Mange NEL tråder her - nå man skal kjøpe, eller på 1,98 ?

Slettet bruker
NEL 08.04.2018 kl 16:43 3906

Merkbart med NEL tråder her nå. Kan det være nødvendig?

Lenge siden jeg kjøpe i NEL, sist var det vel 1,98 - men med antall tråder så kan det virke som om det er nå man skal kjøpe, eller ryker støtten og sender den ned på 2,20 eller 1,98 igjen?

Noen som kan gi meg en update, da jeg ikke har fulgt selskapet på en god stund.

SS
Redigert 20.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2018 kl 16:48 3869

Jeg ville anta at det beste rådet til Skipsssjefen er med stor sannsynlighet å lese seg opp på trådene, så ser du hva som skjer i neste uke og fremover. Tror du på en opptur i NEL, ja så kjøp imorgen kl 09.00. Hvis du vil vente, så venter du. Vanskeligere enn det - er det vel ikke?
SS tar dessverre feil; Du skriver...kontraktsavbrudd eller terminering av avtaler...Det er FAKE NEWS.. Det er intet kontraktsavbrudd og det er ingen terminering. Kontrakten med H2V består, men er stoppet av NEL. De fleste vet godt med litt juss i bånn, og hode i behold - at dette innebærer at kontrakten består.
Redigert 08.04.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2018 kl 17:23 3789

SS er en særs travel mann, og det å lese på side opp og side ned med folk som sitter låst i en aksje gir meg ingenting.
Uhildet info er det en SS trenger, nu!

SS
Slettet bruker
08.04.2018 kl 17:27 3768

SS,
Legger også merke til at det er unormalt høy aktivitet på Nel trådene og er litt usikker på hva dette skyldes. Det er ofte de samme personene som starter trådene, men samtidig kan en registrere et stadig høyere engasjement fra flere skribenter. Dette kan ha sammenheng med at det nå ligger betydelig forventninger i luften knyttet til Miltons besøk hos Nel denne helgen og kommende uke. Samtidig tror jeg det er knyttet forventninger til både Korea og California tildelinger i nær framtid.
Det er heller ikke utenkelig at ved å "halte" H2V avtalen som kan ha vært avtalt spill mellom partene nå oppnår progress hos de franske politikerne og at Nel derav innen kort tid vil sende ut kontra melding. Det er nok også knyttet spenning til hvilket stort selskap Nikola har inngått avtale med og som vil offentliggjøres innen en måneds tid.
Så min konklusjon får bli at årsaken til den høye aktiviteten på Nel trådene i all hovedsak kan knyttes til store forventninger.
Slettet bruker
08.04.2018 kl 17:47 3710

Men hvorfor dundrer NEL nedover igjennom diverse støtter som 20, 50 og 200dma på bra volumer, om det er så mye bullish i vente ?

I DOF ventet man i ukesvis på masse kontraktsavklaringer, og der gikk kursen oppover basert på rykter og forventninger. Det er der jeg ikke ser logikken?
Forstod det kom noe kontraktsavbrudd eller terminering av avtaler nylig, men så vidt jeg kunne se hadde det ikke noe påvirkning på ordrereserven, så hvorfor faller det sånn da?

SS
Slettet bruker
08.04.2018 kl 18:11 3631

Innlegget er slettet
Stemmer at det var en potensiell 3 mrd kontrakt. Intet var bestilt og således påvirkes ikke backlog. Men, mange ble naturlig skuffet over denne meldingen og har medvirket til fall siste dager.
Personlig tror jeg H2V kommer tilbake med betaling om kun kort tid.
Ecotricity
08.04.2018 kl 18:31 3589

Er mye tro og løse avtaler her, men er unektelig spennende - men kan fort komme noe med håndfast denne uken.
Slettet bruker
08.04.2018 kl 21:13 3300

Innlegget er slettet
Unlucy Looser Trader..Det er FAKE NEWS.. Det er ingen kontrakt som er kansellert. Kontrakten med H2V består, men er stoppet av NEL. Så den kan gjenoppstå på noen minutter. Det er ingen fare for stor nedgang. Det er kun din kverulerende konspirasjonsteori.
Redigert 08.04.2018 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2018 kl 21:07 2960

Mr Broke,

RE - H2V, Det er intet kontraktsavbrudd

* Den påstanden ville jeg ikke ha satset mange kronene på for hele rammeavtalen er jo basert på at begge partene stiller opp med nødvendig kapital for å kunne gjennomføre det som er avtalt og når den ene parten ikke møter kapitalkravet så blir det vanskelig å defineren det som noe annet enn nettopp kontraktsbrudd....

Som et resultat av det kunne NEL gjøre som de sa de gjorde - legge det på is eller rett og slett annulere avtalen. I realiteten er det jo ingen forskjell om kapitalkravet aldri blir møtt....

Termen legge det på is med tilhørende beskjed til kontraktsmotpart om at de ikke på et senere tidspunkt må bruke løsninger som de er blitt gjort kjent med under samarbeidet gjennom rammeavtalen forteller vel heller at det var en diplomatisk annulering enn noe annet....
Redigert 09.04.2018 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2018 kl 22:59 2789

Det er flott at Nel kun har stoppet H2V avtalen, så den kan børsmeldes såfort finansieringen fra H2V er på plass. Det er sannheten.
Slettet bruker
09.04.2018 kl 23:56 2641

Helt riktig Broker.

Men ikke forvent at hause (sause) gjengen som er så opptatt av aksjer de ikke eier skal skjønne det...:))
De har kursmål 0,- og det er helt OK når man ikke er på eiersiden...:))
Om de er betalte eller bare har for mye fritid er ikke godt å si.
Uansett påvirker de hverken kurs eller blodtrykk.
Mer som irriterende små fluer som surrer ustanselig.