NAS - rally imrg onsdag!?!

Slettet bruker
NAS 27.08.2019 kl 21:15 1549

Sluttet på høyt volum og dagens høyeste. Da pleier ofte rallyet å fortsett dagen etter.

Tror og håper JV kommer imrg. I så fall snakker vi skikkelig rally.

Tanker?
Redigert 19.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
tradingstock
27.08.2019 kl 21:19 1518

Brytes 38 kr i morgen på høyt volum er det fri bane. Da skal shorterne slite med å få dekket inn mye før 50 kr. Håper vi knuser motstanden i morgen. Tror vi da ender på 43 kr.
Redigert 27.08.2019 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 21:25 1480

Kommer sterk oppgang nå tror også jeg shorterne må dekke sine posisjoner. Med sterk økning før JV vet også shorterne at de er i deeeeeep shit ved å dekker etter. Nå er tidpunktet for å dekke. Ergo tror jeg på en fortsettelse fra i dag uansett JV eller ikke..
Redigert 27.08.2019 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2019 kl 21:38 1390

Kommer JV tror jeg på 100 prosent oppgang. Over og ut for meg ikveld:)
Kantarell
27.08.2019 kl 21:46 1327

Nas fikk skikkelig juling etter gjentatt angrep fra short. kartell (mye negativitet fra diverse meglerhus og media). Mange har forstått at hensikten er først og fremst, å få aksje så billig som mulig. T.o.m "flere seriøse Nas skribenter" har gjentatt ganger prøvd å spå en kurs nær 15-20 kroner. Siste forsøk var fra Seb-meglerhuset.

I dag, som alle vet så kom en god nyhet med justert kurs til 45,- fra Danske Bank Markets. "Focus 2019" gir gode resultater og analytiker fra DBM mener at "Nas vil ha god nok likviditet, selv uten nye strategisk grep".

Dette viser at per dags dato vil Nas klare seg uten å verken måtte selge eller avtale JV med andre selskaper.

Mulig aksje klatrer opp tilbake til 46,- i uka.

Hva skjer videre: Trafikk tall og Q3 rapport som burde være positive. Mulig 55-65,- prognose

Som mange har etterlyst tidligere: Hvis ledelse kan bekrefte at de kan betale obligasjonslånet på 2,5 Mrd vil kursen doble seg i høyt tempo.
Redigert 27.08.2019 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
2132
27.08.2019 kl 21:46 1324

Takk for at du deler dine synspunkter. Jeg har ingen forutsetninger for å si noe om støttenivåer og slikt, men jeg tror uansett det er mye psykologi i markedet. Masse usikkerhet, økt risiko, økt frykt. En del som har sittet på sidelinjen i dag (og lest om NAS i alle de store avisene) vil få lyst på å være med å tjene penger. Kanskje en del som aldri har fulgt NAS strømmer til. Og på et eller annet tidspunkt må shorterne bli redde og kaste kortene. Og da blir de kjøpere også, akkurat som alle andre. Vi så for fort det gikk opp i dag. Den første økningen kom på bare minutter...

Det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe enda mer selv. Jeg for sove på det. Nå skal jeg feire med en Kvikk-Lunsj :-)
2132
27.08.2019 kl 22:00 1215

Jeg kikket akkurat på NAS' utvikling her:
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/NAS.OSE/overview
Valgte tidsrom = 1 år.
For mine utrente øyne ser det ut til at kurven er konkav, og har bunnet ut ved litt over 30 kr i sommer, og steg fra 1. juli. Den trenden ble brutt rundt 46 kr / 22. juli. Årsaken kan være så mangt (Kjos trakk seg, mye negativ omtale, økt usikkerhet på verdsmarknaden, handelskrig, shorterne, dårlig kursmål). Men den underliggende trenden var at bunnen var nådd, og kursen var på vei oppover. Markedet vet at aksjen var 46 for kort tid siden, og realitetene nå er mye bedre enn da. Blir ikke overrasket om vi passerer 40 i morgen, og 46 innen fredag. Og det uten flere gode nyheter.