LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 120376

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 20:32 4643

Godt å se at ratene ikke falt pga oppheving av sanksjonene iallefall. Men kunne jo godt ha steget også for kursen sin del.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:17 4660

Om du bruker DNB så får du rapport om rater etc daglig
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Klatreren
23.10.2019 kl 20:15 4664

Flex Constellation med ny rute i spot
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5870664/zoom:10
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 19:53 4687

Lurer eg også på. Er du newsletter lista?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Klatreren
23.10.2019 kl 19:31 4715

Hvor fant du dette? Bare uke 42 (forrige uke) som er ute på Fearnleys sine sider
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 19:24 4724

East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $0
West of Suez 155-165 000 cbm $120,000 $0
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $0
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Klatreren
23.10.2019 kl 17:17 4844

Null volum i den aksjen der da
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Greenhorn
23.10.2019 kl 17:10 4822

Går sydover i statene i dag også!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:43 4862

Haha, typisk at olje tallene skal komme 16.30. Hadde blitt en god boost på OSEBX.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:35 4879

Bare syns det var noe spesiell handel. Fulgte med siden vi låg på motstandsnivået 95,- som den kom seg over igjen i dag. Bra det vertfall. Gikk godt med volum der.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
fleken
23.10.2019 kl 16:13 4926

Ja har sett det har du noe formening om hva som skjer? Kan vi må melding om innsidekjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:02 4945

Andre som legger merke til 25k store poster som dukker opp midt i mellom spread.. Kommet 2 stk nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 15:33 4992

Snart tilbake til dagens start. Alltid opp på formiddagen og ned igjen på ettermiddagen. Kanskje ørlite opp sisste halvtimen. Kan jo blir frustrert av mindre. Men ose er jo knall rød så.... Er noen som laster stort, gikk to store kjøp på 25k aksjer på 95.10 og 95.05.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
guybrush
23.10.2019 kl 15:15 5031

ECA eller SECA er samme definisjon for et geografisk område. IMO 2020 krever drivstoff med 0.1 % svovel i ECA område(lsmgo) og drivstoff med 0,5 % svovel uten for ECA (vlsfo)
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
MacJoJo
23.10.2019 kl 15:00 3684

LNG'ere taes ikke ut av drift pga IMO2020.

Så vidt jeg vet er det ingen planer om montering av scrubbere på LNG, i alle fall ikke på alt etter DF.

De kjører LSHFO i ECA og LSMGO i SECA, og det krever ingen ombygging. Men det blir veldig dyrt å kjøre eldre steamere.

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 14:20 3735

Med ratene å gjøre? Mindre skip tilgjengelig i kortere perioder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
really
23.10.2019 kl 14:09 3752

Hva har imo2020 med dette å gjøre?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bertelli
23.10.2019 kl 12:17 3858

Det er vel i dag Fearnleys rapport blir lagt frem.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bertelli
23.10.2019 kl 12:13 3869

Ratta jeg krøp til korset å kjøpte mer i går. Snitt 97,8 for min beholdning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:53 3915

Ja! Dette blir bra, om 1,5 år når alle 13 er på vannet er kursen minst 2x dagens og utbyttet 3-4 dollar/år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 11:44 3935

Men det er forventet bedre rater i neste år pga imo 2020 og mye ekspansjon fra kull til lng i land som India. Det tar som sagt år å bygge nye skip og nå er etterspørsel større enn ledig kapasitet og Flex kommer inn med 5 nye skip neste år. Ser vell mer lysere ut enn det har gjort på lenge off season.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:35 3952

Poenget er at peak season er kort, resten av året er langt og har større betydning.

Venter du forresten fortsatt på 92 Bertel, eller har du krøpet til korset :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bertelli
23.10.2019 kl 11:23 3984

Litt enkel forklaring i fjor i begynnelsen av peak sesongen var ratene lavere og kursen var i 140-150.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Ratta
23.10.2019 kl 11:16 3994

Ratene er forventet i "peak season". Derfor stiger ikke kursen. Dersom ratene imidlertid ikke faller like mye som året før når høysesongen er over vil vi se en pen kursøkning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Black Peter
23.10.2019 kl 10:26 4034

Slettet bruker skrev 67%
Takk!
Det kan jo være at ratene må vedvare over en hvis tid før kursen reagerer opp. I tillegg er jo shorten økt i forrige uke, ingen hjelp det heller. Vi trenger litt spalteplass, men Q3 er da ikke langt unna.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
23.10.2019 kl 10:05 4075

En mer signifikant oppgang får vi nok i morgen når Fearnleys kan confirme fortsatt rateoppgang. Er ratene $190.000 per dag bryter vi 105 imorgen. Husk breakeven er $45 - 50.000(!!!)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 09:27 4150

Må få det i finansavisen,dn, e24. Bjellesauene. Dnb markets har 109kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
theblueone
23.10.2019 kl 09:24 4160

Vel,, såvidt jeg kan se fra Cleaves Securities ukerapport av 21.10.19 antydes NOK 151 som mål for FLNG
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Vikusen
23.10.2019 kl 09:09 4196

Det er jo ingen hevet kursmål, null mediadekning eller annbefalinger. Avance,bw og frontline har jo fått nye kursmål regelmessig ut fra rater. Må man virkelig vente til kvartalsrapportene før denne skal sprenge 100kr. Må da vere fleire som kan med en kalkulator for å forstå at denne er grisebillig nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 09:07 4194

67%
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Black Peter
23.10.2019 kl 09:04 4179

Hvor stor andel av flåten til FLNG er i spot da?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Kumbel
23.10.2019 kl 08:54 4205

Jeg så ikke helt denne komme:
Fraktratene mot rekordnivå og aksjekursen mot bunnivå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 08:48 4213

Vi kan lure på når det skal gjenspeile seg i kursen.
Flex kan lett gå 5 til 7 kr. på en dag om det bare kommer litt kjøpere, men til nå er de helt fraværende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
23.10.2019 kl 08:27 4261

Boom!

LNG spot shipping rates have risen to record-high levels of US$190,000 per day seen in November 2018. FreightWaves Inc quoting Deutsche Bank transportation analyst Amit Mehrotra as saying LNG spot shipping rates have now moved higher for six straight weeks, with the magnitude of weekly gains increasing.

 

https://www.theedgemarkets.com/article/misc-jumps-lng-shipping-rates-near-nov-2018-record-high

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
tokerud07
23.10.2019 kl 08:07 4318

Vi får se hva som skjer fremover, hvis du har et bedre eksempel - så del det gjerne med forumet her ;o) Uansett så går vi en spennende tid i vente.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 07:18 4403

At du fortsatt benytter Golar som eksempel viser at du mangler innsikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
tokerud07
22.10.2019 kl 23:55 4524

Hvis 130kr er for lavt, hva ville du regnet som et akseptabelt bud?

Hvis det er slik at Fredriksen ønsker å "tre tilbake/pensjonere seg" på et tidspunkt i fremtiden, ville det ikke vært en god løsning både for Geveran Trading Co. Limited og Flex's aksjonærer at Flex hadde blitt kjøpt opp av f.eks Golar eller en annen konkurrent. Få litt konsolidering i bransjen - vinn vinn for alle. Tror dere ikke noen har tatt en titt på et slikt scenario på tegneblokka. Det blir vel bare mer og mer aktuelt ettersom Flex er så billig som den er akkurat nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 23:09 4594

"Sanctions-hit COSCO carried out “an ownership restructuring” reducing its ownership in China LNG Shipping to below 50%. China LNG Shipping owns 50% in the JV with Teekay. As a result neither China LNG nor the tanker JV is longer classified as Blocked person"
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 23:08 4596

Nei, det var bare et veldig grovt eksempel for å vise verdiene i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare