AVANCE & BWLPG vil bli vinnerne

msmekk
AVANCE 26.08.2019 kl 10:26 38057

Avance og BWLPG vil gå kraftig fremover, blir heftige oppgraderinger fra analytikeren i denne og neste uke. Handels konflikten har liten eller ingen betydning, ratene er gode så langt vi kan se, faste kontrakter er inngått til gode rater. Teknisk ser bildet meget lovende ut og vi er nok i startgropen for en større oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
msmekk
26.08.2019 kl 10:35 17652

Analyse Avance
http://www.proinvestor.com/debat/76943
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
msmekk
29.08.2019 kl 15:22 17385

Vi er nok på blå side før dagen er omme!
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
29.08.2019 kl 15:35 17358

Ja, det ser ut som om korreksjonen er over. Ikke rare dippen, men det kan tyde på at det var nok. Mulig vi får en tilsvarende "flat" utvikling i morgen, men når vi kommer inn i september på mandag, så blir det trolig nytt løft oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Torine
29.08.2019 kl 15:43 17371

Dorian LPG pt opp 7%.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.10.2019 kl 09:30 17020

Stadig økte rater.
Fearnley: USD/day 64,192
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.10.2019 kl 13:28 16830

Cleaves siste shipping-rapport er hyggelig lesestoff for oss aksjonærer.
I sitt base case opererer Cleaves med rater på hhv 48.000, 59.000 og 61.000 USD/day for de kommende 3 år.
Dette vil gi oppskrivning av skipsverdier (NAV), store utbytter og økte kurser.
I sitt high case er ratene for de 3 neste år hhv 63.000, 93.000 og 97.000 USD/day.
Og diffen til base case går rett til bunnlinjen, og dermed til oss aksjonærer i form ab økt utbytte og økte kurser.
Hvis det siste inntreffer, blir det julekvelden og 17. mai på en gang. Uansett blir det veldig bra.
Her er det ingen grunn til å få høydeskrekk, risikoen er på oppsiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.10.2019 kl 14:13 16779

Hvis Cleaves high case slår til, vil EPS i Avance for de 3 årene bli hhv 26.-, 47.- og 50.-
Som vil bli en blanding av kraftig kursstigning og heftig utbytte.
For 2021 og 2022 altså P/E under 1 basert på dagens kurs.

Do the math.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.10.2019 kl 14:33 16720

På forsommeren, med Avance på lavt 20-tall, predikerte jeg dobling i kursen ila oktober. Det stemte nesten.
Nå legger jeg hodet på blokka igjen, og gjetter på Avance i 70.- innen 1. mars, hvis ratene holder seg over 50,000 i snitt i tidsrommet.
Og det tror jeg de vil.
BWLPG tror jeg vil gå prosentvis noe mindre.. Target 95.-
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Springer
30.10.2019 kl 14:47 16670

Avance har «lagget» BW de siste dagene. Fortsatt aksjer fra Stolt som treffer markedet??
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Sopranos
30.10.2019 kl 14:59 16621

Tror du er inne på noe, om det er stolt nilsen, shortere eller noen andre ulver, så selges det innenfor intervall 42,50 ned mot 41.50.
BW LPG derimot ligger stødig ikurs oppover! Stor forskjell mellom Avanace og BW LPG siden mandag 28.10 iallefall der bw er opp nesten 6% og Avance er i minus.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.10.2019 kl 15:25 16555

Det er godt mulig at Stolt selger mer. Det fundamentale er dog ikke endret, så rekylen blir desto større når de er ferdige.
Det er bare å benytte anledningen til å kjøpe til urimelig lave kurser.
Det vil løsne.
I tillegg er det Shorter som skal dekkes
The future is bright.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Nanoq
30.10.2019 kl 15:29 16530

Det viktigste for aksjonærene blir jo å følge utviklingen i LPG-markedet - og supply/demand i LPG shipping.
Aksjekursene vil følge etter - uten tvil. Både opp og ned.

Det jeg som aksjonær med fokus på utbytte ønsker, er et marked i balanse på et pent høyt nivå og med flerårig utsikt til høyt utbytte. Rater på 50.000+ USD/d er et ønskescenario, men 40.000 er også meget akseptabelt. Det siste vil etter min beregning gi en EPS for BWLPG på ca. 20 NOK, og for Avance på ca. 12 NOK, noe som for meg vil bety en pen ekstra årslønn bare i utbytte med 50/50 % utbyttepolitikk.

Og når/hvis markedet ser/tror at dette blir en flerårig/langtidsholdbar situasjon, så kan vi regne med en P/E på minst 7 her, dvs. ca. kurs 140 kr. i BWLPG og kurs 84 i Avance.

Så fremdeles et meget stort potensial her. Altså også med rater på 40.000 USD/day.


PS.: Jeg har selv 2/3 investert i BWLPG, og 1/3 i Avance fordi min strategi alltid krever størst eksponering i det største selskapet i samme sektor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Trendline
30.10.2019 kl 18:20 16336

Leste at noen tror BWLPG går til NOK 95,- innen 1. mars 2020.
Kjøpte noen aksjer i BWLPG for NOK 23,- og det er ikke lenge siden. Det kan bli hyggelig..., men hvor lenge vil dette vare da?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avanceman
30.10.2019 kl 19:57 16448

Kan vare i alle fall de nærmeste 2-3 årene, gitt kjente faktorer p.t. Det er alltid vanskelig å spå, særlig om fremtiden, sies det, og det gjelder selvsagt også her. Men viktig i denne sammenheng er flg.: Mye oljeproduksjon i USA (skiferolje) gir rekordmye LPG, mye mer enn amerikanerne forbruker selv, noe som gir lav pris. Den lave prisen gjør det lønnsomt å eksportere overskuddsgassen dit den er etterspurt, dvs. Asia i første rekke. Til dette trengs store skip, og når gassprisen er mye høyere i Asia blir det lønnsomt å eksportere den dit, selv om man betaler relativt sett mye (mer enn før) for transporten, til glede for transportørene og eierne (oss). En ytterligere positiv faktor er at forbruket av gass er sterkt økende i Asia, altså større mengder må fraktes. I tillegg: USA har bygd nye lastingsterminaler slik at de har kapasitet til å eksportere mer enn før, og sist, men ikke minst: Det er foreløpig relativt få nybyggingsbestillinger, altså ikke mange nye gass-skip vil komme på markedet i den nevnte perioden (2-3 år). Har jeg glemt noen faktorer da? Handelskrigen har vist seg å ha minimal innvirkning på dette markedet, heldigvis. Montering av scrubbere kan bety enda høyere rater, sies det. Mye positivt, med andre ord, som "en perfekt storm". Den som lever får se...
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avanceman
30.10.2019 kl 20:20 16400

Dorian stiger nærmere 4% i NY i kveld og har satt ny bestenotering for det siste året (52 week high), med $12,74.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Nanoq
30.10.2019 kl 20:29 16374

Avanceman: Jeg er ganske enig i din markedsanalyse.

Ikke minst din bemerkning om at LPG-forbruket i Asia (inkl. Kina og India) er sterkt stigende er viktig her, noe som ikke minst skyldes at de alminnelige borgerne/forbrukerne i storbyene nå er på vei vekk fra kull og tre til matlaging og oppvarming i boligene. Vi snakker jo her om potentielt flere hundre millioner mennesker på vei som nye LPG-forbrukere - et antall minst på størrelse med hele Europas befolkning.

Spesielt de kinesiske og indiske storbyene har jo enorme problemer med luftkvaliteten på grunn av stor avbrenning av kull og tre i husholdningene, hvor omlegging til LPG vil få stor positiv virkning på luftkvaliteten. Dette er noe som myndighetene i disse landene nå er i med full gang med å støtte, fordi luftforureningen allerede har skapt store folkelige protester og bekymringer i mange byer.

Så hvis verdensmarkedet med USA i front kan fortsette med å levere LPG i tilstrekkelige mengder og til en akseptabel pris, så er det absolutt god grunn til å se lyst på LPG-shipping-markedet i mange år framover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Trendline
30.10.2019 kl 21:14 16282

Jeg vil gi en stor takk til Avanceman og Nanoq for 2 gode
markedsanalyser. Dette ser bra ut for LPG.
Ha en fin kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avanceman
30.10.2019 kl 22:01 16191

Takk for det, Trendline! :) Hyggelig med en positiv tilbakemelding. Det går jo med ikke så rent lite tid til å følge godt med på dette "sirkuset"... Jeg forsøker alltid å være så nøktern og ærlig som mulig, selv om jeg som investor naturligvis har Avance-briller på. :) Og ja, det ser absolutt bra ut!
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
01.11.2019 kl 12:20 15834

Ratene stiger. Igjen. LPG: USD/day 66,084
Market firming as vessels head West to capture premium
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.11.2019 kl 10:56 15536

BWLPG rendyrker flåten, og selger 2 stk 16 år gamle litt mindre skip med en god gevinst.
Det ligger åpenbart store gevinster i stålverdiene nå.
Og cashen fosser inn.
Det blir store gevinster og utbytter på de som som sitter i BWLPG og AVANCE:


Herman Tinius Folvik

Publisert: 07:06 - 5. 11 2019 | Oppdatert: 07:29 - 5. 11 2019
Det meldte Finansavisen søndag. Tirsdag morgen bekreftes salget i en børsmelding.
«Salget forventes å gi rundt 32 millioner dollar i likviditet og netto bokført gevinst på 9 millioner dollar», skriver BW LPG i børsmeldingen.

Det handler om salg av «BW Nantes» og «BW Nice». Begge ble bygget ved Kawasaki-verftet i Japan og ferdigstilt i 2003.
Etter transaksjonen vil BW ha en flåte utelukkende bestående av VLGC-er - Very Large Gas Carriers.
Medregnet innleide skip og to nybygg som skal leveres i 2020, består flåten av 47 VLGC-er. Ved utgangen av andre kvartal tilsvarte det 15 prosent av den globale VLGC-flåten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.11.2019 kl 11:09 15482

Ratene stiger. Igjen. USD/day 67,585
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
nordnes
05.11.2019 kl 11:18 15451

Hvor er det dere kan se ratene ? link ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
nordnes
05.11.2019 kl 11:35 15401

Takker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avløseren
05.11.2019 kl 12:28 15319

Noen legger stadig inn opplysninger uten referanse. Irriterende

Jeg sjekker disse referansene, og antar at trend for rater kan følges her, tross forsinkelse

Forsiden hos Avance Gas:
https://www.avancegas.com/

CME Group, som allerede er nevnt:
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html

Fearnleys: Hovedside - deretter fane WEEKLY - deretter siste WEEKLY REPORT DOWNLOAD:
https://www.fearnleys.com/



Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avanceman
05.11.2019 kl 12:39 15279

For daglige oppdateringer om inngåtte fraktkontrakter kan dere abonnere på nyhetstjenesten fra Poten (Poten Daily Briefings) som gir info. om de ulike segmentene, Oljefrakt, LNG, LPG m.v. LPG ratene gjelder frakt med VLGC fra Arabiske Gulf (AG) til Japan. Se gårsdagens melding her: http://energy.poten.com/poten-daily-briefing-webpage-11/04/2019?utm_campaign=Poten%20Daily%20Briefing&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=78932596&_hsenc=p2ANqtz-_hNyNIaPnmQeBYTyHCtkbXu9dHWbjZqDkzdtrs3fBwCefwe2TMCCLZjNkj9gU_KYC3Qos8WhRnXMyPN2UJc6XcOqLyGA&_hsmi=78932596
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.11.2019 kl 09:38 14955

Ratene stiger. Igjen. USD/day 67,934
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
suspekt
06.11.2019 kl 09:53 14914

Hvorfor faller kursen i dag??? ser ingen grunn til at vi skal ned nå, nermer segQ3????
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kenevil
06.11.2019 kl 10:17 14859

klart at det er irriterende at kursen synker, men det er fordi det er flere som selger enn kjøper.
Spørsmålet jeg heller stiller er hvorfor ikke flere kjøper mer?

Bare verdiene på skip har jo økt med en god del nå.
Samtidig så er ratene så høye at det her er potensiale for store utbytter hvert kvartal i lengre tid fremover.
Kjøper du aksjen i dag vil du sannsynligvis få igjen hver eneste investerte krone i utbytte innen utgangen av 2021
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
suspekt
06.11.2019 kl 10:23 14829

Ja jeg har mye og har lagt inn kjøp på 38,50, det er billig, men det er nok nedsalg fra en større aktør, kansje SN som ikke er ferdig enne?? oppgangen kommer vel ved q3 og sikkert før, da mange vil sitte i denne fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.11.2019 kl 10:32 14814

Tipper mange vil kjøpe før Q3 blir lagt frem. Det er ganske sprøtt hvor billige disse aksjene er nå. Men intet er endret, Caset er intakt, så det er bare å sitte stille og vente på oppgangen som snart kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.11.2019 kl 10:39 14774

Dette er helt dustete.
Det er vel disse idiotrobotene som driver hverandre nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 11:14 14722

Mulig SN som prøver å få solgt de siste aksjene sine i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Nanoq
06.11.2019 kl 13:03 14596

Med dagens LPG-rater på 67000 USD/day, så gir dette en fri kontantstrøm (FCF) pr. aksje i Avance på ca. 8 NOK pr. KVARTAL ( 32 NOK pr. år) med break-even på 22.000 USD/day. For BWLPG er tallet 12 NOK og 48 NOK.

Så i disse to selskapene vil det med disse ratene altså vare ca. 5 kvartaler å tjene hele markedesverdien på disse selskapen hjem.

Så ja, dette ligner gratis penger på gata/børsen. Man kan nesten ikke tro på det man ser på børsen p.t.


PS.: Hvis det er noe jeg har oversett /ikke forstått, eller min gamle kalkulator er begynt å lyve, så vennligst korriger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 13:31 14527

Virker som SNI e ferdig solgt no.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.11.2019 kl 13:33 14510

Kalkulatoren din fungerer utmerket den :)
Dette er helt rå cash flow.
Som vil komme aksjonærene til gode i form av kursøkning og utbytte.
Kanskje årets og neste års case på Ose.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Muggost
06.11.2019 kl 13:48 14471

Hadde ikke Avance 80% av flåten sin på fastrate $45K? Eller husker jeg feil?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Avanceman
06.11.2019 kl 13:49 14464

Nanoq, jeg er enig med deg i det du skriver, at dagens situasjon ser svært lys ut med tanke på avkastning de nærmeste kvartaler og kanskje 2-3 år. Men, for å helle litt kaldt vann i blodet, så tilsier all erfaring at himmelen sjelden forblir skyfri veldig lenge. Jeg har en liten, gryende bekymring for at ratenivået kan dempes noe av stigende LPG-priser i USA, slik at arbitrasjen reduseres, altså ikke like stor fortjeneste på å kjøpe propan i USA og frakte den (dyrt) til Asia og selge den der med god fortjeneste. Min begrunnelse for denne bekymringen baserer seg i at det innenlandske forbruket av propan i USA øker om vinteren, = høyere pris. Ved en kald vinter, trenger de relativt sett mer propan. Vinteren har kommet tidlig i år, ikke bare i Nord-Norge, Meen også nord i USA, feks. i Midt-Vesten. Om dette fortsetter, og vi får en fimbulvinter, ja, da kan dette få direkte innflytelse på vårt investeringscase. Vi får bare følge med, også på været... :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Muggost
06.11.2019 kl 13:52 14445

På side 4 i Q2-19 presentasjonen står følgende: 80% of total Q3-19 ship days fixed at approx $45.000/day.
På nettsidene deres (https://www.avancegas.com/Fleet) står det at alle er i spot-markedet.

Noen som kan forklare meg hva dette egentlig betyr?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kenevil
06.11.2019 kl 14:44 14319

Det er en misforståelse i hva "fixed" betyr.
Slik jeg forstår shipping kontrakter, blir de avtalt lengre tid i forveien.
På denne dato var 80% av Q3's kontrakter avtalt allerede til en rate på ca 45.000/day.
Siden rater har gått opp siden denne tiden, vil de resterende 20% av seilingsdatoene for Q3 som ikke allerede er avtalt, ha en god del høyere rater.
Når vi får Q3 rapport, vil den sansynligvis inneholde en tilsvarende ordlyd hvor det står noe sånt som at 80% av Q4 er allerede avtalt til en pris, sannsynligvis et gjennomsnitt av ratene i den senere periode.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare