Fredagskos med hørselsvern

Sotah
30.08.2019 kl 17:24 671

Når våre unge har gledet oss med klimabrøl på 106,8 db er det tid for ettertanke og kos. Om det ble 100.000 av dem aner jeg ikke. Men det var mange stemmer å hente der til både dette og ikke minst neste valg. Og da tar jeg mine sedvanlige fredagsglass og tenker på noe hyggelig resten av kvelden.
Slettet bruker
30.08.2019 kl 17:26 671

Det vi først og fremst må gjøre for å redde kloden er å heve aldersgrensen for deltagelse i valg til 25-30 år.
Sotah
30.08.2019 kl 17:32 672

Ta med lappen i samme slengen da. Frekke i trafikken er ungdommene også.
Slettet bruker
30.08.2019 kl 17:34 669

Er vel fortsatt delvis ungdom\ung voksen når man er 25+. Forskjellen er at livet har gitt deg noen på fleisen på veien, så man har fått realitetsorientert seg litt.
sus1
30.08.2019 kl 17:35 666

Til fredagsglasset passer det sikkert med god gammeldags kose musikk. Så her er en du kan høre på.

https://www.youtube.com/watch?v=GU1opyRxirk
Redigert 30.08.2019 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Sotah
30.08.2019 kl 17:40 664

Fra Bordellmammas visor, sus? Den gikk rundt i guttegjengen husker jeg.
sus1
30.08.2019 kl 17:46 663

Ja det var sikkert det den heter. Tenkte den passet i bunkersen. Høyt volum og betongvegger er snadder:)
Slettet bruker
30.08.2019 kl 18:08 653

Fredagskos for alle kommunister, fascister og globalister.

https://m.youtube.com/watch?v=LKS_IiiicKI
Sotah
30.08.2019 kl 18:33 642

Må jo bare teste om denne linken funker. Change lar seg nemlig ikke lure:
https://images.app.goo.gl/JSWATxx8cjKQApSh6
CS_invest
30.08.2019 kl 18:58 630

Brøl-apen hører naturlig til i junglen! Ønsker de at gøre noe seriøst så får de oppføre seg som seriøse mennesker -og ikke som aper!
Sotah
30.08.2019 kl 19:06 625

De fikk hele politikerkorpset i sving, ihvertfall. Sannelig dukka FrP opp også. Det sendte den mest fornuftige fyren de har, Solvik Olsen til dax 18. De blir faktisk hørt, disse unge. 100.000 potensielle stemmer å hente. Ve den politikeren som tør å disse dem.
Slettet bruker
30.08.2019 kl 19:13 624

Kunstens klimabrøl omfatter Edvard Munchs panikkangst «Skrik» og Hollywoodfilmen «Home Alone» med Macaulay Culkin's ikoniske redselsskrik. Også George Orwell skrev om et grusomt brøl i fremtidsdystopien «1984»:
«I neste sekund kom en redselsfull, skjærende låt, som om en eller annen gigantisk maskin gikk med full fart uten smurning, fra den store fjernskjermen i den andre enden av rommet. Det var en låt som fikk det til å isne i tennene på en og håret til å reise seg på ens hode. Hatet hadde begynt».

"Orwell beskriver propagandaens virkning i et totalitært samfunn mot en fiende som «alltid» er der. Fienden er nødvendig for å holde folket i konstant unntakstilstand. Det er alltid krisesituasjon. Slik unnskyldes samfunnets begredelige tilstand, dårlige varer, mangel på alt.

Nå har det totalitære omfavnet Europa igjen. I snart 75 år har vest-Europa sluppet de hysteriske massemønstringene til fordel for en diktator og hans militærmakt, mens øst-Europa i det minste har sluppet dette de siste 30 årene. Nå har dette gjenoppstått i vest-Europa, og det merkelige er at diktatorene har en enorm oppslutning i folket, til tross for at skoleungdom reiser til Auschwitz og lærer «Aldri mer!».

For nå skal det på nytt brøles for diktatoren, brøles for forfølgelse av annerledes tenkende, brøles for at alt som finnes av penger blant folk skal samles inn og sendes til FN, brøles for å ødelegge enhver frihet menneskene har. Den brungrønne klimafascismen mønstrer en hel generasjon ungdommer, godt oppdratt til å angi til «klimapolitiet» alle som tenker gammeldags, synes godt om olje-utvinning, liker å kjøre bil og ta fly, liker å spise kjøtt.

Klimafascistene har for lengst forlatt virkeligheten og rasjonaliteten. De er like enkle å diskutere med som en toåring som slår seg vrang fordi han ikke får godteri i i butikken. Nå skal de attpåtil brøle heller enn diskutere. For en klimafascist er makt = rett.

Vi betaler billiarder i klimatiltak i verden, til absolutt ingen nytte. Pengene går rett i lomma på kapitalister og politikere som beriker seg selv og kompisene sine. Men de dumme politikerne fortsetter å bevilge til det ene absurde tiltak etter det andre, hvor de overgår hverandre i grønnhet, det grønne skiftet, det bærekraftige samfunnet og annen tanketom svada."

https://resett.no/2019/08/30/klimabrolet-og-orwells-tominuttershat/
Slettet bruker
30.08.2019 kl 19:35 616

Hvor har du 100k fra? Jeg ser at de håpet at så mange skulle delta, men som vi på høyresiden prøver å fortelle dere som la igjen fornuften i jordbongen; tro håp og kjærlighet er ikke realitet.
Sotah
30.08.2019 kl 20:22 600

Jeg sitter og finteller, leftis. Ikke forstyrr. Faen å, nå kom jeg ut av det. Var det 39.769 jeg var kommet til?
Slettet bruker
30.08.2019 kl 20:39 596

Ifølge politiet i Oslo var det om lag 7.500 mennesker til stede under selve brølet. Etter flere testbrøl runget klimabrølet i rundt to minutter foran Stortinget fredag ettermiddag klokka 16.42. https://resett.no/2019/08/30/engasjerte-ungdommer-over-hele-landet-klimastreiker/

Jeg var på Solli plass på det tidspunktet og hørte ikke så mye som et pip de ca tre hundre meterne unna... (fnis, fnis...)
Riot
30.08.2019 kl 20:58 587


Ett bröl är aldrig fel, undrar varför de är så få?
Varje människa som varit utanför sin egen komfortzon och talat med fattiga människor (ekonomiskt fattiga) förstår hur viktigt varje bröl är.

Sotah
30.08.2019 kl 21:04 586

Du skritter ikke en meter med høye hæler, fruen. Et dameskritt med sånt på beina er rundt 30 cm. Du var en kilometer unna. Og skravla med en venninne. Klart du ikke hørte. Men resten av landet fikk det med seg.
polemiker
30.08.2019 kl 21:15 579

Hva i helvete har skjedd med NRK nå? Ser en gjeng NRK venner som spiller en SimCity variant laget av en sosialist vil jeg anta. Hva ER det de tenker på her?

Om de trodde dette ville tiltrekke seg yngre seerere på en fredagskveld, tror jeg de har bommet totalt. En 7-åring hadde trolig gjort det bedre enn den gjengen der. "Dommere" er naturligvis andre venstrevridde NRK folk.
Slettet bruker
30.08.2019 kl 21:20 574

Havfruen bruker ikke høye hæler når jeg går i byen. Hvite Reebok eller Fila har jeg på bena. Dessuten var jeg alene og uten musikk på øret. Men mye trafikkstøy der da. Det virker ikke som Lille Lans bilfrie by har kommet til Frogner, men betale for det må vi åkke som. Jeg kan gå helt til Majorstuen uten at trikken som jeg gir en sjanse på hver eneste holdeplass oppover klarer å ta meg igjen, så kollektivt kan Lille Lan ha for meg. Så har jeg lagt merke til at når jeg skal krysse E18 for å komme meg over til Tjuvholmen, så er det helt greit med bilene, de stopper for fotgjengerfelt selv om det ikke er trafikklys; det er verre å krysse de to feltene med Tour de Finance sykkelvei - det gjøres med livet som innsats - der stopper ingen, og birkengjengen kommer i rasende fart i begge retninger i rushtiden. Men jeg overlevde i dag også...
Slettet bruker
30.08.2019 kl 21:34 568

Mine to favoritter synger og spiller i kveld:
https://www.youtube.com/watch?v=QoKAEiGMVPw
Slettet bruker
30.08.2019 kl 21:38 563


Sotah
I dag kl 17:24 104
med klimabrøl på 106,8 db er det tid for ettertanke
---
Helseinfo
Bærekraftig i 2 til 4 minutter
http://dangerousdecibels.org/wp-content/uploads/2010/07/thermometer_decibel_chart.jpg
106 dB <4 min
109 dB <2 min
Slettet bruker
01.09.2019 kl 11:38 457


Alt tyder på at årsaken til denne kollapsen i fornuften er å finne i kristendommens fall. Uten kristendommen synes det vanskelig å bevare fruktene troen brakte med seg inn i lærestedene. Man skulle kanskje tro at naturvitenskapen kunne klare seg uten den kristne forankringen, men det viser seg at selv tunge fagmiljøer ikke klarer å stå mot dagens ideologisk betingede påstander, også legevitenskapen bøyer seg. Når mennesket blir øverste dommer, er det brølet som avgjør domsavsigelsen. Det er naturalismen, som forteller oss at naturen er alt som er, som har seiret. For naturen, den er mennesket herre over.

Det er altså ikke bare Gud vi har kastet ut, men også rasjonaliteten og søken etter sann kunnskap. De lærde ved universitetet i Paris visste nemlig hvor mange tenner hesten hadde. At våre dagers lærebokforfattere er nødt til å lyve om slike forhold, viser oss bare hvor dypt de har sunket. Det hele har religiøse dimensjoner over seg, men ikke slike som fører til sannhet og frihet.

Hvor lenge orker vi å la brølene definere våre meninger?

https://www.document.no/2019/09/01/den-opplyste-samtalen-er-dod/