LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 123128

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:07 5409

Legger ut ny TA. Vet ikke om dere syns det er noe til hjelp men. Bare å kommentere vinklinger om dere har :-)

https://www.tradingview.com/x/6wMAuu0i/

Personlig synes jeg det ser noe mørkt ut i det korte bildet. 78 holdt i dag og sendte den i retur. Litt værre er det når man ser på dagens volum. Ikke særlig oppløftende. Fortsetter å følge med på sidelinjen inntil videre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 17:35 5336

Tok i mot greit på 78 i dag,var ikke den store interessen å selge/kjøre den under🙂Shorterene får nok minimalt med aksjer under det nivået.Kursen har jo falt massivt i det siste, uten at det kan forsvares fundamentalt.Og det er guidet et strammere marked nå i q4 og utover.Så skal vel vanskelig gjøres å få noen til å kaste aksjene sine på et lavere nivå enn dagens.Kjøpte noe på 78-tallet i dag,så får vi se hvordan det går 🙂
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:41 5317

Vi får se. Om de klarer å presse den under 78 så faller den vel videre. Håper den klarer å komme seg ut av trend ila neste uke. Aldri kjedelig i markedet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 18:59 5199

Problemet, slik jeg ser det er vel, t de har halvert sin kontantbeholdning, og at ratene er for lave til å møte lånebetingelsene. Avskrivninger, låne og driftskostnader vil kunne medføre finansieringsbehov i form sv en selvsagt retted emisjon med ytterligere utvanning for småaksjonærer som konsekvens
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 19:22 5170

Bli spennede å lese i Q3, men hvorfor kjøpte Kalleklev aksjer i september om han ser en emisjon komme? Ikke logisk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
vagabonder
07.11.2019 kl 19:38 5150

den faller ikke 23% uten at det er en grunn. Fatter ikke hvorfor shortere får skylden for alle aksjer som faller på børsen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 19:42 5142

Tja,hva er grunnen da?Hvertfall ikke ratene,de er vel gode og guidet enda bedre 🙂Er vel det flng lever av,så ikke lett å finne noen solide grunner til fallet!
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 19:47 5126

Har ikke greid å finne noen som har en fornuftig forklaring på kursutviklingen. Alle bommer stygt, ingen vet hvorfor.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 19:50 5120

Og med innsidekjøp for 6 uker siden,så er det vel neppe noen lik i skapa🙂
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Kumbel
07.11.2019 kl 20:02 5098

Jeg har en mistanke til at Jon Fredriksen ikke er er like «hands on» i selskapene sine som tidligere. Jeg aner noe av det samme i Seadrill. Han har selv sagt at skip og offshore ikke blir en del av porteføljen når døtrene tar styring. Dette igjen kan bety at alle skip- og offshore selskapene med tiden blir satt i spill.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 20:03 5101

Link takk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 20:07 5099

Og når det kommer til kursfallet og Shorterene,så har de selvfølgelig noe av skylden for dette.Det er bare å se på antall aksjer som er short de siste 4 ukene🙂En aktør har økt shorten med 300k,mens en annen har kommet på lista med 275k! Da kan man jo tenke seg at det er flere under 0.5% grensa,som også har økt!

Lite volum i USA,men der er flex hvertfall i pluss og over 81kr!
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
vagabonder
07.11.2019 kl 20:23 5052

Her har dere DNB sine forklaringer. Merk særlig regnestykket der kursen vil være 60kr...
https://video.qbrick.com/play2/embed/player?accountId=558131&mediaId=2d3e2301-00090085-bccd68b7&configId=default&pageStyling=styled&autoplay=true&repeat=false&sharing=false
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 20:29 5042

Takk skal du ha. Vet ikke om jeg tolker dette som om selskapene skal selges, men vet jo aldri. I så tilfelle vil det være i hans interesse å kjøre opp kursen før et salg. Samme med en emisjon. Er ikke ofte man ser emisjoner på bunnivåer i selskaper som tjener penger. Da er det som regel utbomba konkurskandidater som trenger penger for å overleve. Føler ikke dette er et slikt tilfelle.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
07.11.2019 kl 20:57 4976

Den dnb analysen er interessant, og viser også en del av hvor sensitiv fair value på selskapet er basert på rater. Nå guidet Kalleklev i midten av oktober på Pareto presentasjon at han antok at ratene i q3 kom til å ende mellom 60-65k, og at q4 kom til å bli VESENTLIG bedre, med et stort trykk på vesentlig. Og ser man på spot så har man all grunn til å tro på ham. En gåte at aksjen er så svak, så lenge alt det fundamentale fortsetter å være sterkt, så er det åpenbart gode verdier her. Når det gjelder emisjon. Flex har på ingen måte noe fundingbehov, finansierte de siste nybyggene ved siste emisjon på USD 300m. Nå er vel mkt cap rundt 4.3bn NOK!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
07.11.2019 kl 22:13 4834

Nå er det ikke kun Flex, men hele sektoren som er svak. GasLog og Golar raste videre ned i dag. Investorene er trolig skeptiske til hvor lenge ratene vil ligge på et noenlunde brukbart nivå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 22:26 4805

Det er riktig: Hele bransjen er ned, og da må det være forventninger eller viten om lave/ lavere rater, noe som ikke er bra for noen, men især FLNG blir berørt. 6 måneder tok det å halvere kontantbeholdningen, og flere skip skal leveres. Endring av lånebetingelser samt emisjon, er mitt tips.
Når det gjelder meglerhus og kursmål, så er det som er tilgjengelig for deg og meg humbug. Se bare hva de har anbefalt på rigg eller PRS gjennom de siste årene.
Hvor mange ganger har man vel ikke fremstilt FLNG som børsens store vinner?
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 22:39 4774

What? Vi har vel tilgang til tall, rater for alle selskaper slik som alle andre. Hvilke rater som kommer i fremtiden er det vel ikke et knippe synske som får vite? og det går helt fint an å bomme på. Selv for meglerhus.
Skjønner ikke helt hva du mener..
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Jarnar
07.11.2019 kl 23:30 4668

Du kan ikke bruke kontantbeholdningen som indikator på selskapets drift. Det blir fylt på med kontanter fra nye lån, og det blir betalt ut store kontanter på gamle lån og nye skip. Det innebærer at FLNG styrer kontantbeholdningen ved hjelp av sine lån og kreditter som de oppgir er på meget gode betingelser. Nå har de betalt ut mer enn de har fylt på - det er saken. Det er absolutt ikke driften som tar ut kontanter her. Det er viktig!

Les dette avsnittet om hvorfor cash ble halvert i Q2:

Total cash, restricted cash and cash equivalents was $26.4 million as of June 30, 2019, a decrease of $19.2 million during the second quarter 2019. Net cash provided by operating activities in the second quarter 2019 was $9.4 million (Q1 2019: $3.6 million cash used). Net cash used in investing activities in the second quarter 2019 was $146.2 million (Q1 2019: $0.0 million), relating to the final payments due on delivery of Flex Constellation. Net cash provided by financing activities was $117.6 million (Q1 2019: $5.9 million cash used), which includes drawdown of the $125 million tranche relating to Flex Constellation under the $250 million term loan facility, offset by scheduled repayment of long term debt. During the six months ended June 30, 2019, $182.2 million was capitalized to vessels and equipment net, relating to the delivery of Flex Constellation.

Driften bidro positivt med 9,378 mill USD i cash flow i Q2.

Du skriver at FLEX står i fare for å bryte lånebetingelsene !! Det tror jeg er rent oppspinn og diktning. Kom med facts om saken om du kan. FLNG har nylig fått god finansiering på nybygg etc - og står foran brudd på lånebetinggelsene ??? Det virker skrudd. Se og på dagens rater.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 23:44 4654

Blir det mobbing og legge til at avskrivninger ikke er negativt?
Tror du sikter til nedskrivninger noe som kan bli vanskelig mtp på at skipene som evt måtte bli nedskrevet, faktisk har steget kraftig i verdi siden kjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Klatreren
08.11.2019 kl 00:12 4667

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5902285/zoom:10

Courageous med ny rute i spot.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.11.2019 kl 07:17 4513

JABBA-DABBA-DU !!!

Agriculture | Energy | Coal | Electric Power | LNG | Natural Gas | Oil | Metals | Petrochemicals | Shipping
IMO 2020
LNG | Natural Gas | NGL
Platts LNG Alert
Capital Markets | Commodities | Electricity | Energy | LNG | Natural Gas | Shipping | Leveraged Finance & High Yield | Materials | Building & Construction | Financial Services | Banking | Infrastructure | Structured Finance
Infrastructure Summit
Natural Gas
Netherlands tops list of importers from Cheniere LNG terminal in Texas
Natural Gas 07 Nov 2019 | 22:34 UTC Houston
Potential tariffs rollback stirs hope among US LNG exporters
Highlights
New projects impacted by Chinese duties
Commercial talks continue in run-up to eventual deal

Author
Harry Weber
Editor
Joe Fisher
Commodity
Natural Gas
Houston — US LNG export developers welcomed a statement by Chinese officials Thursday that Washington and Beijing have agreed to roll tariffs back on one another's goods incrementally as the two sides continue to negotiate towards a trade deal.
The apparent progress toward ending the protracted trade war between the world's two biggest economies comes as some developers of liquefaction terminals along the Gulf, Atlantic and West coasts continue to struggle to secure sufficient offtake deals to advance their projects.
There has been an overall uptick in 2019 in commercial activity, with NextDecade, Venture Global, Tellurian and Cheniere among the developers that have announced long-term agreements tied to new supply.
Only two final investment decisions have been reached among more than a dozen active US projects, however, during a year that was expected to be critical because of the length of construction and efforts to meet global demand in the early to middle part of the next decade. A third FID was made on a new train at an existing facility.
And while the trade tensions are not the sole reason for the relative dearth of FIDs, a resolution would go a long way in bolstering those projects that remain on the bubble.
"The banks are still insistent on long-term contracts, long-term agreements, with creditworthy investment-grade counterparties in order to get financing, so China represents a big pool," Fred Hutchison, president and CEO of industry trade association LNG Allies, said by telephone. "That's why our companies have continued over the last 18 months to have robust conversations with Chinese counterparties. It's just clear they haven't been able to move forward in the current standoff."
Within a decade, China is expected to become the world's biggest importer of LNG. Even before then, the US could become the world's biggest exporter of LNG.
MARKETS MEET
That's why it was natural for US project developers to court Chinese end-users for offtake deals. Among the first wave of projects, only Cheniere has a long-term agreement with a Chinese counterparty -- state-owned China National Petroleum Corp.'s PetroChina unit. Since China imposed a 10% tariff on imports of US LNG in the fall of 2018 and increased the duty to 25% earlier this year, no new offtake agreements between the two sides have been announced. And, since March, no US cargoes of LNG have been delivered to China.
"Any movement in resolving the current US-China trade dispute is welcome news for the LNG industry," Hutchison said.
The statement Thursday by China's Ministry of Commerce did not specify a timeline for the canceling of any tariffs, nor did it provide details on which tariffs would be rolled back first. And, there remains the possibility the talks could fall apart. For the time being, Wall Street investors cheered, sending the overall stock market up sharply. In the LNG space, shares of Cheniere rose, while NextDecade, Tellurian and Sempra fell.
COMMERCIAL DIALOGUE
Notwithstanding the current impasse, US project developers have continued to engage with Chinese counterparties -- as well as other buyers in East Asia.
Greg Vesey, CEO of LNG Limited, which is developing the Magnolia LNG project in Louisiana, traveled on a US-led trade mission to the region this week. A spokesman declined to say Thursday whether Vesey was meeting with any Chinese counterparties during the trip through Thailand, Indonesia and Vietnam.
Meanwhile, Cheniere CEO Jack Fusco met Tuesday in Shanghai with CNPC Chairman Wang Yilin. The two sides discussed furthering cooperation in the LNG sector, according to a caption on a photo of the two men posted on CNPC's website. Cheniere has previously said its two existing long-term deals with PetroChina are secure, and producing revenue.
The ongoing engagement efforts are aimed at being ready with deals that can be signed as soon as the LNG tariffs end. It's not just the LNG industry that is watching, either -- the trade war has also affected other energy sectors, including oil and petrochemicals.
During a conference call with analysts Thursday to discuss Energy Transfer's latest financial results, Chief Operating Officer Matthew Ramsey addressed the effect on the midstream operator's ethane expansion efforts.
"We are in dialogue with a number of companies and a number of countries," Ramsey said. "If you focus at the largest market in the world at China, as we know the tariff issue has kind of put things on hold as far as finalizing deals, but it hasn't put on hold discussions, negotiations and ongoing opportunities to expand our ethane export capability and we do expect that to happen."'
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Triton
08.11.2019 kl 09:21 4427

Oslo (TDN Direkt): Woodside Petroleum forventer å gjøre endelig investeringsbeslutning (FID) for gassfeltet Scarborough utenfor Australia i første halvår 2020.
Det fremkommer av en melding fra Woodside Petroleum fredag.

Samtidig oppjusterer Woodside Petroleum ressursestimatet på feltet (2C) til 14 billioner kubikkfot (Tcf) med tørrgassressurser, fra tidligere 9,2 billioner kubikkfot (Tcf).

- Oppgraderingen av ressursestimatet forbedrer videre Scarborough eksisterende verdivurdering samtidig som vi har målsetning om levering et nytt globalt konkurransedyktig LNG-prosjekt fra 2024, sier konsernsjef Peter Coleman i Woodside.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
08.11.2019 kl 10:27 4387

Ser der er mye fundering på kursfallet. Tror det viktigste nå, er å ha litt is i magen, og sitte stille i båten. Er nok mange proffe, som vil ha lav inngang før FLEX får en fin kursoppgang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 11:02 4315

https://in.reuters.com/article/china-gas-demand-winter-idINL3N27O0QG
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4261

Ser at BW Group har blitt 7.største aksjonær i FLNG. De er vel den av shippinginvestorene som har gjort en kule i flere av de non-core assetsene de har investert i utenfor BW systemet (bl.a. DHT i våres) blir spennende om de øker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4262

Ser at BW Group har blitt 7.største aksjonær i FLNG. De er vel den av shippinginvestorene som har gjort en kule i flere av de non-core assetsene de har investert i utenfor BW systemet (bl.a. DHT i våres) blir spennende om de øker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4269

De har ikke vært aksjonærer før, så må ha kommet inn den siste måneden
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
08.11.2019 kl 12:25 4260

Ser det er et helt annet handlemønster idag. De siste dager har kursen blitt solgt ned frem til lunch, for deretter å øke forsiktig frem mot stengetid. Også en helt annen omsetning. 3,5 timer, omsatt for 10 mill, det samme som har blitt omsatt på 1 time tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
really
08.11.2019 kl 13:34 7333

Det er ikke oppspinn at FLNG var veldig nær ved å bryte eller brøt lånebetingelsene etter Q2. De har covenants på å ha det høyeste av minimum cash på 25 MUSD eller 5% av gjelden. Hvordan dette regnes ut avgjør om de brøt eller ikke.

Nå ble de reddet av salg/leaseback av to skip som innbragte ny likviditet på MUSD 102 like etterpå, slik at Q3 blir vesentlig bedre. Det hjelper også at driften ventes å tilføre 6-7 MUSD mer i Q3 enn i Q2.

Men fortsatt har de gjeldsforpliktelser for kjøpet av de resterende nybyggene på 1 081 MUSD som bare delvis er finansiert. Det er ingen grunn til å tro at de skal ha store problemer med finansieringen, men det avhenger av noenlunde greie rater fremover.

Ser vi på resultatene ligger break even for et null resultat på en TCE rate på rundt 50 med kostnadsbildet fra Q2 ex derivater og med 5 skip.

Likviditetsmessig er break even noe høyere, men under 55 basert på totale avdrag det nærmeste året.

Om det er rett at Q3 gir en TCE snittrate på 60 og Q4 vesentlig høyere, f. eks. 90, vil de havne rundt et resultat for året på 15 - 20 MUSD i en oppbyggingsfase i et ganske svakt år. Det er ikke bra, men viser potensialet når de får et godt år.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 16:08 7184

USA:HAR IKKE GÅTT MED PÅ AVTALE OM Å RULLE TILBAKE TARIFFER -TRUMP
Oslo (TDN Direkt): USA har ikke gått med på en avtale om å rulle tilbake tariffer med Kina.

Det sier USAs president Donald Trump, melder Bloomberg News fredag.

Trump sier også at han ikke kunne signere en avtale med Kinas president i Iowa, at Kina ønsker å inngå en handelsavtale, og at han vil at en handelsavtale skal underskrives i USA.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
08.11.2019 kl 20:28 7008

Takk for fint oppsummert innlegg. Deler tankene dine.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
08.11.2019 kl 21:01 6956

FLEX kunne ganske enkelt styre kontantbeholdningen høyere dersom det var behov for å øke den, de har svært gode trekkmuligheter, så dette uinteressant.

Avhendingen av Endeavour og Enterprise ga selskapet 300 mill USD og var naturlig nok ikke noe som 'berget' FLEX fra likviditetskrise, men en nøye forberedt og planlagt handling fra ledelse som ledd i flåteutvidelsen.

Med tanke på fremtidige leveringer angir FLEX per 14.10 at de har forhåndsbetalt 349 mill USD og at finansieringen av skipene er på skinner:

Funding need well below recent financings.

Assumes cash breakeven level of $50,000 per vessel per day
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
08.11.2019 kl 21:50 6900

GasLog og Golar fortsatt solid nedover i dag. Investorene ser ut til å hate LNG-markedet og venter tydeligvis at ratene snart skal halvere seg. Allikevel merkelig at GasLog som har mesteparten av flåten på mangeårige kontrakter faller så mye. Golar satser også mer diversifisert med FLNG/FSRU/Gas to Power. Selv har jeg kjøpt begge i dag.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 23:24 6803

Såvidt jeg har lest hadde GasLog elendig guiding å komme med ved Q3. Har ikke hatt tid å lest rapporten selv, men forsto det slik at dette var grunnen til at den falt intradag. Sikkert dette falle som fortsetter inn i det irrasjonelle slik at andre får kjøpsmuligheter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 00:19 6823

Nei, jeg er ikke enig i at GasLog guidet veldig negativt. Størstedelen av flåten deres har mangeårige kontrakter. Dette gjelder samtlige av de mest moderne skipene.

Noen av fartøyene deres i spotmarkedet hadde en soft inntjening i Q3 og vil også ha dette i Q4. Dette skyldes to faktorer. Et par av skipene som er knyttet opp mot indeks har et tak på ratene. Dette taket er under dagens spotrater, men samtidig har også disse kontraktene et gulv som sikrer en stabil inntjening når spot er lavere. Disse skipene er gjennom kontraktene sikret sysselsetting dersom markedet skulle bli svakere de neste årene. For et par av de andre skipene ble det inngått kontrakter i forkant av ratestigningen i Q4. Disse har også en helt ok rate.

GasLog inngikk i september en 10-års avtale for en FSU i Panama. Årlig bidrag fra denne kontrakten vil være ca. $20M. Det guides at de muligens kan få til nok en slik kontrakt.

De guider et bra markedet i 2020 og inn i 2021, men at situasjonen potensielt kan bli mer utfordrende i 2021-2023 siden det vil komme lite nye gass og relative mange skip i denne perioden. GasLog ønsker derfor å sette seg selv i en posisjon hvor de kan utnytte en eventuelt nedtur i markedet. Med sin solide balanse og gode inntjening ser jeg på GasLog som et av de sikreste LNG-selskapene. Andre selskap har trolig større opp- og nedside.

Transcript av Q3-presentasjonen kan leses for eksempel her:

https://www.fool.com/earnings/call-transcripts/2019/11/07/gaslog-ltd-glog-q3-2019-earnings-call-transcript.aspx
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 00:27 6829

Jeg kan bare legge til om selskapets (FLNG) likviditetssituasjon ved utgangen av Q2 - hva de selv skriver om den påståtte krisesituasjonen:

Solid liquidity situation:

• $26.4m cash per quarter end

• $270m freely available under Sterna RCF


Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 00:42 6808

Iflg Briefing kom GasLog inn dårligere enn forventet, men kursraset virker overdrevet om man ser på disse tallene. Revenues var som forventet. Bunnlinja ble 1 cent per aksje mot forventet 9 cent

Reports Q3 (Sep) earnings of $0.01 per share, excluding non-recurring items, $0.08 worse than the S&P Capital IQ Consensus of $0.09; revenues rose 4.5% year/year to $165.59 mln vs the $164.49 mln S&P Capital IQ Consensus.
As of September 30, 2019, the total future firm minimum contracted revenue stood at $4.1 billion, including the 15 vessels currently owned by GasLog Partners.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:01 6822

Fra oppdatert GasLog analyse etter Q3:

Q3’19 EBITDA in-line, Q4’19 guidance painful

Eneste forhold jeg har til resultatet enn så lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2019 kl 01:12 6815

Nok en tråd som er basert på leken "Fang den fallende dolken"!
https://www.tradingview.com/x/oAyO4FmH/

Chartet forteller det meste - og absolutt ikke noe som frister.

Hilsen Hammers.......som registrerer at TS skrev innlegget den 30.aug (kurs 90) - mot dagens 80.
Et salgssignal ble gitt da de to markerte og to siste bunnene ble brutt.
Nei, ikke noe å satse på - selv om det salvsagt kan svinge litt i begge retninger!
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:17 6836

Tråden baserte seg på lignende utvikling i ratene som tidligere år. Dette skjedde i år også, men kursen har ikke fulgt denne gangen. Eller.. gikk til 106 da ratene beveget seg nordover før bearish engulfing. Så grei oppgang for de som ble med på den oppturen.
Videre utvikling i ratene vil bli diktert av hva som skjer fra midten av november til mars 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:27 6846

Salgssignalet ble omtalt tidligere i tråden så det er ikke noe nytt, men takk for input.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2019 kl 01:31 6869

OK - har ikke lest tråden.
Kun overskriften og trakk deretter noen raske slutninger ut fra hva jeg så.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 03:13 6855

FLNG har vært i et kraftig bearmarked siden ca 20.10. 2018 - et bearmarked som har gått gjennom forskjellige faser, og som har senket kursen med rundt 50%. Mange har forventa at bearmarkedet skulle bremse opp og avsluttes i og med den tradisjonelle rateoppgangen på høsten, men det skjedde ikke.
Spørsmålet er dog om dette bearmarkedet går mot sin grense, eller om det skal fortsette ufortrødent framover. For tradere er det fornuftig ikke å gå tungt inn før man har en bekreftelse.

Uansett er det gjerne slik at bullmarkedet ofte skyver aksjekursen for høyt, og bearmarkedet sender aksjen for lavt. Der ligger muligheter for gevinst.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Skipsrederen
09.11.2019 kl 10:10 7085


GASLOG minus 25 % på 3 dager !!!!

Jeg skrev et innlegg tidligere på denne tråden, og syntes at Flex hadde en overraskende dårliger utvikling sammenlignet med Gaslog.
Men ikke nå lenger: Gaslog hadde en sluttkurs på $ 10,82 fredag, og det er faktisk et fall på hele 25 % siden sluttkurs tirsdag.

Lenge har "alle" trodd, eller i hvert fall offisielt ment, at fraktbehovet ville overstigee tilgjengelig skip mange år framover.
Nå virker det som det er et trendskifte, med at "flere" (og flere) tror at dette ikke er tilfelle et par år fram i tid.

Gaslog er utsatt for spotmarkedet, men ikke i samme grad som Flex, som også har mange skip som skal leveres framover.
Det er derfor et under at Flex har holdt seg så godt som de tross alt har de siste dagene, når en sammenligner med Gaslog.

Jeg har lenge syntes at Flex et et flott selskap, men slike trendskifter er gift for kursutviklingen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:24 7060

Viser bare hvordan folk lemper ut aksjer bare fordi det går nedover og ikke fordi det er dyrt. Fallet i GasLog var overdrevent fra første dag.
Når det gjelder eksponering mot spotmarkedet, så har de flere skip som går av kontrakt neste år. Dette vil øke deres eksponering en del. Da passer det dårlig å samtidig komme med laber guiding. Resultatet er kursfallet vi har sett til nå.
GasLog har alltid vært mer reservert i syn på rateutvikling i motsetning til Ø.Kalleklev som sier han ikke ønsker TC på "så lave nivåer" som $90k. Det han sa var vel at slike kontrakter får de andre ta, mens FLNG skulle vente til markedet strammet seg til før de gjorde lengre forpliktelser. Dvs. ~8 års tc'er. Frem til dess skulle det kun sluttes spot og korte tc'er.
Som alltid spennende å se hvem som får rett i sin spådom.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:32 7059

Skjønner egentlig ikke hvorfor selskaper skal bestille nye skip i dag som de først får i 2023. De kan jo bare kjøpe FLNG så har de skip umiddelbart.
På 80,- så prises selskapet tilsvarende 2,5 LNGC'er.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 11:15 6997

er det ikke da bedre å kjøpe de 21 fartøyene til GasLog med tanke på at det selskapet prises til 4 LNGC'er? ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 11:50 6962

Heheh, kan du si.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare