LNG sesongen er i gang. PĂ„ tide Ă„ laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 123352

Etter krÊsj fra rekordrater pÄ $200k som fÞlger av varmere vinter enn normalt og da pÄfÞlgende lavt gassforbruk er en ny vinter nÄ i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente hĂžyere etterspĂžrsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nÄ 6 skip pÄ vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip pÄ TC noe som vil gjÞre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flÄten skal gÄ pÄ kontrakter, resten i spot.

Blir spennende Ä fÞlge med fremover. Ratene er sÄ langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mÞnster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjĂžpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
sheepman
22.10.2019 kl 20:34 4968

As of Oct. 22, Clarksons Platou Securities estimated that spot rates for tri-fuel diesel engine (TFDE) carriers were $130,000 per day, up 27% week-on-week and 91% month-on-month. Rates for two-stroke-engine carriers – known as MEGI or XDF carriers – were $145,000 per day, up 26% week-on-week and 68% month-on-month. Older steam-turbine LNG carriers were at $90,000 a day, according to Nolan.
The LNG shipping market is “catching fire,” said Amit Mehrotra, transportation analyst at Deutsche Bank.
“LNG spot shipping rates have now moved higher for six straight weeks, with the magnitude of weekly gains increasing. Rates are currently above mid-October 2018, just before the market surged to record-high levels of $190,000 per day last November,” he said.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
22.10.2019 kl 21:46 4853

Pipelinen fra sibera er ikke sÄ positivt da, men vil ikkje ha noe sÊrlig effekt pÄ lng etterspÞrselen til china denne vinteren og vil ikke vÊre oppe i full k antum fÞr 2023. Det stÄr at ratene er hjulpet av sanksjonene. Blir spennende Ä se hvordan dette utarter seg.

While the initial volumes of Russian gas shipments to China will be low and unlikely to have a major impact on this coming winter’s LNG market in China, at full capacity in 2023, the pipeline from Russia is set to provide as much as 9.5 percent of China’s expected gas supply, possibly denting LNG import growth, S&P Global Platts has estimated.

We have many city gas supply projects in the northeast, so the startup of the China-Russia gas pipeline is expected to ease our supply pressure in the winter peak season,” a source at a Chinese city gas supplier told S&P Global Platts, noting that the supplier could mull over reducing imports of LNG when the Russian pipeline gas starts flowing.

Russia will start shipping gas into China at a time when Chinese natural gas and LNG demand growth is slowing down amid weakening economic growth. Still, analysts don’t see China’s gas and LNG demand starting to fall in the coming years and decades.

Demand for natural gas in China will continue to grow in the coming years as Beijing favors increased use of cleaner-burning natural gas to clamp down on stifling pollution levels. Even at its slower pace, LNG import growth could help China outstrip Japan to become the world’s top LNG importer

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
tapogvinn
22.10.2019 kl 22:34 4764

For ordens skyld vil Golar aldri komme til Ä kjÞpe opp Flex. Golar satser stadig mindre pÄ LNG-frakt og har fokus pÄ helt andre omrÄder. At Fredriksen skulle la seg kjÞpe opp av TrÞim er et underordnet moment.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 22:47 4732

OppkjÞp pÄ 130 er aaaaaltfor lavt. Det dekker verdien av 4 skip.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 22:56 4706

Har du tatt i betraktning at skipene er belÄnt?
Om du kjÞper aksjer sÄ kjÞper du ogsÄ heftelser. Om du kjÞper skipene sÄ er de jo normalt fri for heftelser, sjÞpantekrav og gjeld av enhver art, som vi sier pÄ meglersprÄket.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 23:08 4785

Nei, det var bare et veldig grovt eksempel for Ă„ vise verdiene i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 23:09 4783

"Sanctions-hit COSCO carried out “an ownership restructuring” reducing its ownership in China LNG Shipping to below 50%. China LNG Shipping owns 50% in the JV with Teekay. As a result neither China LNG nor the tanker JV is longer classified as Blocked person"
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
tokerud07
22.10.2019 kl 23:55 4713

Hvis 130kr er for lavt, hva ville du regnet som et akseptabelt bud?

Hvis det er slik at Fredriksen Þnsker Ä "tre tilbake/pensjonere seg" pÄ et tidspunkt i fremtiden, ville det ikke vÊrt en god lÞsning bÄde for Geveran Trading Co. Limited og Flex's aksjonÊrer at Flex hadde blitt kjÞpt opp av f.eks Golar eller en annen konkurrent. FÄ litt konsolidering i bransjen - vinn vinn for alle. Tror dere ikke noen har tatt en titt pÄ et slikt scenario pÄ tegneblokka. Det blir vel bare mer og mer aktuelt ettersom Flex er sÄ billig som den er akkurat nÄ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 07:18 4592

At du fortsatt benytter Golar som eksempel viser at du mangler innsikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
tokerud07
23.10.2019 kl 08:07 4507

Vi fÄr se hva som skjer fremover, hvis du har et bedre eksempel - sÄ del det gjerne med forumet her ;o) Uansett sÄ gÄr vi en spennende tid i vente.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
OKNilsen
23.10.2019 kl 08:27 4450

Boom!

LNG spot shipping rates have risen to record-high levels of US$190,000 per day seen in November 2018. FreightWaves Inc quoting Deutsche Bank transportation analyst Amit Mehrotra as saying LNG spot shipping rates have now moved higher for six straight weeks, with the magnitude of weekly gains increasing.

 

https://www.theedgemarkets.com/article/misc-jumps-lng-shipping-rates-near-nov-2018-record-high

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 08:48 4402

Vi kan lure pÄ nÄr det skal gjenspeile seg i kursen.
Flex kan lett gÄ 5 til 7 kr. pÄ en dag om det bare kommer litt kjÞpere, men til nÄ er de helt fravÊrende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kumbel
23.10.2019 kl 08:54 4394

Jeg sÄ ikke helt denne komme:
Fraktratene mot rekordnivÄ og aksjekursen mot bunnivÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
23.10.2019 kl 09:04 4368

Hvor stor andel av flÄten til FLNG er i spot da?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 09:07 4383

67%
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 09:09 4385

Det er jo ingen hevet kursmÄl, null mediadekning eller annbefalinger. Avance,bw og frontline har jo fÄtt nye kursmÄl regelmessig ut fra rater. MÄ man virkelig vente til kvartalsrapportene fÞr denne skal sprenge 100kr. MÄ da vere fleire som kan med en kalkulator for Ä forstÄ at denne er grisebillig nÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
theblueone
23.10.2019 kl 09:24 4349

Vel,, sÄvidt jeg kan se fra Cleaves Securities ukerapport av 21.10.19 antydes NOK 151 som mÄl for FLNG
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 09:27 4339

MÄ fÄ det i finansavisen,dn, e24. Bjellesauene. Dnb markets har 109kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
elderlywoman2
23.10.2019 kl 10:05 4264

En mer signifikant oppgang fÄr vi nok i morgen nÄr Fearnleys kan confirme fortsatt rateoppgang. Er ratene $190.000 per dag bryter vi 105 imorgen. Husk breakeven er $45 - 50.000(!!!)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
23.10.2019 kl 10:26 4223

Slettet bruker skrev 67%
Takk!
Det kan jo vÊre at ratene mÄ vedvare over en hvis tid fÞr kursen reagerer opp. I tillegg er jo shorten Þkt i forrige uke, ingen hjelp det heller. Vi trenger litt spalteplass, men Q3 er da ikke langt unna.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:16 4183

Ratene er forventet i "peak season". Derfor stiger ikke kursen. Dersom ratene imidlertid ikke faller like mye som Äret fÞr nÄr hÞysesongen er over vil vi se en pen kursÞkning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bertelli
23.10.2019 kl 11:23 4173

Litt enkel forklaring i fjor i begynnelsen av peak sesongen var ratene lavere og kursen var i 140-150.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:35 4141

Poenget er at peak season er kort, resten av Ă„ret er langt og har stĂžrre betydning.

Venter du forresten fortsatt pÄ 92 Bertel, eller har du krÞpet til korset :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 11:44 4124

Men det er forventet bedre rater i neste Är pga imo 2020 og mye ekspansjon fra kull til lng i land som India. Det tar som sagt Är Ä bygge nye skip og nÄ er etterspÞrsel stÞrre enn ledig kapasitet og Flex kommer inn med 5 nye skip neste Är. Ser vell mer lysere ut enn det har gjort pÄ lenge off season.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:53 4104

Ja! Dette blir bra, om 1,5 Är nÄr alle 13 er pÄ vannet er kursen minst 2x dagens og utbyttet 3-4 dollar/Är.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bertelli
23.10.2019 kl 12:13 4054

Ratta jeg krÞp til korset Ä kjÞpte mer i gÄr. Snitt 97,8 for min beholdning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bertelli
23.10.2019 kl 12:17 4043

Det er vel i dag Fearnleys rapport blir lagt frem.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
really
23.10.2019 kl 14:09 3937

Hva har imo2020 med dette Ă„ gjĂžre?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 14:20 3920

Med ratene Ă„ gjĂžre? Mindre skip tilgjengelig i kortere perioder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
MacJoJo
23.10.2019 kl 15:00 3869

LNG'ere taes ikke ut av drift pga IMO2020.

SÄ vidt jeg vet er det ingen planer om montering av scrubbere pÄ LNG, i alle fall ikke pÄ alt etter DF.

De kjĂžrer LSHFO i ECA og LSMGO i SECA, og det krever ingen ombygging. Men det blir veldig dyrt Ă„ kjĂžre eldre steamere.

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
guybrush
23.10.2019 kl 15:15 5220

ECA eller SECA er samme definisjon for et geografisk omrÄde. IMO 2020 krever drivstoff med 0.1 % svovel i ECA omrÄde(lsmgo) og drivstoff med 0,5 % svovel uten for ECA (vlsfo)
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 15:33 5181

Snart tilbake til dagens start. Alltid opp pÄ formiddagen og ned igjen pÄ ettermiddagen. Kanskje Þrlite opp sisste halvtimen. Kan jo blir frustrert av mindre. Men ose er jo knall rÞd sÄ.... Er noen som laster stort, gikk to store kjÞp pÄ 25k aksjer pÄ 95.10 og 95.05.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:02 5134

Andre som legger merke til 25k store poster som dukker opp midt i mellom spread.. Kommet 2 stk nÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
fleken
23.10.2019 kl 16:13 5115

Ja har sett det har du noe formening om hva som skjer? Kan vi mÄ melding om innsidekjÞp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:35 5068

Bare syns det var noe spesiell handel. Fulgte med siden vi lÄg pÄ motstandsnivÄet 95,- som den kom seg over igjen i dag. Bra det vertfall. Gikk godt med volum der.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:43 5051

Haha, typisk at olje tallene skal komme 16.30. Hadde blitt en god boost pÄ OSEBX.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Greenhorn
23.10.2019 kl 17:10 5011

GÄr sydover i statene i dag ogsÄ!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Klatreren
23.10.2019 kl 17:17 5033

Null volum i den aksjen der da
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 19:24 4913

East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $0
West of Suez 155-165 000 cbm $120,000 $0
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $0
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Klatreren
23.10.2019 kl 19:31 4904

Hvor fant du dette? Bare uke 42 (forrige uke) som er ute pÄ Fearnleys sine sider
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 19:53 4876

Lurer eg ogsÄ pÄ. Er du newsletter lista?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Klatreren
23.10.2019 kl 20:15 4853

Flex Constellation med ny rute i spot
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5870664/zoom:10
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:17 4849

Om du bruker DNB sÄ fÄr du rapport om rater etc daglig
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 20:32 4832

Godt Ä se at ratene ikke falt pga oppheving av sanksjonene iallefall. Men kunne jo godt ha steget ogsÄ for kursen sin del.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
really
23.10.2019 kl 21:23 4732

Neppe lÞnnsomt med scrubbere pÄ pÄ de gamle steam baljene etter det jeg hÞrer, men en vet jo aldri. Men veien til spiker blir jo kortere for slike skip.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
really
23.10.2019 kl 21:35 4703

Kanskje dette som bremser oppgangen.

End of Winter Gas Buying Raises Alarm LNG Rally Will Reverse
in General Energy News 23/10/2019


The rally in Asian liquefied natural gas prices may soon run out of steam as the bulk of winter purchasing is complete, leaving the market awash with supply.
Benchmark LNG Japan/Korea Marker futures have jumped about 50% since mid-September to the highest in eight months as a boom in vessel rates and unplanned outages coincided with a flurry of buying from the biggest consumers including Korea Gas Corp. in preparation for winter.
But the uptick probably won’t last because buyers are mostly done stocking up for the heating season, according to traders surveyed by Bloomberg, and as output from new projects in Australia, Russia and the U.S. continues to climb.
China won’t be much of a help either, with the closure of its Rudong LNG terminal until at least November cutting the amount of cargoes that can be imported into the nation. Forecasts for warmer-than-normal weather over the next three months in Japan and South Korea may also limit gas consumption and reduce the need for spot cargo purchases.
“Demand in Asia is still weak,” said Fauziah Marzuki, an analyst at BloombergNEF. “Futures are trading for December delivery so the market is likely just reflecting a bit of price optimism for the winter period.”
Front-month futures were at $6.925 per million British thermal unit Friday after bottoming at a 2016-low of $4.275 in late-July. The December prices extended declines Monday to $6.855, and the premium of both the January and February contracts narrowed.
The line-up of bearish forecasters include Goldman Sachs Group Inc., which said last week the global LNG market will remain oversupplied for the next 12 months and reiterated its outlook for winter JKM at $6.10 per million Btu.
In particular, the bank said a spike in freight rates as a result of U.S. sanctions on units of China’s COSCO Shipping Corp. will prompt traders to discharge cargoes of LNG held in floating storage in order to lease out the tankers. This could further worsen the supply glut.
Despite recent increases, LNG prices are still trading below the five-year average for this time of year.
Source: Bloomberg
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Vikusen
23.10.2019 kl 21:48 4684

Mange meninger og artikler, hvem som har rett fÄr vi vell se. Vell sÄ mange optimistiske der ute. Kallekleiv har nok satt seg godt inn i markedet ogsÄ og sÄg lyst pÄ fremtiden. Veldig rart visst di har klart bulket opp for hele vinteren allerede. Kanskje nÄr ratene var sÄpass lave at di bestillte alt di kunne fÞr ratene steg? Ratene burde jo vert all time low visst alt dette var tilfelle.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
sheepman
23.10.2019 kl 22:13 4630

Ratene er opp! Golar opp 4,3 % i usa. Vi skal noksnuse pÄ 100-tallet i morgen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 22:18 4636

Igjen đŸ˜©
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du mÄ logge inn for Ä svare