Er en amerikans investor på vei inn i REC?

fattigstakkar
REC 28.08.2019 kl 18:49 2334

Har gått gjennom de siste to ukene i REC, og har registrert et spennende mønster. Alle dager har REC sluttet langt høyere enn den ble handlet midt på dagen, og/eller sluttet på HOD. En mulig forklaring er at det kommer kjøpere til på slutten av dagen, og kl 15 norsk tid er som kjent kl 9 amerikansk tid. Når det har skjedd så systematisk i to uker, er det på tide at norske selgere slutter med å dumpe aksjer billig tidlig på dagen når de kunne fått vesentlig bedre betalt i sluttauksjonen. Det er også verdt å følge med på om det er en større fisk på vei inn. Enn så lenge ser det ut som kjøperen har is i magen og handler når aksjen er svak, og med dagens børsklima har han kunnet hamstre uten at kursen har steget noe særlig. Likevel har vi falt mye mindre enn vi normalt gjør på en turbulent børs, så et eller annet er i gjære.
Redigert 19.01.2021 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2019 kl 19:18 2293

Nå er du på ball fattistakkar 👍
Randers
28.08.2019 kl 19:57 2236

REC Army - en überavdeling av US Space Force. Detta blir saker !

----

Redd ed. Nemi`s lærte meg (tror jeg det var) å lage sånne fine emoji`s. Men når jeg
har kikket på gml kommentarer, så har de blitt forvandlet til en drøss spmtegn.
Så da gjør jeg ikke det lengre, altså :-O

Redigert 28.08.2019 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Optimus2k16
28.08.2019 kl 20:38 2163

Vi faller lite fordi det omsettes så enormt lite volum.
Prøver man å selge må man langt ned i pris da det ikke finnes kjøpere som vil handle selv på dette nivået.
fattigstakkar
28.08.2019 kl 20:57 2118

Nei, det stemmer ikke. I dag gigg det flere store poster rett etter åpning og det utløste ingen stop loss og det lå kjøpere klar til å ta imot så fort kursen falt et par prosent. Den falt på lavt volum utover dagen da USA åpnet kraftig ned, men så fort USA snudde kom kjøperne til og de måtte opp flere prosent for å få tak i aksjer. Det er selgersiden som er tynn om dagen, ikke kjøpersiden. Men kjøperne er disiplinerte og venter på nedfallsfrukt.
Slettet bruker
28.08.2019 kl 21:27 2063

Fattiglusa, jeg tror du kan ha rett i din hypotese. Går nå løse rykter om at`n Torvald har en rik onkel i Junaiten. Blir jo spekulasjoner dette, men jeg tror han kan være selveste onkel Donald (Trump)
Bare synd at styrelederen i REC gjentatte ganger har omtalt sin rike onkel som en vandrende katastrofe. Pay back is a bitch!
For REC sin del, så er vel forresten den mere folkekjære Donald Duck, som snytt ut av nesa på`n Torvald Tåke.
Eneste forskjellen er at Donald jobber og sliter på margarinfabrikken, ellers ganske så prikk like.
splitte mine bramseil!!!... Margarin, man kunne jo bygge om ML til en margarinfabrikk, at ikke JUM`n har tenkt på dette før? Donald er jo allerede i stallen (TT)
senots
28.08.2019 kl 21:40 2039

Fattig,
Short er uendret i hele august. Hvis de pleier kursen gjennom dagen må de kjøpe tilbake mot slutten. Kan det være det vi ser?
fattigstakkar
28.08.2019 kl 21:59 2008

Tviler på det, for det virker jo mot hensikten. Når shorterne pleier kursen pleier de heller å presse den ned i sluttauksjonen. Synes ikke det virker som det er større shortere som driver kurspleie om dagen.
Sa2ri
29.08.2019 kl 07:03 1836

Har dere glemt hvordan Nordea handlet når man kunne se hvem som var kjøper/selger? De pleier sine BULL- og BEAR-produkter etter hvert som dagen utvikler seg, og handlet helt i tråd med det mønsteret du viser til fattigstakkar. Kan godt være at det er dem som er på ferde igjen.
fattigstakkar
29.08.2019 kl 09:32 1683

Jeg tenkte også først på det, men det rimer ikke med hvordan de pleide å handle. De forsterket som regel trenden ved å presse den opp i sluttauksjonen på plussdager, og presse den ned på minusdager. I det siste har det vært en oppgang den siste timen enten kursen starter i pluss eller minus.
Slettet bruker
30.08.2019 kl 15:59 1442

Store volum på oppgang for og senke den litt med veldig lite volum er agendaen her nå.