NEL: Dagen i dag Mandag 30 sept 2019

rogneveien
NEL 27.08.2019 kl 08:11 152135

Joda jeg er med enda, ligger bare lavt ift alle proffene her inne. Har liksom ikke noe å bidra med føler jeg.
Jeg er så lei av at det flyttes tråder som er helt irrasjonel ift hva den skal inneholde. Det er IKKE 26 , men 27 i dag.
Versågod skriv noe om noen ønsker.

Kan jo stille et enkelt spørsmål som lyder som følger "hvor skal vi i dag?"

NIkko, hvis du redigerer dato så kan jeg omså slette denne. Jeg har nok et autistisk trekk når det gjelder slik som dette. Har sett tråder med "NEL opp 6% idag med store bokstaver, så er det tråder som er henta opp fra 14 dager siden" huffameg.

Løkke til i dag
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
agnostis
13.09.2019 kl 09:10 7248

Dette er en følelse som nå sniker seg inn etter å ha fulgt NEL i mange år; hva driver man med hos NEL egentlig? Man venter på flere nyheter og inforrmasjon der NEL er involvert.
Samtidig strømmer det på med nyheter om hydrogenprosjekter fra hele verden, ikke minst i Europa. Hydrogentog, og, busser, ferger. Store muligheter i trailer-markedet. Og ikke minst i tungindustrien (metallurgien). En fransk hydrogenferge-suksess besøker nå Vestlandet der man også planlegger hydrogenproduksjon i stor skala i følge en representant for Hexagon. Vedkommende forteller også at Norge ligger klart etter internasjonalt med utvikling av hydrogen som energibærer. Energilagring med hydrogen er for lengst etablert og benyttes i stor grad i Japan.
Jeg kjørte forbi hydrogenstasjonen på Kjørbo forleden, de samme presenningene henger oppe og er et trist skue. Ingen biler, ingen aktivitet å se. Hvor får hydrogenbil-eierne i Oslo fylt bilene sine, kjører de fortsatt rundt i leiebiler som drives med diesel eller bensin?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2019 kl 09:41 7238





Nel Hydrogen

@nelhydrogen


"By 2020, Greater Vancouver and Victoria are projected to have a network of six [hydrogen refueling] stations."
As we announced earlier this year, we're proud to play a role in the expansion of the #hydrogen supply network in BC together with HTEC: bit.ly/2mcMxtr
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.09.2019 kl 09:42 7250

Det er litt interessant å lese stillingsannonsene til NEL her :
https://nelhydrogen.com/about/#career

Her går det blant annet frem at fabrikken i Herning har økt antall tilsette fra 85 ( i de eldste annonsene) til 105 (i de nyeste).
Det er også mulig å lese seg til noe av forventningene til markedet fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 09:43 7278

Bra innlegg agnostis
Kjørboanlegget var et utstillingsvindu for Nel da det ble åpnet. Utrolig at de ikke har fått dette opp å gå igjen, eller i det minste er i full gang med istandsetting. . Slikt fremmer ikke interessen for hydrogenbiler i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Furuen
13.09.2019 kl 10:28 7148

Nikko,
er du ute eller inne?
Var det du som gikk ut på 7,27?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2019 kl 10:31 7240

En påminnelse fra Nel om at mye er på gang. Nel`s første bestilling her kom 3.mai.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.09.2019 kl 10:36 7224

Nei, jeg sitter helt stille...
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Rubratte
13.09.2019 kl 10:51 7167

YX sitt anlegg på Hellerudsletta, ser det ut som det er kommet nytt utstyr som skal installeres
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:12 7104

Vedr Kjørbo:
Kjørte forbi i går (12/9).
Da var det 3 varebiler og folk i sving inne på området.
Men ser uferdig ut på utsiden, enig i det.
Tror nok det meste skiftes ut på denne stasjonen, da det vel ikke vil bli godkjent med tanke på kreftene det var i eksplosjonen.
Grusen på bakken (som de poengterte var en sannsynlig antennelseskilde) skal vel også bort så tipper det er totalrenovering.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
13.09.2019 kl 11:31 7068

Fra Q2:
- Operating revenue 122.5 Mill. NOK, operating expenses: 228.7 mill NOK., net loss: -92.8 mill. NOK.
- "Ongoing growth initiatives and focus on long term high value orders will have a negative impact on Nel's ability to deliver positive EBITDA in the short term".
- Oppdatering vedrørende Kjørbo den 6/9 (Hydrogenisk.no): "Tredjeparts inspeksjon nå er gjennomført på Høvik, og vellykkede testfyllinger er utført. Det ble notert ett avvik rundt rutiner for oppstart av stasjon etter at nødstopp ved dispenser er trykket, men dette blir rettet opp neste uke slik at alt er innenfor regelverket. Rapporten er sendt videre til Bærum kommune og DSB, og det avventes svar fra disse om når stasjonen kan åpne. Siden ferdigrapporten sier at gjeldende regelverk følges, forventes det at dette blir formaliteter."
- Bare formaliteter?? Dagens observasjon fra Nellionæren tyder på et lengre lerret å bleke.

Det vil nok gå lang tid før kontrakter på nye stasjoner signeres. Potensielle kunder vil sitte på gjerdet. I mellomtiden vil pengene fortsette å renne ut fra NEL-kassa. Her er det bare å holde seg unna aksjen frem til ertene har rent ut av sekken. Halvering av kursen i løpet av kort tid?


Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
MrBoring
13.09.2019 kl 11:50 6581

Vedrørende "- Oppdatering vedrørende Kjørbo den 6/9 (Hydrogenisk.no)"
Dette sier Hydrogenisk AS on sin hydrogenstasjon på Høvik. Dette er ikke Kjørbo men Hyops gamle stasjon på Høvik. Ingen direkte relasjon til Kjørbo, Uno-X Hydrogen eller NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
13.09.2019 kl 11:57 6552

Her har jeg tydeligvis misforstått hvilken stasjon det gjelder - beklager. Takk for oppklaringen. Men forøvrig står jeg for resten i innlegget.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 12:30 6476

Agnostis.
Jeg savner også mer trøkk. Det litt for tamt spør du meg. Jeg tror nok at NEL kommer som ei kule en dag, men denne materien tærer litt på tålmodigheten. Vært inne mer eller mindre konstant siden 2015 mener jeg uten å huske eksakt. Har henta ut gode penger i NEL, men skulle ønske det kom en mega kontrakt som fikk kursen til å virkelig ta av. Skulle likt å sette 10 tallet passert.
Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Met1976
13.09.2019 kl 12:41 6467

Vi kan ikke forvente kursdrivende nyheter hver eneste dag heller :-) Føler det er litt store forventninger til hvor fort NEL skal opp-stort potensiale men de bygger sten på sten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.09.2019 kl 14:53 6267

Bare 6 øre fra dagens høyeste til laveste. Sjelden kost for oss i Nel.
https://bors.e24.no/#!/instrument/NEL.OSE
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 15:04 6312

Nikko. For deg som er trader så er det sikkert lite, men for oss som sitter i ro er det greit at den holder seg i ro. Den har bestandig seget nedover når det har vært stille lenge. Så for meg er det ok at den holder seg der den er. Men tror nok den vil sige nedover noe om det forblir like stille som nå fremover.

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:25 6298

Klart vi skal ha store forventninger - og sette krav - til et ledene Hydrogen-selskap nå på høsten 2019. Det holder ikke nå lengre bare med seminarer og samarbeidsavtaler. All in.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.09.2019 kl 15:42 6286

Det vil nok komme kursdrivende meldinger på rekke og rad utover høsten. Jeg tror vi vil se at det blir mye mer aktivitet framover. Av erfaring så vet jeg at det er viktig å være inne når aksjen står og stamper sånn som nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 16:49 6165

Safe99
Det svaret ditt likte jeg. Sånn skal det være.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.09.2019 kl 17:32 6096

At kursen stiger litt hver dag er et godt tegn. Når vi får en kursdrivende melding, vil vi nok sprette til over 8kr. Ser også at noen ligger inne med automatisk kjøp ved plutselige kurssvingninger. Noen ganger blir de utløst av "Robbie-7500". Det signaliserer at vi vil får et skikkelig jump oppover når en melding kommer. Og kommer, det gjør den. Jeg venter på Nikolas neste bestilling. Da er vi på 8-9 kr på no time. Jeg venter også på melding om utbyggingen av det europeiske nettet. Hoi og hoi. Jeg er inne men 100%,
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2019 kl 18:40 6029

Rart at ikke flere reagerer på denne, og stiller seg spørsmål om hensikten med denne akkurat nå?????
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 19:18 5986

Oppvigår.
Når du spør så har du sikkert noen tanker. Vil du dele disse eller vil du ha dem for deg selv inntil videre. Jeg så den twitten og har gjort meg noen tanker. Hvorfor twitrer NEL om akkurat dette. Tror det kommer noe her.

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
StangInn
13.09.2019 kl 20:09 5933

Har jo fulgt NEL noen år og hadde gode tradinger, men akkaurat nå er jeg nesten "all in" og er blitt mer langsiktig.

Her er forresten en liten link til Toyota sitt besøk i Norge, skipsfart :
https://www.toyota.no/world-of-toyota/articles-news-events/2019/toyota-seiler.json?fbclid=IwAR0hVDyl74T8aeAorMzWZLop-aF0BVi37HTJwsrXgCwYkiZ2KhmCCFSbKVM
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 21:02 5873

Nikola plans to start full production of its semitrucks in 2021 and have 14,000 rigs on the road by 2028. It's also starting to build a network of 700 hydrogen stations across the country to refuel its new fleet. Company executives say the network should be complete by 2028. That goal alone is remarkable. Currently, there are only 400 hydrogen stations worldwide, according to IEA.
The stations will use electricity from renewable energy sources to extract hydrogen fuel from water. The result, the company asserts, will make its electric trucks clean-burning, more powerful and economically competitive with diesel-powered semitrucks.
As if that weren't enough, the company has aligned itself with the King of Beers.
Anheuser-Busch Cos., the North American brewer of Budweiser, has ordered 800 trucks from Nikola, and it will help finance 28 of the initial hydrogen stations, putting them on routes that serve its major breweries. It wants to justify a message on its cans and bottles that says the beer is made from "100% renewable electricity."
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2019 kl 21:03 5881

Det kan være mange grunner at den kom. Kanskje for å få fokus bort fra gnålet om Nikola? Blidgjøre dem som maser om at det må komme kontrakter? De slapp noe lett unna med irettesettelsen fra Oslo Børs. Ved å komme med twitteren, så ville de lede fokus over på noe mer positivt, og dermed avlede en del spørmål, som kritikken fra OB ville medføre. Selv tror jeg på en skikkelig positiv melding snart, men den gjelder ikke Nikola. Der må vi nok vente en stund til.
Så la oss høre hva dere andre tror og mener.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.09.2019 kl 21:52 5850

oppvigår.
Veldig fine og reflekterte tanker. slikt setter jeg pris på. Det får meg til å sette mer perspektiv på det enn jeg klarer alene. Kan bli spennende å høre om andre tenker annerledes.
ha en fin helg og Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2019 kl 22:20 5802

https://www.abcnyheter.no/penger/naeringsliv/2019/09/13/195610322/yara-lanserer-klimasamarbeid-med-svenske-bonder
Yaras plan er å produsere mineralgjødsel ved hjelp av fornybar energi. Den nye gjødseltypen skal etter planen slippes på markedet og forventes ifølge Yara å redusere den totale CO2-påvirkningen fra kornproduksjon med 20 prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 23:41 5735

De siste dagers signaler fra Nikola og Nel oppfattes som "om en stund". Medio oktober er mitt tips.
Kommer sikkert andre meldinger før den tid. Hva for eksempel med nye ordrer fra Sør-Korea som nå skal bygge flere hundre stasjoner innen 2024 !. Nel har vel nå hittil levert 6 !?. Ifølge en melding etter Koreas statsministers besøk, skulle det jo samarbeides om Hydrogen mellom de to landene. Totalt sett tror jeg som andre, at en kurs på 10/12 innen jul er et greit mål. All in. Dagens ordtak. "Selv Nikola kan ikke stoppe hydrogen og Nel sin fremtid" (Kan da bare ta et par/tre mnd. lengre tid :-) )
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
JosefK
16.09.2019 kl 08:39 5384


Hva i allverden er poenget med denne evig lange tråden? Det begynner å minne om photocure. Ingen gidder å lese sånt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 09:04 5316

Slik ser aksjeanbefalingene til deltagerne i DNs porteføljekonkurranse ut denne uken:

Alfred Berg Kapitalforvaltning: DNB, Protector, Axactor, Tomra, Lerøy Seafood Group, Subsea 7, Hexagon, Equinor, Nel og Yara

Inn: Equinor og Nel
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
fastinvest
16.09.2019 kl 09:08 5301

Har de noen kursmål på NEL? Har ikke sett noe
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
16.09.2019 kl 11:59 5166

Registrerer at det hamstres med aksjer. Da regner jeg med et jump til 7,50 ila dagen.
Dette er en kongeaksje!
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
cover
16.09.2019 kl 12:24 4670

RT 7,385. Sitter du fortsatt dønn stille Nikko :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
16.09.2019 kl 12:51 4560

Ja, det gjør jeg, men det nærmer seg...

D.v.s. at jeg lettet meg litt på 7,43
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
cover
16.09.2019 kl 12:58 4531

Solgte "krigerposten" på 7,42. Artig å trade litt. Ellers er jeg all inn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
16.09.2019 kl 13:07 4484

Samma her...

Det er falig å værra ute nå...
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
rogneveien
16.09.2019 kl 13:17 4437

Enig at den er lang om du skal lese alle innleggene, men bare klikk deg fram til de siste innleggene så kommer du dit på to sekunder.
Du kan også trykke på omvendt rekkefølge så kommer de siste innleggene først.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare