risch som hevder dette på tråder her i dag.
Derfor jeg sier han må ha inside info.

Edit: trykkleif
Redigert 05.04.2018 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Dennis10
05.04.2018 kl 13:48 4951

Hver klar over en ting, Rischioso;
Om H2v hadde kommet med ordre, eller om de kommer med ordre, da hadde du i stedet driti deg ut.
I aksjer og børs kan alt hende, du hadde lykke(ønskninger) med deg denne gangen.
Neste gang, når alt går på skinner og positiv oppsving i kursen, hører vi nok ikke fra deg.
Slettet bruker
05.04.2018 kl 14:12 4892

Spot on, Dennis10:-)
Heatseeker
05.04.2018 kl 14:13 4880

Basic info om bedrifter: ledelsens oppgave er å lede bedriften, ikke å passe på aksjekursen. Aksjekursen kommer av seg selv hvis bedriften lykkes. En av hovedinnvendingene med å gå på børs, er nettopp kurshysteriet som tar fokus vekk fra reell verdiutvikling. Slutt å mase om kurs, start å mase om gode arbeidsvaner - da kommer resultatene.
Stubben
05.04.2018 kl 14:16 4866

Veldig bra og veldig sant. Det blir en del oppgulp av og til som slenges i ukontrollerte retninger.
Slettet bruker
05.04.2018 kl 14:34 4834

Ledelsen sin oppgave er å drive NEL optimalt.
Når en kunde signerer en avtale med NEL på min kr 450 mill og oppad til ca kr 3 milliarder (som er børmeldt), så er det ledelsen i NEL sin soleklare oppgave å sørge for at det foreligger en økonomisk sikkerhet for at kunde betaler det som er avtalt. Enkelt og greit. Ansvaret ligger hos NEL sin ledelse. H2V Product skulle betalt innen 31.12.2017, det gjorde de ikke,men de fikk en utvidet frist fra ledelsen i NEL. Men døren er åpen, så jeg håper H2V får samlet i sammen penger til å gjennomføre avtalen med NEL:
Redigert 05.04.2018 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.04.2018 kl 15:01 4775

Mr Broke,

det er helt riktig at selskapet skulle ha sjekket kreditverdigheten til H2V i form av en financial performance check i en tidlig fase og FØR de startet pre-engineeringen, men det viktigste for NELs ledelse virker å ha vært og bruke denne ikke økonomisk bindende kontrakten for alt den var verdt for å hente inn penger i emisjonen - og det klarte de fint, emisjonsgjennomføring er faktisk den eneste tingen de virker å ha lykkes med og det hver gang - det skal ingen ta i fra de så langrt, men det gjenstår og se hvor glatt det vil gå neste gang...

Når det kommer til caset H2V så bør man gjøre som ledelsen å glemme hele fata morganaen for først bør H2V finne penger til tomta før de fantaserer om noe annet som er tenkt å putte på den - det er tross alt rundt 1,5 år siden de begynte å lete.....
Redigert 05.04.2018 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Fullkasse
05.04.2018 kl 15:21 4712

Er vel på kontoret