LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex
Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.
Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.
Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.
Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.
Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.
Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.
Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Må si det er pussig at ikke de store meglerhusene som kun for et par dager siden kom med kursmål på 170 - 180 tallet har fått med seg «alle de bearish rapportene» som angivelig har kommet på LNG.
Redigert 21.01.2021 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
really
31.10.2019 kl 08:59
5167
Det virker som det er en ubalanse i LNG markedet, produksjonskapasiteten øker raskt, men regas kapasiteten og infrastruktur for bruk av gassen holder ikke samme tempo, Spesielt Asia som henger etter, Europa har nok kapasitet.
Analysene jeg har sett de siste årene tar utgangspunkt i at produksjonskapasieten øker mer enn shipping kapasiteten. Men ingen av analysene har sett på regas kapasiteten før nå i det siste. Og når regas nær forbruksmarkedene blir flaskehalsen hjelper det lite med produksjonskapasitet.
Samtidig har handelskrigen ført til lavere tonn/mil med samme med samme volum.
Analysene jeg har sett de siste årene tar utgangspunkt i at produksjonskapasieten øker mer enn shipping kapasiteten. Men ingen av analysene har sett på regas kapasiteten før nå i det siste. Og når regas nær forbruksmarkedene blir flaskehalsen hjelper det lite med produksjonskapasitet.
Samtidig har handelskrigen ført til lavere tonn/mil med samme med samme volum.
Redigert 21.01.2021 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
COSCO transfers CLNG stake to bypass US sanctions
Chinese shipping firm COSCO Dalian has transferred a 50pc stake in China LNG Shipping (CLNG) to its parent company, in a move that exempts 12 LNG carriers from US sanctions.
Teekay’s Yamal LNG JV no longer under sanctions
Russian producer Novatek have said that Bermuda-based shipowner Teekay's 50:50 joint venture (JV) with China LNG Shipping International (CLNG) is no longer under US Treasury Department sanctions.
Chinese shipping firm COSCO Dalian has transferred a 50pc stake in China LNG Shipping (CLNG) to its parent company, in a move that exempts 12 LNG carriers from US sanctions.
Teekay’s Yamal LNG JV no longer under sanctions
Russian producer Novatek have said that Bermuda-based shipowner Teekay's 50:50 joint venture (JV) with China LNG Shipping International (CLNG) is no longer under US Treasury Department sanctions.
Redigert 21.01.2021 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
31.10.2019 kl 09:41
5043
Aksjen har falt som en sten til all time low. Er det noen som kjenner selskapet godt om dette
er en kjøpsmulighet, eller om dette er en "falling knife".
er en kjøpsmulighet, eller om dette er en "falling knife".
Redigert 21.01.2021 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
reveneven
31.10.2019 kl 09:43
5035
En kjøpsmulighet. Bare se på tallene vs. prising. Markedet er også knallsterkt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
31.10.2019 kl 09:45
5156
Hva sier TA? Eller er det fundamentale forhold med synkende fremtidige rater som senker aksjen? Den nærmer seg støtte på 82,7 som forøvrig også er en del av en dobbelt bunn. Rent teknisk kan den snart snu...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
JKM ned i dag også. FLNG følger etter i synkende trendkanal.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
31.10.2019 kl 09:57
5105
Nedsalget kan skyldes:
1) ytterligere shortsalg
2) eksisterende aksjonærer selger massivt
3) få kjøpere som er villig til å gi noe særlig for aksjen
Jeg kjenner ikke selskapet så godt, men ut fra megleruttalelser, og rateutvikling skulle en tro "sky was the limit".
Tydeligvis har ett eller annet skjedd som har endret dette.
1) ytterligere shortsalg
2) eksisterende aksjonærer selger massivt
3) få kjøpere som er villig til å gi noe særlig for aksjen
Jeg kjenner ikke selskapet så godt, men ut fra megleruttalelser, og rateutvikling skulle en tro "sky was the limit".
Tydeligvis har ett eller annet skjedd som har endret dette.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Ratene er bra de, utsiktene mer usikre. Spesielt etter danmark sa fuck you til Norge og USA ved å tillate videre bygging av NS2. Helt ufattelig. Bærer vel nag etter Trump avlyste besøket tidligere i år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2019 kl 10:47
4970
Er nå ute av aksjen, men må nå vere spennende å kjøpe seg inn igjen på disse nivåe. Tross alt tjener di gode penger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
31.10.2019 kl 10:53
4946
Fritt fall! Spørsmålet er om vi stopper på 80-82, ser ikke sånn ut med den farten vi har nedover nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Ser ut som handelsavtalen ikke blir noe av og jeg tror markedet vil overreagere og ta en tur nedover, minst 10 %.
Utrolig at en så god aksje som dette har falt så mye, men slik er det.
Sitter og teller på knappene om kjøp, men avventer noen dager til. Tror alle aksjer skal ned. Trist for de selskaper som har god inntjening slik som FLNG.
Utrolig at en så god aksje som dette har falt så mye, men slik er det.
Sitter og teller på knappene om kjøp, men avventer noen dager til. Tror alle aksjer skal ned. Trist for de selskaper som har god inntjening slik som FLNG.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Det er nok en del stopp loss som trigger spiralen nedover - og det går nok endel tvangssalg også på disse nivåene slik at vi har selvforsterkende mekanismer som slår inn. Rasjonelt er det jo ikke - at aksjen skal ned til ATL på dagens rater og tross alt et helt greit makrobilde samt lav ordrebok og lang byggetid for både nye båter og rørledninger (som har vært kjent stoff i markedet ..) Dette er bare nok en påminnelse om hvor volatil og uforutsigbar Oslo børs er - hvor panikken tar fullstendig overhånd og man overfokuserer på enten det negative eller det positive...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
31.10.2019 kl 11:40
4834
Kursen ligger nå også en del under kursen Ceo kjøpte for i september
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2019 kl 12:18
4765
Short inndekning? Falsk alarm 😅
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
31.10.2019 kl 12:19
4760
Marketwatch skrev Kursen ligger nå også en del under kursen Ceo kjøpte for i september
Da mine damer og herrrer - gutter og jenter reagerte FLNG rett opp etter å ha falt ned på støtte. Dette er en solid støtte og en dobbel bunn i tillegg. Teknisk sett et solid kjøpssignal. Hold på aksjene og bli med på en tur opp i gjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Oeystein Moksheim Kalleklev
Chief Executive Officer at Flex LNG
Last day of October and Halloween today. Freight market for LNG shipping have however not been wobbly, but rather remarkably stable after a big jump in rates in the first week of October from $102,000 to $150,000 where it have now stayed for four weeks in a row according to Fearnleys .
FLEX LNG has six ships on the water (and seven ships for delivery 2020/21) and we have guided a cash break-even for these ships at around $50,000 per day.
4 uker med 1 mill om dagen per skip etter guidet kost. Harde bud.
Chief Executive Officer at Flex LNG
Last day of October and Halloween today. Freight market for LNG shipping have however not been wobbly, but rather remarkably stable after a big jump in rates in the first week of October from $102,000 to $150,000 where it have now stayed for four weeks in a row according to Fearnleys .
FLEX LNG has six ships on the water (and seven ships for delivery 2020/21) and we have guided a cash break-even for these ships at around $50,000 per day.
4 uker med 1 mill om dagen per skip etter guidet kost. Harde bud.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
sverre_stang
31.10.2019 kl 12:49
4669
Hvor fant du denne?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
mountainman
31.10.2019 kl 13:17
4594
Fort gjort å bli løpende etter nå. Helt utrolig at denne havnet så langt ned igjen med så flotte rater. Lykke til alle som forsatt sitter på aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2019 kl 15:23
4401
Di som løpte etter tapte enda mer penger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Ikke for å kverulere RSinvest, men det blir vel fort et par millioner USD + per dag i rent overskudd når ratene ligger et sted mellom 100 og 150. Ikke så verst med mer enn 20 millioner NOK per dag per skip over break even - det blir penger av det og ratene holder seg og har vært stabile som Kalleklev sier. Kanskje vi ser et utbytte over årsskiftet....det hadde vært greit å ta med seg etter denne ekstreme nedturen hysterikerne på OB har fått i stand...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
OBS beklager - det ble litt vel høye tall her. Trekker tilbake innlegget - det er selvsagt 1 mill NOK per dag som er det korrekte - her surret jeg det ordentlig til.....Beklager!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Til han som mener at det ikke er nok mottak av gassen som blir eksportert rundt omkring så anbefaler jeg å ta et google søk. Jeg fant nesten ti import-terminal prosjekter som er under oppføring og som kommer online de nærmeste årene. I tillegg fant jeg ut at Polen nå skal ha 6-8 skip fra 2022 til sin import-terminal.
Og det var på to minutter på google. Sikkert langt flere prosjekter på gang enn de jeg fant.
Gaslog sier at markedet skal holde seg stramt hele neste år, og inn i 2021...
Og det var på to minutter på google. Sikkert langt flere prosjekter på gang enn de jeg fant.
Gaslog sier at markedet skal holde seg stramt hele neste år, og inn i 2021...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Synes at 1 million NOK pr dag er ganske bra jeg:)
Vil bli ganske stor vekst i inntjening fra forrige kvartal. Gleder meg til rapporten!
Gass er tingen de neste par årene. Skulle vente til 82, men gikk inn på 84,4 i dag.
Får heller kjøpe litt mer om den synker litt til. Tror nedsiden er mer begrenset her enn i flere andre aksjer.
Gass har god inntjening for tiden.
Vil bli ganske stor vekst i inntjening fra forrige kvartal. Gleder meg til rapporten!
Gass er tingen de neste par årene. Skulle vente til 82, men gikk inn på 84,4 i dag.
Får heller kjøpe litt mer om den synker litt til. Tror nedsiden er mer begrenset her enn i flere andre aksjer.
Gass har god inntjening for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Per dag per skip;-) så må mulitliseres noen ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Ligger forøvrig i den nedatgående trenden. Blir spennede å se om vi få tegn til utbunning ila uka eller hva som skjer. Svak gasspris tynger og demper troen på at de høye ratene vil vedvare. Dette gjelder da det korte bildet self.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
TA Torsdag.
https://www.tradingview.com/x/T8Qzm75g/
Spent på om noen har andre renderings på utviklingen.
https://www.tradingview.com/x/T8Qzm75g/
Spent på om noen har andre renderings på utviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Er det ikke modent for en liten rekyl?
Det er jo ingen ting som tilsier denne retningen ut fra ingenting?
Det er jo ingen ting som tilsier denne retningen ut fra ingenting?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
01.11.2019 kl 05:35
3764
Kan det være at ekspertene her på forumet har fått med seg ingen ting av markedssituasjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
moneymachine
01.11.2019 kl 07:04
5441
Kanskje du kunne vel forklart markedssituasjonen i stedet?
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
reveneven
01.11.2019 kl 07:55
5378
At spot ratene er 150k/dag vs. Selskapets 50k/dag i break/even mener du? Eller at TC markedet også er langt over b/e.. Markedet er overraskende sterkt og flex tjener gode penger nå. Flere og flere skip i storage modus som følge av contango i gassprisen. Nesten ingen ledige skip prompt. Arben mellom øst og vest er svak pga. ATL gaspriser i Asia pga varmt vær, men dette ser ikke ut til å påvirke ratene for mye, som er et tegn på at tilgjengeligheten på skip er lav og holder markedet oppe på sterke nivåer. Meldt kaldere i Korea neste uke som vil åpne arben mer. Med masse skip tatt ut i storage og LNG pris som vil øke, vil det fortsette å styrke ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
moneymachine
01.11.2019 kl 08:04
5356
Forventningene til den sykliske oppturen er vel også en faktor som burde drive kursene oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
01.11.2019 kl 08:17
5337
At markedet nå er overraskende sterkt er vel en overdrivelse? Tvert i mot har de fleste spådd et oppsving i ratene i Q3 og Q4. Derimot var første halvår langt svakere enn de fleste for et år siden spådde. Årets rater ligger godt bak fjorårets nivå.
At aksjen er svak har selvsagt med hvilket syn markedet har på fremtiden og ikke hva ratene er i dag.
At aksjen er svak har selvsagt med hvilket syn markedet har på fremtiden og ikke hva ratene er i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
01.11.2019 kl 08:40
5288
Vanskelig case, men investorer liker langsiktig trygghet, iallefall meglerhus osv. Kort sikt som er vinteren er for så vidt trygg havn med tanke på ratene. Men at det nå er for mye kapasitet i forhold til etterspørsel er ikke positivt. Iallefall når di ikke kan ta imot mer. Er så mange faktorer innen lng at det er ikke lett å bli klok på.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
reveneven
01.11.2019 kl 08:44
5281
Nei. Gitt den utviklingen vi har hatt i gasspriser i Europa og Asia er ratene faktisk overraskede sterke. Og oppsving i ratene har vi jo fått? For 4 uker siden økte spotraten for 170k MEGI/XDF fra USD 100k/dag til USD 150k/dag hvor vi fortsatt er. Ved inngangen til Q3 stod spotratene i USD 60k/dag ved utgangen av Q3 ca. 85k/dag. Dvs. en økning på 38,5% i ratene i Q3 og videre 76,5% opp så langt i Q4. Dette var spådd og har inntruffet. Som jeg nevnte over ligger også det meste til rette for at ratene skal holde seg på dagens nivå evt. styrke seg ut Q4 og i starten av Q1.
Når det gjelder de mer langsiktige markedsforholdene er denne casen også godt inntakt med høy forventet etterspørselvekst sammenlignet med forventet tilbudsvekst. Men du som jo vet bedre enn meg kan kanskje fortelle hvorfor du mener markedet blir dårligere i fremtiden?
At aksjen er svak er en kjøpsmulighet. Flex har en moderne flåte med lav break/even i et markedet som er sterkt og er forventet å være sterkt i den nærmeste fremtid. Selskapet har god tilgang på finansiering med veldig attraktive terms og en diversifisert kapitalstruktur (bankgjeld, S&LBs+). Nybyggsprogrammer er nesten fully funded og det vil ikke være behov for en ny emisjon for å få alle skipene på vannet. Aksjen prises til rundt 60% av NAV og er forventet å tjene gode penger fom. Q3.
Når det gjelder de mer langsiktige markedsforholdene er denne casen også godt inntakt med høy forventet etterspørselvekst sammenlignet med forventet tilbudsvekst. Men du som jo vet bedre enn meg kan kanskje fortelle hvorfor du mener markedet blir dårligere i fremtiden?
At aksjen er svak er en kjøpsmulighet. Flex har en moderne flåte med lav break/even i et markedet som er sterkt og er forventet å være sterkt i den nærmeste fremtid. Selskapet har god tilgang på finansiering med veldig attraktive terms og en diversifisert kapitalstruktur (bankgjeld, S&LBs+). Nybyggsprogrammer er nesten fully funded og det vil ikke være behov for en ny emisjon for å få alle skipene på vannet. Aksjen prises til rundt 60% av NAV og er forventet å tjene gode penger fom. Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
01.11.2019 kl 09:35
5182
Pareto tar ut Flex fra porteføljen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Som nevnt tidligere demper gassprisen fremtidsutsiktene:
"Fall in winter LNG spot prices pulls back shipping rates"
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1129790/Fall-in-winter-LNG-spot-prices-pulls-back-shipping-rates?src=social&utm_content=Article&account_type=TWITTER&account_name=LloydsList&utm_campaign=Awareness&utm_source=twitter&utm_medium=social&linkId=76292151
Skal nevnes at JKM er litt opp igjen i dag, men trengs vinterkulde for å få opp prisene her. Enkelt og greit.
"Fall in winter LNG spot prices pulls back shipping rates"
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1129790/Fall-in-winter-LNG-spot-prices-pulls-back-shipping-rates?src=social&utm_content=Article&account_type=TWITTER&account_name=LloydsList&utm_campaign=Awareness&utm_source=twitter&utm_medium=social&linkId=76292151
Skal nevnes at JKM er litt opp igjen i dag, men trengs vinterkulde for å få opp prisene her. Enkelt og greit.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Bertelli
01.11.2019 kl 10:50
5133
Akkurat som ikke kursen tar hensyn til lave gasspriser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Sorry, skjønte ikke den formuleringen.
Kursen tar hensyn til lave gasspriser og arbitrasjevinduer.
Kursen tar hensyn til lave gasspriser og arbitrasjevinduer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
reveneven
01.11.2019 kl 11:20
5096
Rater på 140-150k/dag med all time low gasspris i Asia og dårlig arb er jo ikke så halvgalt.. Tenk hva som skjer når kulda kommer og jkm går 2 dollar
Virker som folk har glemt at flex har break Even på 50k
Virker som folk har glemt at flex har break Even på 50k
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Problemet er at det er en viss delay her. Gassen handles på futures.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Du hores litt mere negativ ut enn tidligere RSinvest, har du solgt deg ned?
Det har ikke jeg, og sitter naturlig vis med mange hundre tusen i tap.
Tror sjansen er liten for at vi bryter under 82 kr. og risikoen med å selge lånte aksjer på disse nivåene er også noe annet enn på 95.-.
Faren er størst om hele børsen bryter ned naturligvis, men da hjelper det nesten ikke hvor du sitter.
Det har ikke jeg, og sitter naturlig vis med mange hundre tusen i tap.
Tror sjansen er liten for at vi bryter under 82 kr. og risikoen med å selge lånte aksjer på disse nivåene er også noe annet enn på 95.-.
Faren er størst om hele børsen bryter ned naturligvis, men da hjelper det nesten ikke hvor du sitter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
Gikk inn da jeg startet tråden og akkumulerte etterhvert som ratene steg og kursen datt. Solgte etter den kraftige oppgangen og kursen taket i MA200 nok en gang. Deja Vu fra sist. Gikk inn igjen, men datt på SL rett under 94. Har vært ganske åpen om dette og ønsker ikke å føre noen bak lyset. Venter på kjøpssignal noe jeg også har skrevet her, men tok en ubetydelig lytteposisjon i dag da kursen nærmer seg støtte. Åpnet også tråden med at den ikke hadde gitt noe kjøpssignal for å ikke drive med lokking for egen fortjeneste. Ikke min stil.
Samtidig vil jeg holde et mest mulig objektivt syn på selskapet da det er en klassisk felle å forelske seg i en aksje. Så om jeg er negativ, så er det fordi det jeg leser ser negativt ut.
Når det gjelder dagens prising synes jeg den er noe latterlig. 4,6mrd er jo helt vilt for dette selskapet.
Samtidig vil jeg holde et mest mulig objektivt syn på selskapet da det er en klassisk felle å forelske seg i en aksje. Så om jeg er negativ, så er det fordi det jeg leser ser negativt ut.
Når det gjelder dagens prising synes jeg den er noe latterlig. 4,6mrd er jo helt vilt for dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
01.11.2019 kl 12:10
4814
Vel, jeg finner det underlig at du synes ratenivået er overraskende høyt når det er på nivå med hva som er spådd av omtrent samtlige analytikere.
Du fokuserer på tilbudssiden. Utfordringen som nå viser seg, er derimot på etterspørselssiden. Lagrene er fulle både i Europa og Asia. I Asia er etterspørselsveksten relativt lunken.
Ratene er forventet å holde seg på et brukbart nivå de neste par årene. Det blir guidet også av selskapene selv. Spørsmålet er hva som skjer fra 2022/2023.
Det er også verdt å merke seg at flere av de store gassprodusentene i USA nå kutter sine investeringer for neste år som svar på de lave prisene.
Aksjen er muligens rimelig nå, men det er neppe noen "doblingskandidat før jul" slik enkelte fabler om.
Du fokuserer på tilbudssiden. Utfordringen som nå viser seg, er derimot på etterspørselssiden. Lagrene er fulle både i Europa og Asia. I Asia er etterspørselsveksten relativt lunken.
Ratene er forventet å holde seg på et brukbart nivå de neste par årene. Det blir guidet også av selskapene selv. Spørsmålet er hva som skjer fra 2022/2023.
Det er også verdt å merke seg at flere av de store gassprodusentene i USA nå kutter sine investeringer for neste år som svar på de lave prisene.
Aksjen er muligens rimelig nå, men det er neppe noen "doblingskandidat før jul" slik enkelte fabler om.
På den positive siden så investerer Kina videre i LNG infrasstruktur noe som tyder på at importveksten vil fortsette.
https://uk.reuters.com/article/us-china-lng-terminal-suntien/china-wind-power-firm-plans-1-billion-lng-terminal-by-end-2022-idUKKBN1XB3L2
https://uk.reuters.com/article/us-china-lng-terminal-suntien/china-wind-power-firm-plans-1-billion-lng-terminal-by-end-2022-idUKKBN1XB3L2
Det ironiske er at USA har vel stor skyld i lave gasspriser. Man kan ikke produsere gass til alle lagere og rør er smekk fulle og forvente at prisen holder seg.
Hvofor selger man her nede nå? Skjønner nada