Nano-Stakkars Nano. Hva nå?

focuss
NANO 27.08.2019 kl 18:23 6067

Stakkars Nano. Hva nå?
Når jeg kjøpte mine første Nano aksjer våren 2016 så var målet å være i mål nå, i 2019. Slik ble det ikke. På ASH 2016 ble det presentert svært gode resultater fra Betalutin 15/40, faktisk bedre enn dagens resultater.
Resultatene til Nano er fortsatt gode og burde holde i massevis for FDA godkjennelse basert på hva vi vet så langt. Problemet til Nano nå er at de stadig bommer med strategiske valg og har nå satt seg selv i en situasjon hvor de ikke har penger til å komme i mål. Det holder til vi kommer på oppløp siden, men så er kassa tom. Jo lengre tid før denne situasjonen er endret jo mer kritisk blir det. Per i dag vet ikke aksjonærene hva ledelsen har tenkt å gjøre med det. Det samme gjelder selvfølgelig potensielle nye investorer som ved å kjøpe, ikke vet hva de går til.
Det skal avholde en såkaldt R&D dag for aksjonærer/investorer i September, dato foreløpig ikke bestemt. Kan vi forvente at det kommer noe svar der? Hvem vet, jeg tror ikke det. Jeg tror derimot at de vil dele med oss tanker om nye studier i andre NHL indikasjoner samt nye interessante passasjerer for lillotumab. I så fall så betyr det at de skal presentere nye muligheter som de selvfølgelig ikke har penger til.
Vi er i en periode med urolige børstider. Det er ett dårlig tidspunkt for å innhente risikokapital. Bravo sier han daglig er i kontakt med investorer og jeg vil anta at vurderingen kan gå på: Hvor mye kapital kan vi klare å hente på 20 kroner, på 15 kroner eller på 10 kroner. Ingen av disse alternativene er attraktive for de som har skutt in penger på langt høyere kurs, men alternativet med ikke å delta kan være verre enn å delta. Fasit vet ingen. Markedsuroen kan faktisk bli slik at det er vanskelig i det hele tatt å hente penger i risikomarkedet.
Nå er det neppe noen i Nano ledelsen som har erfaring med å drive frem ett biotech selskap med emisjonspenger og situasjonen bærer preg av det.
De sier de har mange nye ideer til nye studier og jeg mistenker at det er det som står på agendaen i September. Det er ikke flere forslag til dyre studier aksjonærene trenger nå. Nå trengs nødhjelp. Det er det bare fantastisk kursdrivende nyheter som kan gi slik som for eksempel en partneravtale.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2019 kl 11:08 890

Vi skal nok få bivåne en del nervøs minus-traving før solen skinner igjen i dag :-)
Slettet bruker
29.08.2019 kl 13:59 799

Redd for vi får litt 25-tripping nå