LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 123138

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
12.11.2019 kl 11:00 6383

FLEX er veldig attraktivt priset nå. Vil være sannsynlig at flere fond plukker den opp på dette prisnivået. Det er nå vinteren begynner i Kina med minusgrader de neste dagene i Beijing. I tillegg har FLEX stort sett alltid gått 10-20% opp fra dette RSI nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Vikusen
12.11.2019 kl 10:36 6446

Farlig aksje. Holde meg unna til etter Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 10:16 6497

78 med flere salgsordrer på plass..
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
pipers75
12.11.2019 kl 10:13 6448

Kanskje av flere grunner på tide å starte en ny tråd? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
reveneven
12.11.2019 kl 09:07 6528

Rotete innlegg og her er det så mye feilinformasjon at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 07:37 4857

Gode innlegg. Ikke noe fart i gassprisen foreløpig. Er som det står i innlegget avhengig av kald vinter og lagertrekk.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
bernes
12.11.2019 kl 06:35 4926

Hoegh Galleon som tok sin første last nå er på 18 mnd interim charter før den skal inn på AIE project i Port Kembla, Australia.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 04:28 4969

Dessuten så er Japan over på kjerneenergi, blir utbygging av terminaler mange steder utsatt, også fordi man står for grunnleggende spørsmål rund hvordan man skal bygge ut sin infrastruktur (især Afrika.) og er den største kinesiske terminalen som tar imot 13 % av totalbehovet , ut av drift en stund fremover ( sammenstøt under orkanen sust). Kontrahering av nye LNG fartøyer som er mottatt eller mottas om kort tid.hjelper heller ikke stort.
Så har vi eb avkjøling i verdensøkonomien som foreløpig er sirup, som kankaste bransjen ut i en langvarig nedtur..

Vi har vel sett hva som har skjedd intigmmarkedet som fortsatt er ganske elendig, selvom håp og analyser opp mot 300 kroner per aksje ble skrevet, mens markedet sunket enda dypere i skitten ( det kunne jo alle se; nykontraheringer og lite vilje tilmopphugging osv., samt rater uten fortjenestemuligheter,.
Aksjen er i 15 nå så Na er kursen barbert til 100, mens andre ser den nå som en konkurskandudat med kursmål 5.

Det samme håper jeg ikke skje i FLNG ELLER HLNG Som fungerer i den motsatte delen av markedet og med en total annen policy og foretningsmodell.
Prisen på gas falt igår nye 5,5 prosent. TA på de fleste aksjer indikerer store sjanser for ytterligere nedgang, og brudd på støttelinjer..

Der forbauser meg gang på gang at norsk media aldri hoster opp nyheter som påvirker en bransje, men heller tier om det, inntil de før for mye klager fra småinvestorer. På kommentarfeltene blir du utestengt om du kommer med relevante nyheter man ikke vil vi skriver om.

Tilbake til gas: Det ser jo ikke bra ut i årene som kommer. Ved interesse omhvordan USA navletitter på utviklingen fremover , gammel analyse, men nyttig om du kun leser det som er sv interesse for oss,, så kan du pløye deg gjennom denne: https://www.ngsa.org/download/analysis_studies/FINAL-NGSA-EVA-2019-2020-Winter-Outlook.pdf

At HLNG sitt nye skip er på jomfruturen nå, når ratene er elendige, så er det ekstremt uheldig med timingen.. dette fortsetter iogså i q1 neste kvartal, og det er ingen triggere så umiddelbart så de fleste vil tape penger nå og neste år. Vedvarer konflikten med Kina kan det gås fra uvær til orkan...
Ergerlig at noen ikke opplyser ismåinvestorer om realitetene. Nå er ikke langsiktige spådommer ( 2021/ 2022 verdifulle fordi vi er i store endringer på energifronten, men kortsiktig ser det jo ikke bra ut.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2019 kl 03:53 4975

Man må gjøre hjemmeleksa her... f.eks denne artikkelen som er kun to uker gammelt
Asian liquefied natural gas prices will likely be at their seasonally adjusted lowest in a decade by the end of 2019, as rapidly rising production outstrips weak demand, impacted by a global economic slowdown and the U.S.-China trade war, traders told Reuters.

Most trade sources in a Reuters survey forecast spot Asian LNG for December delivery to go no higher than $6 per million British thermal units (MmBtu), which would be the lowest for that month since Refinitiv began collecting such data in 2010, Kallanish Energy learns.

It said January and February prices were unlikely to rise much above December’s level. Six dollars per MmBtu is lower than the current price of financial LNG contracts, indicating traders see them as overvalued.

New terminals boost LNG supplies

Supplies of LNG have been boosted in the past year by new terminals in Australia, Russia and certainly the U.S. This increase has upended gas markets in Europe, bringing continent-wide inventories to multi-year highs.

Spikes in crude oil and European gas prices over the past two weeks failed to alter the bearish mood. Industry sources said low spot buying from Asia and full stocks in Europe were the major reasons for weak prices this winter.

“I don’t see a clear premium market this winter. Japan is not growing, India’s buying is opportunistic, China was supposed to be the big place, but now it’s not. In Europe, once stocks are totally full there is no way this flow continues,” one trade source told Reuters.

Europe could weather problems

Traders identified potential issues that in a normal year would boost prices: a looming Ukraine-Russia gas dispute; surprise outages; sudden cold spells like the 2018 “Beast from the East”, to name a few. But stocks are so high, Europe could weather such problems.

“You really need a combination of a cold winter in both Asia and Europe and a cut in Russian transit to end the winter with low storage levels,” a European-based trader told Reuters. “We could survive a strong cut in Russian flows through 2020.”

Refinitiv gas analysts sounded a note of caution, however, saying in their winter report the northwest European market would be tighter compared to last year’s unusually mild winter.

With robust and reliable supply in Asia-Pacific and healthy stock levels, there’s no need for big buyers such as Japan, China and South Korea to import spot cargoes from Atlantic producers unless a protracted cold snap occurs.

South Korea may shut coal plants

Some traders noted South Korea demand may be boosted by a proposed shutdown, yet to be approved by the government, of more than a dozen coal plants this winter.

Traders are learning not to expect the demand surge from China that in previous years boosted prices to multi-year highs and turned it into the world’s second-largest purchaser of LNG.

Not only are Chinese players better organized for winter buying, but the country’s exponential growth has the trade dispute hanging over it. China slapped tariffs on U.S. LNG last year, and back-and-forth trade levies have taken their toll on economic growth forecasts as well as industrial demand.

Neither do traders expect much demand for LNG on the spot market from Japan, the world’s top LNG buyer, which is well supplied by its long-standing contracts with U.S. producers.

“Many Japanese buyers are overcommitted to term cargoes. New projects in the U.S. starting up have Japanese term customers, so if these volumes come in, I don’t see how there will be a need for spot,” a Japan-based industry source told Reuters.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 16:43 5327

11.11 Daily
https://www.tradingview.com/x/1ia7aP28/

Venter fortsatt spent på et brudd. Enten på trend eller 78. Gjenstår å se.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 16:37 5333

LNG Carriers: Spot rates took a big beating over the past week as charterers are holding back with hopes of lower rates against a handful of vessels competing for short term employment. Our Chart of the Week lists potential concerns for investors but highlights that FLNG and GLOG are attractively priced.

https://www.cleaves.no/single-post/2019/11/11/Shipping-Weekly-462019
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
11.11.2019 kl 09:07 5658

Det er bare et tidsspørsmål før kursen fyker i været. Lurt å sitte helt i ro, kommer nok noen innsidekjøp eller kursmål som setter det hele i gang veldig snart
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2019 kl 13:43 6107

Ubekreftet enn så lenge. Se chartet. FLNG er mester på falske kjøpssignal.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 23:39 6438

Marketwatch skrev Flåsete kommentar!
Javel? Mulig jeg ikke helt forstår hva du mener. Men om du tenker at investorer er garantert å få tilbake innsatsen om de har kjøpt seg inn på et høyere kursnivå, så ser jeg ikke helt logikken i det.

I kategorien flåsete synes jeg mer ditt utsagn om at Fredriksen legger lokk på aksjekursen hører hjemme.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 22:41 6494

Er ikke det værste chartet dette Hammers. Vet du liker å fokusere på bruddet ved 82 støtten, men støtten på 78 er noe sterkere. Så har vi rsi. Per i dag er kursen lavere på et høyere rsi nivå.
For min del hadde det vært fint om den falt til 65 og reboundet der for å danne OHS rundt 80 nivået. Dette fordi jeg er på sidelinjen inntil den bryter trend.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2019 kl 22:33 6503

At "noen" mener noe her inne ut fra eget hue spiller ingen rolle. I aksjemarkedet er det ALLTID majoriteten som bestemmer.
I FLEX bestemte de seg for lenge siden. Fjompene sitter igjen og forsvarer sine egne feilinvesteringer:
https://www.tradingview.com/x/oAyO4FmH/

Som kinamann sier det;
En som ser at han har gjort en tabbe - han gjør en NY tabbe ved å ikke rette opp i den første.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Worth
09.11.2019 kl 20:52 6563

Det som er interessant etter Flex la ut aksjonærlister, er at BW-Group kjøper seg opp i FLNG. Gjør opp deres egne meninger, men de mener iaf at det er rabatt på dagens prising!
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 17:29 6701

Men hvor ofte ser du det i selskaper som har god inntjening i tidlig fase og opererer i voksende markeder. Er vel også få markeder som vokser like fort som lng.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 16:49 6735

At investorer ikke får igjen investert kapital er vel ikke et kjøpssignal i seg selv? Du finner mange slike eksempler på børsen.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
09.11.2019 kl 14:26 6839

Så du mener det i dag er gode grunner til at det som har skutt inn egenkapital i Flex ikke skal få
igjen mer enn halvparten av inskutte midler?
Nei, Flex må nok begynne å markedsføre seg som et grønt selskap, det er der pengene ligger!
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 14:21 6846

Det som skiller Flex fra andre er eksponeringen mot spot. Dette gir aksjen høyere beta og kursen skal ha større utslag i retningen som ratene tar. Nedturen kom sammen med ratene sist, men har merkelig nok fortsatt ned når ratene vendte kraftig opp. Dette gir en divergens mellom kurs og inntjening som ikke er god å forstå seg på.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 13:55 6873

Jeg har vanskelig for å se at aksjekursen til Flex er spesiell sammenlignet med andre LNG-selskap. Generelt er aksjene for tiden veldig upopulære.
Det er trolig vanskelig å spå ratene flere år frem i tid. Men det er utvilsomt usikkerhet knyttet til 2021-2023. LNG-himmelen er absolutt ikke skyfri.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
09.11.2019 kl 12:28 6929

Markedet har alltid rett sies det. Må imidlertid si at kursen i Flex er spesiell. Selskapet har hatt/har
13 skip under bygging, der fremdrift og finansiering går etter plan. Selskapet kan i byggeperioden
ventes å gå ca i balanse (skipene kommer gradvis i drift og genererer inntekter).Utsiktene innen Lng
har aldri vært bedre, lng er også en del av det grønne skiftet. Det er de to siste år skutt inn ca 8 milliarder
kroner i egenkapital. Det utgjør ca kr 150,- pr aksje. Selskapet er også positivt på innsidekjøp.
Ut fra dette er det vanskelig å forestille seg, at hovedaksjonærer ville selge under kr 200,- pr aksje om det kom et bud.
Er det Fredriksen som legger lokk på denne aksjen også, slik han f.eks. synes å gjøre i Axa? Kanskje han skal ha flere aksjer?
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 11:50 6964

Heheh, kan du si.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 11:15 6999

er det ikke da bedre å kjøpe de 21 fartøyene til GasLog med tanke på at det selskapet prises til 4 LNGC'er? ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:32 7061

Skjønner egentlig ikke hvorfor selskaper skal bestille nye skip i dag som de først får i 2023. De kan jo bare kjøpe FLNG så har de skip umiddelbart.
På 80,- så prises selskapet tilsvarende 2,5 LNGC'er.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 10:24 7062

Viser bare hvordan folk lemper ut aksjer bare fordi det går nedover og ikke fordi det er dyrt. Fallet i GasLog var overdrevent fra første dag.
Når det gjelder eksponering mot spotmarkedet, så har de flere skip som går av kontrakt neste år. Dette vil øke deres eksponering en del. Da passer det dårlig å samtidig komme med laber guiding. Resultatet er kursfallet vi har sett til nå.
GasLog har alltid vært mer reservert i syn på rateutvikling i motsetning til Ø.Kalleklev som sier han ikke ønsker TC på "så lave nivåer" som $90k. Det han sa var vel at slike kontrakter får de andre ta, mens FLNG skulle vente til markedet strammet seg til før de gjorde lengre forpliktelser. Dvs. ~8 års tc'er. Frem til dess skulle det kun sluttes spot og korte tc'er.
Som alltid spennende å se hvem som får rett i sin spådom.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Skipsrederen
09.11.2019 kl 10:10 7087


GASLOG minus 25 % på 3 dager !!!!

Jeg skrev et innlegg tidligere på denne tråden, og syntes at Flex hadde en overraskende dårliger utvikling sammenlignet med Gaslog.
Men ikke nå lenger: Gaslog hadde en sluttkurs på $ 10,82 fredag, og det er faktisk et fall på hele 25 % siden sluttkurs tirsdag.

Lenge har "alle" trodd, eller i hvert fall offisielt ment, at fraktbehovet ville overstigee tilgjengelig skip mange år framover.
Nå virker det som det er et trendskifte, med at "flere" (og flere) tror at dette ikke er tilfelle et par år fram i tid.

Gaslog er utsatt for spotmarkedet, men ikke i samme grad som Flex, som også har mange skip som skal leveres framover.
Det er derfor et under at Flex har holdt seg så godt som de tross alt har de siste dagene, når en sammenligner med Gaslog.

Jeg har lenge syntes at Flex et et flott selskap, men slike trendskifter er gift for kursutviklingen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 03:13 6857

FLNG har vært i et kraftig bearmarked siden ca 20.10. 2018 - et bearmarked som har gått gjennom forskjellige faser, og som har senket kursen med rundt 50%. Mange har forventa at bearmarkedet skulle bremse opp og avsluttes i og med den tradisjonelle rateoppgangen på høsten, men det skjedde ikke.
Spørsmålet er dog om dette bearmarkedet går mot sin grense, eller om det skal fortsette ufortrødent framover. For tradere er det fornuftig ikke å gå tungt inn før man har en bekreftelse.

Uansett er det gjerne slik at bullmarkedet ofte skyver aksjekursen for høyt, og bearmarkedet sender aksjen for lavt. Der ligger muligheter for gevinst.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2019 kl 01:31 6871

OK - har ikke lest tråden.
Kun overskriften og trakk deretter noen raske slutninger ut fra hva jeg så.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:27 6848

Salgssignalet ble omtalt tidligere i tråden så det er ikke noe nytt, men takk for input.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:17 6838

Tråden baserte seg på lignende utvikling i ratene som tidligere år. Dette skjedde i år også, men kursen har ikke fulgt denne gangen. Eller.. gikk til 106 da ratene beveget seg nordover før bearish engulfing. Så grei oppgang for de som ble med på den oppturen.
Videre utvikling i ratene vil bli diktert av hva som skjer fra midten av november til mars 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2019 kl 01:12 6817

Nok en tråd som er basert på leken "Fang den fallende dolken"!
https://www.tradingview.com/x/oAyO4FmH/

Chartet forteller det meste - og absolutt ikke noe som frister.

Hilsen Hammers.......som registrerer at TS skrev innlegget den 30.aug (kurs 90) - mot dagens 80.
Et salgssignal ble gitt da de to markerte og to siste bunnene ble brutt.
Nei, ikke noe å satse på - selv om det salvsagt kan svinge litt i begge retninger!
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 01:01 6824

Fra oppdatert GasLog analyse etter Q3:

Q3’19 EBITDA in-line, Q4’19 guidance painful

Eneste forhold jeg har til resultatet enn så lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 00:42 6810

Iflg Briefing kom GasLog inn dårligere enn forventet, men kursraset virker overdrevet om man ser på disse tallene. Revenues var som forventet. Bunnlinja ble 1 cent per aksje mot forventet 9 cent

Reports Q3 (Sep) earnings of $0.01 per share, excluding non-recurring items, $0.08 worse than the S&P Capital IQ Consensus of $0.09; revenues rose 4.5% year/year to $165.59 mln vs the $164.49 mln S&P Capital IQ Consensus.
As of September 30, 2019, the total future firm minimum contracted revenue stood at $4.1 billion, including the 15 vessels currently owned by GasLog Partners.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
09.11.2019 kl 00:27 6831

Jeg kan bare legge til om selskapets (FLNG) likviditetssituasjon ved utgangen av Q2 - hva de selv skriver om den påståtte krisesituasjonen:

Solid liquidity situation:

• $26.4m cash per quarter end

• $270m freely available under Sterna RCF


Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
09.11.2019 kl 00:19 6825

Nei, jeg er ikke enig i at GasLog guidet veldig negativt. Størstedelen av flåten deres har mangeårige kontrakter. Dette gjelder samtlige av de mest moderne skipene.

Noen av fartøyene deres i spotmarkedet hadde en soft inntjening i Q3 og vil også ha dette i Q4. Dette skyldes to faktorer. Et par av skipene som er knyttet opp mot indeks har et tak på ratene. Dette taket er under dagens spotrater, men samtidig har også disse kontraktene et gulv som sikrer en stabil inntjening når spot er lavere. Disse skipene er gjennom kontraktene sikret sysselsetting dersom markedet skulle bli svakere de neste årene. For et par av de andre skipene ble det inngått kontrakter i forkant av ratestigningen i Q4. Disse har også en helt ok rate.

GasLog inngikk i september en 10-års avtale for en FSU i Panama. Årlig bidrag fra denne kontrakten vil være ca. $20M. Det guides at de muligens kan få til nok en slik kontrakt.

De guider et bra markedet i 2020 og inn i 2021, men at situasjonen potensielt kan bli mer utfordrende i 2021-2023 siden det vil komme lite nye gass og relative mange skip i denne perioden. GasLog ønsker derfor å sette seg selv i en posisjon hvor de kan utnytte en eventuelt nedtur i markedet. Med sin solide balanse og gode inntjening ser jeg på GasLog som et av de sikreste LNG-selskapene. Andre selskap har trolig større opp- og nedside.

Transcript av Q3-presentasjonen kan leses for eksempel her:

https://www.fool.com/earnings/call-transcripts/2019/11/07/gaslog-ltd-glog-q3-2019-earnings-call-transcript.aspx
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 23:24 6805

Såvidt jeg har lest hadde GasLog elendig guiding å komme med ved Q3. Har ikke hatt tid å lest rapporten selv, men forsto det slik at dette var grunnen til at den falt intradag. Sikkert dette falle som fortsetter inn i det irrasjonelle slik at andre får kjøpsmuligheter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
08.11.2019 kl 21:50 6902

GasLog og Golar fortsatt solid nedover i dag. Investorene ser ut til å hate LNG-markedet og venter tydeligvis at ratene snart skal halvere seg. Allikevel merkelig at GasLog som har mesteparten av flåten på mangeårige kontrakter faller så mye. Golar satser også mer diversifisert med FLNG/FSRU/Gas to Power. Selv har jeg kjøpt begge i dag.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Jarnar
08.11.2019 kl 21:01 6958

FLEX kunne ganske enkelt styre kontantbeholdningen høyere dersom det var behov for å øke den, de har svært gode trekkmuligheter, så dette uinteressant.

Avhendingen av Endeavour og Enterprise ga selskapet 300 mill USD og var naturlig nok ikke noe som 'berget' FLEX fra likviditetskrise, men en nøye forberedt og planlagt handling fra ledelse som ledd i flåteutvidelsen.

Med tanke på fremtidige leveringer angir FLEX per 14.10 at de har forhåndsbetalt 349 mill USD og at finansieringen av skipene er på skinner:

Funding need well below recent financings.

Assumes cash breakeven level of $50,000 per vessel per day
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
08.11.2019 kl 20:28 7010

Takk for fint oppsummert innlegg. Deler tankene dine.
Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 16:08 7186

USA:HAR IKKE GÅTT MED PÅ AVTALE OM Å RULLE TILBAKE TARIFFER -TRUMP
Oslo (TDN Direkt): USA har ikke gått med på en avtale om å rulle tilbake tariffer med Kina.

Det sier USAs president Donald Trump, melder Bloomberg News fredag.

Trump sier også at han ikke kunne signere en avtale med Kinas president i Iowa, at Kina ønsker å inngå en handelsavtale, og at han vil at en handelsavtale skal underskrives i USA.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
really
08.11.2019 kl 13:34 7335

Det er ikke oppspinn at FLNG var veldig nær ved å bryte eller brøt lånebetingelsene etter Q2. De har covenants på å ha det høyeste av minimum cash på 25 MUSD eller 5% av gjelden. Hvordan dette regnes ut avgjør om de brøt eller ikke.

Nå ble de reddet av salg/leaseback av to skip som innbragte ny likviditet på MUSD 102 like etterpå, slik at Q3 blir vesentlig bedre. Det hjelper også at driften ventes å tilføre 6-7 MUSD mer i Q3 enn i Q2.

Men fortsatt har de gjeldsforpliktelser for kjøpet av de resterende nybyggene på 1 081 MUSD som bare delvis er finansiert. Det er ingen grunn til å tro at de skal ha store problemer med finansieringen, men det avhenger av noenlunde greie rater fremover.

Ser vi på resultatene ligger break even for et null resultat på en TCE rate på rundt 50 med kostnadsbildet fra Q2 ex derivater og med 5 skip.

Likviditetsmessig er break even noe høyere, men under 55 basert på totale avdrag det nærmeste året.

Om det er rett at Q3 gir en TCE snittrate på 60 og Q4 vesentlig høyere, f. eks. 90, vil de havne rundt et resultat for året på 15 - 20 MUSD i en oppbyggingsfase i et ganske svakt år. Det er ikke bra, men viser potensialet når de får et godt år.

Redigert 20.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
08.11.2019 kl 12:25 4262

Ser det er et helt annet handlemønster idag. De siste dager har kursen blitt solgt ned frem til lunch, for deretter å øke forsiktig frem mot stengetid. Også en helt annen omsetning. 3,5 timer, omsatt for 10 mill, det samme som har blitt omsatt på 1 time tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4271

De har ikke vært aksjonærer før, så må ha kommet inn den siste måneden
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4264

Ser at BW Group har blitt 7.største aksjonær i FLNG. De er vel den av shippinginvestorene som har gjort en kule i flere av de non-core assetsene de har investert i utenfor BW systemet (bl.a. DHT i våres) blir spennende om de øker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
OKNilsen
08.11.2019 kl 12:17 4263

Ser at BW Group har blitt 7.største aksjonær i FLNG. De er vel den av shippinginvestorene som har gjort en kule i flere av de non-core assetsene de har investert i utenfor BW systemet (bl.a. DHT i våres) blir spennende om de øker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 11:02 4317

https://in.reuters.com/article/china-gas-demand-winter-idINL3N27O0QG
Redigert 20.01.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare