NANO: Situasjonen er snudd på hodet og selskapet sliter enormt

Medisinmannen
NANO 07.04.2018 kl 09:59 31892

Det er åpenbart for de som legger fra seg skylappene og prøver å være objektiv i sin vurdering av selskapet. NANO var ekstremt lovende da selskapet satte i gang med et fantastisk prosjekt og de har siden dag 1 spilt på Algeta drømmen. Selskapet startet i 2009 og skulle finne en behandling for NHL som ikke hadde noe effektivt alternativ. Her satset man stort en av nordens største IPO ble satt og alt så ekstremt lovende ut. Det var ikke en sky på himmelen og konkurrenter eksisterte ikke. Immunotherapi i dette markedet var det ingen som snakket om.

Hva skjedde så i 2009? Kite Pharma startet opp og i 2013 så satte Kite igang med konkurrerende kliniske undersøkelser. Ingen grunn til bekymring. Dette var for lite effektivt, for dyrt og med enorme bivirkninger. NANO kjører på, men i 2015 så skjer det noe. Kite kommer med første resultater på sine studier og effektiviteten er milevis foran det NANO er i stand til. NANO gjør det de må, øker dosen for å få opp effektiviteten. Her blir det utsettelser og økte kostnader. NANO fortsetter å latterliggjøre immunotherapi og aksjonærene tror det de hører.

Realitetene for Kite Pharma i 2017:

- Årets gjennombrudd innen klinisk undersøkelser for medisin uten gode behandlingsalternativer
- Deres kandidat er nå klar for for å behandle flere indikasjoner innen NHL

Hva betyr dette? NANO møter svært effektive behandlingsformer som konkurrerer i markedet. Novartis er også i gang med sitt godkjente produkt.

JUNO therapeutivs ble grunnlagt i 2013 og har hatt enorm motgang etter at de var ansett som å ha den beste teknologien. Nå er selskapet i rute til å lansere sitt første produkt omtrent samtidig som NANO. Effektiviteten vanvittig bra, men det mest positive for Juno er bivirkningsprofilen til den nye kandidaten. Juno er nå kjøpt av gigantselskapet Celgene.

Kostnadene ved denne behandlingen er høy, men en behandling er nok og da er en stor del av pasientene frisk.

Immunotherapi har utviklet seg i en voldsom fart og ressursene som brukes for å bedre teknologien er enorm.

Det er verd å legge merke til at da NANO startet opp så var immunotherapi innen NHL helt ukjent. Nå er det allerede to godkjente produkter i markedet og en rekke nye produkter på vei inn. Dette går enormt raskt.

Min påstand: NANO vil aldri være i nærheten av kommersialisering.
Redigert 21.01.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
focuss
10.04.2018 kl 10:05 5395

Mitt forhold til Nano er at jeg etter Lugano juni2016 gjennomskuet Costa og hva slags type han er. Min tillitt til Costa ble lavere for hver gang han viste seg og også de gangene han burde vist seg, men ikke gjorde det. Så tok jeg følgene av dette og begynte å selge meg ned fra august, men ikke helt ute før i vinter. I det meste av tiden jeg kritiserte Costa var jeg aksjonær. Kontinuerlig i perioden jeg kritiserte Costa var jeg utsatt for hat meldinger fra inkompetente Costa beundrere. Kanskje men bare kanskje inn i Nano senere, men ikke før en ny CEO har hatt tid til å trekke alle skjelettene ut av skapet. Så var jeg heldig å oppdaget PHO og har vel snart hatt 40 % gevinst der. Den skal imidlertid ikke selges før den har gått mange 100 prosent herfra. I nano er det helt ekkelt å se hvor mange hjernevaskede som ikke tenker seg om et sekund før de kommer med personkarakteristikker som ikke hører hjemme. Vel historien viser at jeg fikk helt rett når det gjelder Costa.
Slettet bruker
10.04.2018 kl 10:12 5386

Her er et fornøyelig eksempel på tøvete teorier menigheten lager seg på gamleforumet når NANO faller: Signaturen tixis har trolig aldri handlet så store poster at han kan forstå at årsaken til de mange postene med 50 aksjer skyldes "skjult volum", og der må handelen minst være på 100.000 for å lov til å gjøre dette, f.eks sette synlige poster på 50. For å ikke påvirke kursen for mye, selvsagt, mens man dumper. Se her:

----------------------------------------------------------------
Innlegg av: tixis (10.04.18 09:58 ), lest 53 ganger
Ticker: NANO
Endret: 10.04.18 10:00
RE^1: Nano Skal til minst 463 i løpet av 2 år eller kortere.
Når OB stenger i dag så skal jeg kopiere ut hele dagens handel på et xl ark, sortere postene etter antall aksjer og sende det til OB for kommentar.
Greit at XTX har, i et par år nå, drevet og handlet 400 poster dag ut og dag inn.
Mellom 30 og 70 handler hver dag men måten dagen i dag har startet på har jeg aldri sett før. Så sykt mange 50 poster og nesten samtlige er gått på lavere kurser.
Dette kan da umulig være i tråd med OB intensjoner om elektronisk handel
Innlegg av: tixis (10.04.18 09:58 ), lest 53 ganger
---------------------------------------------------------------------------------


m1.k1
10.04.2018 kl 10:34 5367

Altså focuss, du har bedrevet en stygg personkaraktaristikk, noe mange meg selv inkludert har reagert på. Komiske Ali ditt og Komiska Ali datt og masse tull og tøys. At folk reagerer på slike tullet utsagn er helt på sin plass og hadde opptreden din vært uten disse person angrepene hvergang hadde du nok fått ganske andre svar også. Ingen voksne folk som klarer å reflektere selv slenger ut så mye eder og galle som du har gjort mot 1 person i et firma. Å du har gang på gang blitt spurt om å ta dine konstante repetative spørsmål med de som sitter på svarene, ja bedriften selv. Men det gjorde og turte du aldri. Du satt tøff gjemt bak et nick og slengte ut til tider ufine meldinger som ikke hørte hjem noen plass. At du da begynner å kalle de som satte spørsmålstegn med dette inkompetente Costa beundrere sier mere om hvor lite voksent du opptrer og lite om de som har prøvd å få deg til å rette dine spørsmål til bedriften og ikke repetert det for 30 gang den dagen på forumet. Du spammet ned alle trådene og var/er sykelig opptatt av Nordic Nanovector. Greit å tape penger og selge seg ut før tapet blir for stort, men ikke greit når man legger aksjen og alt som er forbundet med den for hat. Håper at PHO blir suksess, det har de jobbet for. Blir spennende å se.
focuss
10.04.2018 kl 10:54 5354

M1/K1
Det er en viss forskjell på å karakterisere en som forvalter 4 milliarder av andres penger med løgn og halvsannheter og mene han er inkompetent og med opsjoner for 100 vis av millioner i lomma fra aksjonærenes penger enn å å skyte han som påpeker virkeligheten. Skjønner det sitter langt inne å innse det. DNB mener nå verdien på Nano er 110 kr. Dette er lavere enn emisjonsverdien for snart 1,5 år siden. Merk jeg snakker ikke om aksjekursen, men om den mer objektive verdivurderingen. Det viser at Nano ikke har skapt en krone i verdi mens dere har hyllet ledelsen. Tvert i mot de har ødelagt verdi noe som er helt tråd med min analyse.

Nå undres jeg hva en nye CEO vil gjøre Synes han det er OK å kjøre et digert Paradigme uten å inkludere optimal dose?
Medisinmannen
10.04.2018 kl 11:03 5330

Feil på begge. CAR T NHL er for adults and seniors, se tidligere link. Prisen er også feil for KITE. Noen behandlinger koster 475k USD og dekkes av Medicare eller forsikringsselskap. Da er ikke pris et stort hinder.
m1.k1
10.04.2018 kl 11:13 5315

Nå skal du ikke si til meg mens dere hyllet ledelsen! Jeg har aldri hyllet noen av de! Men jeg klarer å opptre voksent nok til å ikke komme med alt av personkarakteristikk som du har kommet med som ikke hører hjemme noen plass.
Det andre har vi snakket om før. Tror du virkelig at de nå undersøker både 15/40 og 20/100 er noe Costa tok egenrådig bestemmelses rett over? Dette er en beslutning som er tatt av mange utfra det de har sett av data! Og som Lisa R sier er dette en foretrukket vei for å vise de regulatoriske myndighetene at de har utforsket det de har funnet som de optimale dosene, så skal de evaluere på et større grunnlag pasienter hva som er best. Kanskje de til og med finner ut at 20/100 funker best på den ene pasientgruppen mens 15/40 fungerer bedre på en annen pasientgruppe.
De fleste skjønner at slik fungerer forskning, men du har lenge trodd at så lenge man har et godt produkt så er det bare å slenge det ut på markedet. For 15/40 skulle jo ha vært på markedet allerede? skulle det ikke det? Er ikke slik det er ser du!
Altså når du til og med går til det steget å kalle Costa inkompetent sier det litt om hvor lite saklig du forholder deg i denne diskusjonen. Mannen har en respektabel bakgrunn og har fått til ganske mye, å dannet et veldig bra team i Nordic Nanovektor. At de skulle ha kommet ut med info til markedet om hva som skjedde, hvorfor REK ikke hadde godkjent studieløpet er det ingen tvil om. Men inkompetent? Nei, tror nok ikke det. Men du var no aldri tøff nok til å ta kontakt med firmaet, bare tøff nok til å henge ut folk når du er skjult bak nicket ditt. Ja, jeg har vært i kontakt med de, de svarer på det jeg lurer på. Så skjønner ikke hvorfor det har vært så skummelt å ta en prat med de? Eventuelt deltatt på en av kvartals framleggelsene å få svarene du lurte på, men nei da!
focuss
10.04.2018 kl 11:24 5313

m1.k1
Fullstendig havari av verdsettelsen av Nano og en sparket Costa taler for seg selv. Bare trist det ikke skjedde langt tidligere. Det verste kan utmerket godt ligge foran oss.