LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 118121

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 21:14 5135

Eksport tall fra US:

Top five countries of destination, representing 54.6% of total U.S. LNG exports in August 2019
Japan (21.0 Bcf), Spain (17.2 Bcf), Mexico (13.7 Bcf), South Korea (13.4 Bcf), and Brazil (10.3 Bcf)

138.4 Bcf of exports in August 2019
11.7% decrease over July 2019
51.3% more than August 2018

44 cargos shipped in August 2019
Sabine Pass (24), Corpus Christi (10), Cove Point (6), Cameron (4)
51 cargos in July 2019
30 cargos in August 2018

Source: U.S. Department of Energy
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 22:02 5058

Støtter dine synspunkter Vikusen - det er ikke 5 eller 7 båter eller 9 for den slags skyld som er avgjørende her. Uansett er det kun en stillstand i forhandlingene mellom Donald ig Kina og ingen ting peker på noen løsning på kort sikt - slik at disse skipene er ikke noe å bekymre seg for på kort sikt. Det viktige er det underliggende behov som øker fra dag til dag, reisene blir lengre og volumene øker - og det tar 3 år å bygge nye skip. Dette kommer til å gå opp for markedet etterhvert og LNG blir det nye hotte som LPG er i dag. Det gjelder bare ikke å bli tatt av grunnløs frykt her nå...
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 22:21 5015

Først må den ut av trend. Det hjelper en hel del.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
17.10.2019 kl 09:39 4841

Virker som flere får øya opp for de høye LNGC ratene nå,og det lavt prisede caset FLNG. Går inn i høysesongen nå og da kommer kursmålene opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
fleken
17.10.2019 kl 09:47 4816

Hvem er det som selger lavere å lavere selv om kjøper prøver å presse prisen opp. Er det slik shorterne driver på, er det for å kvele en oppgang og så forsiktig senke kursen
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
17.10.2019 kl 09:58 4774

Tipper vi blåser rett igjennom disse nivåene når flex får litt omtale ifm. ratene
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
sheepman
17.10.2019 kl 10:06 4757

Ratene fortsetter å øke på. Nå er ratene på henholdsvis 144 000 dollars og 145 000 dollars (øst vest). For MEGI er de vel langt høyere :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:06 4754

Burde legge ved kilder når man kommer med slik info.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
dvj
17.10.2019 kl 10:10 4752

https://www.tradewindsnews.com/gas/charter-rates-for-lng-carriers-surge-in-tonnage-drought/2-1-689056
Har ikke tilgang så får ikke lest mer enn overskriften, men den er jo veldig positiv.
Merkelig at flex har falt denne uken. Enten blir det handelsavtale og mye LNG blir sendt til Kina for å få ned handelsunderskuddet eller fortsetter sanksjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Ratta
17.10.2019 kl 10:11 4758

At ratene stiger nå er forventet for sesongen. Spørsmålet er om de stiger mer enn forventet og hvor mye de forventes å falle når lavsesongen kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
17.10.2019 kl 10:19 4735

They peg levels for tri-fuel diesel-electric (TFDE) ships in the low to mid-$100,000 per day range and rising, up nearly 40% in a week.

Rates for modern gas-injection ME-GI or XDF vessels are being quoted at about $150,000 per day.

Fra artikkelen
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:26 4721

Skulle til å dele denne linken. Mye god info i denne artikkelen.
Står blandt annet, som vi allerede vet, at TFDE rater ligger rundt 100k og MEG/X-DF rundt 150k. Derfor jeg reagerer på at noen skriver at MEGI rater ligger på 150k når artikkelen fra Tradewinds, som er dagsfersk, skriver noe annet.

Sanksjonene mot Cosco har ingenting med handelskrigen å gjøre btw. Dette selskapet ble sanksjonert som følge av de fraktet olje for iran. Nå har de skrudd av ais'n sin. Blir artig å se hva usa gjør med det fremover. Faller neppe i god jord.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
dvj
17.10.2019 kl 10:30 4729

Så du tror at Kina kommer til å signere en handelsavtale uten at sanksjonen blir fjernet? Det tror ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:42 4692

Har jeg ikke ytret noe om. Sanksjonene derimot er berettiget mtp. at selskapet, Cosco, gjorde noe de ikke burde gjort og ser nå konsekvensene. Den kinesiske regjeringen kan ikke si noe på det selv om de sikkert ikke liker det. Har ikke lest at de har kommentert saken.

Nå virker det som om de skal lage handelsavtalen i bolker for å få spikret det de faktisk er enige om. Vi ser at Kina har trappet opp kjøp av amerikansk soya og usa har i gjengjeld holdt tilbake ytterlige tolløkninger. Det meldes i dag og at fase 2 i avtalen er under diskusjon.

KINA:DISKUTERER FASE 2 AV HANDELSAVTALE
Oslo (TDN Direkt): En talsperson fra det kinesiske handelsdepartementet sier at Kina jobber med teksten i fase 1-avtalen med USA, samtidig som de har begynt å diskutere fase 2, ifølge medierapporter.

Videre sier talspersonen at Kina vil øke kjøp landbruksprodukter fra USA basert på kinesisk etterspørsel.

Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:46 4672

Når det kommer til å spre villedende info og gal rateinfo:

https://e24.no/boers-og-finans/i/opPyK0/finansbloggere-18-doemt-for-markedsmanipulasjon
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
dvj
17.10.2019 kl 11:01 4677

Kan bare le
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
17.10.2019 kl 11:04 4670

Tenke ein kan holde seg til fearnleys sine rater.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:05 4669

Her er det beste om Ukraina får gassen sin fra Polen, som igjen er lng import. Mye tryggere som usa påstår.
Tidligere har vi sett at russland har skrudd av gassen i rørledningen for å tvinge de til enighet i politiske krangler. De er ikke helt vel bevart.
Samme har vi sett i olje.

https://interfaxenergy.com/article/34686/europes-gas-importers-brace-for-winter-of-uncertainty
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Black Peter
17.10.2019 kl 11:11 4661

Enig med deg der, og den ligger nå rett under 102kr og faller ca. 0,20kr/dag. Vi brøt denne i forrige uke, men så snudde den ned på 104kr(åpnet 108).Så vi har egentlig fått et forvarsel her. Jeg kjøpte på 103kr, men var litt tidlig ute :) Trend samt horisontal motstand på 104kr på volum, så blir det fest! Aksjen trengte en pust i bakken, men hadde ikke forventet at den skulle ned på 96kr, det må jeg innrømme.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:38 4621

Ja var voldsom selloff. Folk som kastet seg ut pga frykt kanskje.
Bryter den 200dagers så er det et godt kjøpssignal. Har snudd ned der flere ganger nå. TA påvirker prising av selskaper litt for mye av og til, men er og det som gjør at vi får kjøpt billige selskaper. Samme har vi i andre enden av skalaen. Selskaper blir overpriset til tusen fordi det følger en stigende trend.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
17.10.2019 kl 12:25 4573

Fin bunn på +/- 100 no. Spretter rett opp igjen ved prøv av nedsalg. Trur investorer føler seg tryggere nå som det er en form for bunn. Noe media dekning så er vi fort over 110.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 16:20 4442

FLEX LNG - Intervju med CEO Øystein M. Kalleklev

https://www.youtube.com/watch?v=hDWcnYk71DY
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
17.10.2019 kl 19:35 4311

Bull fallerei!! Rater opp mot 150 og breakeven på 50. Med trangere marked i videre år. Skal en del til for å tape investering på dagens nivå. Grunn til kallekleiv kjøpte 5000 på 88kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Bertelli
17.10.2019 kl 20:00 4276

Veldig merkelig at kursen ikke går. Kursen må ha vært rindt 140-150kr ifjor da ratene var på dette nivået. Ville ikke forundre meg hvis Myrseth tar inn Flex i sin portefølje på mandag. Kjøper mer imorgen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
17.10.2019 kl 21:22 4173

Golar Lng og Flex opp i statene. Blir vanskelig å holde denne under 100kr fremover nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Ratta
18.10.2019 kl 06:48 3974

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/04/qatar-vurderer-kjempeordre

Halvt år gammel artikkel, men det er kanskje dette som skremmer investorene fra å kjøpe flex.

Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 07:03 3958

Forsvinner en del og selfølgelig blir det bygd nye, men det tar flere år å bygge ett nytt skip så markedet vil vere stramt flere år før mer båter kommer på sjøen. Flex er en av få som såg ekspansjonen komme og har klart flere nye skip i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Ratta
18.10.2019 kl 07:29 3917

Quatar og Exxon tjener primært på å selge mye lpg, da er moderate fraktprisene viktig. Går man inn som aksjonær i flex idag bør og vil forventningene til inntektene i hele flåtens levetid være reflektert i selskapets verdisetting.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 08:09 3849

Lng har vert veldig sesongbasert, spesiellt vinterstid når folk bruker mer gass. Det har allikevell ikke stoppet den i å gå 50% hver vinter og nå kan man i tillegg få høge rater hele sesongen. Viser at aksjen er ekstremt billig nå. Imo 2020 osv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Black Peter
18.10.2019 kl 08:18 3808

Det er ingenting galt med kursutviklingen, enn må bare være litt tålmodig. Den bryter opp, kanskje ikke i dag men kanskje neste uke. Det skulle bare mangle at det ikke var litt motstand rundt trendlinje. Bryter vi 104 så er det 127kr neste!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
18.10.2019 kl 11:04 3649

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1184902008937046017

$100k+ per dag for eldgamle båter
$150k per dag for Flex sine skip (MEGI)

Flex har breakeven på ca $45-50k, det betyr ca $100k i profit per spotskip per dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.10.2019 kl 14:06 3517

Jeg har en sterk følelse av at noen shorter Flex nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 14:10 3518

Er jo short i Flex. Men med litt volum så har di ikke sjans. Vanskelig å presse denne mot 95kr nå. Så å trade denne på noen kroner kan straffe seg, lett å sitte på utsida en dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Varsom
18.10.2019 kl 15:59 3415

Med rater på $150 000 så burde kursen gå bananas!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.10.2019 kl 16:12 3384

Når jeg ser på handlemønsteret i dag er jeg omtrent 100% sikker på at en stor aktør shorter Flex i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 16:25 3362

Eller lurer småsparere for aksjene sine til di sitter loaded for oppgangen. Manipulasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 16:34 3334

Ja her var det høy aktivitet med å selge nedover - fra en helt greit start på dagen hvor den lå sterk på ca 100 kroner. Vil tro det er aktører som posisjonerer seg for oppgangen vi alle vet må komme, og da brukes alle midler, som å skremme ut småaksjonærene ved å senke kursen til panikken tar de.... CEO i Flex uttaler i videoen (som sikkert alle har sett) at det finnes kun 2-3 ledige skip i hele verden akkurat nå - dvs et utnyttelsesrate på 99% tallet - og da skal kursen gå på selskaper innenfor segmentet. Og siden det ikke skjedde idag er vi en dag nærmere raketten starter - hold dere fast!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Klatreren
18.10.2019 kl 16:36 3330

Hahaha, må bare le av nedgangen. Ingen fudamentale forhold som tilsier at aksjen skal ned, like latterlig som Avance i Juli. Men men, bare å sitte med hodet kaldt, blir veldig overrasket om denne ikke begynner å gå i løpet av noen få uker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 17:47 3236

Dobler dersom den går til 90kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare