KAIS - norsk selskap som kan få hele verden som kunder

dr. Stockman
KAIS 01.09.2019 kl 12:45 1402

Høres litt overambisiøst ut å få sitt produkt ut til hele verden, men for KAIS vil dette kunne være mulig på lengre sikt - selv om USA i første omgang vil utgjøre markedet. Produktet er en databasert og patentert løsning på et gammelt problem for flybransjen - nemlig hvordan man på en rimelig, rask, enkel og oversiktlig måte skaffer seg oversikt over landingsforholdene på den flyplassen man har som destinasjon. Det er et selskap med fantastiske fremtidsutsikter, noe som skyldes bl.a. følgende punkter:

1. Svært lave markedsføringsutgifter fordi selskapet kun trenger å henvende seg til flyselskapene sentralt
2. Abonnement på tjenesten koster nesten ingenting (det er kvantiteten som er cluet for selskapet) mens bruken av systemet ikke bare gir den tilsiktede sikkerhetsgevinst, men også fører til en del besparelser for flyselskapet, hvorav den største besparelsen vil være en drivstoffbesparelse
3. Selskapet er usedvanlig lavt priset pr idag fordi aksjen ikke befinner seg i noe marked
4. Det kan ikke påregnes konkurrenter selv når patentet en gang utgår, ganske enkelt fordi den tilknyttede knowhow er svært omfattende, og siden det allerede eksisterer et lavterskeltilbud finnes det ingen incentiver for at noen skulle finne det formålstjenlig å engasjere seg i et langt utviklingsløp frem mot noe som kunne fremstå som en konkurrent

Sjekk ut selskapet på siden for unoterte aksjer. Det er for øyeblikket noen få aksjer til salgs i selskapet.

https://forum.hegnar.no/thread/44585/view
Redigert 19.01.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
02.09.2019 kl 21:55 1351

Mitt tips er om at et par års tid vil det skrives mer om KAIS på tråden her enn om NAS. Kanskje NAS kan komme tilbake til gamle høyder, eller kanskje havner man i et uføre som det er umulig å komme ut av. Det vet sikkert ingen. Problemstillingen for KAIS er når inntreffer tidoblingen av aksjen (det er kun et tidsspørsmål, og da snakker vi om et år eller to). Mer spenning knytter seg til om vi på lengre sikt får en hundredobling. Inntektene vil utvilsomt komme, men kanskje vil aksjen ha blitt for mye utvannet i mellomtiden til at vi kan komme dit. Selv vi jeg være ganske godt fornøyd med en femtidobling fra dagens nivå.

Da oppfinnelsen som ligger bak Dynatron-systemet så dagens lys og ble patentert hadde ikke oppfinneren sett for seg hvilken effektivitet metoden kunne oppvise og hvilken global utbredelse det etter all sannsynlighet vil få. Den store forskjellen er den aksellererende teknologiske utvikling som har funnet sted i årene som har gått, og som har åpnet helt nye muligheter for produktet.

aeronautical.no
Redigert 02.09.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 08:15 1300

Ser på hjemmesiden https://www.aeronautical.no/ at dette selskapet allerede har fått oppmerksomhet, bl.a. gjennom omtale i tidsskriftet Aero Safety World.

Videre har jeg forstått at dette tilbudet fra dr. Stockman er første mulighet for eksterne investorer å komme inn i selskapet, overraskende nok til en meget hyggelig kurs.

Et veldig viktig poeng her er at i tillegg til sikkerhetsaspektet så vil flyselskapene tjene penger på mer forutsigbare landingsforhold på de respektive flyplassene, blant annet ut fra et "fuel management" perspektiv. Flyselskapene vil altså få betydelige besparelser i tillegg til økt sikkerhet som en følge av KAIS sin oppfinnelse.
Redigert 03.09.2019 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
03.09.2019 kl 11:11 1253

Helt riktig det Midas 007. Uttrykt i anektoder kan man si at oppfinneren av Dyntron-systemet kom opp med et Columbi egg, eller at han lyktes i å løse den gordiske knuten. Og timingen kunne ikke vært heldigere idet de siste årenes rivende teknologiske utvikling både gjorde systemet mer presist og effektivt og ikke minst har gjort det mulig å distribiuere systemet til hele verden med lave kostnader. Å overføre data er faktisk blitt noe av det billigste man kan gjøre her i verden.