Kursutvikling og andre ting #2
Da sitter vi snart på tre sider i den andre tråden og en god del unyttig småkrangling oss i mellom så tenkte det var like greit å legge ut denne på nytt med noen små oppdateringer.
Gjengir igjen utviklingen fra før Conan Exiles lansering i Early Access i fjor og tar med hvor vi er nå i forhold. Oppdateres etter hvert som vi nærmer oss.
Her er utviklingen fra 1,5 måneder ut, altså ca der vi er nå (Tar uker siden det er mer oversiktlig):
2017 - Uke 5 … 60 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 20 ... 11 %
2017 - Uke 4 … -18 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 19 ... -5,2 % (Lanseringsuke)
2017 - Uke 3 … 25 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 18 ... 2,3 %
2017 - Uke 2 … 24 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 17 ... -0,4 %
2017 - Uke 1 … 44 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 16 ... 4,4 %
2016 - Uke 52 … -1 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 15 ... 11,1 %
2016 - Uke 51 … -5 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 14 ... -0,4 %
Total oppgang for perioden 2017 ...178% |||| Total oppgang for perioden 2018 ... 23,8 %
Det var selvfølgelig mye variasjon innad i ukene også, og største variasjonen intradag var 31.01 på hele 4,75 kr (altså 95 øre på den tiden).
I tillegg til dette vil jeg ta med et enkelt overslag på hva vi kan forvente angående kursbildet fremover. Teller her kun med CE da vi vet ikke lanseringsdato, pris eller hvor mye Funcom får pr salg for Mutant-spillet.
Uansett, noen antagelser:
- La oss si Conan Exiles selger 1 million i 2018. Fordeler 50/50 konsoll/PC bare "fordi".
- Konsollversjonen koster nå 440 - 480 kr på ulike nettsteder, la oss si 450,- for enkelhets skyld ($49,99 kommunisert av Funcom).
- Spillet blir å koste 399,- på PC via steam.
- Både PS4, MS og Steam tar 30%.
- Lisenskostnader 5%
- Jeg har hørt rykter om at Epic Games kanskje ikke tar 5% likevel for bruk av UE4, men velger å ta det med uansett.
Vi ender da med følgende inntjening:
PC: Pris 399,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked og regner med en del salg blir nettopp gjennom Steam Sales (altså salg) og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 220,-. Total inntekt: 110 MNOK
Konsoll: Pris 450,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked, men litt færre salg og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 270,-. Total inntekt: 135 MNOK
Funcoms totale inntekt for 2018 for kun Conan Exiles blir da 245 MNOK (2017: 180 MNOK)
Om vi antar samme prosent av inntekter ender i overskudd (da selvfølgelig høyere kostnader enn i 2017 for å ta høyde for nye ansettelser, mer PR osv), ender vi med en fortjeneste for 2018 på 68 MNOK (mot 53 MNOK i 2017). Dersom P/E holder seg på 25 som den er akkurat nå kan vi da forvente en markedsverdi på 1,70 milliarder fordelt på 75 millioner aksjer som gir kurs 22,7.
Selger Funcom 2 millioner enheter av CE og vi regner med samme kostnader ender vi på 316 MNOK fortjeneste, markedsverdi ved P/E 25 på 7,9 milliarder og dermed:
??Kurs 105,-??
(84,3,- ved P/E 20 og 63,2,- ved P/E 15)
Gjengir igjen utviklingen fra før Conan Exiles lansering i Early Access i fjor og tar med hvor vi er nå i forhold. Oppdateres etter hvert som vi nærmer oss.
Her er utviklingen fra 1,5 måneder ut, altså ca der vi er nå (Tar uker siden det er mer oversiktlig):
2017 - Uke 5 … 60 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 20 ... 11 %
2017 - Uke 4 … -18 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 19 ... -5,2 % (Lanseringsuke)
2017 - Uke 3 … 25 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 18 ... 2,3 %
2017 - Uke 2 … 24 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 17 ... -0,4 %
2017 - Uke 1 … 44 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 16 ... 4,4 %
2016 - Uke 52 … -1 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 15 ... 11,1 %
2016 - Uke 51 … -5 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 14 ... -0,4 %
Total oppgang for perioden 2017 ...178% |||| Total oppgang for perioden 2018 ... 23,8 %
Det var selvfølgelig mye variasjon innad i ukene også, og største variasjonen intradag var 31.01 på hele 4,75 kr (altså 95 øre på den tiden).
I tillegg til dette vil jeg ta med et enkelt overslag på hva vi kan forvente angående kursbildet fremover. Teller her kun med CE da vi vet ikke lanseringsdato, pris eller hvor mye Funcom får pr salg for Mutant-spillet.
Uansett, noen antagelser:
- La oss si Conan Exiles selger 1 million i 2018. Fordeler 50/50 konsoll/PC bare "fordi".
- Konsollversjonen koster nå 440 - 480 kr på ulike nettsteder, la oss si 450,- for enkelhets skyld ($49,99 kommunisert av Funcom).
- Spillet blir å koste 399,- på PC via steam.
- Både PS4, MS og Steam tar 30%.
- Lisenskostnader 5%
- Jeg har hørt rykter om at Epic Games kanskje ikke tar 5% likevel for bruk av UE4, men velger å ta det med uansett.
Vi ender da med følgende inntjening:
PC: Pris 399,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked og regner med en del salg blir nettopp gjennom Steam Sales (altså salg) og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 220,-. Total inntekt: 110 MNOK
Konsoll: Pris 450,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked, men litt færre salg og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 270,-. Total inntekt: 135 MNOK
Funcoms totale inntekt for 2018 for kun Conan Exiles blir da 245 MNOK (2017: 180 MNOK)
Om vi antar samme prosent av inntekter ender i overskudd (da selvfølgelig høyere kostnader enn i 2017 for å ta høyde for nye ansettelser, mer PR osv), ender vi med en fortjeneste for 2018 på 68 MNOK (mot 53 MNOK i 2017). Dersom P/E holder seg på 25 som den er akkurat nå kan vi da forvente en markedsverdi på 1,70 milliarder fordelt på 75 millioner aksjer som gir kurs 22,7.
Selger Funcom 2 millioner enheter av CE og vi regner med samme kostnader ender vi på 316 MNOK fortjeneste, markedsverdi ved P/E 25 på 7,9 milliarder og dermed:
??Kurs 105,-??
(84,3,- ved P/E 20 og 63,2,- ved P/E 15)
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Mulig jeg splitter førsteinnlegget om jeg blir lei av å se på veggen av tekst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Krafer
06.04.2018 kl 17:00
19153
Re Hektar
Funcom må vel betale for bruk av Conan IP men nå til et selsksp de eier 50% av. Blir det ikke slik da?
Funcom må vel betale for bruk av Conan IP men nå til et selsksp de eier 50% av. Blir det ikke slik da?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Tool
06.04.2018 kl 17:09
19137
Vel, vel. Artige teorier. Prosentvis lik andel fortjeneste som i fjor uten noe grunnlag på hvorfor dette skulle korrelere akkurat prosentvis er ny tankegang. Heller ingen justering for en nå veldig stor cashbeholdning, eller at selskapet nå er nærmest gjeldfritt, heller ingenting fra andre spill eller kommende spill. Skal man leke med kalkulatoren må man også legge inn vesentlige ting. Men i et teoretisk vakuum uten noe annet kan det mulig funke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ja ordene "enkelt overslag" er forferdelig vanskelig å forstå :) Dette er vi vant til vettu, selv der positive må sutres litt over. Gjør det selv! ;)
Krafer,
Nei de eier nå rettighetene til interaktive digitale media, dvs ingen lisens.
Krafer,
Nei de eier nå rettighetene til interaktive digitale media, dvs ingen lisens.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Krafer
06.04.2018 kl 18:28
19016
Hektar det er JV som har de. Fra meldingen
The joint venture company will hold interactive/video gaming Intellectual
Property (IP) rights based on the works of Robert E. Howard and classic Swedish
pen & paper and board game properties, including attractive IPs such as "Conan
the Barbarian", "Solomon Kane", "Mutant Chronicles", "Mutant: Year Zero". This
is a cashless transaction where Funcom receives a 50% ownership in the joint
venture in exchange for issuing 22,300,000 new shares in the Company
The joint venture company will hold interactive/video gaming Intellectual
Property (IP) rights based on the works of Robert E. Howard and classic Swedish
pen & paper and board game properties, including attractive IPs such as "Conan
the Barbarian", "Solomon Kane", "Mutant Chronicles", "Mutant: Year Zero". This
is a cashless transaction where Funcom receives a 50% ownership in the joint
venture in exchange for issuing 22,300,000 new shares in the Company
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Jeg mener at et eller annet sted i den mølja så står det at Funcom ikke lenger skal betale lisens for digital interaktiv media? De har kjøpt 50% av eierskapet til IP-en, ja. Men deres del er altså det som omhandler digital interaktiv media. Altså får de ingenting for bøker, tegneserier, filmer osv.
Kan forøvrig også bare si ifra til hissigproppen over at økt kontantbeholdning og reduksjon av gjeld allerede er tatt med per dagens unormalt høye P/E for Funcom :-)
Kan forøvrig også bare si ifra til hissigproppen over at økt kontantbeholdning og reduksjon av gjeld allerede er tatt med per dagens unormalt høye P/E for Funcom :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Krafer
06.04.2018 kl 19:24
18905
Hektar
Fra markedspresentasjonen 18/12:
Acquisition of 50% of the interactive rights for a portfolio of IP, the largest being Conan the Barbarian
• Immediate benefits: 50% royalty cost reduction on Age of Conan and Conan Exiles
• Long term benefits: 50% royalties for any games developed using those IPs
Du har nok blandet inn denne setningen om at de ikke betalte noen penger for andelen i IP rettighetene:
No cash payment for the IP rights
Fra markedspresentasjonen 18/12:
Acquisition of 50% of the interactive rights for a portfolio of IP, the largest being Conan the Barbarian
• Immediate benefits: 50% royalty cost reduction on Age of Conan and Conan Exiles
• Long term benefits: 50% royalties for any games developed using those IPs
Du har nok blandet inn denne setningen om at de ikke betalte noen penger for andelen i IP rettighetene:
No cash payment for the IP rights
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ja, er godt mulig det. Får kutte av 2-5% ekstra av inntektene. Utslag på kurs blir ca minus 2.50,- til 21.2, - ved 1 mill solgte og minus 5,- ved 2 mill solgte til 102, -
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Det er tydelig at ting er i ferd med å tilspisse seg angående synligheten til CE og Funcom i media etter hvert som vi nærmer oss lansering. Nye artikler dukker opp i både nasjonal og internasjonal spillmedia med jevne mellomrom.
Litt mer fra PcGamer:
https://www.pcgamer.com/conan-exiles-prepares-to-leave-early-access-with-two-new-regions-and-massive-npc-invasions/
Gjentar fra gamer.no fra annen tråd:
https://www.gamer.no/artikler/intervju-mange-utviklere-gar-i-early-access-fella/434199
Spennende å se hvordan dette utvikler seg fremover. Som sagt tidligere er jeg heller tvilsom til at de gjenvinner hypen og omtalen de hadde ved EA-lansering, men med en relativt kjedelig slippkalender etter God of War 2 som kommer 20. april er det fritt frem for å dra interessen mot Conan Exiles. Dette er en PS4-exclusive men da det skiller nesten 3 uker mellom dette og CE så bør det ikke i overkant mye kniving mellom de.
Når det gjelder markedstilstanden så er det anyone's guess hva urokråkå i USA finner på neste gang, men for tradingaksjer her hjemme så vil vel Nano nå roe seg litt, Qec er vaklevoren og Apeselg er ute av spill. Element er litt mer oppe i lufta, men en topp og smell der igjen så er det godt mulig døgnfluene flakser hurtig tilbake til Funcom. Litt bevegelser her så tror jeg mange gjerne vil være med, men for uken som gikk og antageligvis neste er det ikke store omsetningsøkningen som skal til for å skape kraftige bevegelser både opp og ned.
Litt mer fra PcGamer:
https://www.pcgamer.com/conan-exiles-prepares-to-leave-early-access-with-two-new-regions-and-massive-npc-invasions/
Gjentar fra gamer.no fra annen tråd:
https://www.gamer.no/artikler/intervju-mange-utviklere-gar-i-early-access-fella/434199
Spennende å se hvordan dette utvikler seg fremover. Som sagt tidligere er jeg heller tvilsom til at de gjenvinner hypen og omtalen de hadde ved EA-lansering, men med en relativt kjedelig slippkalender etter God of War 2 som kommer 20. april er det fritt frem for å dra interessen mot Conan Exiles. Dette er en PS4-exclusive men da det skiller nesten 3 uker mellom dette og CE så bør det ikke i overkant mye kniving mellom de.
Når det gjelder markedstilstanden så er det anyone's guess hva urokråkå i USA finner på neste gang, men for tradingaksjer her hjemme så vil vel Nano nå roe seg litt, Qec er vaklevoren og Apeselg er ute av spill. Element er litt mer oppe i lufta, men en topp og smell der igjen så er det godt mulig døgnfluene flakser hurtig tilbake til Funcom. Litt bevegelser her så tror jeg mange gjerne vil være med, men for uken som gikk og antageligvis neste er det ikke store omsetningsøkningen som skal til for å skape kraftige bevegelser både opp og ned.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Da er det slutt med Steamspy og Steamdb.
https://www.eurogamer.net/amp/2018-04-11-why-steam-spy-has-to-close-from-the-creator-himself?__twitter_impression=true
Og siden Funcom ikke vil gi noen indikasjon på hvordan ting egentlig går så blir det å famle i blinde fremover.
https://www.eurogamer.net/amp/2018-04-11-why-steam-spy-has-to-close-from-the-creator-himself?__twitter_impression=true
Og siden Funcom ikke vil gi noen indikasjon på hvordan ting egentlig går så blir det å famle i blinde fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Gamereactor tar turen innom Funcom for å se på fremtiden:
https://www.gamereactor.eu/previews/646043/Conan+Exiles+A+Sneak+Peek+at+Funcoms+Future/
Conan Exiles i butikkhylla:
https://twitter.com/ErlingE/status/984142149527724032
Likte den siste der jeg altså :-)
https://www.gamereactor.eu/previews/646043/Conan+Exiles+A+Sneak+Peek+at+Funcoms+Future/
Conan Exiles i butikkhylla:
https://twitter.com/ErlingE/status/984142149527724032
Likte den siste der jeg altså :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Norsk spillselskap med tidligere Funcom-ansatte henter penger gjennom krypto emi:
https://e24.no/naeringsliv/digital-valuta/norske-spillveteraner-med-funcom-bakgrunn-lager-kryptospill/24306001
Funcom: – Interessant teknologi
Norges største spillhus Funcom er travelt opptatt med nye spillanseringer, men de har likevel fått med seg Artplants satsing på kryptospill.
– Blokkjede-teknologi er en interessant teknologi som kan legge grunnlaget for mange nye applikasjoner på sikt. Det er veldig hyggelig at norsk spillindustri er i stadig utvikling og går opp upløyd mark. Det har vi sett flere eksempler på de siste årene, sier tidligere toppsjef og driftsdirektør i Funcom Ole Schreiner til E24.
– Tror dere bruken av blokkjedeteknologi i spill kan være begynnelsen på en større trend?
– Det for tiden vise. Vi er spente på hva Artplant får til med sin satsing og ønsker dem all hell og lykke med prosjektet.
https://e24.no/naeringsliv/digital-valuta/norske-spillveteraner-med-funcom-bakgrunn-lager-kryptospill/24306001
Funcom: – Interessant teknologi
Norges største spillhus Funcom er travelt opptatt med nye spillanseringer, men de har likevel fått med seg Artplants satsing på kryptospill.
– Blokkjede-teknologi er en interessant teknologi som kan legge grunnlaget for mange nye applikasjoner på sikt. Det er veldig hyggelig at norsk spillindustri er i stadig utvikling og går opp upløyd mark. Det har vi sett flere eksempler på de siste årene, sier tidligere toppsjef og driftsdirektør i Funcom Ole Schreiner til E24.
– Tror dere bruken av blokkjedeteknologi i spill kan være begynnelsen på en større trend?
– Det for tiden vise. Vi er spente på hva Artplant får til med sin satsing og ønsker dem all hell og lykke med prosjektet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Venstre ønsker mer fokus på spillbransje i Norge:
https://www.gamer.no/artikler/kulturministeren-norsk-spillbransje-har-et-potensial-som-norge-ikke-har-realisert/434840
Fokus på spill
Venstre har samtidig gitt inntrykk av at de ønsker å fokusere på norsk spillbransje fremover, men havnet i hardt vær i fjor høst da statsbudsjettet ble lagt frem. Der ble det kuttet 16 millioner kroner i Filmfondet som en del av forhandlingsprosessen. Samtidig ble det lagt frem at støtteordningen Spill ut i verden skulle videreføres med fem millioner kroner, samt at spill skulle få ytterligere fem millioner kroner i bevilgning.
Venstre tok selvkritikk for kuttet, og fortalte til PressFire at de skulle jobbe med å rette det opp i revideringen av budsjettet til våren.
------------------
Kjempeflott, vi trenger dette. På makro-nivå for Norge generelt er satsing på digital teknologi og produksjon en kjempeinvestering i fremtiden.
Ellers kan det meldes at God of War knuser alle på anmeldelser og er så langt årets beste PS4 spill:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/god-of-war
Håper fortsatt 3 uker er nok til at hypen roer seg og det er plass til CE i markedet. Tror det er litt vanskelig å nå gjennom med en sånn gigant på ferde så regner med Funcom sparer på kruttet til etter GoW er ute. På den positive siden kan man også tenke seg litt synergi mtp kampsystemet i God of War og likheten med CE (selv om førstnevnte er litt mer spectacle-type), så det er ikke umulig at spilleglade GOW fans som vil ha mer kan vende blikket mot CE når spillet er rundet.
https://www.gamer.no/artikler/kulturministeren-norsk-spillbransje-har-et-potensial-som-norge-ikke-har-realisert/434840
Fokus på spill
Venstre har samtidig gitt inntrykk av at de ønsker å fokusere på norsk spillbransje fremover, men havnet i hardt vær i fjor høst da statsbudsjettet ble lagt frem. Der ble det kuttet 16 millioner kroner i Filmfondet som en del av forhandlingsprosessen. Samtidig ble det lagt frem at støtteordningen Spill ut i verden skulle videreføres med fem millioner kroner, samt at spill skulle få ytterligere fem millioner kroner i bevilgning.
Venstre tok selvkritikk for kuttet, og fortalte til PressFire at de skulle jobbe med å rette det opp i revideringen av budsjettet til våren.
------------------
Kjempeflott, vi trenger dette. På makro-nivå for Norge generelt er satsing på digital teknologi og produksjon en kjempeinvestering i fremtiden.
Ellers kan det meldes at God of War knuser alle på anmeldelser og er så langt årets beste PS4 spill:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/god-of-war
Håper fortsatt 3 uker er nok til at hypen roer seg og det er plass til CE i markedet. Tror det er litt vanskelig å nå gjennom med en sånn gigant på ferde så regner med Funcom sparer på kruttet til etter GoW er ute. På den positive siden kan man også tenke seg litt synergi mtp kampsystemet i God of War og likheten med CE (selv om førstnevnte er litt mer spectacle-type), så det er ikke umulig at spilleglade GOW fans som vil ha mer kan vende blikket mot CE når spillet er rundet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
16.04.2018 kl 08:48
17481
Jeg synes Gow er oppskrytt . Selvom det ser bra ut så har Ce bedre gameplay og bedre varighet og er mer tilfredsstilende å spille. Ved launch vil spillet være fikset og polert, jeg tror det vil tiltrekke seg mange flere enn forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Mer omtale og gameplay-videoer på Gamereactor.no:
https://www.gamereactor.no/nyheter/651343/Conan+Exiles+Sumper+vulkaner+og+siege/
Når det gjelder God of War så ja, hva skal jeg svare på det? Du sier et spill du aldri har spilt er oppskrytt, ja ok. Uansett har det fått den beste metacritic scoren av alle PS4-spill siden 2014 og den nest beste noensinne. Objektivitet er en fin ting synes jeg. De som tror God of War har absolutt null påvirkning på potensielle salg og interesse rundt CE ved lansering har trukket skygglua godt ned foran øynene ihvertfall. Det er nå bare noe man må akseptere og likevel håpe at "the hype is real" når vi kommer ut i uke 17 og 18.
https://www.gamereactor.no/nyheter/651343/Conan+Exiles+Sumper+vulkaner+og+siege/
Når det gjelder God of War så ja, hva skal jeg svare på det? Du sier et spill du aldri har spilt er oppskrytt, ja ok. Uansett har det fått den beste metacritic scoren av alle PS4-spill siden 2014 og den nest beste noensinne. Objektivitet er en fin ting synes jeg. De som tror God of War har absolutt null påvirkning på potensielle salg og interesse rundt CE ved lansering har trukket skygglua godt ned foran øynene ihvertfall. Det er nå bare noe man må akseptere og likevel håpe at "the hype is real" når vi kommer ut i uke 17 og 18.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
16.04.2018 kl 16:33
17187
Ja det er min mening vettu Hektarsjef . Spillet er oppskrytt og statisk og jeg er ikke glad i den spillformen Gow har.
Gow kan ikke sammenlignes med Ce. Ce er et helt annet spill med en mye lengre holdbarhet og er et morsommere spill å spille.
Gameplayen er mye morsomere og formbar. Det er gameplay over grafikk for meg any day.
Gow kan ikke sammenlignes med Ce. Ce er et helt annet spill med en mye lengre holdbarhet og er et morsommere spill å spille.
Gameplayen er mye morsomere og formbar. Det er gameplay over grafikk for meg any day.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
16.04.2018 kl 17:06
17147
Ved første øyekast virker Gow kult men det er ikke interessant nok for meg. Det hjelper ikke med fetere grafikk, nye grafiske fremskritt og løsninger når spillet er ensformig og kjedelig i gameplayen. Du skaper ingenting i Gow, du kan ikke forme noen ting , du kan ikke bruke fantasien din å skape (!)
I Ce kan du gjøre så utrolig mye , forme, spille og påvirke gameplayen på din måte (!)
Conan Exiles er i en unik sjanger i seg selv og kommer til å selge godt !. Det har også et veldig godt grafisk uttrykk som skiller seg betraktelig ut fra mengden (!)
I Ce kan du gjøre så utrolig mye , forme, spille og påvirke gameplayen på din måte (!)
Conan Exiles er i en unik sjanger i seg selv og kommer til å selge godt !. Det har også et veldig godt grafisk uttrykk som skiller seg betraktelig ut fra mengden (!)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Klam3r
17.04.2018 kl 09:33
16857
Jeg har vært inn og ut av Funcom i litt over et år nå, men nå sitter jeg for å få med meg hypen. I selve spillet har jeg 800+ timer. Der er bakgrunnen min i tilfelle noen skulle være i tvil om intensjonene mine.
Å sammenlikne kvaliteten på CE med GoW blir tøvete da GoW ligger an til å bli en like stor hit(om ikke større) enn sine forgjengere. Det er klart GoW har en innvirkning på salget av CE. Hvor stor innvirkning aner vi ikke. Det kan godt hende vi aldri får et godt svar på det. Når det er sagt så er GoW et historiedrevet action-spill, og sammenliknet med CE vil en spiller generelt sett bruke mye mindre tid på det over tid. Jeg tror ikke salget på PS4 blir voldsomt preget av at GoW-gutta har truffet spikeren på hodet, for det er det ingen tvil om at de har, men det kan godt være at det er spillere som venter med kjøpet av CE fordi de har det fryktelig moro med Kratos.
Heldigvis er det slik at spillerne hopper fra spill til spill like fort som vi selger aksjer, og man sjonglerer flere spill avhengig av humør, tid tilgjengelig og hvem man spiller med.
Funcom har gjort en god jobb med CE i early access. Se forbi alle de som maser om ting som har blitt kuttet. Slik er det i alle spillselskaper. Noe drømmer de om å få til uten at de nødvendigvis bruker så mye tid på det. De tingene de har kuttet har de kuttet for å gjøre spillet både balansert og tro mot "verdenen", og noe fordi det teknisk sett hadde knelt enhver server. Da ville det vært dumt å fortsette utviklingen av det, og i alle fall for oss aksjonærer. Bruk ressurser der avkastningen er verdt det, og kutt effektivt når det trengs.
Å spille CE på Testlive nå sammenliknet med for bare noen mnd'er siden er veldig motiverende for meg som aksjonær, og jeg tror det er plass til både CE og GoW. Lykke til alle sammen!
Å sammenlikne kvaliteten på CE med GoW blir tøvete da GoW ligger an til å bli en like stor hit(om ikke større) enn sine forgjengere. Det er klart GoW har en innvirkning på salget av CE. Hvor stor innvirkning aner vi ikke. Det kan godt hende vi aldri får et godt svar på det. Når det er sagt så er GoW et historiedrevet action-spill, og sammenliknet med CE vil en spiller generelt sett bruke mye mindre tid på det over tid. Jeg tror ikke salget på PS4 blir voldsomt preget av at GoW-gutta har truffet spikeren på hodet, for det er det ingen tvil om at de har, men det kan godt være at det er spillere som venter med kjøpet av CE fordi de har det fryktelig moro med Kratos.
Heldigvis er det slik at spillerne hopper fra spill til spill like fort som vi selger aksjer, og man sjonglerer flere spill avhengig av humør, tid tilgjengelig og hvem man spiller med.
Funcom har gjort en god jobb med CE i early access. Se forbi alle de som maser om ting som har blitt kuttet. Slik er det i alle spillselskaper. Noe drømmer de om å få til uten at de nødvendigvis bruker så mye tid på det. De tingene de har kuttet har de kuttet for å gjøre spillet både balansert og tro mot "verdenen", og noe fordi det teknisk sett hadde knelt enhver server. Da ville det vært dumt å fortsette utviklingen av det, og i alle fall for oss aksjonærer. Bruk ressurser der avkastningen er verdt det, og kutt effektivt når det trengs.
Å spille CE på Testlive nå sammenliknet med for bare noen mnd'er siden er veldig motiverende for meg som aksjonær, og jeg tror det er plass til både CE og GoW. Lykke til alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Gode poeng Klam3r. Trivelig å se at andre også er litt oppegående når det gjelder realistisk vurdering.
Uansett, gladnyhet for alle Funcom-aksjonærer - Investtech anbefaler kjøp av spillselskapet Funcom
https://aksjelive.e24.no/article/8woVpr
Bare så innmari kjipt at det er kun Investtech som kommenterer denne, da deres synspunkt ignoreres glatt mtp bommerter i fortiden og at det er kun en selektiv andel troende som sverger til TA for sånt som det her. Nøyaktig samme som sist også.
Uansett, gladnyhet for alle Funcom-aksjonærer - Investtech anbefaler kjøp av spillselskapet Funcom
https://aksjelive.e24.no/article/8woVpr
Bare så innmari kjipt at det er kun Investtech som kommenterer denne, da deres synspunkt ignoreres glatt mtp bommerter i fortiden og at det er kun en selektiv andel troende som sverger til TA for sånt som det her. Nøyaktig samme som sist også.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Massiv Xbox oppdatering:
https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/8cva7p/xbox_update_33_combat_revamp_fast_travel_farming/
Inkluderer det nye combat-systemet, farming, fast travel, ny HUD, The Purge m.m.
https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/8cva7p/xbox_update_33_combat_revamp_fast_travel_farming/
Inkluderer det nye combat-systemet, farming, fast travel, ny HUD, The Purge m.m.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Må si det er festlig å se hvordan det sitter et hav av "tradere" som faller over hverandre for å hive ut ved den minste oppgang for å sikre seg en pose potittgull og et par halvlitere. Snakk om å skyte seg selv i foten ?
Jeg er sterkt for trading selv men ikke i nåværende situasjon med lansering såpass nærstående.
Jeg er sterkt for trading selv men ikke i nåværende situasjon med lansering såpass nærstående.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Tool
17.04.2018 kl 14:34
16580
Mye mer sannsynlig at dette er samme gjengen som har drevet på siden 2017 nå. Ingen vanlige folk som selger ned kursen 30-40 øre i ett jafs og legger store sperrer på den måten. Ser at 21 ble fylt på underveis, men tror den vil gi tapt likevel.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Allerede borte.
Personlig tok jeg ut en del av gevinsten i NAS og kjøpte mer, mellom 5 og 10k Funcom på 20,16 i går og 20,18 i dag. Aldri kjøpt Fønnikom over 4 (gammel kurs) før. Skremmende.
Red: Det er imponerende salgsvilje over 21 akkurat nå. Morsomme er jo at om dette snappes opp blir disse finansgeniene å kjøpe tilbake dyrere. Maur i rumpa får man sjelden betalt for. Men bevares, kanskje de er heldige og hele skiten kollapser. Gøy å følge med uansett!
Personlig tok jeg ut en del av gevinsten i NAS og kjøpte mer, mellom 5 og 10k Funcom på 20,16 i går og 20,18 i dag. Aldri kjøpt Fønnikom over 4 (gammel kurs) før. Skremmende.
Red: Det er imponerende salgsvilje over 21 akkurat nå. Morsomme er jo at om dette snappes opp blir disse finansgeniene å kjøpe tilbake dyrere. Maur i rumpa får man sjelden betalt for. Men bevares, kanskje de er heldige og hele skiten kollapser. Gøy å følge med uansett!
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Flott dag, sluttet på høy og vi fikk faktisk noe som lignet en auksjon i tillegg. Får håpe dette holder seg utover uka. Holder fortsatt av en del cash for å kjøpe på dips om det kommer.
Ser Steam nå skal tvinge på meg 18 gig i CE patch, da kommer vel combat m.m. på live versjonen. Får håpe dette gir litt blest nå og at de skrur opp synligheten med streamers osv frem til lansering. Regner med det blir noen previews med youtube videoer og streams med de nye sonene som jeg ikke tror er med i denne patchen, i tillegg til vanlig streams og vids så klart.
Ser Steam nå skal tvinge på meg 18 gig i CE patch, da kommer vel combat m.m. på live versjonen. Får håpe dette gir litt blest nå og at de skrur opp synligheten med streamers osv frem til lansering. Regner med det blir noen previews med youtube videoer og streams med de nye sonene som jeg ikke tror er med i denne patchen, i tillegg til vanlig streams og vids så klart.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Nibba
17.04.2018 kl 18:14
16227
Veldig bra i dag, blir spennende om det forsetter slik resten av uken.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
GeirOve
18.04.2018 kl 13:12
15878
"Trading Halt: Order Book FUNCOMo in market First North NOK at 09:20:46.374 "
Hva betyr dette?
Hva betyr dette?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ekstrem ubalanse i ordrebok så vidt jeg husker... Ikke ta meg på det.
Sjelden å se i sånne jalla aksjer som er hytte og pine konstant med ordreboken. Spørs om det var noen som drev å lekte seg.
Red: Fikk endelig mulighet til å kikke på meldingen nå og da det står NASDAQ, som Funcom ikke er tilknyttet, så kan det være pga brannen i serverhallen til NASDAQ Sverige i dag som gjør at internasjonale kjøpere muligens ikke hadde tilgang på ordreboken gjennom sine tradere eller problemer med SOR.
Mao, ingenting å bry seg om ;)
Sjelden å se i sånne jalla aksjer som er hytte og pine konstant med ordreboken. Spørs om det var noen som drev å lekte seg.
Red: Fikk endelig mulighet til å kikke på meldingen nå og da det står NASDAQ, som Funcom ikke er tilknyttet, så kan det være pga brannen i serverhallen til NASDAQ Sverige i dag som gjør at internasjonale kjøpere muligens ikke hadde tilgang på ordreboken gjennom sine tradere eller problemer med SOR.
Mao, ingenting å bry seg om ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ingen som vil snakke om årsrapporten her?
De viktigste takeaways jeg fant inkluderer:
- Minimum to spill under utvikling til enhver tid
- N.C. har fokusert utelukkende på vedlikehold av eldre MMO og utviklingen av SWL i 2017.
- Driver fortsatt med Dreamworld teknologien
(Akkurat dette liker jeg ikke da jeg føler det skaper mer røre enn det som er nødvendig. Cryengine, UE4 m.m. er bra nok for store, etablerte studioer så da skulle man tro det var bra nok for Fønnikom).
- De har sikret rettigheter til tre ytterligere spill, to som bruker Conan IP og ett som bruker en av de andre IP-ene de har ervervet (dette har vi info om allerede - Heroic Signatures, Online Shooter).
- Verdien Malmberg fikk med seg for bare 50% av rettighetene til interaktiv digital media beløper seg nå til 91 millioner NOK... Om vi sier lisenskostnaden var 8% før (nå 4%), vil det si at Funcom må omsette Conan spill for totalt 2,3 milliarder kroner før besparelsen er sammenlignbar med verdien han mottok per dagens kurs. En knallgod deal for Malmberg for å si det mildt, og jeg tror ennå ikke vi er i nærheten av topp før lansering.
- Totalt 52 MNOK ført som investering i immaterielle verdier. Noe Dreamworld, noe CE, noe SWL.
- Sensitivitetsanalysen på side 59 kan gi en en idé om faktisk inntekt fra SWL
Og viktigst av alt:
-----------------------------------------------------
Mutant: Year Zero lanseres i H2 2018!
-----------------------------------------------------
Ellers kan det meldes at per nå har Conan Exiles 5 377 spillere, høyeste siden 21. januar. Er mange som er innom og bare tester nå tenker jeg siden de offisielle serverne nullstilles når CE lanseres for fullt.
I tillegg ser det ut til at mottakelsen på steam er svært positiv, nå gidder ikke jeg sitte og telle daglige reviews og hvordan de ligger an, men det virker som det er nesten utelukkende positivt.
Og helt til slutt har jeg kikket så vidt på volum/kurs i dag og det er tydelig at det var store salg om utløste et lite skred. Vi får stålsette oss på det som måtte komme utover i uka og håpe trenden fra i fjor blir oppretthold mens vi nærmer oss 8. mai.
De viktigste takeaways jeg fant inkluderer:
- Minimum to spill under utvikling til enhver tid
- N.C. har fokusert utelukkende på vedlikehold av eldre MMO og utviklingen av SWL i 2017.
- Driver fortsatt med Dreamworld teknologien
(Akkurat dette liker jeg ikke da jeg føler det skaper mer røre enn det som er nødvendig. Cryengine, UE4 m.m. er bra nok for store, etablerte studioer så da skulle man tro det var bra nok for Fønnikom).
- De har sikret rettigheter til tre ytterligere spill, to som bruker Conan IP og ett som bruker en av de andre IP-ene de har ervervet (dette har vi info om allerede - Heroic Signatures, Online Shooter).
- Verdien Malmberg fikk med seg for bare 50% av rettighetene til interaktiv digital media beløper seg nå til 91 millioner NOK... Om vi sier lisenskostnaden var 8% før (nå 4%), vil det si at Funcom må omsette Conan spill for totalt 2,3 milliarder kroner før besparelsen er sammenlignbar med verdien han mottok per dagens kurs. En knallgod deal for Malmberg for å si det mildt, og jeg tror ennå ikke vi er i nærheten av topp før lansering.
- Totalt 52 MNOK ført som investering i immaterielle verdier. Noe Dreamworld, noe CE, noe SWL.
- Sensitivitetsanalysen på side 59 kan gi en en idé om faktisk inntekt fra SWL
Og viktigst av alt:
-----------------------------------------------------
Mutant: Year Zero lanseres i H2 2018!
-----------------------------------------------------
Ellers kan det meldes at per nå har Conan Exiles 5 377 spillere, høyeste siden 21. januar. Er mange som er innom og bare tester nå tenker jeg siden de offisielle serverne nullstilles når CE lanseres for fullt.
I tillegg ser det ut til at mottakelsen på steam er svært positiv, nå gidder ikke jeg sitte og telle daglige reviews og hvordan de ligger an, men det virker som det er nesten utelukkende positivt.
Og helt til slutt har jeg kikket så vidt på volum/kurs i dag og det er tydelig at det var store salg om utløste et lite skred. Vi får stålsette oss på det som måtte komme utover i uka og håpe trenden fra i fjor blir oppretthold mens vi nærmer oss 8. mai.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Svinger godt i Funcom i dag, både på salgslistene og i aksjen. Regner med de som solgte seg ut på bunnen i dag er av en "viss" sort som virkelig ikke er klar over hvor lette de er å manipulere. Synd for de, bra for oss. Amøbetrading før lansering tror jeg man har lite igjen for og det eneste man ender opp med er å sparke seg selv for at man ikke har sittet bom stille. Plutselig er det for sent.
Kan likevel innrømme at jeg solgte ut en mindre andel av traderkontoen på 21,50 da jeg tenkte at dette går søren ikke uten et tilbakefall, men har tatt de igjen litt dyrere enn jeg burde og tar det helt med ro nå.
Hoveddelen av porteføljen er selvfølgelig dønn satt og selger ikke en aksje før lansering med mindre den står i null. Og da må vi innmari langt ned.
Kan likevel innrømme at jeg solgte ut en mindre andel av traderkontoen på 21,50 da jeg tenkte at dette går søren ikke uten et tilbakefall, men har tatt de igjen litt dyrere enn jeg burde og tar det helt med ro nå.
Hoveddelen av porteføljen er selvfølgelig dønn satt og selger ikke en aksje før lansering med mindre den står i null. Og da må vi innmari langt ned.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Oscar López Lacalle intervjues mtp inventory systemet i Conan Exiles i denne artikkelen hos PcGamer:
https://www.pcgamer.com/encumbrance-sucks-so-why-is-it-still-so-common/
Fint screenshot der også. Godt mulig vi blir å se mer og mer CE i generell spillpresse etter hvert.
https://www.pcgamer.com/encumbrance-sucks-so-why-is-it-still-so-common/
Fint screenshot der også. Godt mulig vi blir å se mer og mer CE i generell spillpresse etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Da er det vel på tide å ringe i bjellen, om historien gjentar seg så er det i neste uke rushet starter. Ser høyteknologiske vattnisser sitter og mæler i det uendelige om TA og roboter, men kjernen i saken er at det tar fyr når aksjen får mer interesse. Dvs, mediasirkuset kjøres i gang og Funcom kommer på fremsiden av norsk presse spesielt, da størstedelen av den potensielle aksjonærmassen er nordmenn.
Jeg håper vi blir å se dette snart og vi får en omsetningsboom mot lansering.
Jeg håper vi blir å se dette snart og vi får en omsetningsboom mot lansering.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Ser ut som den värsta hypen er slut nå. Kan nog bli några miljoner kronor på lanseringen. Men vi kommer aldrig över rekordet 53000 spelare. Inte ens över 25000 tror egentligen eg og egendomligt nog så er er det lite trist
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Nej, snella Larsson typ. Hypen är jo redan burjat innan spelet lanserast typ. Funcom bjuder upp till storslagen fäst med massa godbitar och reklam. Vi kan inte redan nu börja at ärklära himmel och helvete typ.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
vi er 200 spiller efter i gårdagens. Med starkt avslut idag kan det gå veien. Swedbank har sagt sitt om aksjen sistens på investormöte.
Man måler ikke antal spiller minut for minut, men ser på arean af grafen over en tidsperiod.
Man måler ikke antal spiller minut for minut, men ser på arean af grafen over en tidsperiod.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Tool
24.04.2018 kl 20:10
14973
Jeg ville vel heller sett på solgte spill, altså det som faktisk betyr noe her. Men alle sin smak...
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Gamerace
24.04.2018 kl 21:15
14919
Sa Swedbank noe om aksjemål /kurs hvis det «går veien» i forbindelse med investormøte?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
naj men det var kraftig underprisning. Sen for bransjen i stopt så er det oppköp og konsolidering som gäller 2018-2019 sa de
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Krafer
25.04.2018 kl 06:16
13886
re Larsson Jr
Er helt vanlig at tirsdager ligger litt under mandager. For CE så har tirsdager i snitt hatt 6% lavere antall spilte timer enn på mandager. I går økte spilte timer i CE med 161% i forhold forrige tirsdag og spilte timer lå nesten 1,8% under mandagen. Så i forhold til normalen for CE så var det egentlig en god dag for spilte timer i går :)
Med bare 2 uker til launch og jeg regner med server wipe så er dette egentlig rett så bra. 2 uker før Frozen North og varslet server wipe så finner man ATL med bare 23503 spilte timer på et døgn. I går var spilte timer 137882.
Er helt vanlig at tirsdager ligger litt under mandager. For CE så har tirsdager i snitt hatt 6% lavere antall spilte timer enn på mandager. I går økte spilte timer i CE med 161% i forhold forrige tirsdag og spilte timer lå nesten 1,8% under mandagen. Så i forhold til normalen for CE så var det egentlig en god dag for spilte timer i går :)
Med bare 2 uker til launch og jeg regner med server wipe så er dette egentlig rett så bra. 2 uker før Frozen North og varslet server wipe så finner man ATL med bare 23503 spilte timer på et døgn. I går var spilte timer 137882.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Jeg tänker dagens spelarstatistik blir dramatisk og avgörande för kursen. Nå burde man begynne klättringen oppover og slå både tisdag mandag og lördag .
Hvis ikke er jeg redd att det vi bevittnar nå kun er en effekt av rejält åldrade Gammel-spelare som drar en sista suck vid skärmen.
Nei, vi må in med nytt friskt blod. Sånn sett er det bra att vi ligger runt 25-30 på topplistan, men vi må nog opp mot plass 10.
Hvis ikke er jeg redd att det vi bevittnar nå kun er en effekt av rejält åldrade Gammel-spelare som drar en sista suck vid skärmen.
Nei, vi må in med nytt friskt blod. Sånn sett er det bra att vi ligger runt 25-30 på topplistan, men vi må nog opp mot plass 10.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Smiler
25.04.2018 kl 07:27
13823
I mine ører er dette bare tull Larsson.
Jeg ser denne økningen i antall solgte som en god bonus.
Det er jo først når spillet slippes i fullversjon vi vil se konturene av hvordan dette går. Å forlange en 10. Plass på GTS er urealistisk før release tror jeg. Er jo lov å håpe da.
Jeg tror mange venter med å kjøpe og spille til etter wipe. Ingen vits å legge i timesvis med spilling og bygging når alt slettes ved full release.
Jeg er normalt en optimistisk person, men utviklingen med CE har overgått min forventning. Håper det gir tilsvarende utvikling på kursen:)
Jeg ser denne økningen i antall solgte som en god bonus.
Det er jo først når spillet slippes i fullversjon vi vil se konturene av hvordan dette går. Å forlange en 10. Plass på GTS er urealistisk før release tror jeg. Er jo lov å håpe da.
Jeg tror mange venter med å kjøpe og spille til etter wipe. Ingen vits å legge i timesvis med spilling og bygging når alt slettes ved full release.
Jeg er normalt en optimistisk person, men utviklingen med CE har overgått min forventning. Håper det gir tilsvarende utvikling på kursen:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Er det ikke sån att man höjer priset vid release? Så att som köper nå köper på rea.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Ja. 399 på pc og 449-499 konsoll.
Synligheten økes definitivt:
https://mobile.twitter.com/conanexiles
Og ny offisiell video i dag :-)
Synligheten økes definitivt:
https://mobile.twitter.com/conanexiles
Og ny offisiell video i dag :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Krafer
25.04.2018 kl 08:54
13716
re Larson Jr
Spillerstatistikken etter 8. mai blir veldig viktig. Nå nærmer det seg wipe av servere og da kan det fort bli litt begrenset innsats mange gidder å legge ned i spillet. Så ingen grunn til å overdramatiser om spillertallene ikke øker veldig frem mot launch.
Bare naturlig om det faller litt nå når folk har fått testet ny combat og kanskje ikke gidder å bygge særlig nytt når det snart forsvinner uansett. Veldig positivt om de skulle øke egentlig.
Spillerstatistikken etter 8. mai blir veldig viktig. Nå nærmer det seg wipe av servere og da kan det fort bli litt begrenset innsats mange gidder å legge ned i spillet. Så ingen grunn til å overdramatiser om spillertallene ikke øker veldig frem mot launch.
Bare naturlig om det faller litt nå når folk har fått testet ny combat og kanskje ikke gidder å bygge særlig nytt når det snart forsvinner uansett. Veldig positivt om de skulle øke egentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Heh... Kjør google translate på den: https://www.famitsu.com/news/201804/25156340.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Franklin Invest
25.04.2018 kl 12:58
13603
Min påstand er at Funcom er aksjen å sitte på i 2018 og 2019. Ikke så viktig å trade på opp- og nedturer lenger slik som tidligere. Funcom er i sterk utvikling på kort- og mellomlang sikt med lite gjeld. Trygg havn med lite gjeld når renten trolig går opp i samme periode:-) Aksjen blir heller ikke like volatil slik som tidligere...
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Tror ikke den blir mindre noe særlig mindre volatil før Funcom bestemmer seg for å lette litt på informasjonssløret og gi aksjonærene innsikt i hvordan ting faktisk går. Tror også at jo høyere kursen blir, jo mer volatil vil den være. Er nok en del gamle kjenninger som klør i fingra etter å bombe og pumpe og dumpe men holder seg kanskje litt i nakken akkurat nå.
Det med trading er litt sånn, det som passer meg passer kanskje ikke deg osv. Trader så absolutt ikke noe nå mot lansering, med mindre jeg bombesikker på at den tryner sånn som første gangen på 21,50. Friggjorde mer kapital i går og kjøpte litt til i Fun på 21,50 dag, ironisk nok. Jeg tror selv at trading er det riktige valget i Funcom periodevis, og det tror jeg også det vil være fremover. At det kan bli et salgsrush rundt lansering som det alltid blir må man regne med, men denne gangen tror jeg den tar seg opp igjen og blir der siden jeg har troen på at Funcom vil levere sterke salg av Conan Exiles. En lansering til i år som også blir spennende.
Uansett så tror jeg ikke du gjør et dumt valg om du bare sittter bom stille så lenge du har et ok snitt. Tålmodighet er det beste verktøyet for å tjene penger vet du ;) Sier i TS her at aksjen absolutt har potensiale opp mot 100 i første omgang, men det er ikke noe som skjer over natta akkurat. Den har et bra potensiale på forventninger nå, men solide resultater vil gi deg langt mer glede over tid!
Det med trading er litt sånn, det som passer meg passer kanskje ikke deg osv. Trader så absolutt ikke noe nå mot lansering, med mindre jeg bombesikker på at den tryner sånn som første gangen på 21,50. Friggjorde mer kapital i går og kjøpte litt til i Fun på 21,50 dag, ironisk nok. Jeg tror selv at trading er det riktige valget i Funcom periodevis, og det tror jeg også det vil være fremover. At det kan bli et salgsrush rundt lansering som det alltid blir må man regne med, men denne gangen tror jeg den tar seg opp igjen og blir der siden jeg har troen på at Funcom vil levere sterke salg av Conan Exiles. En lansering til i år som også blir spennende.
Uansett så tror jeg ikke du gjør et dumt valg om du bare sittter bom stille så lenge du har et ok snitt. Tålmodighet er det beste verktøyet for å tjene penger vet du ;) Sier i TS her at aksjen absolutt har potensiale opp mot 100 i første omgang, men det er ikke noe som skjer over natta akkurat. Den har et bra potensiale på forventninger nå, men solide resultater vil gi deg langt mer glede over tid!
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
Franklin Invest
25.04.2018 kl 13:19
13560
Enig i det du skisserer Hektar:-) Dersom man klarer å time de korte periodene med nedgang for så å kjøpe seg inn igjen så kan en selvsagt dra maksimalt ut av aksjen. Kjøpte for et 7- sifret beløp med snitt 12,5 og kjøpte mer på 20,50. Det er de 2 inngangene jeg har hatt så lenge jeg har vært inne i Funcom...
Redigert 21.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare