Til lykke arveprinsesse Ingrid Alexandra! :-)

Slettet bruker
31.08.2019 kl 12:14 569

Havfruens øye er ikke tørt...

Du har en vidunderlig, nydelig personlighet som utstråler varme og tilstedeværelse. Vakker er du også.

Hva som blir ditt liv, vet vi ikke ennå, og jeg er ingen tilhenger av monarkiet.

Men jeg ønsker deg alt godt for livet og fremtiden, og hva det enn blir, så tror jeg du blir til velsignelse for alle som møter deg!

Gratulerer med konfirmasjonsdagen!
Slettet bruker
31.08.2019 kl 12:31 563

👍
Slettet bruker
31.08.2019 kl 12:38 560

Hva er i all verden er innslaget som vises nå. Virker helt malplassert spør du meg. Noe med klima?
Noni
31.08.2019 kl 12:55 557

Nei vet ikke, men totalt er det en stilfull konfirmasjon, selv om jeg savner den gamle måten å bli konfirmert på. Jeg reagerer på at alle salmene har ny melodi. De nye melodiene har liten klang, og en har ikke lyst å synge dette, hvorfor skal ikke kirken ta vare på vår gamle salmeskatt? Det burde bli et krav, og jeg tror kirken ville får større oppslutning, folk liker å synge noe som har en kjent melodi.
Slettet bruker
31.08.2019 kl 13:30 544

Det ble litt merkelig innsiktsfullt for meg dette, for jeg reagerte på seremonien med et stort savn etter maskulin autoritet. Kvinner representerer kjærlighet og moder jord, men kvinner kan ikke fylle den maskuline tilstedeværelsen for kraft og styring.

Det fikk meg til å tenke at det kanskje er nettopp maskulin styring som mangler vår syke jord?

Vi ser kvinner over alt. Kvinner i kvinneroller og kvinner i mannsroller og kvinner i styre og stell med oppgaver som det er vanskelig å se for seg skal ha noen interesse for en ammende mor - uten at det går på bekostning av barnet...
Kvinner har glemt å bøye seg for naturen og har latt seg friste til å ta makten over naturen - uten innsikt i at naturen ikke lar seg underkaste slik mannen ble tvunget til. Derfor skriker kvinner (av begge kjønn) til jorden og til klimaet...
Redigert 31.08.2019 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2019 kl 13:37 542

Klokt sagt.
-sannheten-
31.08.2019 kl 14:31 527

Her har du kloke ord Havfruen.
Slettet bruker
31.08.2019 kl 15:05 520

Endring av liturgi av salmer og hva det måtte være? Jeg ikke sett hva som har foregått i dag. Men i en begravelse jeg var i for et årstid siden, ble Fadervår opplest, med en innledning for meg, som jeg ikke hadde hørt før, og som må være ny!

Vår Far du som er i himmelen...........Da kom jeg på hva jeg tidligere hadde blitt fortalt.

Per Sivle ble irettesatt fordi han brukte Du og ikke De formen når ha henvendte seg til Presten. Presten forlangte De form og ikke DU! Da svarte Per Sivle at han titulerte større herrer i” DU” form enn presten. Så siterte han” Fader vår DU som er i himmelen”

Hr.Suhr
01.09.2019 kl 17:11 450

Det sies ingen ting om prinsessens eget syn på, og mening om å konfirmere seg kirkelig.
Allikevel lot dekningen det skinne igjennom at dette nærmest ble valgt under tvang.
Representanter fra kirkens fariseèrlaug hadde jo t.o.m. gått ut med at hun slettes ikke
trengte å konfirmere seg i det heletatt. Egentlig et hårreisende utspill.
Her kunne man vært fristet til å tro at man heller hadde sett henne i en sjel-løs
privatseremoni som ingen hadde kjent seg igjen i.
Dessverre for mange så tror/håper jeg prinsessens konfirmasjon nå kan øke interessen for kirkelige konfirmasjoner.
Tror det står 'skrevet', "der to eller tre er samlet i mitt navn, er jeg midt iblandt dem".
For sikkerhets skyld ber jeg derfor nå i Jesu navn om Herrens beskyttelse over landets en gang
kommende dronning:
-Bevar og led Ingrid Aleksandra gjennom din ånd så hun får et godt liv,
og blir en sterk stemme for landet og det norske folk. AMEN.
Og den som tror sier: AMEN
Patetisk?
-Nei. Absolutt ikke for meg (Tro meg, Han svarte).
Slettet bruker
01.09.2019 kl 17:22 446

Selvfølgelig må en norsk arveprinsesse konfirmere seg kirkelig. Noe annet er helt utenkelig.

Det som har blitt tydelig i denne saken er hvor mange satsnister som kryper ut fra stubber og stein og gir seg tilkjenne.
undrende
01.09.2019 kl 21:18 423

Rart ikke Durek kunne komme. Når jeg leser hva han skriver, så kan jeg ikke skjønne annet enn at de har vært sammen mye, og at han har et utrolig nært forhold til prinsessen. "Love You Princess Ingrid sorry I coulden't make it however you know how much I love you. See you soon"
Dette er jo veldig nært vil jeg si.
ladaen7,30
01.09.2019 kl 21:26 422

Hvem er denne Ingrid Alexandra egentlig, er det noen man skulle kjenne noe til?
undrende
01.09.2019 kl 21:29 421

Det blir litt som å spørre hvem faren er, elr var....
Absolutt ingen royalist, men så vidt jeg har registrert via andre riktignok, så er vel denne prinsessen en flott representant....
Slettet bruker
02.09.2019 kl 01:31 406

Dæven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunne ikke sagt det bedre, takker Havfruen.