NAPA skal opp til 20kr igjen fort.

Slettet bruker
NAPA 30.08.2019 kl 09:53 49553

Lykke til alle som sitter, neste uke så ser vi 5-10kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Muggost
01.10.2020 kl 14:19 4005

Ojsann! Der gikk gevinstsikringen min gitt 😂 Kall det stop-WIN ordre! 13,5 allerede i dag. Hvor ender vi opp før Q3? 17?
stark
01.10.2020 kl 14:20 3996

"Break on through to the other side"

Stark
Tradinator
01.10.2020 kl 14:31 3964

Napa har våknet til liv. Det var veldig tidlig i forhold til Q3, men er nok mange som er redde for å stå igjen på perrongen. Napa må være det minst omtalte selskapet i norske medier, som fortsatt bare de færreste vet hva driver med. Det kan være lurt å sette seg inn i det og ta noen lodd her....Før eller siden våkner vel finansmediene og meglerhusene.
Struts
01.10.2020 kl 14:35 3945

Kan det være den Twitteren mht IBM som har hatt noe å si?
Tradinator
01.10.2020 kl 16:30 3732

IBM Var jo bare en case study, men folk er kanskje ikke klar over hvem kundene er her... Twitter oppdages jevnlig med god info, så tviler på om den var så avgjørende. Er vel mer at det begynner å røre seg litt før Q3
Struts
01.10.2020 kl 16:58 3690

Ok, passer bra i og med at jeg av og til (eller ofte) verken er klar, samt lurer på hvem jeg selv er. Men røre, DET kan jeg!

Men til og med jeg har fått med meg (deler av) kundebasen!
Tradinator
01.10.2020 kl 17:10 3673

Nok en gan klarer FA og unnlate å nevne Napa sin oppgang i oppsummeringen. De er altså ikke ferdig med handlingen sin....
Fuhrmeister
01.10.2020 kl 19:00 3572

Tok frem et Notat tilbake fra sept 2019 om litt av
tekno omkring Napatech og hvorfor deres virksomhet
bør stå i fokus. Jeg har prøvd å gni det inn med
ujevne mellomrom. Mulig teknologien deres er hakket
bedre nå enn det jeg belyste for ett år siden, men prinsippene bør bestå:

Hver kommersiell virksomhet, hvert statlig etat, enhver ideell enhet og alle andre står for øyeblikket overfor utfordringer med nettverkssikkerhet, og disse utfordringene vokser daglig etter hvert som cyberkriminelle kontinuerlig finpusser sine ferdigheter. Økningen i antall virus, trojanere, ormer og annen skadelig programvare; veksten i distribuerte denial-of-service (DDoS) angrep; utvidelsen av Internett til mobile og IoT-enheter; og den konstante økningen i datasenterlinjehastigheter fra 1 til 10, 25, 40 og 2x100 Gbps kompliserer utfordringene knyttet til nettverkssikkerhet ytterligere. Å sikre og opprettholde nettverkssikkerhet i møte med den resulterende data-tsunamien krever bruk av spesialisert maskinvare og programvare.

Nettverkssikkerhet maskinvare og programvare har utviklet seg på to parallelle spor. Det første cybersecurity-sporet er basert på tilpasset maskinvare utviklet av en cybersecurity-OEM. Dette sporet er dyrt. Det andre sporet er basert på servere og cybersecurity-programvare med åpen kildekode, inkludert flere kjente programvare som:

Zeek (tidligere Bro): Zeek Intrusion Detection System (IDS) rammeverket er et veldig kraftig nettverksovervåkingsverktøy som kan fange hundrevis av metadatafelt om nettverkstilkoblinger. Disse metadataene gir uovertruffen synlighet i nettverkstrafikken for å identifisere atferdsavvik som mistenkelig eller trusselaktivitet.
Suricata: Suricata er en moden, åpen kildekode for trusselregistreringsnettverk for nettverk som er i stand til å oppdage nettverksinntrenginger i sanntid, inline inntrengningsforebygging (IPS), overvåkning av nettverkssikkerhet (NSM) og offline behandling av fangede pakker.
Snort: Snort er en åpen kildekode-IPS som er i stand til å utføre sanntids trafikkanalyse og pakkelogging på IP-nettverk. Den kan utføre protokollanalyse, innholdssøk / matching, og kan brukes til å oppdage en rekke angrep og sonder inkludert bufferoverløp, stealth-port-skanninger, CGI-angrep, servermeldingsblokkeringsprober (SMB) sonder og OS-fingeravtrykkforsøk.
ntop n2disk og nProbe Cento: ntop n2disk og ntop nProbe Cento er henholdsvis en nettverkstrafikkopptaker og en høyhastighets trafikkanalysesonde som kan holde tritt med 1/10/100 Gbps Ethernet-tilkoblinger.
Open source cybersecurity-sporet er mye rimeligere enn det første sporet basert på tilpasset maskinvare, men CPU-baserte servere er hardt presset for å holde tritt med trafikkveksten. En CPU-basert server som kjører open source cybersecurity-programvare på sanntidsdatastrømmer, og topper rundt 15 Gbps per server, og praktisk talt alle datasentre vil trenge mer ytelse enn det.

Å bruke flere CPU-baserte cybersecurity-servere for å håndtere større belastninger krever en belastningsbalanse for å dele den innkommende trafikken i datastrømmer med passende størrelse og distribuere disse strømningene til de forskjellige cybersecurity-serverne. Multiplisering av servere for å kjøre open source cybersecurity-programvaren på flere parallelle datastrømmer øker kostnadene for å legge til cybersecurity, og behovet for en belastningsbalanse øker kostnadene ytterligere.

Napatech har utviklet en midtvei basert på egne akselererte implementeringer av open source cybersecurity-applikasjoner, som har blitt ytelsesforsterket av et FPGA-basert akseleratorkort - spesifikt et Intel® Programmable Acceleration Card (PAC) med Intel Arria® 10 GX FPGA.

Imidlertid gir den generelle funksjonen til den FPGA-baserte akselerasjonsteknologien i Intel PAC med Intel Arria 10 GX FPGA Napatech å akselerere andre nettverksapplikasjoner, inkludert:
TRex: TRex er en åpen kildekode, statlig og statsløs trafikkgenerator basert på Data Plane Development Kit (DPDK). TRex genererer trafikk fra lag 4 til lag 7 basert på forbehandling og bruk av virkelige trafikkmaler for smart replay.
Wireshark: Wireshark er en mye brukt nettverksprotokollanalysator som gir et mikroskopisk syn på nettverksaktivitet. Det er de facto (og ofte de jure) protokollanalysestandard og brukes av mange kommersielle og ideelle organisasjoner, offentlige etater og utdanningsinstitusjoner.
Intel Arria 10 FPGA i Intel PAC akselererer kritisk cybersikkerhet og andre nettverksapplikasjoner og lar en riktig utstyrt server takle 40 Gbps-trafikk i full hastighet uten å slippe pakker. Den nåværende akselerasjonsstatistikken er:

Suricata - akselerert med 4X
n2disk - akselerert med 3X
TRex - akselerert med 4X
Wireshark - akselerert med 7X

Intel® programmerbart akselerasjonskort (PAC) med Intel Arria® 10 GX FPGA
Napatech Link ™ Capture-programvare for Intel programmerbar akselerasjonskort med Intel Arria 10 GX FPGA forvandler Intel-akseleratorkortet til et SmartNIC som kjører en rekke akselererte cybersecurity- og andre nettverksfunksjoner basert på open source-applikasjonene som er oppført ovenfor. En datasenteroperatør kan velge nødvendige nettbaserte sikkerhetsapplikasjoner basert på spesifikke krav.
Merk: Den programmerbare naturen til Intel programmerbare akselerasjonskort med Intel Arria 10 GX FPGA gjør at kortet kan brukes til mange nettverksapplikasjoner utover cybersecurity, som demonstrert av Napatechs akselererte implementeringer av TRex (4X akselerasjon) og Wireshark (7X akselerasjon).

For enda mer detaljert informasjon om cybersecurity, se Napatechs hvitbok med tittelen "Du kan ikke sikre det du ikke kan se: Oppdag verdien av nettverkssynlighet for cybersecurity."
Redigert 01.10.2020 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Alby
01.10.2020 kl 20:24 3686


Har bestemt meg for å sitte til 20,- så får vi se 😂😂
Newbie -
01.10.2020 kl 20:36 3667

Hvorfor bare til 20? Vil du ikke tjene mer penger? 😉
Alby
01.10.2020 kl 20:55 3637


Som jeg sier, jeg får se 😂😂
Blygen
02.10.2020 kl 02:05 3441

The sky is the limit....:) Og "skya" er nok nærmere 50 enn 20...
Struts
02.10.2020 kl 07:35 3365

Det er fint fra tid til annen å få en oppdatering, og også mht konkurrende programvarer. Så; takk!
Tradinator
02.10.2020 kl 07:41 3358

Napa gikk fint motstrøms i går. Olja betyr null og niks for veien videre her, så ser ikke bort fra at den holder seg godt også i dag
Tradinator
02.10.2020 kl 09:58 3221

Hegnar styrer selvsagt utenom å nevne Napa i dag også. Sterkt:-)
https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/10/02/7573052/oslo-bors-apner-ned
Finans360
02.10.2020 kl 10:01 3208

Som du ser spiller det ingen rolle

Napatech & investorerne klarer sig fint ud rygklapperi..
Finans360
02.10.2020 kl 10:14 3166

Jeg håber at det lærer dig at mainstream medier altid har en agenda..det er ikke faktabaseret nyhedsformidling det handler om...
Tradinator
02.10.2020 kl 10:16 3167

De kjøper med begge henda vel så drøyer vel så lenge så mulig. Napa trenger ikke drahjelp av Hegnar :-) Tippet 15 før Q3, Det kan fort være et ganske godt tips.
Slettet bruker
02.10.2020 kl 10:21 3212

Vi trenger ikke flere ryggdekninger av typen Finansavisen.

CEO Ray Smets holder for meg.
Han har fått ned unødvendige utgifter til et minimum, samtidig som han har funnet og fått tiltro hos noen av verdens ledende selskapskunder.
Han er sannsynligvis en av de beste lederne i noe selskap notert på OSE, men så er han også amerikaner av den passe ydmyke typen, ikke brautende.

Det som skjer nå er at noen større fisker vil sikre seg inngang i god tid før Q3.
I går gikk det poster av 175k, 75k og 50k på kort tid, noe som startet euforien, og vi endte opp med 930k aksjer omsatt.

I dag ser det ut til å gå samme veien selv om jeg ikke har hatt tid til å følge med på enkeltpostene.
På 1 t 20 min er det omsatt over 300k aksjer, så vi kan kanksje håpe på at vi passerer millionen i dag.

Redigert 02.10.2020 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Tradinator
02.10.2020 kl 10:35 3178

Helt enig med deg, men Smets er vel amerikaner :-)
Slettet bruker
02.10.2020 kl 10:46 3152

Selvsagt er han amerikaner selv om danskene er spesielt gode i det engelske språk, også med amerikansk aksent.
De har vært nødt til det fordi mange har vanskeligheter med å forstå dansk.
Redigert 02.10.2020 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Finans360
02.10.2020 kl 10:52 3136

Det er meget tilfredsstillende at vi fik en amerikaner ind.

De har en helt anden sans for at tænke kommercielt. Det er bare et faktum. Hvad er ideen med at udvikle "fantastiske produkter" som ingen vil købe fordi produktet enten ikke 100% adresserer problemstillingen eller fordi sælgerne ikke har mindset'et til at sælge det ind til kunderne..

Det er derfor at US næsten altid trækker det tunge læs på teknologifronten..

Skandinaviske leverandører elsker når kunderne selv kommer og banker på døren og spørger pænt om de må købe det produkt som leverandøren har gjort sig ulejligheden med at udvikle. Produktet skal naturligvis ikke tilrettes eller tilpasses for det er jo perfekt som det er.

Og det har sjovt nok den reciprokke effekt at kunder i Skandinavien hader at blive kontaktet af leverandører. Skyr dem som pesten

Og når Napatech primært opererer i US skal man naturligvis ha' en mand der forstår US-kunde-leverandør-relationen 100%
Redigert 02.10.2020 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Struts
02.10.2020 kl 11:19 3092

Hm, du har et poeng! Særlig det med dustete skandinaver, nærmere bestemt en steinrøys i nord. Men det er da ganske utrolig at aksjen har gått rundt 25% i løpet av 2 (to!!) dager, uten at NOE som helst informasjon foreligger? Bare positivt selvfølgelig, men kanskje vi forstår mer når ny oppdatering foreligger mandag (der har, som nevnt mange ganger før, Napatech vært forbilledlig med ukentlige oppdateringer over de 20 største aksjonærene).
Redigert 02.10.2020 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Finans360
02.10.2020 kl 11:44 3060

Ja, det bliver spændende at se opdateringen.

Konsolidering af aktierne på færre hænder vil være særligt interessant. Det er en klassisk indikation
Alby
02.10.2020 kl 13:47 2935


Hvor når kommer oppdateringen ?
canarias
02.10.2020 kl 13:58 2912

Det støvsuges aksjer nå, vi tror noe stort er på gang.
Blygen
02.10.2020 kl 14:00 2934

Omsetningen er vanvittig høy i dag, noe i gjære....:) Kan fort bikke 15-16 Mill. Lover godt for videre eksponering i Napatech..:)
Struts
02.10.2020 kl 14:04 2932

Mandager. På hjemmesiden.
Slettet bruker
02.10.2020 kl 15:00 2864

Det store som er på gang er at CEO Ray Smets høyst sannsynlig viser opp et resultat som guidet eller bedre ved pres av Q3 den 27.10.

De som følger tett med på slike selskaper som er i en gjennombruddsfase som NAPA sjekker først og fremst ledelsen og kundene til selskapet.
Dette sier det meste.

De mellomstore og større private aksjonærene som kan bevege seg fritt i markedet vet at det er stor sannsynlighet for betydelig oppgang opp mot kvartalsrapportene og i tiden etter
i gjennombruddselskaper med topp ledelse og solide kunder.

Jeg kunne ikke la være å kjøpe enda mer tidlig i formiddag, og nå er tallet på aksjer enda rundere.

Her kan mye skje på oppsiden, og jeg har håp om at kursen er nærmere 20 emn 15 innen utgangen av oktober.
Redigert 02.10.2020 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
canarias
02.10.2020 kl 15:28 2894

Vi handlet også mer i dag for å få rundt tall, ledelse og teknologi er i imponerende og verdien av Napatech er utrolig gunstig nå, vi sier strong buy.
Finans360
02.10.2020 kl 15:59 2914

Scenarium lige nu:

Napatech bliver købt op med stor premium nu her

Napatech forbliver stand-alone minumum 12 mdr. mere hvorefter kursen vil være i omegnen af minimum 25-35 NOK
Tradinator
02.10.2020 kl 16:02 2913

Ingen omtaler i media, ingen hus med anbefalinger, ingen børsmeldinger.... kursen går helt av seg selv og trenger ikke drahjelp. Dere kan jo tenke dere hva som skjer når de finner ut potensialet her... Caset er litt for komplekst for menigmann, og seniorene rundt i meglerhus og banker bruker fortsatt brevgiro så de tror denne nett trafikken er forbigående... God helg all you Napa’s
kaliber
02.10.2020 kl 16:08 2904

Hvorfor er selskapet så lite synlig i markedet, ingen kommenterer oppgangen de siste dagene, det er litt rart!
canarias
02.10.2020 kl 16:20 2908

La det være vår perle en stund til Tradinator, masse publisitet vil komme snart, God helg til alle Napatech aksjonærer.
stark
02.10.2020 kl 16:30 2911

Enig med canarias her, lad os nyde det.

En mægtig uge med suppleringer og senere flotte stigninger. Det kan ikke være bedre.

God weekend herfra til alle jer også.

Stark
Fuhrmeister
02.10.2020 kl 16:45 2885

Det er et faktum at CPU alene ikke har kapasitet til å takle økende datahastighet og -mengde.
Det hardkodede cpu programmet (Bios) kan ikke endres og er låst. Og når cpu alene ikke kan takle overnevnte, har man en logisk vei å gå, nemlig FPGA som har alle de tre egenskaper i tillegg som er nødvendig. Reprogrammerings-mulighet, cpu og minne. Den kan videre styre optimalt og ikke bare å tilpasse datastrømmen din til problemet, men også tilpasse minnearkitekturen - datastrømmen i brikken - til problemet.
Dermed kan man kan lage algoritmer og dataflyter som kjører på en FPGA, snarere enn på en CPU.

Tillater meg å gjengi denne glimrende artikkelen postet på en annen tråd av Finance360:

https://www.nextplatform.com/2020/01/14/the-inevitability-of-fpgas-in-the-datacenter/

Noen hyggelige dager, god weekend:)
omac
02.10.2020 kl 16:59 2856

Det er godt mulig FPGA etc er fremtiden på samme måte som GPU'er avlaster prosessor for grafikk. Men det du skriver over her er vrøvl, jeg tipper du ikke engang vet hva BIOS er for noe, og jeg kan opplyse om at den kan oppgraderes. NAPA er sikkert bra det, men selv om de er i ett voksende marked betyr det ikke at de vinner markedet, konkurransen er knallhard og konkurrentene er svære med 100vis av milliarder, egne datasentre, doktorgrader og infrastruktur på plass. For all del ønsker jeg NAPA og aksjonærene lykke til men det virker som dere tror de operer i ett vakuum forbeholdt kun de.

Redigert 02.10.2020 kl 17:00 Du må logge inn for å svare