HEX - leverandør av tanker til Nikola hydrogenlastebiler?

Slettet bruker
HEX 29.08.2019 kl 15:55 2897

Det er ukjent hvem som skal levere tankene til Nikola sine hydrogenlastebiler som skal produseres i tusenvis! Jeg holder en knapp på at HEX blir leverandør av H2 tanker. All den tid de har så godt samarbeid med NEL og Powercell som begge er inne hos Nikola.

Nikola kommer med nyheter ila de neste dagene/ukene og det kan fort være ennå en avsløring av leverandør for tanker....time will show!
Redigert 20.01.2021 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
30.08.2019 kl 17:26 2580

Under 2q presentasjonen, så mener jeg å huske at Engeset fikk et spørsmål angående konkurransesituasjonen innenfor hydrogen segmentet, husker ikke ordrett hva han svarte, men det var noe i retning av at den for tiden var relativt liten, men at dette kunne forandre seg i fremtiden. Tror ikke han ville ha svart på den måten hvis Nikola har valgt en annen leverandør til H2 tankene.
Dialog4
01.09.2019 kl 16:44 2351

Etter fall på nærmere en tier de siste ukene så er troen på i hvert fall prisen for aksjen per i dag laber. Utelukker ikke videre nedgang i uken som kommer. Men det vil nå vise seg.
Fluefiskeren
01.09.2019 kl 16:49 2342

Det er vel vanskelig å utelukke både nedgang og oppgang tenker jeg. Kan faktisk ikke utelukke stillstand heller. Det gjelder jo alle aksjer.
pipsoe
01.09.2019 kl 17:37 2289

På aksjonærlisten i både Nel og Hexagon så fremstår det som tyske fond har stor interesse for begge selskapene. Nel er en emisjonskarusell som jeg ikke vet når stopper, mens i Hexagon har selskapet positiv cashflow og god kontantbeholdning på nåværende virksomhet.Analytikerne er noe delt hva gjelder fair value av selskapet.Fredrik Steinslien i Pareto og Ole Andreas Krohn i DNB Markets anbefaler hold med kursmål på henholdsvis 30 og 41 kroner.Mikkel Nyholt hos Carnegie og Jonas Meyer i Sparebank 1 Markets anbefaler kjøp og mener aksjen, som handles for snaue 35 kroner på Oslo Børs torsdag, er verdt henholdsvis 57 og 51 kroner.Traderen, som bruker mye tid på golfbanen i disse dager, er ikke overdøvende bekymret for prisingen av selskapet som er i kraftig vekst.- Selskapet handler på p/e i overkant av 20, noe som ikke er avskrekkende. Price/Sales på litt over to er heller ikke dyrt. Tror man at hydrogen vil materialisere seg som en energiform i fremtiden ser jeg Hexagon som et selskap som vil ta del i denne veksten. Jeg syntes Hexagon er et av de mer spennende selskapene på Oslo børs. Både grunnet fremtidsutsiktene men også grunnet en prising som ikke er for høy, gitt at dette er begynnelsen på en megatrend, avslutter "ESG-Tom" overfor Hegnar.no.

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/08/tom-hauglund-har-konvertert-fra-olje-til-esg
Slettet bruker
01.09.2019 kl 21:42 2149

Tja, omsetter selskapet for 800 mill i kvartalet x4 =3200 millioner, så er vel en markedsverdi på 4800 millioner ganske billig.
Dialog4
02.09.2019 kl 19:41 1958

Hexagon øker inntektene, men snur til underskudd
Hexagon Composites fikk et underskudd før skatt på 31,3 millioner kroner i andre kvartal 2019. Dette er en betydelig resultatnedgang fra et overskudd før skatt på 69 millioner kroner i samme periode året før.

Dette kunne vi lese for ikke alt for lenge siden. Ser ikke ut til at aksjen har nådd bunn i en nedadgående trend all den tid fallet fortsetter med nesten 2,5 prosent i dag. Synes det er vanskelig å finne rett tidspunkt kursmessig for eventuelt å gå inn i aksjen, men tror ikke vi er der ennå. Kanskje nærmer 20 tallet, men helt umulig å si noe konkret om det selvfølgelig.
kelle
02.09.2019 kl 22:54 1806

Fint driv på TG i kveld. I dag var det NEL som fikk all oppmerksomheten. I morgen kan det se ut for at HEX kommer etter.
Får håpe på en skikkelig gavepakke fra NIKOLA i morgen. Blir spennende dette.
Slettet bruker
03.09.2019 kl 22:39 1632

Kanskje det kommer en ny ordre fra IVECO?....(se tidligere ordre https://www.hexagongroup.com/news--media/news?press_id=1628438&timestamp=201402)....nå når IVECO skal jobbe sammen med Nikola https://nikolamotor.com/press_releases/cnh-industrial-to-lead-nikolas-series-d-round-with-250mm-usd-investment-64
Sann
04.09.2019 kl 14:42 1440

Det er meget store muligheter for at Her får kontrakten på tanker nå med Iveco samarbeidet med Nikola i tillegg. Det var omfattet løsninger for lagring og Hex vil klart være en foretrukket samarbeidspartner. Jeg tror bestemt en av de kommende varslede nyheter kan gjelde kontrakt med Hexagon. Lastet opp betydelig nå på disse nivåer da aksjen er på billigsalg.