LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 117975

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 16:31 6633

Prøver febrilsk å pushe den ned:
Voleon Capital Management LP 489 286 0,90% 23.10.2019
Voleon Capital Management LP 453 011 0,83% 17.10.2019
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Varsom
24.10.2019 kl 16:40 6638

Ingen som har noen garantier for at den skal opp til 130-140 men den var garantert på kr. 100 i dag. Også blir man aldri fattig av å ta gevinst;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Vikusen
24.10.2019 kl 16:40 6641

Er nå man skal springe etter man taper penger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 16:53 6620

Flex LNG Stock Analysis - The Bet On Global LNG
https://www.youtube.com/watch?v=ygVhfcgxXoM
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Varsom
24.10.2019 kl 16:56 6621

Da får jeg heller bare vente på en god kjøpsmulighet i denne eller noe annet;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Black Peter
24.10.2019 kl 17:22 6565

Den la jeg også merke til, men i dag tror jeg de begynte å dekke inn. Ser bra ut teknisk nå, spennende de nærmeste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 17:42 6541

Nesten så jeg håper de shortet mer i dag. Det betyr at vi har steget flere dager på høyere omsetning med ekstra salgspress iform av shorting.
De må jo dekke dissen aksjene en gang og. Koster renter å låne vet du.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
sheepman
24.10.2019 kl 21:43 6332

Fy f, nå er flex grisebillig!! Emisjonen i fjor var gjort på 142,50 NOK...…. !!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 22:40 6240

Og hentet 2,5mrd i en emisjon med kraftig interesse. Det er halve selskapsverdien i dag. Tenk over det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 22:43 6224

Å kunne kjøpe denne under 100 er et mysterium - hva er det selgerne tenker på - eller det er vel det som er problemet - de tenker ikke..bare pøser ut i et marked hvor utnyttelsesgraden er 100% - det er ikke til å tro!
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 08:24 6043

28 skip låst til lagring for contango play holder ratene på et fin fint nivå.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-10-24/floating-storage-surges-in-lng-market-with-more-ships-from-qatar
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Varsom
25.10.2019 kl 09:10 5943

Shorterne presser denne ned igjen ser jeg!
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
SuperSeven
25.10.2019 kl 11:01 5794

Var langt billigere for 3 uker siden (82,70)...
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 12:15 5622

Er et stort gap her. Her snakkes det om ville rater og at businessen går så det suser, mens på Oslo børs går det bare nedover..
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Vikusen
25.10.2019 kl 12:28 5653

Bare å kjøpe meir på bunn. Jo mer vil vi tjene!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
theblueone
25.10.2019 kl 13:23 5562

Og bunnen er... Ned og ned, akkurat som tank og LPG...Det er intet galt med Oslo Børs; det er forventningene som er rykende gale; noen tror at spotratene er snittet av det selskapene tjener, men så enkelt er det jo ikke; spot er spot, og LNG er primært langsiktige kontrakter, så har du ikke ledig kapasitet, så hjelper spotprisen ikke en dritt. Og dette vet vi i praksis ingenting om før mot neste kvartalsresultat som foreligger i slutten av november. Så slapp av... eller gamble, men valget avhenger av hvor god en er til å tolke alt pratet om megapriser pr spot.......Ikke enkelt det
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Klatreren
25.10.2019 kl 13:55 5504

1. Forskjellen på tank og LPG mot LNG er at de to førstnevnte har gått så mye at det ville vært naturlig at oppturen slutter etterhvert, men ikke utenkelig at de stiger videre. Aksjekursen til LNG aksjene har vært elendig hittil i år, og gitt ratene ville det vært helt naturlig at dette ville gitt en bra boost i aksjekursene. Sammenligner man med aksjekursen fra i fjor med i år med samme rater er aksjekursen helt latterlig i år. I fjor hadde FLNG enda bare to i spot (!!) og to på kontrakter.
2. "LNG er primært langsiktige kontrakter", historisk sett ja, men de siste årene har det blitt et spotmarked for dette. 4 av 6 båter av flex sine båter er i spot. Og de to som faktisk er på kontrakt er bundet til 07/06/2020 (Flex Ranger) og 26/03/2020 (Flex Enterprise) hvor begge er indeksregulert ergo genererer sikkert med et greit overskudd.
3. "Dette vet vi i praksis ingenting om før neste kvartalsrapport som foreligger i november" Vi vet at Q3 blir å ha en snittrate på 60k$ dagen mot breakeven på 46-50k$, og at overskuddet ikke blir enormt, men guidingen på Q4 kommer til å bli høyt, ikke minst at Q4 vil innfri gitt at spotratene ikke forandrer seg drastisk.

Ærlig sak at du ikke har troen på aksjen, men skjønner ikke hvordan du kan påstå alt dette?
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Black Peter
25.10.2019 kl 14:57 5444

Kursen holdes nede, men hvor lenge? Jeg ser FRO har en short som er 4mnd gammel, så teoretisk sett kan dette pågå lenge. Liker ikke at de øker shorten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
peterdawn
25.10.2019 kl 16:32 5329

Det er ikke noen short i FLNG så vidt jeg ser? Vises i alle fall ikke hos finanstilsynet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Skifer
25.10.2019 kl 16:49 5301

Tja, har du noe nyere enn dette fra 23.okt: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG359472021
En aktør med gradvis økende short-posisjon fra juni til nå ser det ut til....
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
EBAN
25.10.2019 kl 16:59 5294

Jeg kjøpte 1000 aksjer i primo april for kr 124 og 1000 nye i dag til kr 95, altså rundt 30% billigere i dag enn i april. I mellomtiden har fraktratene økt betydelig. Her er det noe som ikke helt stemmer. Er det kun psykologi ute og går eller mangler båtene IMO 2020-krav eller noe i den retningen? I tillegg har Avanse steget med ca 100% i samme periode. John Fredriksen er dessuten storeier i begge!??
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
peterdawn
25.10.2019 kl 18:10 5221

DU har rett; skjønner ikke hvordan jeg FLEXet på dette. Mystisk at noen shorter den her ass. Jaja. Blir spennende fremover da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
caffz2
25.10.2019 kl 19:12 5180

Opp 2.75% i statene tross nedgangen på OSE idag
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Greenhorn
25.10.2019 kl 19:41 5127

Noen som vet om dem har planer om utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 20:31 5055

https://www.marketwatch.com/investing/stock/flng
JA det er helt galskap dette, kan aldri drømme om at vi fyker over 100 mandags morgen, men hvem vet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:17 4931

the-inside-man skrev Innlegget er slettet
Temmelig feil.
Mye nye skip sier du? I år kom det 39 nye LNGC'er på vannet og som vi vet er det så og si 0 ledig tonnsje per nå. Det er uten eksport fra USA til Kina og med noe lavere, men fortsatt sterk, importvekst til Kina.
I 2020 kommer det 15! og 5 av de er Flex sine, de fleste andre går inn på lange kontrakter og konkurrerer ikke i spotmarkedet med Flex. Sammen med denne eksporten fra usa som de må klare å få til snart, dvs. Kina må heve tollbarriere, så vil markedet være rekordstramt. Bare med samme vekst som i år uten handelsavtale vil markedet være strammere enn i dag.
Vi såg jo også India som skal importere fra USA. Dette er et marked med ekstremt potensial som vi ikke har i dag.

FLNG US forøvrig helomvending fra -3% til +4% tilsvarende ca.NOK 104,- pga. optimisme rundt handelsavtalen. Børsene i All Time High!

God Helg
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
25.10.2019 kl 23:56 4828

the-inside-man skrev Innlegget er slettet
Du har jo ikke snøring. Det er akkurat det som er poenget, at 2020,2021++ kommer til å bli mye bedre enn tidligere år. Det er mangel på skip og som RSinvest skriver kommer det kun 15 skip neste år. LNG markedet vokser mye fortere enn båter kommer på vannet.

FLNG opp over 4% på børsen til 104+ kr. Tror OBX følger etter på Mandag litt over 100-lappen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 15:13 4480

Utviklingen på kort sikt korrelerer veldig med JKM fut. Følg med på den da den har brutt trend fra september i år og ligger nær støtte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 16:01 4436

Har du noe graf på dette?
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 16:04 4424

Here you go:
https://www.tradingview.com/symbols/NYMEX-JKMZ2019/

Ta å compare med flng og se utvikling fra oktober i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 16:25 4397

Kan sammenlignes ja, men FLNG har litt høyere topper kanskje.
Du kan nesten se det når kursen begynner å gå, da hiver alle seg hodeløst inn, men neste dag er den død igjen og siger ned i den dype avgrunn
Vil bli skuffet om vi ikke kommer oss mellom 98 og 100 kr på mandag. USA sluttet på 104, men det er jo utopi og håpe på noe slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 16:37 4385

Ja det er større utslag i kursen. Når jkm blir for lav i forhold til ttf lukkes arbitrasjevinduet. Vi får da en nedgang i floating storage og flere skip i spotmarkedet. Det som trengs er lagertrekk som følge av god gammel vinterkulde. Kina har null insyn i sine lagertall, så er veldig vanskelig å forutse der.
Kursen i USA gikk pga handelsavtale, ikke future. Kan gi et boost mandag ja. Vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 17:05 4358

Virker til at ratene holdt seg godt i uken som gikk. Antar det er snakk om MEGI, ellers er det heftig opp denne uke også.
"The trade from the Atlantic basin to the Pacific has also been impacted by high shipping rates.
Rates were estimated at around $130,000-140,000 per day this week. Two shipping sources said that there was also a deal at $150,000/day in the Atlantic basin this week."

https://www.dawn.com/news/1513018/pakistan-floats-tender-to-buy-5-lng-cargoes-for-january
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
sheepman
27.10.2019 kl 00:20 4129

-mener det var en slutning på ca 190 også. Golar sluttet også en lengre kontrakt på langt over 130 for en kveld, eller to siden. … - så det er vel noe som tyder på at disse spotratene skal vedvare en god stund. Jeg tror vi skal langt over 200'. Golar har jo heller ikke råd til å ta spot slik som Flex….. he he…. Er vel også et fond som har økt beholdningen i flex temmelig heftig denne uken går det rykter om.. Skal nok bli bra dette, folkens!
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
really
27.10.2019 kl 03:11 4026

Når en analyserer totalmarkedet spiller det da ingen rolle hva slags kontrakter nye skip går inn på. Om det skal fraktes et visst antall tonn km tar de sin del uansett og påvirker ratene i spotmarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
really
27.10.2019 kl 03:14 4032

FLNG skal ha høyere topper og lavere bunner, rett og slett fordi endringen prosentvis i EBITDA for FLNG er større enn den prosentvise endringen i raten.

Men at rateendringene er så forutsigbare trekker i motsatt retning, sesongvariasjoner burde være innbakt i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 10:03 3834

Det spiller en rolle når, i et stramt marked, det gis bud på skip som skal frakte en spotlast.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2019 kl 11:52 3726

Kursen svinger voldsom i FLNG så for den som treffer noenlunde kan jo gjøre det bra.
Tviler på at dagens rater er innbakt i kursen, og skipsverdiene er garantert ikke innbakt i kursen. Det er dessuten ikke engang sikkert at ratene faller ned de var på det laveste.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43 Du må logge inn for å svare