Høyeste shippingrater på 9-år

KJEPET
GOGL 30.08.2019 kl 14:12 179613

Da passerte vi forrige topp i shippingratene (BDI) som var 12. desember 2013. Vi har nå de høyeste ratene på 9-år! Ikke rart Golden Ocean handles til skrotpris.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2019 kl 09:17 13820

De kan gjerne ta noen hundretusen aksjer i dag for å sette bunnen. heheh
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2019 kl 09:26 13792

Her er løsningen for å få fart på aksjen. Bytt ticker til noe mer fengende. Rateutvikling og stålverdier er bare tull. Så sofistikerte er dagens investorer.
https://e24.no/boers-og-finans/i/VbLqE6/studie-selskaper-med-kule-tickere-er-boersvinnere
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
04.10.2019 kl 08:22 13384

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om syv capesize-spotslutninger torsdag, der samtlige er for jernmalm.
I tillegg ble det gjort en periodeslutning for det 2009-bygde skipet "Aquaprincess" for en periode på 23-25 måneder, men ytterligere detaljer er ikke kjent.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet seks reiser til Kina, der tre går fra Australia, to går fra Brasil og en går fra AG. Det ble også sluttet en reise fra Brasil til Nederland.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
04.10.2019 kl 08:26 13381

Klipper litt:

Tørrbulkratene har falt til det laveste nivået på syv uker med stadig økende makroøkonomisk usikkerhet. Golden Ocean Group falt 5,4 prosent torsdag, og har med det falt rundt 8 prosent den siste uken.
- Ser man fremover, når stort sett alt av makrotall er ganske nitriste, er det mye frykt for hva som skal skje neste år når effektene av scrubberinstallasjoner gir seg litt, sier analytiker Eirik Haavaldsen i Pareto Securities til TDN Direkt.
Han legger til at folk har sett at tredje og fjerde kvartal i år blir ganske bra, men at det er liten grunn til å dra opp 2020-estimatene.
- Da ser ikke aksjene så kjempeattraktive ut, og det er nok mye av det som drar kursene nedover, sier Haavaldsen.
Pareto Securities-analytikeren sier på den annen side at Golden Ocean Group handles til godt under verdijustert egenkapital og at skipsverdiene nok ikke skal så mye ned.
-Det er vanskelig å spå Golden Ocean-aksjen i det korte bildet. Aksjen har sklidd den siste uken med all børsuro, og jeg synes det er litt vanskelig tematisk å si at tørrbulk er noe man skal eie inn i 2020, sier Haavaldsen.
-Det er klart tredje kvartal er greit, fjerde kvartal skal nok litt opp og så må man se på 2020 gjøre opp et syn hvor ratene skal, sier han.

Oslo Børs stengte ned 1,34 prosent til 856,05 poeng, omsatt for 3.506 millioner kroner.
lars.kjollesdal@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 09:05 13339

BULK:7 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER OG 1 PERIODESLUTNING -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om syv capesize-spotslutninger torsdag, der samtlige er for jernmalm.

I tillegg ble det gjort en periodeslutning for det 2009-bygde skipet "Aquaprincess" for en periode på 23-25 måneder, men ytterligere detaljer er ikke kjent.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet seks reiser til Kina, der tre går fra Australia, to går fra Brasil og en går fra AG. Det ble også sluttet en reise fra Brasil til Nederland.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Walker
04.10.2019 kl 11:16 13152

Virker ikke helt som Kina er på latsiden selv med golden week.
Kursens utvikling er en ren parodi. Mye av grunnen til at de fleste investeringer i selskapet er kortsiktig, dette medfører da en tydeligere effekt i svingninger, - hvor proffe tradere kan tjene gode penger fra dag til dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
04.10.2019 kl 22:10 12872

Børsen er et lottospill hvor roboter er programmert til å rane vanlige småsparere! Det er også ulovlig for småsparere å prøve å lure en robot! Det fikk vi en dom på for et par år siden! Ingen dommer er avsagt mot roboter! Men det må være lov å ha intelligens over storkapitalen som skal robbe deg? Robotene jobber for deg, nemlig, når ting går oppover også! Vi kan få en veldig fin neste uke med roboter programmert for oppgang!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
KJEPET
04.10.2019 kl 22:17 12863

Det er rett og slett en parodi at Star Bulk stiger 4% siste uke og Gogl er ned 3% i samme periode med masse innsidekjøp. Enten er markedet helt på jordet, eller så er det at Vartdal ikke klarer å levere i dagens gode marked. Vi får gi henne noen måneder til for å bevise før vi stiller flere kritiske spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 22:19 12873

DSX 3,44 0,15% 21:58:08
EGLE 4,440 3,02% 22:00:00
GOGL 5,590 3,33% 21:59:55
SALT 6,25 6,38% 21:58:06
SBLK 10,470 3,87% 22:00:06
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.10.2019 kl 01:04 12777

Skjønner godt at folk skyr Gogl-aksjen som pesten! Her kan du tape 10% av investeringen din i løpet av timer! Men de kan også tjene 30 % på noen timer. Neste uke blir veldig moro! Mange nye tradere skal inn i Gogl!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Walker
06.10.2019 kl 17:06 12365

Noen som vet/formening om hvordan GOGL er stilt for IMO 2020 i forhold til sine konkurrenter? Hjelper ikke om ratene er høye hvis mange av skipene til gogl er ute av drift pga installasjon av scrubbere ol.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2019 kl 18:22 12274

The Company has, following the declaration of its remaining four options, entered into agreements to purchase 23 exhaust gas cleaning systems (“scrubbers”) to be installed on certain of its Capesize vessels. At the date of this report the Company has completed the installation of scrubbers on three vessels in its fleet and expects 12 more to be installed in 2019. The remaining installations are expected to be completed by the end of the first quarter of 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Shippingballs
06.10.2019 kl 22:07 12039

Det vi ser konturene av nå, er at scrubberinstallasjoner kommer til å fortsette godt inn i 1. kvartal 2020, og sannsynligvis også 2. kvartal, med de ringvirkninger det har å si for tilbudet av skip. Slik jeg forstår det, kommer dette til å forlenge leveringstiden på nye skip, ettersom det er de samme verftene som ordner scrubberinstallasjoner som også bygger nye skip.
Alt dette kommer trolig til å føre til to gode kvartaler i begynnelsen av 2020. Og etter det så får vi Q3 og Q4, som historisk sett er de beste bulk-kvartalene.
Korriger meg gjerne hvis dette er helt på jordet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.10.2019 kl 23:18 11938

Er det ikke sånn at mange ser an hva som lønner seg? Slik at hvis det viser seg at scrubbere er lurt så vil det bestilles mange flere installasjoner?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
06.10.2019 kl 23:33 11902

Mulig denne er kjent men liker det jeg leser, særlig om fremtidig NAV verdi etter scrubberinstallasjon
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/04/7458825/analytikere-tror-pa-golden-ocean?redirect
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.10.2019 kl 07:08 11828

I samme artikkel:
For neste år regner Kepler Cheuvreux med at raten for for såkalte Capesize-carriere, store bulkcarriere på rundt 180.000 dødvekttonn, vil ligge på 26.000 dollar dagen.
Det vil i tilfelle være det høyeste gjennomsnittsnivået på ti år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.10.2019 kl 07:10 11839

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om seks capesize-spotslutninger fredag, der fem er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet fem reiser til Kina, der tre går Australia og to går fra Brasil. Det ble også sluttet en reise fra USA til Sør-Korea.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.10.2019 kl 08:50 11730

2020-mæglerne tjente i gennemsnit $ 37.995 pr. Dag
Resumé oprettet af Infront TDN Direct, Infront TDN Direct Mail editor
Offentliggjort: I dag 08.42
NYT FRA AKTIESELSKABERNE 2020-mæglere opnåede en gennemsnitlig times charterækvivalentindtjening på $ 37.995 pr. Dag i september 2019, med indeksbundne timescharterskibe, der tjener $ 44.155 pr. Dag og faste charterskibe, der tjener $ 19.525 pr. Dag.
Dette fremgår af en erklæring mandag.

Det baltiske TC Capesize-indeks gennemsnit 32.829 dollar pr. Dag i september. Selskabets likviditetsrekord for skibene er $ 14.000 pr. Dag, siges det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.10.2019 kl 11:12 11510

2020 Bulkers har som mål å betale utbytte månedtlig. Kanskje det kunne hjulpet til å stabilisere kursen i Gogl også?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.10.2019 kl 13:51 11175

Freight futures am update
Capesize flat
Panamax up ~3%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.10.2019 kl 15:54 10908

Star Bulk i US fosser nok en gang fram på de gode ratene, og opp nye 1,2%. GOGL sliter igjen, og er ned. Ser at Star Bulk har gått 10% bedre enn GOGL bare siste måneden. Null tillit i markedet for GOGL og Vartdal.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
dalglish
07.10.2019 kl 16:06 10871

Dette har Vartdal & co god kontroll på. Jeg liker de strategiske grep som har blitt gjort: Swiss Marine/Singapore Marine, JV Trafigura og selvsagt kjøp av egne aksjer til innbruddspris. Regner med at vi kan se fram til resultatpresentasjonen både mht bunnlinjen, utbytte og en vakker oversikt over inngåtte T/C-avtaler på høye nivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Mollen
07.10.2019 kl 17:28 10717

Kan amerikanernes boikott av Cosco slå ut på bulkratene også ? Ser at en del av rateøkningen i tank skyldes boikott av rederier som har fraktet iransk olje...
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Walker
07.10.2019 kl 20:27 10526

Det kan man tro og håpe.. Cosco har omlag 20 caper, og en haugevis med panamx og handysize. Kanskje "Kjepet" vet mer om dette?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.10.2019 kl 21:07 10494

Det blir nok med håpet her foreløpig. Sanksjonene gjelder visse kinesiske selskap som frakter iransk olje. Men kanskje Trumper'n våkner en dag og forbyr samtlige skip i fra Kina også, hvem vet hva den karen finner på :-)

Men om en uke eller to nå antar jeg at ratene igjen vil nå nye høyder. Malmlagrene sank også forrige uke, og er under 120 MT i kinesiske havner, mye lavere enn på samme tid i fjor. Og outputen av stål i Kina er det jo ikke å si noe på. Så her er det bare å glede seg til "poolen" av skip tømmes i Brazil, og supply drar seg til :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
07.10.2019 kl 21:16 10517

Innen VLCC og oljefrakt så brukes IMO2020 og lav flåtevekst som argumenter for en game changer. Prisene skyter i været. NAV vil stige med økt inntjening og scrubbere montert sies det. Dette vil presse kursen opp påstås det. For meg er det helt likt innen bulk, men her er altså kursøkningen fraværende. Min hypotese er at «alle» er med på kursfesten innen oljefrakt og ser ikke samme utvikling i bulk, men at dette tvinger seg frem om kort tid. Særlig med en delvis eller full handelsavtale. Derfor sitter jeg long i GOGL og SBLK og gleder meg over forventede høye utbytter, samtidig som jeg er med på festen i FRO.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
RedRabbit
07.10.2019 kl 21:52 10451

Helligdag eller annet som gjør at vi ikke får Caperater eller BDI tall? Finner ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 22:02 10447

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,1% TIL USD 23.689/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 0,1 prosent til 23.689 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +0,2% TIL 1.770 POENG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,2 prosent til 1.770 poeng, ifølge The Baltic Exchange mandag.

Baltic Dry +0,2%

Capesize +0,1%

Panamax +1,0%

Handysize -0,4%

Supramax -0,3%

Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax

07.10.19 1.770 23.689 14.007 9.665 13.420

04.10.19 1.767 23.675 13.868 9.702 13.465

03.10.19 1.757 23.425 13.796 9.748 13.539

02.10.19 1.803 24.430 13.819 9.837 13.710

01.10.19 1.809 24.321 13.973 9.910 13.884

30.09.19 1.823 24.402 14.140 9.969 14.104

27.09.19 1.857 24.916 14.444 10.000 14.248

26.09.19 1.963 27.199 14.781 10.021 14.387

25.09.19 2.053 29.046 15.205 10.033 14.504

24.09.19 2.116 30.278 15.517 10.021 14.644

23.09.19 2.108 29.811 15.831 10.050 14.692

20.09.19 2.131 30.169 16.109 10.059 14.715

19.09.19 2.192 31.470 16.424 10.045 14.669

18.09.19 2.266 33.141 16.717 10.036 14.618

17.09.19 2.283 33.383 16.977 10.043 14.623

16.09.19 2.311 34.001 17.077 10.044 14.625

13.09.19 2.312 33.996 17.077 10.049 14.675

12.09.19 2.331 34.434 17.051 10.059 14.726

11.09.19 2.366 35.183 17.171 10.067 14.794

10.09.19 2.393 35.664 17.315 10.065 14.883

09.09.19 2.422 36.121 17.556 10.051 15.010

06.09.19 2.462 36.921 17.755 10.050 15.099

05.09.19 2.499 37.644 17.898 10.028 15.199

04.09.19 2.518 38.014 18.026 9.961 15.233

03.09.19 2.501 37.519 18.113 9.891 15.214

02.09.19 2.442 36.101 18.116 9.797 15.158

30.08.19 2.378 34.583 18.098 9.709 15.056

29.08.19 2.277 32.191 18.012 9.580 14.960

28.08.19 2.267 32.182 17.897 9.393 14.768

27.08.19 2.213 31.116 17.760 9.250 14.507

23.08.19 2.168 30.437 17.583 9.056 14.113

22.08.19 2.188 29.490 17.456 8.911 13.840

21.08.19 2.061 28.431 17.309 8.659 13.498

20.08.19 2.059 28.591 17.299 8.493 13.213

19.08.19 2.067 28.881 17.402 8.346 12.998

16.08.19 2.088 29.624 17.359 8.210 12.753

15.08.19 2.047 29.102 17.198 8.069 12.220

14.08.19 1.950 27.455 16.708 7.910 11.677

13.08.19 1.864 26.112 15.983 7.788 11.329

12.08.19 1.774 24.410 15.440 7.713 11.136

09.08.19 1.748 24.022 15.169 7.705 11.074

08.08.19 1.720 23.782 14.701 7.671 10.938

07.08.19 1.712 23.885 14.320 7.655 10.892

06.08.19 1.734 24.625 14.068 7.637 10.910

05.08.19 1.774 25.619 14.025 7.638 10.951

02.08.19 1.788 25.749 14.234 7.612 11.045

01.08.19 1.812 26.067 14.547 7.606 11.111

31.07.19 1.868 26.952 15.129 7.603 11.207

30.07.19 1.899 27.187 15.752 7.585 11.287

29.07.19 1.922 27.217 16.399 7.588 11.384

26.07.19 1.937 27.145 16.869 7.575 11.492

25.07.19 1.947 26.928 17.431 7.538 11.577

24.07.19 2.014 28.352 17.658 7.445 11.665

23.07.19 2.165 32.078 17.742 7.408 11.650

22.07.19 2.191 32.963 17.597 7.307 11.491

19.07.19 2.170 32.765 17.348 7.225 11.282

18.07.19 2.130 32.219 17.053 7.137 10.979

17.07.19 2.064 31.073 16.661 7.059 10.704

16.07.19 2.011 30.157 16.396 6.997 10.434

15.07.19 1.928 28.579 15.919 6.924 10.231

12.07.19 1.865 27.389 15.536 6.926 10.112

11.07.19 1.816 26.705 15.018 6.868 9.897

10.07.19 1.777 26.403 14.300 6.792 9.717

09.07.19 1.759 26.367 13.886 6.722 9.602

08.07.19 1.725 25.822 13.534 6.673 9.530

05.07.19 1.740 26.444 13.295 6.595 9.435

04.07.19 1.700 26.085 12.539 6.540 9.344

03.07.19 1.549 23.214 11.465 6.491 9.216

02.07.19 1.446 21.076 10.971 6.481 9.116

01.07.19 1.381 19.824 10.547 6.515 9.067

28.06.19 1.354 19.360 10.301 6.523 9.014

27.06.19 1.340 19.296 9.960 6.543 8.962

26.06.19 1.317 19.117 9.550 6.540 8.852

25.06 19 1.280 18.539 9.221 6.550 8.739

24.06.19 1.258 18.287 8.914 6.544 8.626

21.06.19 1.239 17.947 8.795 6.530 8.570

20.06.19 1.194 16.869 8.837 6.486 8.483

19.06.19 1.179 16.493 8.917 6.429 8.392

18.06.19 1.135 15.424 8.974 6.378 8.303

17.06.19 1.093 14.400 9.035 6.303 8.202

14.06.19 1.085 14.203 9.085 6.276 8.152

13.06.19 1.062 13.621 9.135 6.269 8.094

12.06.19 1.080 13.989 9.236 6.237 8.106

11.06.19 1.105 14.489 9.373 6.202 8.128

07.06.19 1.138 15.007 9.736 6.175 8.173

06.06.19 1.138 14.769 9.997 6.118 8.242

05.06.19 1.141 14.561 10.303 6.070 8.300

04.06.19 1.122 13.916 10.458 6.041 8.378

03.06.19 1.103 13.258 10.618 6.011 8.468

31.05.19 1.096 12.987 10.705 5.969 8.511

30.05.19 1.097 12.965 10.740 5.943 8.556

29.05.19 1.107 13.163 10.712 5.912 8.624

28.05.19 1.082 12.583 10.593 5.907 8.693

24.05.19 1.066 12.243 10.446 5.881 8.764

23.05.19 1.068 12.403 10.308 5.862 8.768

22.05.19 1.059 12.301 10.150 5.826 8.757

21.05.19 1.049 12.131 10.066 5.803 8.731

20.05.19 1.041 11.949 10.050 5.775 8.727

17.05.19 1.040 11.909 10.042 5.763 8.738

16.05.19 1.032 11.705 10.023 5.728 8.757

15.05.19 1.032 11.758 9.953 5.704 8.754

14.05.19 1.043 12.134 9.837 5.701 8.737

13.05.19 1.026 11.856 9.694 5.711 8.712

10.05.19 1.013 11.621 9.592 5.715 8.673

09.05.19 974 10.708 9.548 5.716 8.630

08.05.19 940 9.944 9.509 5.712 8.569

07.05.19 936 9.898 9.514 5.712 8.479

03.05.19 985 11.182 9.524 5.720 8.390

02.05.19 1.032 12.346 9.516 5.751 8.431

01.05.19 1.031 9.499 5.780 8.507

30.04.19 1.011 11.718 9.503 5.764 8.575

29.04.19 913 9.203 9.513 5.794 8.664

26.04.19 889 8.596 9.485 5.831 8.703

25.04.19 869 8.092 9.450 5.857 8.712

24.04.19 850 7.713 9.416 5.881 8.620

23.04.19 821 7.196 9.362 5.874 8.403

18.04.19 790 6.624 9.295 5.861 8.199

17.04.19 767 6.209 9.172 5.914 8.122

16.04.19 749 5.991 8.948 5.951 8.044

15.04.19 738 5.905 8.729 5.982 7.997

12.04.19 726 5.737 8.577 6.028 7.967

11.04.19 728 5.775 8.557 6.078 8.004

10.04.19 734 5.886 8.588 6.144 8.035

09.04.19 725 5.520 8.673 6.256 8.117

08.04.19 714 5.099 8.798 6.337 8.196

05.04.19 711 4.881 8.902 6.430 8.304

04.04.19 699 4.369 8.986 6.514 8.474

03.04.19 672 3.540 9.009 6.652 8.682

02.04.19 674 3.460 8.952 6.753 8.900

01.04.19 685 3.695 8.873 6.843 9.035

29.03.19 689 3.796 8.813 6.893 9.094

28.03.19 692 3.872 8.700 6.927 9.198

27.03.19 690 3.931 8.461 6.902 9.284

26.03.19 683 3.763 8.440 6.856 9.298

25.03.19 689 4.035 8.313 6.778 9.258

22.03.19 690 4.180 8.241 6.723 9.199

21.03.19 695 4.511 8.105 6.637 9.038

20.03.19 709 5.306 7.730 6.582 8.829

19.03.19 712 5.684 7.419 6.534 8.727

18.03.19 721 6.041 7.283 6.480 8.705

15.03.19 730 6.387 7.108 6.437 8.709

14.03.19 677 5.321 6.771 6.389 8.714

13.03.19 654 4.813 6.627 6.323 8.750

12.03.19 647 4.526 6.755 6.295 8.762

11.03.19 645 4.325 6.971 6.209 8.768

08.03.19 649 4.236 7.195 6.163 8.777

07.03.19 657 4.263 7.454 6.114 8.767

06.03.19 664 4.409 7.550 6.037 8.696

05.03.19 663 4.535 7.436 5.937 8.605

04.03.19 669 4.897 7.249 5.791 8.514

29.02.19 664 5.065 6.953 5.728 8.434

28.02.19 658 5.290 6.548 5.646 8.329

27.02.19 651 5.576 6.055 5.543 8.215

26.02.19 649 5.807 5.746 5.401 8.135
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 22:03 10436

Golden Ocean Group Limited (“Golden Ocean” or the “Company”) announces that the Company has, on October 07, 2019 purchased 50,000 of the Company's own common stocks. The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 50.96 per share. After this transaction Golden Ocean holds a total of 1,120,000 own shares.

The transaction is part of the share buyback program announced on December 20, 2018.

Hamilton, Bermuda
October 07, 2019

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
RedRabbit
07.10.2019 kl 22:17 10410

Takker RSinvest, for fyldig tall materiale.
Golden kjøper mer - det liker vi - men nå må skuta få lov å få litt fart oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 22:23 10396

Bulk US:

DSX 3,46 0,58% 21:59:57
EGLE 4,480 0,90% 22:00:00
GOGL 5,610 0,36% 22:00:00
SALT 6,410 2,23% 22:00:00
SBLK 10,450 -0,19% 22:00:03
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.10.2019 kl 22:38 10359

Ingen kjenner Gogl`s inntjeningsevne bedre enn selskapet selv. De har øyensynlig funnet ut at det beste de nå kan gjøre med selskapets penger er å kjøpe egne aksjer.
Etterhvert vil vel flere oppdage potensialet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.10.2019 kl 23:00 10308

Det er nå det begynner kbkristi. Det fleste parameterne peker riktig vei nå. Det er godt vi tålmodige endelig skal få uttelling :-)
https://e24.no/boers-og-finans/i/GG8Mx4/mener-hele-shippingsektoren-er-undervurdert-et-tidsspoersmaal-foer-de-underliggende-verdiene-kommer-frem
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.10.2019 kl 23:26 10257

Ja, det er på høy tid at det begynner nå, Kjepet. Men jeg tror Gogl bør tenke over muligheten med å gi månedlige utbytter.
Aksjekursen er prisgitt hauker og gribber med storkapitalen i ryggen. De har roboter og all verdens analyseverktøy til å rane den "ordinære investor".
Til og med domstolene har de med seg. Det var jo et par vanlige karer som ble dømt for de hadde funnet ut hvordan roboten jobbet for å flå vanlige investorer!
Et månedlig utbytte ville redusere tiden disse gribbene har for å pulverisere aksjekursen i et godt drevet selskap.
Og hvem ville vel finne på å selge aksjene sine, når det kun var 4 uker igjen til neste utbytte. Tenk litt på den, Gogl-ledelse!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2019 kl 09:02 9943

BULK:7 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER MANDAG -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om syv capesize-spotslutninger mandag, der seks er for jernmalm og en er for kull.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet fem reiser til Kina, der tre går fra Brasil, en går fra Australia og en går fra Malaysia.

Det ble også sluttet en reise fra Brasil til Sør-Korea, og en reise fra Ecuador til Tyrkia.

Ellers ble det sluttet tre timecharters, der en er for "TBN" til en dagrate på 27.000 dollar pr dag, en er for 2014-bygde "CIC Oslo" til en dagrate på 67.000 dollar pr dag og en er for 2018-bygde "Golden Arcus" til en dagrate på 50.000 dollar pr dag.

Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.10.2019 kl 09:11 9911

Golden Arcus raker inn $50.000/d :-) Det får heller gå i en periode https://www.goldenocean.bm/fleet/golden-arcus/
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.10.2019 kl 09:12 9910

Såpass høye timecharters må da tyde på at det forventes vesentlig løft i ratene!
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2019 kl 09:19 9805

Hehehe, ja la gå. Huff
Redigert 21.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare