Statsviter Anne Heyerdahl vil vekte eldres stemmer ned

Slettet bruker
26.08.2019 kl 23:02 1714

Eldre er de over 45 som ikke er så bekymret for klimaet og ikke stemmer MDG. Ihverfall ikke de som er 60+.

Dama på Dax18 i dag:
https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/201908/NNFA56082619/avspiller

Kronikken:
https://www.nrk.no/ytring/den-graharete-egoismen-1.14667098
Noni
26.08.2019 kl 23:29 1698

Det er enkelte som er så frekke, at en tror det må være feil. Snakk om diskriminering av eldre. Hadde hun sagt at eldre ikke følger med eller noe sånt, men kaller det for egoisme. Hva skulle denne egoismen bunne i? Hun har et forklaringsproblem.
kokkohill
26.08.2019 kl 23:32 1695

Dumme kvinner, bør de få delta i samfunnsdebatten ?

De eldste har i alle kulturer hatt en opphøyet status , bør det settes på dagsorden igjen med 10 stemmer pr mann ?

Seriøst , angrepene på demokratiet og ytringsfriheten kommer i tette angrepsbølger...
Redigert 26.08.2019 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 23:35 1689

Det sitter fullt av folk i slike posisjoner som er helt NUTS.
Slettet bruker
26.08.2019 kl 23:42 1687

Elitepolitikerne vet at Bertolt Brechts «Lösung» – «Siden folket stemmer mot regjeringen, må folket byttes ut» – faktisk lar seg gjennomføre, og i løpet av kun noen få tiår. Derfor er det vel litt drastisk å ta stemmeretten fra "de eldre over 45"!
Herregud, importen fra Afrika er jo "barn" helt til de er 45!

Jeg har alltid undret meg over hvordan det er mulig å komme seg gjennom enkelte universitetsstudier med så lite i hodet som denne statsviteren, men det forklarer på en måte det elendige nivået på dagens "eliter". For dem er Greta Thunberg (16) og psykisk handikappet en autoritet!
Redigert 26.08.2019 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 02:12 1669


Det blåser en vind av politisk galskap over Norge. Det meste av verdier og rettigheter kan nå ofres på det «grønne alteret». I Dagsnytt 18 på NRK tas det til orde for at unge, grønne velgere skal telle mer enn eldre velgere. De eldre stemmer nemlig ikke grønt. Dette ble faktisk sagt i fullt alvor.

I en slik modell ville imidlertid nettopp de unge etter all sannsynlighet komme temmelig dårlig ut. Det forstår man raskt ved å se og høre diverse ungdomspolitikere demonstrere sin mangel på samfunnsforståelse og sitt fravær av praktisk erfaring fra noen sammenheng av betydning. Men disse tanker har som seg vel hør og falt til jorden i møte med de demokratiske grunnprinsippene vår forfatning er bygd på.

Kanskje heller de eldres stemmer burde vektes tyngre?

Fascismen er i ferd med å iføre seg nye klær. Aner man en grønnfarge der?

https://www.document.no/2019/08/26/stemmene-fra-unge-gronne-velgere-ma-veie-tyngre-i-valget/



Jeg må si at er fullstendig uforståelig at dama vil drite seg ut for åpen scene.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 07:07 1647

Da kan vi vel vekte skattetrykket deres mindre også, slik at det blir mindre skattekroner for slike som statsviteren å leke at de får lønn for reelt arbeid med?
Sotah
27.08.2019 kl 07:38 1639

Jøss. Handicappet. Det ordet har vel ikke vært brukt på 25-30 år. Du legger lista stadig lenger ned, fruen.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 09:05 1606

Hvorfor ikke bare innføre prikkbelastning på stemmeseddelen. Den mer eller mindre eldre dama som Change refererer til har da ikke hevd på alt vettet. Alder, kriminell adferd, sak hos barnetilsynet, rike foreldre, senil i ung alder, aldri deltatt i en debatt, generelt svært dårlig helse.
Grunne til at NRK gir ei slik halvgammel skrulle taletid er for å skape skam og så usikkerhet og frykt. Klima-skam, fly-skam, bil-skam, kjøtt-skam, frykt for NasjonalSosialisme som høyreradikalt. Skam, usikkerhet og frykt er sterke hersketeknikker. Blander en dette med eplekjekke programledere i NRK så har en oppskriften på den autoritære og kollektivistiske kringkaster.
Redigert 27.08.2019 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 09:23 1598

Tja du sven,du sven.
Jentungen seilte over Atlanteren,men det måtte fraktes fem personer i fly for å hente skuten tilbake.Ikke snakk om noe flyskam der i gården,nei.
Er bare å se på bilder av jentungen så ser man jo at det ikke er 2.40 under taket,for å si det sånn....
MostlyHarmless
27.08.2019 kl 09:51 1583

Grunnen til at de unge er klima-fanatikere er ikke fordi klimaendringene rammer dem mer enn eldre, men fordi de er mer hjernevasket. Skulle vi få et mildere klima, vil de unge i Norge ikke bli "rammet" av det, men de vil heller nyte godt av det.
fabian2
27.08.2019 kl 09:52 1582

Testing av eldre for å sjekke om de er "bærekraftige" må vel innføres snart
Fjordgubben
27.08.2019 kl 09:57 1576

Skremmende, men ikke uventet.

Minner om hvordan totalitære stater undertrykker folket ved å fjerne demokratiske elementer.

EU er jo godt i gang der de stadig vekk klarer å omgjøre demokratisk fattede vedtak slik at resultatet blir stikk motsatt av det folket ønsker.

I USA er demokratiet sterkt uthulet, f.eks ved at partiene selv utøver sterkt press på hvilke kandidater de tillater når det skal velges politiske kandidater.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 10:23 1566

Dett er så ille at jeg nekter å tro at det er sant. Var det 1. april i går?
børst
27.08.2019 kl 11:08 1549

Ny-marxist som vil uthule selve grunnsteinen i et demokrati og en rettsstat, stemmeretten og at alle er like for loven. Dette er tilsvarende utspill fra Venstre om gi stemmerett til 16-åringer, for å få utnyttet naive ungdommer som fortsatt får penger av mamma og pappa.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 11:31 1543

16-åringer må aldri få stemmerett. Årsaken finner en her:
https://i.ibb.co/YRGKVPX/Risky-behavior.png

En 16-åring er i sterk motsetning til seg selv som ung voksen. Som hovedregel handler han imot sine egne interesser.
Det er forklart her:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705203/
Redigert 27.08.2019 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
fabian2
27.08.2019 kl 12:00 1532

Vekting av stemmer ved Stortingsvalg foregår jo i dag. En stemme i Finnmark teller mange ganger så mye som en stemme i Oslo, Ifølge Erasmus Montanus bør derfor stemmerettsalderen i Finnmark heves til 33 år
Slettet bruker
27.08.2019 kl 12:12 1528

Hun har psykiske utfordringer, for å si det sånn. Jeg pleier ikke bruke ord om slikt i det hele tatt (et mennesker er tross alt ikke noen diagnose) men nå er det 30 år siden jeg var 16 og jeg nekter å rette meg etter "OFRENES" alle whimsical nyord for å sminke over sine egne mangler. Du som er spesialist på og underviser i pronomen (Ferdinand hjelper Rose, han hjelper henne, osv...*) vet at det er nok å holde rede på for en som ikke er videre interessert om ikke vi skal google frem de siste nykkene fra alle normforvirrete ofre hver gang vi skal åpne munnen.

Navnet skjemmer ingen, sier et gammelt norsk munnhell. Det slutter jeg meg til, for jeg diskriminerer ingen. Men du verden hvor dårlig jeg liker selvoppnevnte folkeforførere! Derfor fikk hun et passende ord av meg!

*) Jeg kan godt linke videoen om pronomen der du fornærmer alle misfits med skikkelig gammeldags grammatikk! ;-DDD
Slettet bruker
27.08.2019 kl 12:26 1522

Forøvrig tar jeg hele denne saken med stor ro. Den totalitære Globalismen vil snart dø under Trump, Putin, Silvio og Boris.

Det er faktisk de unge som til slutt kommer til å gjøre revolt og reise seg mot galskapen som styrer elitepolitikken!

Jeg ser det hos mine egne små; de lar seg ikke hjernevaske, og de har med både hjerte og hjerne i kloke og rasjonelle resonnementer som de er kjempeglad for å kunne diskutere utenfor den politisk korrekte boksen. Vennene deres likedan.
Det er de som er rundt 30 som er verst ute å kjøre under hjernevasken fra pk-regimet, i dag har det hele gått så langt at selv et barn (sic!) forstår galskapen!

Våre politikere, eksperteliten og media driter seg ut som ikke bryter med den åpenbare galskapen.
Redigert 27.08.2019 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
børst
27.08.2019 kl 12:51 1509

Ikke det samme. Det er bestemt ut fra geografi, ikke egenskaper ved individet. Diskriminering på bakgrunn av blant annet alder er brudd på loven.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 13:03 1504

Eldrebølgen og den foraktfulle 68 generasjonen.
EØS kameraten AP. H. KRF og FRP, er ikke uenig om innvandringen. For i et demografisk ødelagt folk, hvem skal vaske folket «foran og bak» av et gamlehjems og utdøende folk? De selv gav” fanden” i egne barn. Også sine egne foreldre. De horet seg med «hun og hane» mens de hyllet despoter, massemordere og torturister.

Hele dette fordømte avskummet som nå utgjør tet sjiktet i det norske statsbyråkrati, har ikke annet skapt enn En stat bort i parodien. Det meste er ødelagt de har kuppet og svindlet, der de samtidig har solgt til slakt folk og land på rot. Det være seg DNB. Telenor. Statoil nå Equinor. Avinor + diverse mengde meningsløs opprettet helseforetak.

Alt oppstykket og del-privatisert, av dette folkets tidligere fellesskaps oppbygget verdier. Eks. Mesta Hydro Yara og oljefondet/pensjonsfondet etc? Bankvirksomhet har de også bedrevet for skattebetalerens regning og annen bedriten virksomhet, kun å berike seg selv. Hvilke andre stater bygger egne universiteter og utdanner justismordere?

Epilog. Når der er tomt i bunnen av Nordsjøen og festen er over og på hell, kommer desserten på bordet, men de selv kan glemme «oppvasken» og la det hele råtne ned, slik det blir mat og næring til den generasjonen, som kommer etter, som må ta til takke med bosset og restene deretter. På veien hjem i det fjerne, skimtes og høres det en svær "svart” gresshoppesverm.

Redigert 27.08.2019 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 13:35 1493

Rart at ikke sjøfartsnasjonen Norge har råd til å bygge sine egne skip?

Vi har jo fra naturen hold, gratis energi også. Råvarene regner i hodene på tullingene har jeg lest et sted. Utenfor vår egen stuedør opp og uthenter sund god mat fisk, som verden står i kø for å kjøpe? Under bunnen av havet opp og uthenter-omsetter vi med mengder energi i form av olje og gass som gir oppgjør i dollar?

Så greier idiot-skapet av en stat vi er bekjent med å holde oss med. Å skape fattigdom?

Og de er ikke flau engang forståelig nok, meitemarker som de er direkte arvinger etter. Sett fra luften ser jo dette felttoget opp mot Elverum, (hvor både togsett og skinnegang var bygget av tysk Kruppstål,) ut som en meitemark der de kryper langs jorden, hvor klovneriket i all hast plyndret hele landsdelen, via skinnegang og vei, mot Tromsø der stats-driten klovneriket Norge, regelrett ble bannet om bord i båtene (han hadde sendt for å hente dem)av selveste Winston Churchill..
Redigert 27.08.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 14:26 1462

Våre kjære folkevalgte,har nok glemt oss da de fikk ferten av skattefrie stillinger vi kjøper til dem.
Og skal man dømme etter kjøttvekten på de nåværende,så har de ihvertfall vett til å fòre seg selv. Kraftig.
Det ville vært fint med noen politikere,som tenkte på landets urinnvånere.
Men det er vel bare en våt drøm.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 14:40 1453

Så få de til helvete på historien skraphaug, for det er der de hører hjemme.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 14:48 1451

Det er der? du driver skaphandel? og graver frem gammelt vrak? du pusser opp? for å selge på nytt?
Det er ikke gull alt som pusses opp akkerat
#sløvpuss
MostlyHarmless
27.08.2019 kl 18:27 1394

At hun er tilknyttet sv.uio er vel ikke noen bombe. Gud bedre meg for et rottereir av samfunnsparasitter og landsforrædere.
Redigert 27.08.2019 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Sotah
27.08.2019 kl 20:36 1371

Den videoen kunne jeg hatt moro av å se, den er ny for meg. Hvis den er lenger en etpar minutter detter jeg sikkert ut. Jeg foretrekker korte snutter.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 21:12 1361

Foretrekker du etpar minutter så hadde du lagt opp til etpar minutter.
Slettet bruker
27.08.2019 kl 22:30 1336

Videoen var vel litt lenger enn et par minutter, men den var jævlig kjedelig, så du faller garantert ut lenge før det er gått 2 min. Men nå vet du at du går rett i paranoid psykose når vi snakker outing, så jeg skal la vær (og det gjør eventuelle andre også)!

Men kanskje hadde du likt et gjensyn med Sotahjørnet i stuen i leiligheten din på Vålerenga - lyst, ryddig og rent! ;-DDD
polemiker
27.08.2019 kl 22:52 1328

Så tilfeldigvis de siste 20 min. av Dax18 i går og så denne seansen med denne kommunisten. Den tidligere AKP/ML programlederen lot denne batikkheksen slippe til med dette totalitære gufset og lot henne få en lett match mot den gamle LO fyren som ikke skjønte hvor ballen var en gang.

Skal vi begynne å vekte folks stemmerett basert på hva de presumptivt mener ar man på ville veier og har vel ikke helt skjønt hva demokrati egentlig går ut på. Skulle vi frata henne stemmerett pga. at mange kvinner på hennes alder stemmer for innvandringsvennlige partier for at de skal få oppfylt sine seksuelle drømmer om unge afghaner gutter?

Skal muslimer miste stemmeretten pga. at de stemmer i hovedsak på sosialistiske partier som ødelegger landet med masseinnvandring av nettopp muslimer? Hennes argument er at folk som ikke stemmer slik HUN og MDG ønsker skal rett og slett fratas sine demokratiske rettigheter? Lukter vel ikke bra dette, men er det virkelig ikke noen i NRK som ser dette?
Slettet bruker
27.08.2019 kl 23:02 1327

Google manipulerte 2016-valget i USA med opp til 10 mill stemmer i HRCs favør, basert på triksing med algoritmene som styrer søkemotoren - vi skal neimen ikke se bort ifra at Google yter samme tjenesten til venstresiden her i Europa!
De fleste husker vel Merkels fadese da hun ba om slike tjenester fra FBs Mark Zuckerberg og hadde glemt å slå av mikrofonen.

https://www.coreysdigs.com/big-tech/controlling-minds-narratives-elections-google-youtube-facebook-twitter/
Redigert 27.08.2019 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
polemiker
27.08.2019 kl 23:36 1316

Vel, det har jeg med selvsyn observert mange ganger. Google er definitivt ikke det den engang var! Noen husker kanskje at jeg prøvde å dokumentere at 90% av dømte voldtektsmenn i Sverige var av utenlandsk opprinnelse? Prøve å finne tilbake til denne rapporten i en halvtime via Google uten resultat. Svitsjet til DuckDuckGo og fant den i løpet av 2 sekunder. - Nøyaktig samme søkekriteria.

Av en eller annen grunn ville ikke Google at jeg skulle finne den rapporten.
Redigert 27.08.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2019 kl 14:28 1245

https://www.sv.uio.no/iss/personer/vit/annehey/

Ubegripelig hvordan denslags yrkesutøvelse, hvis opphav har i en kostbar offentlig finansiert utdanning, så kan deretter bli ansatt i en offentlig stilling m/fl og derfra skape merverdi (avgift?) For ikke å snakke om hva de selv nå har endt med å betaler, i skatt? O, salige enfold, er det noe som heter. De betaler skatt og gir merverdi av midler de selv blir tilført, som kommer fra hvem/hvor? NB Fra Offentlige overførte budsjetter med opphav med tilrane-te midler de samme personene/organisasjonene, selv har frastjålet oss alle som borgere og innbyggere, og det fra vår egen lommebok/og konto, her i dette klovneriket vårt.

Redigert 28.08.2019 kl 14:43 Du må logge inn for å svare