Flere hundre barn ofret for å «redde klimaet»

Fjordgubben
29.08.2019 kl 10:01 790

https://www.dagbladet.no/video/grotesk-funn-i-peru/n8kRdCFH

Dette var i Peru, ikke i vårt århundre men for ca 1000 år siden.

Menneskene har alltid vært bekymret for klimaet, tidligere tider ofret man gjerne flere hundre barn for å redde klimaet, og å stagge virkningene av El Niño.

Nå for tiden er man enda ikke like ekstreme i vår iver etter å redde klimaet, men det kommer nok.
Fluefiskeren
29.08.2019 kl 14:57 757

Så du tror altså at vi snart vil ofre små barn? Eller skriver du dette for å provosere? Er det noe du er redd for? Slapp av vitenskapen går fremover. Det er sikkert noen som tror El Ninjo skyldes gudenes vrede, men vitenskapen har tilbakevist det.

Opps Glemte at vitenskapsmennene er kjøpt og betalt. Da er det nok gudene likevel.
Redigert 29.08.2019 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2019 kl 16:03 750

Joda, økologi-bevegelsen er like grotesk i dag, som på den tiden. De driter langt i om barn sulter og underærnært, det er mye viktigere å redusere CO2-nivået.

Hva sier du til et CO2-kvote-salg på 500 milliarder i året, et salg som nørerer oppunder korrupsjon og underslag verden over, ingen har kontroll på omsetningen. Pengene kunne i stdet vært brukt til mat, helse og utdanning i den tredjeverden, det er det de trenger, ikke pålegg om CO2 reduksjoner.

Golden rice er en ristype utviklet ved genmodifisering, den inneholder nok A-vitamin til å forhindre blindhet og død hos millioner av barn. Risen har vært satt på vent i flere år, fordi økologi-bevegelsen, og deres lobbyister, går i mot. De mener altså at fattige barn verden over ikke er viktig.
Redigert 29.08.2019 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2019 kl 16:58 744

Når man ødelegger sinnet til barn med å skremme dem med døden, da ofrer man barn til elendighet, skader resten av livet og i verste fall, selvmord.
CS_invest
29.08.2019 kl 17:04 742

Snakker du om den skogdøden som skulle utslette al grønt for et par dekader siden (pga "sur") nedbør - eller det dagens mote (klimakrisen) du refererer til?
Fluefiskeren
29.08.2019 kl 17:30 732

CS_Invest

Forstår jeg deg rett når du mener at det er greit å hogge og brenne ned regnskogen? Da kan du ikke ha satt deg særlig inn i problemstillingen. Skogdød som skulle utslette alt grønt? Det har det aldri vært noen som har hevdet. Det har du nok drømt. Dessuten ble det jo slutt på den sure nedbøren. Og det skjedde ikke av seg selv, men etter hardt press fra andre land og miljøorganisasjoner. Husker godt at alt fisk ble utryddet på Sørlandet. Både laks og ørret.

Også ozonlaget har vist at miljøtiltak bedrer situasjonen. Men og ta vare på regnskog er altså fy-fy.

Skam deg!
CS_invest
29.08.2019 kl 18:39 712

Synes "vi" (dvs. at vi da må bidra til at de mennesker som bor der skogen er får hjelp til en metode for at skaffe seg mat og tak over hode - for det krever vi selv her hvor vi bor (+++++) - og begrense vor forurensning uansett (dvs vise moderasjon frem for det usmakelige overforbruk en del individer henfaller til - inkludert Eat-forkynderne f.eks), og så iøvrig ta alle de dommedagsprofetier som kommer med 5-10 års mellomrom og hausses opp i skyene - med et gran salt!

Regnen er sur ja - men nå pga CO2 - kullSYRE også kaldt (som har høyt løselighetsprodukt i kølig vann).
Fjordgubben
29.08.2019 kl 18:57 705


Klimaidiotene i «FN» meldte allerede på begynnelsen av 70-tallet at «vi har kun få år igjen til å redde kloden», altså har de påstått dette med «få år» i snart 50 år, greit de skifter fokus ca hvert tiende år men budskapet om «få år» står altså stadig ved lag.

Dommedagsprofetier har vært populært lenge, forskjellen er nå at det ikke er prestene som kommer med budskapet men såkalte «vitenskapsfolk», de påstår sågar at de har «forsket» på disse teoriene de stadig vekk slenger ut.
Redigert 29.08.2019 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.08.2019 kl 19:14 701

Det du skriver er verdiløst så lenge du ikke kommer med dokumentasjon/linker. Resett gjelder ikke 🦉
Noni
29.08.2019 kl 19:36 699

Nei det tror jeg ikke, men det kan bli for meget, for barn er sensitiv og
vil bli engstelig når voksne skremmer. Vi har jo allerede den svenske jenta Greta som reiser rundt og proklamerer verdens undergang,
Fjordgubben
29.08.2019 kl 20:42 689

Ja du mener at FN’s klimapanel ikke advarte mot at det er kun «få år» igjen allerede på begynnelsen av 70-tallet??

Jeg garanterer deg at de gjorde det, gidder ikke finne link, for du endrer nok uansett ikke synspunkt på din «religion».
Redigert 29.08.2019 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Noni
29.08.2019 kl 22:43 671

Ja det er trist når voksne skremmer barn så de blir redde.
Synes det bør komme opp noen psykologer å skremme voksne, i tillegg noen vitenskapsmenn som kan slå i bordet med fakta om klimaet.
upsidedown
31.08.2019 kl 23:45 610

Du blander fakta. På 70 tallet snakket man om å reversere til nullpunktet. I dag snakker man om ikke å overstige 2 grader. Det er ganske langt mellom null og 2, mye lengre enn du er i stand til å forstå når man leser hva du skriver.
Slettet bruker
01.09.2019 kl 00:53 605

Det er ingen KLIMAKRISE, det er fake news. Klimaet har endret seg til alle tider, det er først i dag slike endringer kalles en krise, og det er intet annet enn fake news.

Fortell meg ulempene ved et par grader varmere klima!!!!
Sotah
01.09.2019 kl 09:37 588

Innlegget er slettet
Du klarer nok å hamle opp med såpass små barn. Men spesielt herostratisk er du ikke. Ligg unna småunger, din dritt.


Edit: Da bruker jeg rapportering for andre gang i min karriere. Vi blir neppe kvitt dritten av den grunn, men da har jeg gjort mitt.
Redigert 01.09.2019 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
01.09.2019 kl 10:22 581

Her rører du fælt, på 70-tallet var det ikke temperatur man snakket om.
Slettet bruker
01.09.2019 kl 10:57 575

Selvsagt så bruker klimatullingene unger i kampen for sitt syn. Venstresidens skrukketroll bruker unga sine fra de ligger i barnevogna.
Og hele tiden hører vi omkvedet at det er barnas framtid og at de skal arve denne kloden. Forbanna møl og piss. Folk har tilpasset seg lunet til jordkloden så lenge de har satt sine bein her. Klimasekten kan dra til helvete og føre "klimakampen" sin der! Og slutt å bruke drittunger til å føre "kampen" for dere!
Slettet bruker
01.09.2019 kl 13:25 555

Vennligst ikke bryt forumreglementet ved å bruke skjellsord, Sotah. Da må jeg rapportere deg.

Neida, jeg er ikke en angiver. Husk at det å rapportere brukere alltid er en mye verre handling enn alt annet på et forum.
Sotah
01.09.2019 kl 14:09 547

Å legge ut trusler mot unger på under året er det du skal ta tak i her. En nedre etisk grense må vi ha her også, hvis forumet ikke skal tømmes for folk. Skjønn det, da.
ladaen7,30
01.09.2019 kl 18:25 529

For mange år siden skulle i følge forskerne Maldivene forsvinne i havet pga havstigningen.
I dag kan man bare legge denne spådommen til alle de andre skivebommene de har garantert oppgjennom årene.

Hvor blir det i det hele tatt av denne havstigningen?
Redigert 01.09.2019 kl 18:29 Du må logge inn for å svare