NAS - HBK sine NAS aksjer ikke verdt mye mer enn gjelden

Frodon
NAS 26.08.2019 kl 15:47 2858

«Nå er HBK Holdings Norwegian-aksjer ikke verdt mye mer enn gjelden«

https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-hvor-er-kjos-og-kises-smertegrense-for-norwegian-kursen/24683718
Redigert 19.01.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
fkrist
26.08.2019 kl 15:55 2833

I Norwegians tilfelle tyder denne gjennomgangen at HBK Holding fortsatt har en del å gå på. Så Norwegian-aksjen må falle betydelig før spekulasjoner om at aksjer kan bli tvangssolgt blir velbegrunnet.
drmoney123
26.08.2019 kl 15:57 2828

ikke sjans å dytte kursen ned til tvangssalg for KK.
annen kjøpsinteresse vil skape volum lenge før.

NAS aksjen har ingen nedside nå.
Redigert 26.08.2019 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Bartender
26.08.2019 kl 16:26 2742

Du må jo være på grensen til "sprøyte gal" om du satser en halv milliard kroner på at aksjene skal gå på tvangssalg.

De kan f.eks. ha en snill onkel - typ Fredriksen - som garanterer for lånene. Bare som ett eksempel.
Slettet bruker
26.08.2019 kl 16:44 2684

Eller du kan sørge for at JV blir offentliggjort. I morgen ble det offentliggjort, tror jeg (har riktignok trodd det noen dager nå)
Bearwizard
26.08.2019 kl 17:05 2599

Forfatter av denne tråden kan umulig ha lest hele artikkelen. En ting til ; Jeg tror forumet nå har fått med seg (ja, jeg vet at du mener at alle nasere er svært tungnemme) hva du Frodon mener om caset NAS, det være seg emisjon, gjeld i HBK osv. Du har laget utallige tråder om dette allerede, så det blir litt hakk i plata. Hva er det som driver deg og motiverer deg til å fortsette med dette korstoget?
Empire
26.08.2019 kl 17:11 2570

For å snu det litt rundt. Det blir skrevet utallige tråder om Nas der enten "toget har gått" eller "snart skal gå". Blir ikke det litt hakk i plata, men det er kanskje ikke så farlig?

Hva er motivasjonen der, når man ser dette i forhold til aksjekurs siste året? Hvor mange har tapt penger på den hodeløse haussingen?

Uavhengig av type motivasjon, så har vel Frodon hatt rett i sine bekymringer? Og disse bekymringene burde vel også angå de som "alltid er i et rally", selv om det å møte den ekte verden kan være tungt i starten?

Jeg tenker hausserne kan rydde litt i eget skap, før de kanaliserer aggresjonen sin mot den leiren som faktisk har hatt rett det siste året og det med ganske mange prosent
Redigert 26.08.2019 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Restplassno
26.08.2019 kl 17:23 2532

I Norwegians tilfelle tyder denne gjennomgangen at HBK Holding fortsatt har en del å gå på. Så Norwegian-aksjen må falle betydelig før spekulasjoner om at aksjer kan bli tvangssolgt blir velbegrunnet.
sognoksen
26.08.2019 kl 17:26 2519

Aksje kjøp er for fremtiden og ikke for historie din løk .men du klarer vel ikke se lenger en max to dager vil jeg tro,.tror ikke du taper penger på og kjøpe nas på 31kr
Restplassno
26.08.2019 kl 17:31 2498

T"oget går" og" ta plass"-tråder er like dårlig som denne, helt enig. Frodon prøver nok å fungere som en motvekt til tigeren og enkelte andre som har lastet opp med nasbullx3 hver gang kursen får seg et løft.

Det man imidlertid må innse i denne situasjonen, er at -1 + (-1) ikke er lik null, det er lik minus to. For hver av disse ensidige postene forverres kvaliteten helhetlig og man får mindre troverdighet til det som blir skrevet. Tigeren og Frodon spiller hverandre her dårlige. Nå skal det sies at Frodon tar mye hardere i da han er svært provosert allerede i utgangspunktet. Og med dette forsterkes også ensidigheten i innleggene fra permabullene. En evig runddans med et ubrukelig forum som resultat.

Det er også verdt å merke seg at folk som vil ha høy aktivitet i trådene sine må formulere seg provoserende unøytralt. Dette er et verktøy Frodon og tigeren benytter til det ekstreme.

Man vil nok holde seg til shareville etterhvert, inntil også dette forumet i større grad også blir besudlet av egosentriske, oppmerksomhetssyke og kunnskapsløse personer.
Slettet bruker
26.08.2019 kl 18:28 2369

Frodon kan ikke lese, artikkelen går jo igjennom økonomien og konkluderer med at tingenes tilstand er OK. Frodon leser overskriften. Akkurat slik han pleier istedenfor å vært litt nøye.
Kantarell
26.08.2019 kl 18:33 2348

Dette var nok den samme person som svarer med en annen nick.
Stakkars fyr.

pheks
26.08.2019 kl 18:59 2258

Noe mange glemmer/ikke forstår: EK må ikke være positiv, den må være forsvarlig. EK kan således være negativ om de underliggende verdiene er større. Det er mao heller ikke nok å ha positiv EK hvis den ikke er forsvarlig stor ift forpliktelsene.
Empire
26.08.2019 kl 19:01 2247

Jeg kan være enig med deg restplass i at ensidig og gjentagende synspunkter fører diskusjonen lite fremover. Det jeg tror frodon ville, var å nyansere bildet i forhold til det han opplevde som haussing hele veien ned. Et eller annet sted på veien så gikk det kanskje galt i forhold til hvordan budskapet ble kommunisert. Budskapet kan man med letthet i etterkant se at var helt riktig, men kanskje formen ble i overkant for noen. Når det er sagt, så var både budskap og form som en del av hans motparter presenterte, helt på jordet og direkte usmakelig. Det er lenge siden jeg har sett en slik heksejakt som "hausser gjengen" i Nas har prestert og den kommer sannsynligvis til å fortsette. Denne Tigeren har jeg sett, men jeg har lest svært lite av det jeg opplever som "one-linere" og enkle penger og er det noe jeg har lært meg på børs så er det det at det er ikke noe som heter lette penger. Mange er planløse som bare sviver rundt i håp om å tjene en rask mill eller to. Den typen mennesker biter fort og hardt på det løpet som Tigeren kjører. Hvor er så moralen i det? Hva vi sitter her inne på HO og mener, har ingen påvirkning på hva som skjer på børs. Hvorfor skal vi da gjøre det vanskeligere for hverandre? I min bok så er det allerede vanskelig nok.

Kantarell
Ja, kanskje jeg er frodon. Kanskje jeg også er restplassno? Kanskje jeg er SS, mannen som i dag poster sin seiersgang på inkassotrådene. Jeg håper mest at jeg er SS i dag, slik at jeg kan være deg i morgen, kantarell, og ha en velfortjent dag i bakrus og det store intet.

Redigert 26.08.2019 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Restplassno
26.08.2019 kl 19:04 2232

Veldig enig i det første du skriver. At Frodon hadde rett i kursnedgang var vel, i hvert fall dersom han bruker dagens standard, helt tilfeldig. Han hadde vel svært lite kunnskap og mat i det han skrev og fokuserte kun på konspirasjonsteorier og synsing. Ingen tegn til at han kjenner til drift, detaljer rundt gjeld, belåning, og stort sett det han skriver viser seg å være unøyaktig eller rett og slett fullstendig feiltolket.

Det er dermed ikke grunnlag for å si at hans egen analyse har gitt ham rett. Det er helt andre forhold som han også sikkert ikke har innsikt i. Derfor er det ikke noe aktverdig i at kursen har gått den veien han spådde.

Det blir samme med tigeren som snakker om 2 mrd i erstatning fra Boeing - om kursen stiger pga at driften viser seg bærekraftig og lånet refinansieres, har ikke tigeren rett selv om han spådde kursen opp. Er dere med?
Redigert 26.08.2019 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
26.08.2019 kl 19:16 2189

Helt utrolig at noen kan forsvare Frodon som har postet langt over 7000 innlegg bare siden nye forum var oppe å gå. Helt sykt!
Redigert 26.08.2019 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
26.08.2019 kl 19:17 2188

Ferdig med diskusjoner og doblet i dag tidlig. Gambling å ikke henge med videre ...
Opp+
26.08.2019 kl 19:18 2184

Jeg har ikke aksje i norwegian så her er jeg helt objektiv. Å det frodon har drevet med her er helt usmakelig, det er det værste jeg har sett på Hegnar forumet noensinne. Sånn kan man bare ikke oppføre seg. Ja, jeg mener det samme om hausse innlegg, men det frodon driver har jeg ikke sett i nærheten av, får en veldig dårlig følelse. Hvem som har rett og feil er vanskelig og si, når du bare baisser en aksje og eller hausser en aksje vil du alltid ha perioder med ”rett og feil“. Vi må få saklige diskusjoner her.
hstray
26.08.2019 kl 19:46 2079

Frodon har erkjent i tidligere tråd for endel mnd tilbake tid at han han hadde en short posisjon, eller var engasjert av personer med Short posisjoner. Tviler egentlig på at han har noen egne posisjoner på børsen. Så dette er jobben hans
Restplassno
26.08.2019 kl 19:53 2052

Kan ikke skjønne at noen ville ansatt han. Jeg har argumenter mot Nas sin drift som er mye mer nøyaktige enn det tynne skvipet han presenterer, og jeg er stadig vekk bull på Nas. Å poste en tittel som det er jo ufattelig svakt og lett å ta ut.
Frodon
26.08.2019 kl 20:06 2002

😂😂😂 Trodde du virkelig at noen kom til å svare eller innrømme noe som helst? 🤪😂 Jeg har nevnt deg et par ganger på NAS trådene, som en av ytterst få nick det er noen vits å følge på dette forumet 😇 Jeg har blitt omtalt som Hammers, SS, journalist, ansatt hos Hegnar, at jeg er deg osv. Folkene på NAS trådene er like gode på å tippe retningen i NAS og hva som skjer de neste månedene 😉 Men de er gode til å juge og til å støtte opp løgnene med de andre nickene de har 😂😂 En tråd de lagde med 8 innlegg, var det en person med 5 forskjellige nick som hadde skrevet på. Er det low punkt å måtte svare seg selv og fortsatt ikke få svar fra noen andre...?!

Heldigvis er det flere som har takket meg for at de har unngått store tap i NAS pga mine advarsler. Et takk betyr langt mer enn 100 negative hat innlegg fra de som valgte å ikke høre etter, som har tapt det meste av pengene sine. De sitter fortsatt å anbefaler noe de angrer bittert på at de kjøpte. Det siste håpet de har, er å finne investorer som er villige til å betale langt mer for aksjene enn de er verdt 💪

Uheldigvis er det hit skattekronene på gevinstene våre går, for å dekke tapet NAS’erne har på aksjene sine.

Hvor mye tror du NAS går ned til høsten, når alle skal realisere de enorme urealiserte tapene de har etter forrige emisjon...?
Redigert 26.08.2019 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 20:17 1971

Kommer til å gå fullstendig bananas når nye NAS er på gang. Glem emisjon. Vent gigantutbetaling fra Boeing. Vent på meget god trafikk og tall. Vent på mulig sammenslåing eller totalt salg. Jeg tipper siste. En salgsprosess tar tid og er mulig allerede godt på vei. Glem at nordmenn slutter å reise. Gled dere og len dere tilbake. Det smeller en dag i forhold til shortere.. Og da er det ferdig for godt. Lykke til alle tro tjenere!
Slettet bruker
26.08.2019 kl 20:28 1942

Jøss, samme tråden fra mai/juni enda en gang? Kjedelig oppi Murudalen?
Kantarell
26.08.2019 kl 20:45 1900

Bra at du har humor. Da kan ikke du være en annen enn deg selv Empire ;)