Folketrygdfondet inn på KITs topp 20 liste

Landmannen
KIT 29.08.2019 kl 13:17 13637

I følge siste ukes utskrift er nå Folketrygdfondet inne på 19 plass blandt aksjonærene, med 1 959 323 aksjer. Jeg kan ikke huske at de har vært på den listen på en stund, så jeg tolker det positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
bellx
17.10.2019 kl 16:20 5525

Bare de små som blir tatt slik som de to unge guttene i Sverige.de hausset noe voldsomt slik som mange aksjer blir hausset her på forumet.Ingen fare for å bli tatt her i landet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 17:49 5503

Småtassen blir tatt dersom de forsøker seg på noe stunt mot de store, det har vi sett tidligere, det er liksom ikke lov, men de største svindlerne slipper dessverre unna, og det er vel slike børsen er tilrettelagt for. Dette ser man jo ut fra prising av selskap kombinert aksjonær lister til hvert enkelt selskap, med kobling til kjendis posisjonering, som igjen har kobling til hvert enkelt meglerhus, og noen villedende anbefalinger i hytt og pine til egen vinning.
Har ingenting med at den ene eller den andre er kommet inn billig i KIT, det har ingenting med saken å gjøre. Jeg skjønner fortsatt ikke den latterlige lave prisingen i dette selskapet, kontra de fleste andre selskapet på OSE som prises skyhøyt som ikke er i nærheten av samme inntjening og fremtidsutsikter som KIT. Hva er kravene for å bli megler og analytiker? Ha fullført 7 års skolegang, og kunne bløffe og lyve.
Redigert 20.01.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 18:19 5489

Her bygges det sten for sten og setter igang den ene fabrikken etter den andre uten å tigge aksjonærene etter penger som i det fleste andre selskaper gjør. I tillegg vokser de samtidig som de betaler utbytter. Her ser vi nok et eksempel hvor man har kontroll på utgiftene, hvor de investeres minimalt for å sette igang en ny pengemaskin, hvor Polske myndigheter har tatt størstedel av kostnaden. På nissebørsen OSE blir KIT blir straffet for slike utgifter som dette, hadde dette vært f.eks. vært NOD, hadde kursen blitt blåst opp min 50%

https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2019/10/17/kitron-i-gamykla-lenkijoje-investavo-15-mln-euru
Redigert 20.01.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Revenue1
17.10.2019 kl 18:48 5800

Enig med mye av det du skriver TL... den kommer,.jeg har vært aksjonær lenge,..... har aksjer helt nede på 1 kr...fantastisk fremtidsrettet selskap/ topp teknologi på alle plan som de fleste ikke er klar over , akkumulerer jevnt og trutt : )
Slettet bruker
17.10.2019 kl 21:58 5733

Jeg er ikke i det minste tvil at kursen KIT vil stige fremover, men det er denne evneveike prisingen i hytt og pine i det forskjellige selskaper som pågår på denne evneveike børsen, som blir styrt av finans banditter, som man bør sette mer fokus på, og bredere media dekning på, det er jo det hele børsen dreier seg om, å rettferdiggjøre prising i de forskjellige selskapene, ut fra hvordan selskapene blir styrt, om de holder sine mål hht guiding, vekst, vekst, fremtidsmuligheter, etc. etc., dette burde vært veldig enkelt å sette en pris på KIT som leverer varene kvartal etter kvartal, opp mot en rekke andre selskapet. Det burde vært satt mye strengere krav til anbefalinger som meglere og analytikere spyr ut i hytt og pine til egen vinning, og satt mer fokus på denne svindel prisingen, som kun er rettet til noen utvalgte. Det er jæv.. frustrerende å se hvordan de klarer å berike seg selv ved hjelp av media, dette har ingenting med god teft å gjøre, det er regelrett organisert finans kriminalitet og svindel, og ingenting annet. I tillegg til hjelp av roboter og media, har de jaggu klart å kamuflere seg fra kjøp og salg også, for å skjule hvilke "svindler hus" som ligger å lure på kjøp og salg. Og det er vel ingen tvil at mange ansatte i disse husene er flittige brukere av brukere av Hegnar Forumet, det har vi jo vært vitne til mange ganger, på måten de operer på.
Redigert 17.10.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
bellx
18.10.2019 kl 09:15 5644

Ser at scatec har eps på 0.27 nesten det samme som Kitron har.Det blir nok å blande epler og pærer men eps er jo eps og begge selskapene er jo vekstselskaper.
jularbo
18.10.2019 kl 12:30 5596

Ja, bellx. Det er stor forskjell på prisingen sammenlignet med Scatec. Det som bekymrer meg i Q3 er dette:
"Sterkere vekst enn forventet på grunn av innfasing av kunder skaper midlertidig ineffektivitet ved eksisterende anlegg. Oppstarten ved det polske anlegget forventes også å påvirke marginene". Så muligens er EPS 20øre i Q3 optimistisk. Men dette har jo meget positiv effekt i det lange bildet.
bellx
18.10.2019 kl 12:56 5576

Ikke umulig det,men den norske kronen har vært svak og det nye selskapet som kit kjøpte i usa vil nok også bidra. I polen får de jo også et bra tilskudd.Det blir spennende torsdag.Dessverre blir jeg opptatt utenlands og får ikke fulgt med men tror det går bra.God helg.
jularbo
18.10.2019 kl 18:00 5514

Hvis en kan ane konturene av hva dette selskapet kan levere i årene fremover, så er det bare å hive seg på i disse dager. Her kan vi se mulighetene for en stor vekst. Min kortsiktige bekymring kan sees i mitt innlegg over. De langsiktige ser nok muligheten for en enestående mulighet i et godt utbyttteselskap. Tror nok at vi får se nye anbefalinger med kursmål 15+ i år eller neste år. Nesten så jeg håper på et bud på rundt 15 kr, fordi markedet ikke priser denne bedre.
Redigert 18.10.2019 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Vennlig hilsen
19.10.2019 kl 14:54 5417

Tredje kvartal bruker å være noe svakere enn andre kvartaler. Det skyldes i hovedsak ferieavvikling i Europa. Spesielt de to siste årene har omsetningen i tredje kvartal vært svakt sammenlignet med de øvrige kvartalene. Men det er ikke sikkert at tredje kvartal blir så svakt i år. Det som er annerledes i år sammenlignet med i fjor er at sektorene Forsvar og Luftfart og Offshore/Marine er mye sterkere i år enn i fjor. Det kan være med å løfte omsetningen i kvartalet, fordi leveransene til disse sektorene trolig i mindre grad blir påvirket av ferieavviklinger.

Jeg trodde også at en svakere krone var positivt for Kitron, men dette ser ikke ut til å være riktig. På Kitrons hjemmeside i årsrapporten kan vi lese følgende…
The group is exposed to fluctuations in currency exchange rates and has net cash inflow in NOK and SEK. A strengthening of these currencies would consequently have some positive impact on the group’s performance. However, revenues and costs in foreign currencies are in general largely balanced and exchange rate risk over time is consequently limited.

Det meste av Kitrons inntekter er i norske og svenske kroner, mens komponenter og materialer som trengs for å ferdigstille kontraktene gjerne prises i US dollar. Innkjøp av komponenter og materialer i tilknytning til kontrakter utgjør en betydelig kostnad for Kitron og når kronekursen svekkes, så betyr dette høyere innkjøpskostnader for selskapet. Hvis kontraktene prises i en annen valuta så har trolig kronekursen ingen betydning, siden både kostnader og inntjening da er relatert til en annen valuta.

Selskapet skriver også dette i årsrapporten…
The group is normally allowed to adjust sales prices with customer, when currency fluctuates outside agreed upon ranges. Other hedge agreements are usually not in use.

Kitron har klausuler i sine kontrakter som tar hensyn til store valutasvingninger og som gjør det mulig for selskapet å justere salgsprisen hvis valutasvingninger gjør at inntjeningen faller utenfor de avtalte rammene. Dette sikrer at Kitron ikke taper penger på sine kontrakter, men den svake kronen kan nok legge et press på marginen i kvartalet, spesielt i Arendal. Men vi får se? Det er kanskje ingen grunn til bekymring. Kitron i Arendal oppnådde en margin på 7 prosent i en hel måned i andre kvartal, men da var kronen mye sterkere.

Det som kanskje er mer bekymringsfullt er at industriproduksjonen faller på global basis. Den globale nedturen startet i andre kvartal og siden har fallet bare fortsatt. Det er ikke særlig bra for Kitron som har doblet kapasiteten i Kina, og som har etablert en ny fabrikk i Polen. De siste årene er det industri som har drevet veksten for Kitron og sektoren er svært viktig også for den videre veksten i selskapet.

De negative virkningene av det kraftige kronefallet vil nok gå over, på sikt. Det er verre for Kitron hvis industrisektoren bremser opp. Da kan det bli vanskelig å fylle den økte kapasiteten i Kina og Polen og det blir verre og nå vekstmålene for de neste fem årene.

Jeg tror at tredje kvartal blir bra, og bedre enn de to siste årene. Men alt er ikke bare positivt. Så det viktigste blir nok guidingen og da med fokus på ordrereserven innen industri.

Vennlig hilsen…
Slettet bruker
20.10.2019 kl 11:21 5308

Vennlig Hilsen
Du har mange gode innlegg, men ikke godt å si motivet ditt, da det er flere ting jeg ikke helt skjønner med innleggende dine, uten å gå inn i detaljer, i et selskap med enorm lav MC, hvor det jobbes mer med å legge lokk på kursen og bremse kursoppgang fra alle kanter, enn å få kursen opp mer på et normalt nivå, sammenlignet med andre selskaper.
Kontraktene som inngås går for det meste i USD og EUR, og det største langsiktige kontraktene som er inngått er i USD, i en periode med svak krone mot fremmedvaluta, da skjønner jeg lite av at svak krone skal være negativt når inntektene og cashflow blir omregnet i NOK og SEK. svak krone har det vært og mange år, stikk i motsatt selskapet selv uttalt tidligere. Som kjent for de fleste har kronen vært jevnt svak siden 2013/2014, og i 2015, var jo året KIT kursen tok skikkelig av sammen med svak krone mot sterk USD, hvor man 31.12.2015 måtte betale 8,86 NOK for 1 USD. Og nå er plutselig en svak krone negativ for cashflow, stikk motsatt av fakta. Import til Norge er negativt med svak krone, Kitron eksporterer varene sine, og det er svært positivt for inntjeningen med svak NOK mot USD og EUR, da mesteparten av varene blir betalt i USD og EUR, og i alle fall langt fra negativt, hvor har du dette fra?

Redigert 20.10.2019 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Vennlig hilsen
20.10.2019 kl 15:00 5248

Dette er ikke min påstand. Det er styret i Kitron som skriver dette i årsrapporten.
The group is exposed to fluctuations in currency exchange rates and has net cash inflow in NOK and SEK. A strengthening of these currencies would consequently have some positive impact on the group’s performance.

Hvis vi oversetter dette så får vi.
Kitrongruppen er eksponert for svingninger i valutakurser og har netto kontantstrøm i NOK og SEK. En styrking av disse valutaene vil følgelig ha en viss positiv innvirkning på selskapets ytelse.

Mitt eneste motiv er å rette opp i en feil påstand. Det er flere på denne tråden som har påstått at en svak krone er positivt for Kitron, men dette ser ikke ut til å være riktig.

Vennlig hilsen…
Slettet bruker
20.10.2019 kl 19:20 5183

Må si det er merkelig, for noen år siden, da kronen var i godt i gang med å svekke seg, og før 2015 da aksje kursen virkelig begynte å peke nordover, uttalte ledelse i KIT bla.annet i et kvartal og uttalte seg at bedring i regnskapet var påvirket både av økt driftsresultat og valutaeffekter på netto finansposter. (Valuta effekter i et kvartal en krone som svekket seg, og ser it som kursen bare fortsatte selv om kronen ble enda svakere) Nå er det plutselig negativt med svak krone for et vekst selskap som eksporterer. Det er ingen tvil at, svak kronekurs gir mer kroner på bunnlinjen for de fleste eksport bedrifter, men gjelder visst ikke lenger for KIT av en eller merkelig grunn. Styret sin uttalelse, men en "finne" som styreleder.
Redigert 20.10.2019 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 19:59 5156

For 7 - 8 år siden da EUR var på sitt laveste mot NOK, og USD var på 5 tallet mot NOK, var KIT kursen kjørt ned på sitt laveste, den gang grunnet sterk krone, tiltross for at det ble flagget et par kontrakter på nærmere en milliard på en uke, skulle kursen holdes ned på 2 tallet, Det har vært noe merkelig i dette selskapet i lang tid, aksjekursen kjørt unormalt langt ned i 2012, Bedesen fikk plutselig «sparken, med noen mill i bagen, uten begrunnelse, er det noe i det hele tatt markedet ser som positivt i KIT?
Vennlig hilsen
20.10.2019 kl 23:27 5078

Årsaken til at Bredesen fikk sparken var at selskapet ikke tjente penger. Det var ikke på grunn av lav kronekurs at det snudde for Kitron en gang i 2014. Det var på grunn av at den nye ledelsen i Kitron sparket mange ansatte i Arendal og flyttet mye av produksjonen fra Arendal til Litauen. Dette førte nesten umiddelbart til en kraftig forbedring av selskapets resultater. De innførte også en rekke effektiviseringstiltak og det har de fortsatt med siden. De begynte også å ta betalt for ulike tjenester som de utførte for sine kunder. Det gjorde ikke den gamle ledelsen.

Vennlig hilsen...
olsen
21.10.2019 kl 00:48 5050

Jeg setter pris på dine bidrag, Vennlig hilsen. Jeg føler at du har oversikt, og det gir tyngde til dine innlegg.

Troll Leif: Ro ned paranoiaen litt. Det går seg til, og det er nok ikke så ille som du tror.
aquamann
21.10.2019 kl 09:10 4966

Bare et lite innskudd, når du driver i feks Polen, da vil jo både inntekter og utgifter være i euro(stort sett da) , et eventuelt overskudd vil da også være i euro. Driver du derimot med underskudd blir jo uheldigvis det også i euro.
Samme i USA, Kina osv. Så valuta vil jo påvirke, men hvis det genereres penger så skulle en tro det var positivt med svak krone, motsatt ved et underskudd, det blir forsterket.
Vennlig hilsen
21.10.2019 kl 11:15 4923

Ikke nødvendigvis. Hvis dette er en norsk kunde og kontrakten blir priset i norske kroner så vil et fall i norske kroner påvirke inntjeningen negativt selv om varen blir produsert i Polen. Dette fordi kostnadene vil øke omregnet i norske kroner, selv om Polen benytter seg av EURO. Men dette med valuta er kanskje bare en liten storm i et vannglass. Dette er noe som vil gå seg til over tid, hvis bare kursen stabiliserer seg på et visst nivå.

Vennlig hilsen…
aquamann
22.10.2019 kl 13:43 4773

Ja, sant nok, men i slike tilfeller har vel Kitron forbeholdt seg retten til å justere beløp pga valuta endringer. Er ganske vanlig i land med små lokale valutaer. Så det er kansje ikke så betydningsfullt som jeg først fryktet :-)
Vennlig hilsen
22.10.2019 kl 15:40 4736

Nei, trolig ikke. Selskapet skriver at valutasvingninger kan ha en viss betydning for Kitrongruppens Ytelse, så dette indikerer ikke at det har særlig stor innvirkning på det totale resultatet for selskapet.

Vennlig hilsen...
olsen
22.10.2019 kl 16:15 4706

I dag øker markedsverdien i NOD tilsvarende ca. 45% av Kitrons totale markedsverdi.
Jeg har ikke sett NODs kapitalmarkedsdag, men når jeg ser en nesten 20% reduksjon av kvartalsbunnlinjen på ett år, så tenker jeg ikke at kursen skal stige ...

.. eller FORTSETTE å stige er vel riktig, noe den har gjort i hele år gjennom to (og i dag tre) skikkelig dårlige kvartalsrapporter. Rapporter med fallende omsetning og lønnsomhet.

Redigert 22.10.2019 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 16:31 4698

Denne galskapen som foregår på denne børsen er ikke til å bli klok på, og blir styrt av banditter, noe jeg har påpekt lenge, men da blir jeg beskyldt for å være paranoid og det ene og det andre, på tide noen begynner å våkne. Det er jo helt vanvittig at NOD skal stige på et slikt resultat, men ser ikke ut som noen som bryr seg.
Men nå har bandittene fått tømt seg for aksjer, og mange har garantert shortet, og vil garantert synke som en stein fra i morgen, er grenser hvor mange som man skal klare å lure inn i NOD på denne ekstrem høye kursen.
Redigert 22.10.2019 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
jularbo
23.10.2019 kl 13:45 4555

Er gjennom 9,10-sperra nå. Da har denne selgeren fått tømt seg. Vet ikke om resultatet kommer før børsåpning, men spennende blir det. Får håpe de overrasker positivt. Har antydet 20 øre tidligere, men ble litt usikker med tanke på denne"Sterkere vekst enn forventet på grunn av innfasing av kunder skaper midlertidig ineffektivitet ved eksisterende anlegg. Oppstarten ved det polske anlegget forventes også å påvirke marginene, opplyses det". Vanskelig å tippe hvilken innvirkning dette har på resultatet. Men den sterke veksten gir gode utsikter for et meget godt 2020
olsen
25.10.2019 kl 11:51 4374

Fondet burde øke sin posisjon nå.
olsen
05.11.2019 kl 19:12 4107

Slappe dager. Det hjelper lite at vi småtasser kjøper og selger noen aksjer hist og pist. Her må en større aktør, eller flere, ta tak. Jeg tror Folketrygdfondet kommer til å øke i Kitron, og når de gjør det, så vil vi se betydelig volum- og kursøkning. Å være et selskaps 20. største aksjonær er lite i tråd med vanlig praksis i FtF. Alternativt kan det jo komme et spredningssalg fra en av de større aksjonærene. Kanskje ikke så dumt hvis det skjer igjen.
Redigert 05.11.2019 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 21:55 4052

olsen
Det vil jeg tro FTF vil gjøre, og KIT har ikke modifisert og utvidet de fleste av sine fabrikker for volum produksjon, og sier fra seg oppdrag uten grunn.Norsk teknologi er i sterk medvind for tiden. Nå som fabrikkene nærmest er ferdigstilt, tror jeg etterspørselen blir sterkt økende, og kontraktene kommer tettere, og tror neppe fabrikkene til KIT rundt i verden vil stå stille og uten oppdrag i årene fremover. Det er bare å lene seg tilbake, og la robotene få leke seg, helt til noen napper aksjene fra dem, og de må flytte seg nordover. Det er ikke til å komme fra at det er noe merkelig prising på dette selskapet som betaler utbytte, viser vekst kvartal etter kvartal, men de som viser underskudd kvartal etter kvartal, blir belønnet med langt høyere MC.

En fabrikk på Røros skal doble kapasiteten
RØROS: Etterspørselen ute i verden etter norskprodusert elektronikk er så stor at Norbit dobler konsernets produksjonskapasitet på Røros.
Redigert 05.11.2019 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
olsen
05.11.2019 kl 22:14 4033

Les Folketrygdfondets årsrapport for 2018, og den politikken de fører vedrørende investering.

https://www.folketrygdfondet.no/getfile.php/133197-1551967216/Nedlastingssenter/Årsrapporter/Årsrapport%20og%20eierrapport%202018.pdf

Siden de har startet å kjøpe i Kitron, så er det ingen ting som skal tilsi at de ikke skal øke - og det kraftig ... men de har god tid.
Her er det bare å ligge i forkant, surfe på bølgen og ta med seg oppgangen.
Redigert 05.11.2019 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
olsen
05.11.2019 kl 22:40 4011

Hvis man skal se teknisk på det, så tikker og går det også mot at noe slikt skal se. Cup/handle, eller VCP er tekniske parametre man kan bruke på kursen i Kitron nå. Begge trigger "eksplosiv" utvikling opp hvis de slår til.

Slikt "slår" jo kun til hvis det er fundamenter til stede, og det er det i Kitron.
Redigert 05.11.2019 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
olsen
14.11.2019 kl 16:03 3806

Jeg kikket litt i halvårsrapporten til FF, og pr. 30/6-2019, så var Kitron FFs desidert minste eierpost blant norske børsnoterte selskaper. Både i prosent av total, og verdi. 0,95% og 15,69 mill. Etter denne rapporten, så har de økt med ca 250k aksjer.
Når jeg leser deres investeringsstrategi, og ser aktiviteten av poster som går utenfor børs i disse dager, så blir jeg mer og mer overbevist om at fondet er på vei inn med tyngde. Sikker kan jeg ikke være før det står svart på hvitt.
Redigert 14.11.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
olsen
22.11.2019 kl 20:13 3637

Det man er overbevist over, stemmer nødvendigvis ikke alltid.
Postene som ble krysset i det siste er tydeligvis fra at Delphi har realisert posten sin pga. forvalterbytte.
Heldigvis for oss andre, så var dette proft gjort av Delphi. Posten er solgt utenfor børs, og blitt plukket opp av eksisterende store aksjonærer. Hadde den blitt solgt i markedet, så hadde det garantert påvirket kursen negativt.

Jeg tror fortsatt at FF kommer på banen.
olsen
18.12.2019 kl 11:36 3473

Er det noen her som har tillgang til top50 og som kan legge den ut?
Slettet bruker
18.12.2019 kl 19:14 3401

olsen
Fikk i fra en kompis som hadde en fra i begynnelsen av november, dersom det hjelper?
VEVLEN GÅRD AS 12000000 6,70002 Tidemands gate 19
NORDEA NORDIC SM CAP FD 10442602 5,83047 JPMORGAN CHASE BANK NA CHASESIDE
MP PENSJON PK 10080439 5,62826 Postboks 665 Sentrum
Morgan Stanley & Co. Int. Plc. 9473196 5,28922 27 Cabot Square Canary Wharf
AAT INVEST AS 6240908 3,48452 c/o Aasulv Tveitereid Tonsenveien 33
J.P. Morgan Bank Luxembourg S.A. 5243517 2,92764 JPMORGAN CHASE BANK CHASESIDE
HOLBERG NORGE VERDIPAPIRFONDET 4800000 2,68001 LARS HILLESGATE 19
VJ INVEST AS 4724994 2,63813 Olav Selvaags Plass 5 Tjuvholmen
Danske Invest Norge Vekst 4152892 2,3187 POSTBOKS 1170, SENTRUM
EQUINOR PENSJON 3754226 2,09612 JPMORGAN CHASE BANK NA CHASESIDE
VERDIPAPIRFONDET PARETO NORDIC 3048756 1,70223 Postboks 1810 Vika
MONTANARO SMALLER COMP PLC 3000000 1,675 46 RUE MONTOYERSTRAAT
The Bank of New York Mellon SA/NV 3000000 1,675 46 RUE MONTOYERSTRAAT
VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORGE 2966543 1,65632 JP MORGAN CHASE NA CHASESIDE
Avanza Bank AB 2795992 1,5611 klarabergsgatan 60, plan 3
VARNER EQUITIES AS 2483806 1,3868 Postboks 124
J.P. Morgan Bank Luxembourg S.A. 2418030 1,35007 JPMORGAN CHASE BANK NA CHASESIDE
VERDIPAPIRFONDET NORDEA AVKASTNING 2370591 1,32358 JPMORGAN CHASE BANK NA CHASESIDE
Morgan Stanley & Co. International 2279014 1,27245 25 Cabot Square Canary Wharf
FOLKETRYGDFONDET 1959323 1,09396 Postboks 1845 VIKA
KBC Bank NV 1937375 1,0817 HAVENLAAN 12
HAUSTA INVESTOR AS 1900210 1,06095 c/o Permian Fund Services AS Roald Amundsens gate 6
SES AS 1807090 1,00896 Akersbakken 12
TOLUMA NORDEN AS 1783439 0,99576 Postboks 33
PARETO SICAV -PARETO NORDIC EQUITY 1521000 0,84923 P.O.BOX 487
KLP AKSJENORGE INDEKS 1427224 0,79687 Dronning Eufemias gate 10 400 Sentrum
State Street Bank and Trust Comp 1424670 0,79544 225 FRANKLIN STR.
BMA INVEST AS 1216594 0,67927 Niels Leuchs vei 64
ALTITUDE CAPITAL AS 1082348 0,60431 c/o Axera Business Management AS Postboks 1955 Vika
State Street Bank and Trust Comp 1025601 0,57263 1776 HERITAGE DRIVE
BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM 1003062 0,56004 54 LOMBARD STREET
SEB PRIME SOLUTIONS CARN Long Shor 1000000 0,55833 P.O.BOX 487
JAH AS 1000000 0,55833 C/O MARIANNE STEEN HOLST SLEMDALSVEIEN 115
JP MORGAN SECURITIES PLC 928408 0,51836 46 RUE MONTOYERSTRAAT
STATOIL FORSIKRING AS 909950 0,50806 JPMORGAN CHASE BANK NA CHASESIDE
DANSKE BANK AS 900000 0,5025 HOLMENS KANAL 2-12
NYLANDER MONA CATHRIN 868752 0,48505 STRANDALLEEN 8 C
VERDIPAPIRFONDET DNB SMB 850288 0,47475 POSTBOKS 1600 M12
LØITE LESIA 847036 0,47293 PILESTREDET 47 A
BNP Paribas Securities Services 833000 0,46509 9, rue du Débarcadère
Verdipap Equinor Aksjer Norge 801750 0,44764 JPMORGAN CHASE BANK CHASESIDE
CAPRECA AS 800000 0,44667 Ryghs vei 3 c/o Carl E. Steen
JPMorgan Chase Bank, N.A., London 750000 0,41875 JP MORGAN CHASE NA CHASESIDE
MILLENIUM AS 750000 0,41875 V/CHRISTEN HEIBERG MADSERUD ALLE 68
OPEK INVEST AS 750000 0,41875 HAAKON DEN GODES VEI 27
LOSADA SALVADOR ISRAEL 743831 0,41531 DUEÅSEN 6
LANGSÆTER ODD MORTEN 700033 0,39085 VANGSVEIEN 106
INVSTNOR INVT GLOBAL SMALL CAP KL 684969 0,38244 JPMORGAN CHASE BANK CHASESIDE
LOTTE OG DANIEL AS 642000 0,35845 Sjøen 27
TYGGAN AS 642000 0,35845 Tjeltavegen 365

jularbo
18.12.2019 kl 19:39 3379

Her finner du nok navnet ditt herr Olsen
https://www.proff.no/aksjon%C3%A6rer/bedrift/kitron-asa/976605713

Trodde vi snart så 9-tallet for siste gang.
olsen
18.12.2019 kl 20:16 3351

Takk!
Interessant å se hvordan det fordeler seg fra 21-50, og ikke minst til 250. Med 5,278 aksjonærer, så er det mange småposter der ute. Ser at det er mange institusjonelle fra 21-50, så det må være lov å håpe et enkelte av de øker fremover. Kun slik vil vi få en stabil og god kursøkning.
Yuri_Milner
18.12.2019 kl 22:06 3313

Det er sant. Når Kitron får flere kontrakter og den nye fabrikken åpner vil de store øke sine posisjoner, og aksjekursen påvirkes. Det som er spennende med dette selskapet er hvor store de har ambisjoner om å bli.

Kongsberg blir neppe arbeidsledig med det første, og det drypper på Kitron
bellx
19.12.2019 kl 12:53 3226

Takk for liste,det var intresant,stor post skiftet eier i dag også.Har vært mange den siste tiden til Kitron å være.
jularbo
19.12.2019 kl 13:02 3214

Vet ikke hvor gamle dataene er, men tror den gjelder for utgang 2018
bellx
19.12.2019 kl 13:19 3206

er nok fra i år da res.for 2018 står der,?
Bobby
19.12.2019 kl 16:36 3156

Hva skjer i dag? God oppgang og forholdsvis stor omsetning.