Antiglobalistiske Norske partier?

kokkohill
24.08.2019 kl 11:55 364

Jeg sitter med det inntrykket at de fleste Norske partier støtter globalismen . Noen er aktive medløpere , noen er passive uten å vite hva de er med på.

Globalismens mål et enkel og brutal ,bryte ned nasjonalstaten og kultur , Flytte makt til udemokratiske overnasjonale organisasjoner som EU, FN, verdensbanken og andre.


Er det bare Senterpartiet, Rødt og Kystpartiet som er imot dette ?
Slettet bruker
24.08.2019 kl 11:58 362

Det er strid om dette innad i sofapartiet.
Slettet bruker
24.08.2019 kl 12:48 354

Et alvorlig spørsmål du stiller, kokko. Jeg føler meg ikke trygg på noen! Nå er det bare kommunevalg, men om to år kommer jeg til å kreve et klart standpunkt i saken hvis jeg skal stemme på noe parti overhodet.

Men da har Erna og Ine allerede ødelagt vårt forhold til USA, latt sjansene med UKs brexit gå fra oss, og ødelagt ytringsfriheten.
I så fall er det like greit å stemme MDG eller Rødt og la dem ta ned økonomien fortest mulig, slik at verdenssamfunnet blir nødt til å la USA overta Norge geopolitisk, på samme måte som verdenssamfunnet lot Danmark overta Norge mellom 1380 og 1814 fordi Norge ikke ble vurdert å være i stand til å ta vare på seg selv økonomisk og administrativt.

Det blir mye vestlig land å kjøpe opp for Trump i fremtiden når Europa har kollapset!
Redigert 24.08.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
polemiker
24.08.2019 kl 13:09 349

Det er vel hovedsaklig bare partiledelsen og stortingsgruppen til FRP som er globalister. På grasrota er jeg temmelig overbevist om at det er et flertall som er i mot globaliseringen og uthuling av nasjonalstaten.

Tybring Gjedde er vel den fremste representanten for det.

Jeg tror på nasjonalstaten, og jeg tror globalismen har feilet. Jeg tror ikke på FN. Jeg støtter Israel. Det den nasjonen får til mener jeg er fantastisk. Jeg er også klimaskeptiker. Og hvis jeg blir valgt i sentralstyret skal jeg være en opprørsk stemme som påpeker områdene hvor vi ikke er gode nok, tordnet Tybring-Gjedde under sin valgtale.
https://www.dagbladet.no/nyheter/na-tybring-gjedde-vant-frp-kamp-etter-advarsel-om-muslimer/71042754

Han ble valgt inn i sentralstyret og danket ut valgkomiteens kandidat. Så nå gjelder det for folk i lokallagene om å mobilisere slik at man får inn ennå flere folk som deler disse tankene. Søviknes og Jensen må kastes ut av alle ledende verv i partiet og erstattes av folk som Tybring Gjedde. Da vil partiet igjen kunne heve seg til gamle høyder.
kokkohill
24.08.2019 kl 13:09 349

Ja det er bare kommunevalg ,men rikspolitikerne har kuppet hele mediabildet. Og jeg er redd valget om 2 år blir mediastyrt inn i uvesentlig støydebatter som tar bort fokuset på de store viktige prinsippene for vårt land.
Globalist debatten må holdes varm for vi blir hele tiden pådyttet dritt derfra...
kokkohill
24.08.2019 kl 13:12 348

Interessant polemiker , håper andre partier kan komme opp med noe lignende 👍
Slettet bruker
24.08.2019 kl 13:20 346

Kokkohill når RØDT vil la hele FN flytte inn i Norge, hvordan får du renvasket Rødt som et av dine alternativer?
Hva hjelper det at Rødt ikke vil gi makt til FN sier du, når Norge blir til FN egentlig.
Hva hjelper Sp-slagsvoll Vedum på lag med AP RØDT SV MdG sa du?
Du er på gyngende grunn
#slem kystpartiet du


"Globalismens mål et enkel og brutal ,bryte ned nasjonalstaten og kultur , Flytte

Rødt"
kokkohill
25.08.2019 kl 22:04 311

Ja du har ett godt poeng med rødt og FN