Høyeste shippingrater på 9-år

KJEPET
GOGL 30.08.2019 kl 14:12 179938

Da passerte vi forrige topp i shippingratene (BDI) som var 12. desember 2013. Vi har nå de høyeste ratene på 9-år! Ikke rart Golden Ocean handles til skrotpris.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
23.10.2019 kl 20:28 7471

NorskBulls holder på cashen.

Last Signal:STAY IN CASH
Last Close:54,80
Change:+0,8000 Percent change+1,48%
Signal Update Our system’s recommendation today is to STAY IN CASH. The previous SELL signal was issued on 22.10.2019, 1 day ago, when the stock price was 54,00. Since then GOGL.OL has risen by +1,48%.Market Outlook The market is finally giving hints of a bullish resurgence. Today a bullish pattern is detected. more...
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Tøff
23.10.2019 kl 20:44 7437

Når man ser GOGL på NY i kveld, kan det virke som om man forventer oppgang i ratene når som helst. Stort volum til å være NY. Jeg er litt skeptisk må jeg innrømme. HS formasjon i BDI.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
holysmoke
23.10.2019 kl 20:53 7433

En rateoppgang hadde vært fint, eller i alle fall en stabilisering rundt 25k for Capesize. Men det kan også være begynnelsen på hamstring i forkant av det som åpenbart må være et godt resultat.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Bulle1974
23.10.2019 kl 20:59 7417

Opp drøye 4% over dammen på relativt høyt volum. Dundrer vel ned 5% på OSE i morgen, da...
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
23.10.2019 kl 21:26 7379

Ikke lett å skjønne kursutviklingen i Gogl.
Dry time charter estimates har vært uforandret i 3 uker, men falt idag med $1.000 både for 6 og 12 mnd, mens 2 år var uforandret på 4. uke. Ratene har også vært synkende dag for dag.
Så det må ligge noe bak hallelujastemningen kveld. $ 6,20 / kr 56,60 akkurat nå.
Hvordan var de nære futtene, AM update?
Men det skal ikke mye ekstra interesse til for å snu utviklingen. Kanskje vi går inn i trendskifte?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
23.10.2019 kl 22:43 7368

Da fikk vi en liten oppgang i kveld, men som vanlig ble vi regelrett pisset på av Star Bulk som nå har steget mer enn 20% enn Golden bare hittil i år. Det har faktisk vist seg at Trygve Hegnar fikk rett når har 8. mars i år hevdet at shipping kanskje var for komplisert for John Fredriksen. Hvem skulle tro det med hans trackrecord? Men når hans forrige tørrlastsjef Herman Billung går til Star Bulk og gruser han, så må vi bare innse at fakta ikke lyver.

Blir forresten spennende å se hva noldusene på OSE finner på i morgen. Litt opp fra start, for så å banke i minus igjen fra 09.30 og frem til US åpning?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Klimbull
23.10.2019 kl 23:30 7290

SALT (Scorpion Bulkers) endte opp +13%. GOGL henger etter denne også på lengre sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
holysmoke
23.10.2019 kl 23:32 7312

Mente du "drybulk-shipping", ikke bare shipping? For Norges rikeste mann har jo nettopp blitt Norges rikeste på shipping. Jeg ser ikke Billung på den listen selv om han er svært dyktig selvsagt. Siste side er ikke skrevet i kappløpet mellom Star og GOGL, to utmerkede rederier. Jeg registrerer at et forsikringsselskap nylig meldte om mange saker med korrosjon eller brann i scrubber-systemene, og advarte rederne. Kan en halvgardering ha vært lurere enn en all-in holdning? Tiden vil vise.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
23.10.2019 kl 23:42 7290

Ja, med en aksjekurs på ca. $7 fikk SALT en EPS på $0.03 og kursen spratt opp 13%. Tipper Golden minst 10-dobler det resultatet i Q3.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.10.2019 kl 02:20 7233

Korrosjon må jo bare skje i et klima, ofte i tropisk farvann, hvor eksos, som også er meget varm,( Beklager mange komma) ...
Salt, varme, fuktig miljø... Dette ruster opp fort!
Vi som bor langs kysten, kjent resultat.
Får inderlig håpe at Gogl går for renere fuel.
Miljøvennlig også!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.10.2019 kl 02:30 7226

Så får vi se resultatet om kanskje ett år, hvor alle skip med scrubbere er ute av drift pga av de overnevnte problemer.
Uansett så var ikke meningen med IMO 2020 at all dritten skulle skylles i havet !
Da blir det en gamechanger hvem som kontrollerer rent drivstoff!
Kanskje den gamle Ulven har et poeng, overfor SjerneBulken?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.10.2019 kl 02:42 7239

Trenger ikke så veldig mange timer innen kjemi, før jeg skjønner at dette er en umulig oppgave. Kan bli en megaBonansa for Gogl, neste år!
Cluet er tilgang til renere fuel!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
24.10.2019 kl 08:18 7112

Godt å se at Bloombergs nr. 1 av analytikere innen shipping, Joakim Hannisdahl, har TP på NOK 82,20.- på Golden Ocean.
https://www.smarteranalyst.com/new-blurbs/cleaves-securities-keeps-a-buy-rating-on-golden-ocean-group-limited-gogl/
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Surik
24.10.2019 kl 08:30 7091

Scrubbere er nok ikke så dumt, men arbeidet må gjøres skikkelig. Dette har blitt diskutert på en annen tråd, husker ikke hvilken i farta. Her er litt stoff om saken du nevner.
http://www.gard.no/web/updates/content/28519122/learning-as-we-go-challenges-with-the-use-of-exhaust-gas-scrubbers
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
ruda
24.10.2019 kl 08:48 7039

Skal vel ned mot 50 igjen før den snur?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.10.2019 kl 10:33 6832

Nå som det tydelig vis plutselig er stor etterspørsel etter aksjen er det om å gjøre å få solgt så fort og lavt som mulig, ellers risikerer man at kursen går opp
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.10.2019 kl 11:45 6709

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra +3,15 / -0,96 / -0,30 %
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.10.2019 kl 11:48 6720

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 9 capesize-spotslutninger onsdag, der åtte er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet åtte reiser til Kina, der fire går fra Australia, tre går fra Brasil og en går fra Canada.
Det ble også sluttet en reise fra Canada til Taiwan.
Ellers ble det sluttet to timecharters.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:10 6712

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +1,6% TIL USD 24.112/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,6 prosent til 24.112 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:49 6613

Herlig dag, 60 next før fantastiske q3 resultater skal legges frem, deretter 70 før nyttår. Ser ikke bort fra at vi ser 100 tallet ved løsning handelsavtalen tidlig neste år. GOGL burde vært på 80-100 allerede, TTT men vi kommer dit til slutt! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
24.10.2019 kl 13:42 6497

Bloomberg melder at Chinamann skal bruke opp mot $20 milliarder det neste året på landbruksprodukter i fra US. Det er vel første gang Chinamann nevner noe om dette i det hele tatt? Om det er sant, er det meget gode nyheter for starten på slutten for handelskrigen.

Da ble det straks bevegelse i soyprisene også :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rascal
24.10.2019 kl 13:47 6474

Er ikke Baltic Capesize OPP 1,6% , og ikke ned? Fra 23740 i går til 24112 i dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.10.2019 kl 13:49 6459

Håper ingen oppdager feilen, er nokså lei av kursnedgang ved rateoppgang nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:56 6433

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
24.10.2019 kl 14:59 6295

Da har jeg hørt på dagens pengepodden med Birgitte Vartdal. Mye spennende der, men det er jo begrenset hvor "selgende" en sivilingeniør i matematikk kan være :-)

Det som jeg synes var spennende var tanken rundt scrubbere. 46 caper totalt, 23 installert med scrubbere, og 10 på TC hvor fuelkostnadene ikke har noe å si. Så da er det bare 13 caper hvor man ikke har installert scrubbere, men har opsjon på å installere på disse.

Men det kanskje meste morsomme var kommentaren om at NAV (som investorene mer eller mindre er besatt av på OSE), bør bety mindre for aksjekursen enn ratene, som Golden forventer vil være høyere i årene som kommer. Det sparket til OSE var velrettet, og kan nok forklare den enormt store forskjellen i utvikling i aksjekursen i år sammenliknet med Start Bulk. Spesielt fordi Goden og Star Bulk slutter skip i den samme poolen. Har skal nok aksjekursen til Golden kraftig opp i det korte bilde.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:11 6261

Takk igjen for god info Kjepet! Godt å se også at vi har startet med å tette noe av det enorme gapet, ikke lenge før vi ivertfall ser 60 tallet igjen.

Tror på 70 etter q3 / før nyttår og 100 etter at handelsavtalen er på plass / i løpet av q1 neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
24.10.2019 kl 15:16 6255

Bare hyggelig Sector. At Golden skal gå 20% dårligere enn Star Bulk i år, er helt på jordet. De slutter jo skipene i den samme poolen. De samarbeider!!!!

Men når OSE kulturen KUN ser på NAV så får vi disse hinsides forskjellene.

Her er forresten linken til podcasten i dag: https://blogg.nordnet.no/pengepodden-golden-ocean-om-klimaendringer-kina-imo-2020/?autoplay=1&_ga=2.257975881.2144694399.1571594229-713179029.1483444518
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.10.2019 kl 22:16 5915

Over 600.000 aksjer omsatt i usa, slutter på dagens lav selvsagt
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 22:29 5937

På grønn børs tilogmed.. wtf..
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
24.10.2019 kl 22:34 5993

Pen omsetning og opp til $6.40 i etterhandelen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
dalglish
24.10.2019 kl 23:54 5886

Interessant intervju med Vartdal. Synd at hun ikke ble utfordret med spørsmål omkring Trafigura JV, Swissmarine-investering og sist men ikke minst tilbakekjøpsprogrammet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
25.10.2019 kl 07:21 5726

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 11 capesize-spotslutninger torsdag, der ti er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fire går fra Australia, to går fra Brasil, en går fra Vest-Afrika, en går fra Malaysia og en går fra Chile.
Videre ble det sluttet en reise fra Brasil til Nederland, og en reise fra Sør-Afrika til Tyskland.
Ellers ble det sluttet to timecharters.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
KJEPET
25.10.2019 kl 07:37 5701

Ja, med over 30 slutninger på tre dager så går det slik:
https://twitter.com/drybulketf/status/1187558774770413569
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Surik
25.10.2019 kl 07:43 5747

Personlig er jeg glad i NAV.
Hva er vel bedre enn å kjøpe shipping aksjer når P/NAV er lav. Mye stål for pengene. Det er jo alltid noen overgangsperioder og spesielle situasjoner, men som regel er det sammenheng mellom inntjening og skipsverdier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
utaskjærs
25.10.2019 kl 09:10 5584

Får se hvordan det går, de snakker nå sammen............….Amerikanske og kinesiske handelsrepresentanter vil diskutere planer fredag om at Kina skal kjøpe ytterligere amerikanske landbruksprodukter, men i retur ønsker Kina å kansellere noen planlagte og eksisterende amerikanske toller.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.10.2019 kl 10:52 5391

Kjempeinteresse i går, i dag er alt ved det samme vanlige, pussig?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
25.10.2019 kl 11:18 5343

Det var mange som ikke fikk solgt på kr 55-tallet, så kanskje vi skal dit igjen før oppgangen kommer?
Cape opp, men Pmax ned.

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra +2,70 / -1,38 / -0,26 %
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
kakarlss
25.10.2019 kl 12:16 5150

Cap +3,45 til 24945$
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare