Det som nå skjer med SDRL, hvordan vil det påvirke verdien

Slettet bruker
SEVDR 09.04.2018 kl 09:34 3561

til SEVDR. Ønsker innputt fra de som har kunnskap om selskapet.
Redigert 19.01.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Superfar
09.04.2018 kl 09:41 3531

Interessant udvikling
Slettet bruker
09.04.2018 kl 10:34 3442

Har ikke tid til noe grundig innspill, men jeg ville vært veldig forsiktig med å tro at drøyt 2 kroner er en billig inngang.
Da aksjen tidligere i dag var oppe i nesten 2,50 snakker vi om selskapsverdi på 65 mrd. NOK. Det er ikke realistisk innenfor dagens bilde.
Tidligere regnet vi på en verdi på kr 0,25 pr. aksje. - hvis man kom gjennom konkursbeskyttelsen.
Så kan man regne inn en del mulige verdiøkningsforhold hvis selskapet får mer kontrakter etter hvert.
Men over 2 kroner? Jeg ville velge meg tryggere spekulasjonsobjekter enn det.
Samtidig skal vi ikke undervurdere den naive troen på Fredriksen som stor eier, en del kjøper aksjer som fulle sjøfolk bare Fredde er storeier.
Men hvis dere sjekker de siste års resultater, er han langt fra den som har håndtert nedgangstider best.
kapteinkjeks
09.04.2018 kl 11:18 3380

Hva er det dere babler om mine herrer? All handel med SEVDR er vel fortsatt suspendert? Og SDRL har vel tidligere sagt at det blir intet å hente for aksjonærene i SEVDR..
Bulle
09.04.2018 kl 11:18 3378

Hei Korsar
Antall aksjer er ca 509 millioner. Har ikke fokus på sdrl. Hvor får du tallet 65 mrd fra
haldor
09.04.2018 kl 11:44 3351

SDRL kommer til å gå til himmels i USA i dag, sitt i ro dette er en mange dobblingskandidat.
Slettet bruker
09.04.2018 kl 11:54 3333

Jeg misforsto overskriften i farten, jeg omtaler kun SDRL i tilfelle man lurer på kursgrunnlaget der.
Krafer
10.04.2018 kl 08:58 3130

Vil forvente at det kommer en avklarng på SEVDR nå når refinansieringen av Sedrill er klar. Siden Seadrill garanterte for en del av gjeden i Sevdr så må nesten hvordan dette skal håndteres være avklart i denne prosessen. Alle signaler så langt har vel vært at det ikke blir noe igjen til aksjonærene i Sevan Drilling. Har vel ikke skjedd noe som har endret på dette og selskapet har jo ingen mulighet til å betjene gjelden sin slik det ser ut nå. Så en eller annen for for avvikling blir det nok mest sannsynlig.

Sevan Drilling er nok ikke i listen over selskaper på Oslo Børs så veldig mye lenger vil jeg tro.
Slettet bruker
10.04.2018 kl 09:15 3116

Klar tale.
Kan ikke se noen logikk i at Sevan drilling slutter å eksistere så lenge sdrl er på børs. Sdrl har riktig nok eier forhold her. Det er likevel stor kapital i riggene som og har andre eiere enn sdrl.
Spennende blir det uansett framover med et marked som har økt behovet for rigger.
Krafer
10.04.2018 kl 09:32 3095

Logikken ligger vel i at Sevdr i praksis er teknisk konkurs da de snart ikke har inntekter og en enorm gjeld. Verdien av riggene i dagens marked kan nok dessverre også diskuteres.
Sevdr behøver kontrakter for å overleve og være i stand til å finne en løsning og så lenge de er på randen av konkurs vil nok ingen inngå nye kontrakter med de. Har nok havnet i en catch 22 og jeg tror det ender med Sevdrs død.

Har ingen aksjer så kommer forsåvidt på ett ut økonomisk for meg men hadde syntes det var gøy om de overlevde. Men troen på akkurat det har jeg dessverre ikke.
Redigert 10.04.2018 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Krafer
13.04.2018 kl 09:02 2918

Re Pensjonen
Om det er logisk eller ikke skal du jo selvsagt få lov til å ha en egen oppfatning om men dette er det som står i årsrapporten side 7:

"In connection with the global settlement, on February 26, 2018, the Debtors filed a proposed Second Amended
Joint Chapter 11 Plan of Reorganization with the Bankruptcy Court. On February 26, 2018, the Bankruptcy
Court entered an order approving (i) the adequacy of the Disclosure Statement, (ii) the solicitation and notice
procedures with respect to confirmation of the Debtors’ proposed Plan, (iii) the rights offering procedures for
the rights offerings contemplated by the Plan and (iv) other related matters. By the voting deadline of April 5,
2018, the Plan received approval from every single class of creditors and holders of interests entitled to vote,
exceeding the required thresholds for acceptance of the Plan. The confirmation hearing for the Plan is currently
scheduled for April 17, 2018.

Assuming that the Plan is confirmed and becomes effective, we expect our existing common stock will be
cancelled on the effective date of the Plan, with no recoveries to holders of our ordinary shares, and we will
become a wholly owned subsidiary of Seadrill."

Som du ser av siste avsnitt forventer de at aksjene nulles og selskapet innlemmes i Seadrill. Veldig forståelig at alle andre aksjonærer enn Seadrill ikke er helt happy med dette resultatet.
Redigert 13.04.2018 kl 09:02 Du må logge inn for å svare