Nikola flagger stor nyhet 29.eller 30.august+neste uke.

Slettet bruker
NEL 28.08.2019 kl 19:04 8254

Hold dere fast... CEO Trevor Milton fra Nel's største kunde Nikola Motors i Usa twittret nå for 19 minutter siden..
Trying to get some big news out tomorrow or Friday and also next week. Stay tuned for multiple press releases. What an exciting time for Nikola, the industry and the world. #emissionsgameover. Nikola og Nel sitt bryllup er faktisk fabelaktig bra. De går nå hånd i hånd.
Redigert 20.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
oppvigår
28.08.2019 kl 19:19 6911

Da er nok finansieringen i boks, og vel så det.
Slettet bruker
28.08.2019 kl 19:21 6896

Ja det skulle ikke overraske med om Mr Milton har hentet inn kr 10 milliarder nå. VI kan jo håpe på litt Nel snacks også..
Slettet bruker
28.08.2019 kl 19:27 6856

Yeah. Merk dere pressemelding fra når Nel børsmeldte Nikola kontrakten. Les nøye:Press releases
Awarded multi-billion NOK electrolyzer and fueling station contract by Nikola
(Oslo, 28 June 2018) Nel ASA (Nel, OSE: NEL) has been awarded a contract for delivery of 448 electrolyzers and associated fueling equipment to Nikola Motor Company (Nikola) as part of Nikola’s development of a hydrogen station infrastructure in the US for truck and passenger vehicles. Under the multi-billion NOK contract, to be deployed from 2020, Nel will deliver up to 1 GW of electrolysis plus fueling equipment. The company reiterates a potential major expansion of the production capacity at Notodden to accommodate the contract order.
“We are immensely proud of announcing this 1 GW electrolyzer contract with Nikola for the exclusive delivery of 448 electrolyzers and supporting fueling equipment as part of their groundbreaking development of a hydrogen station infrastructure across the US. The multi-billion NOK contract is by far the largest electrolyzer and fueling station contract ever awarded. It will secure fast and cost efficient fueling of Nikola’s fleet of hydrogen trucks, delivering support to major customers like Anheuser-Busch, as well as a growing fleet of Fuel Cell Electric Vehicles. We look forward to working with Nikola on developing the world’s largest, most efficient network of low-cost hydrogen production and fueling sites,” says Jon André Løkke, Chief Executive Officer of Nel
Hehehe....Den satt!: 1 GW electrolyzer contract from Nikola. Det er jo akkurat astonomiske 1 GW Nel kan levere fra den nye fabrikkken på Herøya på 1 år. Herøyafabrikken blir en ren Nikolafabrikk det første året. Den satt! Dette blir en gigant.
Redigert 28.08.2019 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
fastinvest
28.08.2019 kl 19:31 6806

Dette er virkelig ikke tiden for å sitte short :)
Greta Thurnberg har også kommet frem til new york. Selv om dette er ei lita jente på 15 år og man tenker hva kan hun gjøre for noe?
Jo, det vil bli masse fokus på miljøet i september og oktober. Hun er startskuddet og vil fyre opp folket. Vent å se
johnsen50
28.08.2019 kl 19:48 6699

Det jeg er mest redd for er at Tyske investorer via CB legger inn bud på Nel til en alt for lav pris. Tror Nel frister for mange av de store nå,, gjeldfritt, fantastisk backlogg i mange land, verdensledende innen sin teknologi,,,,her er det bare å sitte i ro,, og takke for Nytt påfyll på 6,14 i dag👏👏👏
oppvigår
28.08.2019 kl 20:14 6567

Disse investorene er nok ute etter å tjene penger. Ikke i dag, men om 2-3 år vil det komme utbytte. Så lenge ledelsen i Nel viser godt lederskap, så er det ingen grunn til å legge seg opp i utviklingen av selskapet. Ser ingen grunn til at vi skal engste oss for at Nel skal komme på utenlandske hender.
Tror myndighetene bør våkne og gjøre noe, slik at Nel forblir norsk, som Eqinor.
Slettet bruker
28.08.2019 kl 20:20 6525

Om 2-3år vil det komme utbytte? Hvilken verden lever du i? De klarer jo ikke å tjene en krone i dag, de taper jo mer og mer for hvert kvartal som går..
nutellut
28.08.2019 kl 20:26 6740

24.07.19
Next three months are going to be incredible. Nikola is about to change the world quicker than we ever thought possible. Watch for the breaking news starting in September October and November. #emissionsgameover
Slettet bruker
28.08.2019 kl 20:27 6723

Spriker voldsomt nå. Noen mener alt sammen er hausset opp i skyene og at de taper mer og mer penger, mens andre mener tapene har lite å si fordi det ligger an til så store inntekter fremover.
I mitt hode : Hvis Nikola virkelig blir noe av og NEL blir leverandør så går de vel i pluss der?
Sørøya
28.08.2019 kl 20:35 6660

Gode nyheter fra Nikola er gode nyheter for NEL.
Er det skikkelig gode nyheter fra Nikola går det raskt mot en shortskvis i NEL
Slettet bruker
28.08.2019 kl 20:55 6555

Da må kostnadene inne hydrogen reduseres betraktelig, slik det er i dag så taper de 40øre pr krone de får inn. Dette vil fortsette til prisene blir redusert og prosjektene blir lønnsomme. NEL vil også få mye større lønnsutgifter og andre utgifter når alt av utbygging er ferdig som de også må få dekket via sine kontrakter.

Er ikke uten grunn de har fått støtte til diverse prosjekter, som omhandler kostnadsreduksjon.
pheks
28.08.2019 kl 20:58 6523

Du har overbevist meg, jeg dekker shorten i morgen. Greta Thunberg!
fastinvest
28.08.2019 kl 21:12 6436

Ja du kan le om du vil men her er ei lita jente som har reist over havet i en seilbåt på grunn av klima. Hun skal tale på FNs klimakonferanse, det er varslet store klima demonstrasjoner i New york, vi snakker flere hundre tusen mennesker, det er stor klima demonstrasjon i oslo 7 sep?
Det du må forstå er at alt kommer rundt samme periode. Nikola, FN klimamøte, ung jente reiser over havet.. hva tror du skjer i media? Jo de hauser opp alt for å få flere lesere. Hva skjer med NEL?`Jo, klima blir tema, traderne kommer og vips så ser vi 8kr mens du sitter på hegnar å skriver tull :)
Redigert 28.08.2019 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
fastinvest
28.08.2019 kl 21:15 6416

en liten ting til: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=greta+thunberg+arrives

det resultatet får du vet å google Greta Thunberg Arrives

le videre du ;)
Sann
28.08.2019 kl 22:39 6055

3 mnd med jevnlige nyheter og kunngjøringer fra Nikola starter altså nå før helgen. Glad jeg sitter full lastet nå og i lang tid fått anledning til å snitte meg ned. Tror mange truseskvettere nå mister toget om de ikke klarer å se hva som er i vente. En mer potent aksje på disse nivåer skal du lete lenge etter blant de grønne selskaper og som alle større investorer fremover vil søke til. Kapitalen som skal inn er enorm og Nel er ett av få selskaper å velge blant. Et selskap som utelukkende satser alt på solid vekst for å møte planetens største energi revolusjon siden oljen. Heng på, toget går!
Slettet bruker
28.08.2019 kl 23:28 5835

Har både tenkt og sagt det før men----aldri vært sikrere på at en aksje/industri vil vokse betydelig. 2 fine måneder kommer nå på høsten. Som en liten "biting", i denne sammenheng, kommer jo også gamle Norge ut med sin regjeringsmelding om bruk av Hydrogen i Norge.
All in i lang tid nå, men med noe backtrading. :-)
OZZY
29.08.2019 kl 00:06 5718

skulle kjøpt enda mer idag og i følge FA er vi mange fler aksjonærer. får kjøpe noe mer i morgen.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 00:19 5676

Mens crewbyttet på fire mann må fly frem og tilbake over atlanteren, virkelig miljøbevisst liten marionett dette ;)
oppvigår
29.08.2019 kl 00:53 5613

Synd at hun blir brukt i dette store spillet. Hun burde ha stilt spørsmål om returen. Regner med at vi ser denne båten solgt der borte om ikke lenge. Går utfra at denne jenta er oppegående, og rydder opp i dette, eller støtte apparatet hennes. Dette kommer hun til å bli spurt om av pressen, og det media trykket kommer til å bli enormt. Støtte apparatet har en oppgave, og det er å berge jenta før hun blir kastet fremfor ulvene.
alph
29.08.2019 kl 01:00 5591

Det viser vel først og fremst moralen og desperasjonen hos hennes meningsmotstandere, når de velger å sykeliggjøre og angripe en 16 år gammel jente på aller nedrigste vis.

Ei heller 8 åringer som selger saft til støtte for klima- og miljøorganisasjoner er fritatt fra hets i sosiale medier fra den gjengen der.
Hammers
29.08.2019 kl 01:22 5566

Lurer på om jentungen hadde bamsen med seg når hun reiste!
Dessuten; seriøse aktører twitrer ikke om kontrakter og slikt.

Hilsen Hammers........som ellers lurer på hvor seriøsiteten har blitt av!
oppvigår
29.08.2019 kl 01:23 5555

Var den også tilsiktet meg?
At støtte apparatet har sviktet på et eller annet vis er klart. Skulle ha opplyst alt om turen hennes.
oppvigår
29.08.2019 kl 01:28 5543

Det er da sengetid forlengst for deg. Ta nå bamsen din og gå og legg deg! Kan bli litt av en dag 🤭
Husk vi lever i Trump tida, og er man seriøs, så twittrer man👍
Redigert 29.08.2019 kl 01:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2019 kl 09:48 4947

Ja sann. Vi ser løftet komme nå. Tyske og norske investorer trykker Nel til sitt bryst og sender kursen velfortjent oppover. Den jevne strømmen med kontrakter, vekst, og nye kontrakter gjør at vi kan se kr 8 på et blunk.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 09:55 4896

Du er en udiskutabel -Loser-, når det gleder fremtiden og energi. En psykolog kan kanskje forstå hvorfor, en oppegående person som deg, stadig må komme med noe dumt oppgulp her.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 13:42 4706

Denne update fra Norne Sequrities likte jeg meget godt:
"Kjøp og 11,95 kroner TP gjentatt
2Q-tallene var svake, men de langsiktige estimatene våre ble ikke påvirket særlig mye. Derfor holder vi oss positive til Nel med samme TP på 11,95 kroner. 2H er veiledet om å være bedre enn 1H19, og veksten bør øke ytterligere i årene som kommer, da Nel er godt posisjonert til å dra nytte av grønne trender globalt med sine hydrogenløsninger.
analytikere
Karl Johan Molnes
97 47 60 64
karl-johan.molnes@norne.no"
Sann
30.08.2019 kl 10:50 3970

Det er nok noen åpenbare årsaker til at kontrakter med Nikola enda ikke er effektuert. De ligger nok klare for signering av begge parter men med forbehold fra Nikola sin side om at pågående kapital innhenting går i orden. Dette er forretningsmessige klare kjøreregler for fremdrift i store prosjekter som dette.
Blir derfor ekstremt spennende i kveld og fremover om de annonserte kommende nyheter omfatter denne finansieringen. Om dette er tilfelle vil kursen stige til nye høyder da kontrakter kan landes raskt.
Fikk laster opp mer idag på 6,71 og ser ikke bort fra at mange vil inn før børs slutt i dag for ikke å miste toget nå. Shorterne har vel også vørt på plass i dag og krøpet til korset. Stakkars, det var et dårlig veddemål, har de helt glemt det fundamentale i selskapet?
Nikko
30.08.2019 kl 10:53 3948

Tenker du traff bunnen her, Sann.

Tenker likt deg.
Dersom. og det finner jeg veldig sannsynlig, så vil meldingene ihvertfall omhandle finansieringen. Når den er på plass, vil vi nok merke det på Nel-aksjen.
OZZY
30.08.2019 kl 10:53 3943

Norsk Bull anbefaler KJØP nå.
Sann
30.08.2019 kl 11:00 3889

Det forundrer meg ikke, all støy rundt selskapet er et tilbakelagt stadium og investorer ser nå kun de potensielle oppturer som åpenbart ligger fremover.
OZZY
30.08.2019 kl 11:20 3797

Burde komme noe idag da:
TREVOR MILTON skriver på Twitter:

Trying to get some big news out tomorrow or Friday and also next week. Stay tuned for multiple press releases. What an exciting time for Nikola, the industry and the world. #emissionsgameover
Rolfbruun
30.08.2019 kl 11:21 3789

Jeg er ikke i tvil om at Nikola får finansieringen i orden. Det jeg er spent på er hvilken form dette har - hvem som er ryggraden i finansieringen. Jeg har tidligere sagt at dersom ikke Buffet/Berkshire/PFJ har en finger med i spillet her så skal jeg styrte en flaske tran. Uansett - er nevnte ryggrad av slik art at ingen lengre er i tvil og prosjektet i tillegg ser ut til å lande raskere (hurtig utrulling), så tror jeg vi vil se en vanvittig økning i markedets vurdering av NEL´s potensiale og verdi. Kanskje til og med i tråd med min egen sådan. Og igjen - transportbransjen er fremdeles bare en bitteliten del av potensialet.....

Go hard - go long
Sofafilosof
30.08.2019 kl 12:54 3606

Jeg har begynt å se på NEL-caset igjen etter lengre tids fravær. Mine foreløpige tanker løser vel ut reaksjoner om å dynke meg i tjære og rulle meg i fjær - men våger likevel.

Det som slår meg er at selskapet fremdeles lekker penger som en sil, at det fremdeles er høy frekvens av luftige uttalelser fra ledelsen og at inntektene nærmest utløser enda større utgifter nærmest automatisk. Kopierer fra en rapport ført i pennen av ThompsonReuters på onsdag (inkludert deres capital letters):
"TO CONTINUE TO PURSUE GROWTH INITIATIVES AND FOCUS ON LONG TERM HIGH VALUE ORDERS WHICH IN SHORT TERM HAS NEGATIVE IMPACT ON CO'S ABILITY TO DELIVER POSITIVE EBITDA".
- Ikke rart at p/e er på skremmende nivåer.
I fugleperspektiv ser det ut som NEL glir inn mot sviktende grunn i transportsektoren. Vi ser hvordan batterier nå dominerer fullstendig i privatsegmentet, og det ser ikke ut til at hydrogen vil kunne ta igjen forspranget.
I tungtransport er det vel også blinkende varsellamper på grunn av de moderne batteriløsningene som nå ligger i startgropa. Sjøtransport: Batterier er på full fart frem (inkludert fergene).
Fly: Ingen Tør tenke tanken på å implementere brenselceller her på grunn av eksplosjonsfaren.

Men så har vi håpene knyttet til Yara etc....

Ser vi utvikling tilsvarende konkurransen mellom Betamax og VHS på 80-tallet? Blir NEL skviset ut av transportsektoren slik Betamax tapte konkurransen den gang?
OZZY
30.08.2019 kl 13:13 3508

Ta heller for deg edder og galle trådene på REC. Så kan vi andre som har trua på Hydrogen ta oss av dette.
Sofafilosof
30.08.2019 kl 13:22 3463

Jeg har ikke hatt "eder og galle"-tråder på RECtrådene på lang tid, og er faktisk inne i REC long/bull i ca 90% av tiden (akkurat nå har jeg en pause). Mine innlegg om REC har avspeilet dette i hele sommer. I motsetning til REC: Synes NEL er totalt overpriset, holdt oppe av luftige hydrogenballonger. Gjetter det går i retning av halvering av kursen i første omgang.
moneymachine
30.08.2019 kl 13:29 3430

Uavhengig av hva alle forståsegpåere mener, så kjøper desidert største aksjonær i bøtter og spann. 10 mill aksjer forrige uke...hvor mange får de i fanget denne uken. Snakk om å gi bort aksjer til noen som har kjøpt med begge hender i lang tid.
Redigert 30.08.2019 kl 13:30 Du må logge inn for å svare