Høyeste shippingrater på 9-år

KJEPET
GOGL 30.08.2019 kl 14:12 179630

Da passerte vi forrige topp i shippingratene (BDI) som var 12. desember 2013. Vi har nå de høyeste ratene på 9-år! Ikke rart Golden Ocean handles til skrotpris.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.11.2019 kl 10:42 7132

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra +3,40 / -2,74 / -4,05 %
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.11.2019 kl 10:45 7128

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 4 capesize-spotslutninger mandag, der samtlige er for jernmalm.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tre reiser til Kina, der to går fra Australia og en går fra Peru. Det ble også sluttet en reise fra Canada til Sør-Korea.
Ellers ble det sluttet to timecharters.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.11.2019 kl 10:45 7127

Oslo (TDN Direkt): Danske Bank nedgraderer sin anbefaling på Golden Ocean til hold fra kjøp. Kursmålet oppjusteres til 57 kroner, ifølge en oppdatering fra meglerhuset datert 4. november.
Danske Bank tror Golden Oceans resultater i tredje og fjerde kvartal vil være sterke. For 2020 forblir meglerhuset litt forsiktig, noe som gjør at de nedgraderer anbefalingen på aksjen til hold, opplyses det.

ØT, finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.11.2019 kl 12:29 6924

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 0,11 prosent til 24.612 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.
SSN finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
dalglish
05.11.2019 kl 12:47 6875

Man slutter aldri å undre seg over meglerstanden. Da ratene lå på knappe 20k for et drøyt år siden så opererte de med 105 kr og deromkring. Nå ligger ratene på rundt 25k, og man halverer kursmålet. Det kan jo være at man argumenterer med at "da var ratene forventet opp, mens nå er de forventet ned", men en omtrent halvering henger jo ikke på greip uansett. De har et forklaringsproblem.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
BMjelde
05.11.2019 kl 14:18 6678

Dette skrev Danske tilbake i mars 2017, da lå BDI rundt 1250:

Den seneste tiden har flere andre analytikere, banker og meglerhus fått øynene opp for aksjen, og seneste nå den 01. mars 2017, Danske Bank Markets.
Danske Bank Markets oppjusterte da sitt kursmål på Golden Ocean-aksjen ifølge TDN Finans.
Dansk Bank Markets fastholder en kjøpsanbefaling på Golden Ocean. Kursmålet ble imidlertid oppjustert til 10,7 dollar (tilsv. ca NOK 90,-), fra tidligere 6,2 dollar, ifølge en oppdatering onsdag 01. mars 2017.
Danske Bank Markets viser blant annet til bedrede fundamentale forhold for tørrbulkmarkedet.

Forbanna svindlere som snur kappen etter vinden. Det gjelder de aller fleste analytikere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
05.11.2019 kl 14:34 6613

Meglerhuset OPPJUSTERER kursmålet til 57 kr. I tillegg er mer usikre på fremtiden. Ikke logisk spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
05.11.2019 kl 14:44 6609

Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 1,1 prosent til 1.656 poeng, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.
Baltic Dry -1,1%
Capesize 0,1%
Panamax -2,8%
Handysize -1,1%
Supramax -3,0%
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
heoks
05.11.2019 kl 14:45 6618

Vært i denne så lenge nå at dette blir siste året. Snittet ligger på 67, så jeg får prøve å komme meg litt ned før jeg gir opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.11.2019 kl 08:28 6228

Takk for info!
Gode resultater oppnådd av Goodbulk: https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/05/7469744/goodbulk-oker-overskuddet-og-fortsetter-utbyttebetalingene
Bra utbytte i forhold til kursen!
Håper vi får samme forhold utbytte/ kurs i gogl, og at de fremskynder resultatfremleggelsen. Vi trenger et løft nå!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 09:47 6145

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ti capesize-spotslutninger tirsdag, der åtte er for jernmalm og to er for kull.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fire går fra Australia, to går fra Vest-Afrika, to går fra Brasil og en går fra Storbritannia.

Det ble også sluttet en reise fra den amerikanske delen av Mexico-gulfen til Nederland.

Ellers ble det sluttet fire timecharters.

10 slutninger og 4 timecharters, i tillegg legger Goodbulk frem gode tall, og flott utbytte. Men gogl skal vel dykke ned i 40-tallet før q3 kommer.

Noen som har lest guding fra goodbulk for q4 og 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
06.11.2019 kl 10:36 6017

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -4,26 / -2,02 / -5,30 %
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
dalglish
06.11.2019 kl 10:48 5975

Goodbulk q3: In combination with rapidly increasing cargo volumes the number of vessels leaving the fleet to have scrubbers installed was also rising fast with an estimated 31 vessels of over 100,000 deadweight retrofitted in July, 39 vessels retrofitted in August and 33 vessels retrofitted in September. This resulted in a decreased supply of vessels a trend we expect to continue into the first quarter 2020. The improved rate environment has reduced the amount of Capesize vessel demolitions to just four vessels in the third quarter compared to seven in the second quarter and 11 in the first quarter.

Despite trade volumes encountering several roadblocks in the first half 2019, much of the loss in volumes was made up in the third quarter and as such there will normally be a smaller impact on rates in the fourth quarter from changes in cargo volumes. The ongoing retrofitting programme, which continues to experience delays will continue to absorb vessels in yards and as such fleet supply is kept in check with active supply less than actual supply. From now through March 2020 there are approximately 175 Capesizes to be retrofitted with scrubbers which will continue to put downward pressure on fleet supply. This will soften the blow of the seasonal reduction in fourth quarter cargo volumes unless there is a sharp downturn in China’s coal imports in the event that China takes a strict stance towards import quotas as it did at the end of 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
06.11.2019 kl 10:58 5931

Når jeg kommer meg ut av denne dritten her, skal jeg aldri mer eie en Fredriksen-aksje igjen noen gang!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 11:03 5921

Mange som tenker dette tror jeg, CEO virker totalt blåst mtp investor relations..
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
bjooern
06.11.2019 kl 11:47 5807

Snipp snapp snute så er også jeg ute.
Noe gevinst ble det så nå får jeg se hvor jeg putter pengene neste gang.
Lykke til videre til dere som velger å sitte i dette dog noe ustabile papiret.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
RedRabbit
06.11.2019 kl 12:24 5686

Dette er jo bare trist.....
Skal vi virkelig dukke under 50-tallet?
Tålmodigheten røyner virkelig nå, men holder meg fortsatt til målet om ett år til. Q3 og Q4 burde jo gi bra med utbytte ihvertfall. Kan investeres i andre «artige» og spennende selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Tøff
06.11.2019 kl 12:46 5580

Nå har ikke jeg fått dagens rater, men ratene tenderer nedover. Så lenge de gjør det, vil aksjekursen ikke kunne løfte seg. Man bør ha håp om 3.kv. blir så bra, at det imponerer markedet. Til tross for at mye tyder på et godt resultat, er det merkelig at ikke flere har anbefalinger på aksjen. Med de kursmål som bankene har, ser jeg ingen grunn satse videre. Men der mener jeg de tar feil, men jeg tar ikke den risikoen. Det finnes andre aksjer og det finnes andre shipping aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 13:59 5384

Freight futures am update
Capesize down ~5%
Panamax down ~5%

God jul
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 14:02 5380

Har ikke kommet rater i dag såvidt jeg kan se, men futures som kom nå så ikke bra ut.
.....
Freight futures am update
Capesize down ~5%
Panamax down ~5%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
kakarlss
06.11.2019 kl 14:39 5279

Bdi-7,4%, cap-9,7% til 22217$
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
06.11.2019 kl 14:49 5244

Ca 50% over "break-even" bare..
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.11.2019 kl 15:15 5182

Den der freight futures var jo nøytral i går, og så er fasit ned 9,7%
Kursen burde jo gått i taket nå med så sterkt fallende rater.
På den annen side er det jo kanskje taket den stanger i...?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 17:57 5034

Hvor mange hobbysparere ble skviset ut i dag mon tro..
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 18:16 5014

Ser ikke ut som bunnen er nær, utrolig nok så må vi nok tilbake til 40 tallet :-(
.....
Baltic Dry Index Falls 7.43% to 1,533 in London
•Capesize -9.73% to $22,217
•Panamax -3.5% to $11,125
•Supramax 58k tons -4.58% to $10,357
•Handysize -1.3% to $8,063

#DryBulk #Shipping

$GOGL $SBLK $GNK $DSX $SB $SALT $EGLE $GBLK
.........
#Capesize #FFA slipped further today after spot tumbled 10% d/d. All in-line w what we wrote in our last #Shipping #Weekly. Our $25k/d forecast for Nov & Dec is under review for downgrade. #Panamax & #Supramax also extends losses, partly due to #Indonesia #nickel ore ban #DryBulk
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Tøff
06.11.2019 kl 18:35 4973

Jeg tror nok flere kategorier av investorer ser hvilken vei det bærer på kort sikt. GOGL er etter min mening først og fremst en trading-aksje. Det går opp, det går ned, og man er like langt. Kan hende Nordea får rett (kursmål 44). Det kan hende at kursene har blitt holdt oppe av forventningen om et fett utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
skywalker2019
06.11.2019 kl 19:01 4936

denne aksje er som en langsom dorgetur uten å få storfisk :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 19:27 4882

Ned 5,25% i USA nå, tungt å sitte i slike papirer som fyker opp/ned som en jojo. Rart dette får pågå år etter år, og at GOGL er så utsatt. GOGL har blitt en ren trading aksje dessverre, ikke noe for langsiktige investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 20:00 4856

Må bare vær tålmodig og vente på utbyttene og la kursen dykke ned i blant. Selv om det er surt å se på. Sparebank 1 markets som tok Gogl inn i portefølgen forrige uke traff ikke helt med inngang de heller.. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.11.2019 kl 21:24 4737

Det er jo forsåvidt en trøst at også enkelte proffe har bommet her, men det er jo bare nitrist at ledelsen har surra vekk utbyttepenger på å kjøpe sterkt overprisa aksjer.
Hvis man går inn på fleetlist så ser man at de også har inngår meget dårlige avtaler. Og den på 50.000 dollar dagen må ha vært rent oppspinn for den står ikke der.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
06.11.2019 kl 21:45 4715

Det må jo være noe de ser ettersom de har kjøpt en del aksjer på 53 kr stk. Kan ikke forstå hvorfor de eventuelt har kjøpt en haug med aksjer sterkt overpriset dersom de hadde en liten anelse på at ratene var på vei nedover..

Har ikke ikke sett noe til den 50.000. Kan eventuelt være at det var én spesiell dag, hvor cape-ratene var feks 35.000 og de fikk 15.000 i premium?

Jeg blir mer og mer usikker på hvordan ratene vil utvikle seg, så egentlig for meg at ratene skulle få et skikkelig løft inn mot IMO 2020, i tillegg til 1-fase av handelsavtalen.

Ratene er fortsatt relativt høye, så om de holder seg på 20.000 bør vi allikevel se oss fornøyde!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 22:42 4624

Sluttet ned nesten 6% i USA i kveld ....
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.11.2019 kl 09:58 4304

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -3,28 / -3,73 / -8,11 %
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 12:10 4076

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -8,5% TIL USD 20.330/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 8,5 prosent til 20.330 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

SSN finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Ling
07.11.2019 kl 12:19 4021

Når ratene stuper tørr ikke gogl gi så mye i utbytte. Jeg som tenkte jeg skulle få 2 kr i dividende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Walker
07.11.2019 kl 12:33 3961

Det var da voldsomt så mye ratene faller om dagen. Noen som vet hva som skjer om dagen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 12:46 3921

Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl #DryBulk #Shipping report #earlybird special:
The positive effect of vessels retrofitting scrubbers is very much a part of today's market. This will be reversed in 2Q/3Q20E, with negative impact, especially on the #Capesize fleet

Tenker dette pusher FFA ned og spot følger slik den gjorde tidligere i år.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
07.11.2019 kl 13:23 3883

Aktørene har sikkert lest analysen til Nordea om snittrater på 19.000 dollar dagen i q4 og skjønt at ratene da må stupe for at dette skal stemme.

Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare