PoLight (PLT) -Norges nye IT-eventyr: Oppside flere 1000% 🚀🚀

Slettet bruker
PLT 29.08.2019 kl 16:03 84785

PoLight (ticker PLT)
www.polight.com

"poLight® provides the fastest focus actuator for use in future smartphones. poLight’s patented TLens® (Tunable Optical Lens) outperforms today’s standard Voice Coil Motor (VCM) time to instant focus, small footprint, lower power consumption, stable field of view, and no magnetic interference."

TLens sammenlignet med VCM: https://www.youtube.com/watch?v=G18kgHN_qDk

Emisjonspris 50 kr når den ble listet på børs i fjor høst. Betydelig økt volum og interesse for selskapet de siste dager. Spennende ting på gang! Første ordre på TLENS (30 000 enheter) til PVT (produktverifikasjon).

https://www.investinor.no/nyheter-i-polight/

Lander de en kontrakt (noe som ser svært lovende ut innen kort tid) vil denne gå flere 1000%!! Det er i tillegg svært få aksjer i selskapet (8.1 mill). Anbefaler dere å ha et øye med PoLight fremover.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=TzVFCEDe_E0&fbclid=IwAR1akTa_zW4tLzt8soIe4jTLI1xTZEMwjW_0CXG_IdTuiYoo71OfC1JYEDQ
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.10.2019 kl 22:48 6257

Apple, Google, Intel , Tesla, og flere andre har fortsatt ikke solgt..... Hvem har råd til det egentlig?

De store kameraprodusentene vil nok være uavhengig av linseprofusenter også...
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2019 kl 23:07 6216

«–Jeg vil ikke kommentere utviklingen på aksjekursen, men gode nyheter tas alltid godt imot, sier CEO Øyvind Isaksen til Shifter

Han forteller at de er involvert i en rekke spennende prosjekter for tiden som de vil fortelle om på deres Q3-presentasjon.»

😀😀😀
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
rosgun
14.10.2019 kl 01:25 6039

Gateselger - jaja. Hva sier du nå?
25 vs 32. 7 kr opp. Må jo ha gjort folk en stor tjeneste her spør du meg. Prøver fortsatt å hjelpe folk til å komme seg inn i Norges første enhjørning jeg. Er ikke jeg snill da?
Tror egentlig folk ser nå at jeg har hatt rett i det meste hittil. Lite kred å hente synes jeg.

Og overraskende lite kritikk lenger. Tror folk begynner å forstå at dette ikke er en helt vanlig case lenger....

Men igjen takk for gateselger komplimentet.....

Prøver ikke å hausse-bare vil hjelpe folk
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
OZZY
14.10.2019 kl 03:33 6000

med en omsetning på 500 tusen kroner hvert år er dette dødfødt. de går med dundrene underskudd på 80 millioner hvert år. glem dette firmaet. det er luft.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Kraamz
14.10.2019 kl 06:30 5948

Mye tyngde i denne kommentaren gitt🤔
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
14.10.2019 kl 07:59 5893

Enkelte mener tydeligvis at historie og fremtid er det samme. Selv om sosial fattigdom gjerne går i arv, så finnes det mange eksempler på barn som evner å bryte ut av fattigdommen, enten ved at de har fått gode evner, eller ved hardt arbeid.

Slik er det også med selskaper. At et selskap har en traurig historie og kun gått med underskudd, så er det forskjell på underskudd. I poLight sitt tilfelle skyldes underskuddet produktutvikling. Men nå har selskapet et ferdig utviklet produkt og faktisk flere potensielle kunder som vurderer produktet. Ennav dem har sågar handlet 66k linser de siste to månedene. Og man trenger neppe 66k linser for å teste ut produktet. Linsene er ikke et engangsprodukter slikmsom f.eks. en patron. Det er derfor mye som tyder på at poLight er iferd med å få storfisk på kroken.

Dette er viktig av to årsaker. Selskapet passerer en viktig terskel og kan begynne å tjene penger på sitt produkt. Men noe som er langt viktigere er at den oppoverbakken selskapet opplever når de er ute for å presentere produktet, fordi det ennå ikke er tatt i bruk, kan over natten bli omgjort til en unnabakke der det blir langt lettere å selge inn produktet til andre kunder.

Enkelte nevner tirsdag 15 OKT som en dag da store ting kan skje, dvs offentliggjøring av hvem denne store kunden er. Vel, jeg tror ikke det skjer allerede inneværende uke, selv om jeg heller ikke kan utelukke det ettersom Isaksen i lørdagens utgave av FA fremholder at han ikke vet når denne smartklokkeprodusenten vil lansere klokken, men han regner likevel med at det vil skje i løpet av 2019. Det vil si i løpet av inneværende kvartal! Så teoretisk kan det skje denne uken. Med tanke på at årets Jul rykker stadig nærmere og at smartklokkene er hendige julepresanger, så ville det ikke være helt feil å lansere en ny smartklokke på dette tidspunktet. Men dette er kun spekulasjoner fra min side.

Men når noen hevder at poLight bare er luft, så stemmer det ikke. At selskapet vil fortsette med underskudd slik historien til selskaper hittil har vært, er også en sterk påstand ovenfor et selskap som har levert 66k enheter av et produkt som pr nå undergår PVT i en smartklokkene som er forventet å bli lansert i inneværende kvartal. For i poLight kan julaften i år komme før julenmarsipanen er kommet i salg i butikkene. Faktisk.

Blir uansett spennende å høre Isaksen orientere om den siste tids utvikling på Q3 presentasjonen 24 oktober. I så tilfelle vil det dryppe litt på oss aksjonærer også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 08:56 5787

PLT i dag:
Åpning: 34
Høy: 44
Slutt: 42.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
OZZY
14.10.2019 kl 16:53 5609

imorgen kommer den brutale hverdagen
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 16:59 5587

Ja, det er nok rimelig brutalt å være uten aksjer i PoLight for tiden, særlig når CEO sier at de er svært nærme et gjennombrudd.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
14.10.2019 kl 17:01 5572

Det kommer helt an på øynene som ser. Dagen i dag var nok sikkert brutal nok for deg som står på utsiden av poLight. Så får vi se om du treffer bedre med dine dystre spådommer for morgendagen.
Selv blir jeg ikke overrasket om vi passerer kr 50 med god margin. Og skulle det mot formodning komme en gladmelding etter børsens stengetid i morgen, da blir det hallelujastemning på onsdag........

Sikker på at du ikke vil ta deg et bet?
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 17:33 5510

Fantastisk svar! Brutalt å ikke sitte i båten nå🙈😂
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
OZZY
14.10.2019 kl 17:38 5492

luft og drømmer er ikke verd mange 100 millioner. hverdagen kommer en dag og da får pipa en annen lyd.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
14.10.2019 kl 17:43 5472

Ikke uenig i det. Luft og drømmer kaster lite av seg. Derfor er det veldig tilfredsstillende å sitte i poLight som både har et ferdigutviklet produkt og flere potensielle kunder. Ja, en av dem har allerede kjøpt 66k linser.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
edvin
14.10.2019 kl 17:48 5454

Synes du er kjempesnill jeg da Rosgun, siden jeg har tjent masse penger på å følge ditt råd. Har vært inne fra Kr 23 og har blitt stadig mer overbevist om suksess etter at jeg har lest meg ytterligere opp både på dine innlegg og det som selskapet selv har tilgjengelig. Er veldig sikker på at poLight står foran et stort gjennombrudd og at de langsiktige vil få godt betalt. Om det blir en enhjøring gjenstår å se og er jo uansett godt frem i tid, men at vi ser en dobling fra dagens nivå innen kort tid er jeg rimelig sikker på med alt det som nå er på gang.
Det mest spennende på kort sikt er hvem denne storfisken de har på kroken er, dette alene kan løfte kursen godt over IPO og vel så det.
Lykke til alle medaksjonærer!
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Nugatti
15.10.2019 kl 18:17 5184

Kursen faller i dag. Men gjennombruddet er ikke langt unna.
Kontrakt kommer. Vil bli en stor milepæl for poLight
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 18:40 5123

Mange tok gevinst på 2-300% i dag.
De riktig flinke gikk ut på oppgangen på formiddagen, eller når aksjen godt og vel begynte fallet fra dagens topp på 50.
Skal bli spennende å se hvor lavt den skal før den når en bunn igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Nugatti
15.10.2019 kl 18:43 5100

Bare en uke til Q3. Hva sier CEO Isaksen :) Tipper han er optimist

Vært en lang reise for ledelsen og hovedaksjonærene.
De er rimelig klar for suksess nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.10.2019 kl 05:03 4451

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare