NANO: Opp eller ned?

Slettet bruker
NANO 10.04.2018 kl 11:13 34614

NANO begynner nå å oppvise gammel volatilitet og volum, slik at den igjen er blitt en drømmeaksje for trading og/eller relativt kortsiktige investeringer (der det å se kortvarige oppganger blir helt sentralt, og tilsvarende; når man bør pigge seg ut en periode). Da er det nyttig å utveksle kunnskap om hvordan det best kan gjøres, og hva som er mest sannsynlige utfallsrom hver dag.

Disclaimer: Jeg antar at de som sier de skal vente til 2021 med å bli rike på aksjen tilgir oss som synes man skal tjene penger både i år og neste år.
Eksempel: Hva hjalp det de selvoppnevnte "ekspertene" på "det fundamentale" at drømmeaksjen deres falt 60% mens de SAMTIDIG vedvarende insisterte på at de visste så mye bedre enn oss andre hva som er intelligent å gjøre i NANO? Jeg tror ikke det nytter å snakke fornuft til disse ennå, men det er å håpe at de fortsetter å holde seg på gamleforumet, der alle vettuge er mobbet ut. Der får de bare gaule i fred.

Som sagt: De som vil forstå og tjene på NANO i DETTE ÅRET OG DET NESTE, må altså først lære seg å se bort fra det ufunderte tøvet fra både haussere og baissere, og i alle fall ikke bli enda en i disse gruppene!
Aksjen er nemlig et helt konkret verdipapir på Oslo Børs som oppfører seg iht. de daglige signaler og trender. Bare de som er villige til å drøfte aksjer pro et contra har derfor noe i aksjedebatter å gjøre.

I dag er NANO ned ca. -4%. En helt forventet teknisk reaksjon etter en litt for opphetet oppgang et par dager.
Vel, la oss kanskje prøve oss på litt lengre perpsektiver: Hvor vil kursen være
- om 1 uke?
- om 1 mnd?
- om 3 mnd?
- om 6 mnd?

Faktum er at det foreligger ganske gode beregningsgrunnlag for dette nå, vi vet bl.a en god del mer om selskapets forsinkelser, rekrutterings- og søknadsproblematikk, om kutt av Humalutin for å fokusere mer på Betalutin og dermed forhåpentligvis klare å finansiere løpet ut der uten ny emisjon. Og selskapets deltakelse i framtidige konferanser. Altså forhold som taler både for og mot en kursøkning herfra.

Skal vi prøve å debattere balansert hvor man kan anta at kursen presses, og hvor den kan styrkes?
NANO er altfor interessant til at noksagtene skal få herje fritt videre.

PS: Jeg redigerte litt introen nå for å gjøre ting litt tydeligere, så den bør leses om igjen for å se trådens intenderte poeng bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:18 Du må logge inn for å svare
goodoil
13.04.2018 kl 14:10 10082

Bruker du snapshot og jeg som trudde du var litt proff. Min teori er at nano er i konsolidering fase og da skal den stige tilsvarende oppgangen den hadde. altså fra 38 til 64 konsolidering fase videre skal den opp ca 20 - 26 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2018 kl 16:59 10032

goodoil,
jeg er både proff og demokrat: Jeg viste til snapshot som vedkommende sikkert var kjent med, håper jeg?
Og du vet sikkert at skjult volum er skjult volum uansett hjelpemiddel du måtte ha tilgang til?
God helg - dette var ei bra uke!
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Kongen
13.04.2018 kl 17:25 9964

Ingen som sier at robotene vil hindre deg i å kjøpe aksjene dine.
Men de manipulerer ordre boken og bytter seg imellom for å få prisen opp eller ned. Når du kjøper dine aksjer så er jo det som et hvilket som helst annet kjøp? Hvis man skal trade aksjene så må du slåss mot robotene også. Og da trenger du bedre verktøy enn det hvermansen på hegnar forum besitter.
Derfor lukter det dårlig av folk som sitter å ber amatører trade pengene sine i aksjer som er så ustabile å lese.

Over til noe annet. Paradigme er oppdatert på clinicaltrials siden nå. Ser ut som paradigme er godkjent av FDA.

goodoil
13.04.2018 kl 20:23 9895

Jeg kan anbefale dere en bok som heter flash boys med Michael Lewis som forfatter. Den omhandler high-frequency trading som dere prøver og diskutere her.
Kongen
14.04.2018 kl 10:40 9810

Skal sjekkes ut goodoil:).
Slettet bruker
16.04.2018 kl 09:50 9591

Humalutin er altså stanset for å ha nok penger til å kjøre Betalutinprosessen lengst mulig før ny emisjon.
NANO valgte likevel å vise fram plakaten med prekliniske data (lab- og museforsøk) på AACR i helgen, sitat melding:
"Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that a poster reporting the anti-tumour effect of Humalutin® (177Lu-conjugated humanized anti-CD37 antibody, 177Lu-NNV003) in preclinical models of non-Hodgkin's lymphoma (NHL) was presented yesterday at the American Association of Cancer Research (AACR) Annual Meeting 2018 in Chicago, USA."

Markedet mener nok dette ble en lite lovende affære, og sender kursen nedover.
Pensjonsparer
16.04.2018 kl 12:38 9517

Frykter som sagt at det er underliggende problemer i utviklingen av Betalutin, som selskapet er redd for å innrømme. Og at man får forsinkelser utover det som nå er kommunisert.
Slettet bruker
16.04.2018 kl 12:49 9510

Operer selv med markedspenetrering rundt 2022-2023. Derfor er kursmålet mitt fortsatt NOK 20. Og nok 100 ved salg til Roche i 2021.
Slettet bruker
16.04.2018 kl 13:02 9492

Jeg har prøvd å sjekke, men har foreløpig ikke funnet klare tegn på at Betalutin vil bli ytterligere forsinket utover det som er innrømmet så langt.
Men her skal man trå varsomt: Det er flere år til kommersialisering evt. vil være gjennomført. Det vil overraske om man til den tid ikke har fått flere nye forsinkelser og humper i veien. Som igjen vil bety at stans i bl.a. Humalutin likevel ikke holder til å unngå emisjon før Betalutin-løpet er gjennomført.
Nok en tung børsdag indikerer at markedet ser dette som realistisk. Og ennå har man vel ikke helt begynt å regne inn den drivertomme perioden fram til slutten av året. Jeg vil anbefale å nøye følge langsiktig trendutvikling; manglende respekt for børsens mest sentrale tyngdelov er sjelden lurt.
Slettet bruker
16.04.2018 kl 13:15 9466

Samtidig som dette når haussingen på de fleste fora nye høyder. Nano aksjonærene er ikke som andre aksjonærer ;)
Kongen
16.04.2018 kl 13:48 9433

Korsar, den posteren og påmeldingen på AACR var klar lenge før de meldte midlertidig stans i humalutin, det vet du vell?

Dataen de nå presenterte legger jo grunnlaget for videre forsøk med humalutin og de presterte med glans.

Ser det jobbes knallhardt for å skape tvil om nano her om dagen. Det byr jo på ypperlige kjøpsmuligheter for meg. Takker for det.

Og markedet har faktisk ikke peiling på hva de holder på med når det kommer til biotek, så her er det en smal sak og slå markedet. Som jo er hele poenget med aksjer? (Gitt at nano blir solgt eller karrer seg hele veien selv)

Dere sier dere vil ha en balansert diskusjon om nano her inne? Jeg ser ingen av innleggene deres som er balansert?
Korsar prøver men røper seg gang på gang, og innleggene er desverre gjennomsyret av hans agenda om å få flere aksjonærer til bgbio.

Helt ok da fler selger billig til meg og de finner fort nok ut hva de har gått glipp av når de solgte nano på nivåer under 60kr
Slettet bruker
16.04.2018 kl 15:00 9397

blir nok fort veldig billige aksjer på deg, heldige du
directorx
16.04.2018 kl 17:09 9310

Lurer på hvor mange her inne som opererer med flere brukere ???? Det er veldig tydelig at flere her inne er ute etter å vise at de har kompetanse for så å bruke dette til å påvirke andre til å kjøpe og selge. Mistenker at SpotOn på TE driver med det samme. Hvilken annen motivasjon har de når de bruker veldig mye av døgnet her inne.
Slettet bruker
16.04.2018 kl 18:53 9257

directorx,
hvem er det du tenker på når du snakker om at noen har flere brukere?
Kongen
16.04.2018 kl 18:56 9249

Helt korrekt directorx. Er mange her inne som prøver å påvirke kursen opp eller ned og det er mange som har mange nick. På gamleforumet kan du hvertfall se antall nick tilknyttet brukeren og de værste husere og baisere har som regel 4-5 forskjellige nick knyttet til seg. Er nok det samme her, eller bekjentskaper som jobber sammen.

Men admins her virker likegyldige til å opprettholde et seriøst forum til tider. Hver eneste ticker har troll bortsett fra RESP tickeren. Sikkert fordi det er en svensk aksje og har gått hus forbi de fleste som har "peiling" på biotek her.
Slettet bruker
16.04.2018 kl 19:10 9236

Kongen og directorx,
dere hevder begge at mange har flere nicks her på nyeforumet. Admin har imidlertid påpekt at man ikke kan ha flere nicks her.
Dere bør derfor opplyse om hvem dere konkret ønsker å anklage for å ha flere nicks, så kan vi ta det opp med admin. .

Hæggis
16.04.2018 kl 19:18 9222

Kongen - Kjøp og sitt, så slipper du å tenke på roboter.
Trading lønner seg ikke i Nano i det lange løp uansett
Kongen
16.04.2018 kl 19:31 9222

Hæggis, har kjøpt og sittet en stund. Nå kjøper je bare mer og investeringen går til det blir fail eller suksess. Hvis du leser litt lenger tilbake så ser du at jeg er motstander av trading tips til nybegynnere p.g.a robothandel i nano. Trading har jeg altfor liten tid til å drive med så alle mine investeringer er basert på fundamentale grunnlag. Og de er alle long posisjoner.
directorx
16.04.2018 kl 21:09 9175

Korsar.
Det er ikke så nøye, men det viktigste er at leserne forstår dette. Det er ikke vanskelig å lure admin med flere brukere om man ønsker det.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:14 9029

Så sank NANO i svak minus etter å ha vært oppe og prøvd å bryte opp gjennom motstanden på 56-tallet. Det stoppet opp på lavt volum og holdt ikke teknisk moment. Nå er vi tilbake i negativ trend med større sannsynlighet for å begynne å teste 50-nivået etter hvert, i stedet for å arbeide seg oppover mot motstanden på 59-60.
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:14 8873

NANO bekrefter også i dag at det kan bli et langvarig opphold i en sideveis/svakt negativ trend.
Uten utsikt til nye positive signaler i overskuelig framtid kan dette bli et langt og tungt år for dem som har surret seg til masten.
Det lave volumet bare understreker tristessen og gjør alternativ trading foreløpig helt uinteressant.
dr. Stockman
18.04.2018 kl 09:30 8861

Noe underlig at volumbalansen er bedre når aksjen faller enn når den stiger. Kan jo tolkes som et uttrykk for manipulasjon. Når det gjelder triggere så vil det kunne ha en betydelig positiv effekt hvis man ender opp med en ideell CEO. Det trekker ihvertfall ut med ansettelsen. Kanskje er han forlengst klar, men man holder tilbake melding til markedet av hensyn til hans gamle arbeidsplass hvor det kan virke uheldig å sitte på oppsigelse.
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:50 8847

Stockman, om pølseboden Nordic Nanovector allerede har fått ny kaptein så mener jeg det virkelig står verre til en jeg kunne ane. Tror ikke det er særlig mange som gidder overta styringen i et selskap som tydelig er på vei ned dassen... Det drøyeste er at den sparkede CEOen Costa fortsatt sitter med rundt en mill i opsjoner som er med å dra ned den fremtidige verdien av selskapet.

Kommer en emisjon på 20 tallet? Jeg tror det.

Kanskje vi snart får en ny italiener som CEO?
Kongen
18.04.2018 kl 09:55 8841

Trekker ut med ansettelsen? Hørte du hva som ble sagt av ludvig ang ansettelsen egentlig? Anbefaler deg og høre en gang til dr.stockman.

Og dere som mener det ikke er noen triggere før jul? Hvor lenge har dere holdt på med børs?
Hva var det som nettopp skjedde i nano som gjorde at den hoppet opp 30%?
En uventet melding kom, og det er alltid det som skjer med aksjer. Hva skjedde nettopp med norwegian? En uventet melding kom. Hva har gjort at ALLE aksjer i historien har gått opp eller ned? Uventede meldinger har kommet.

Det at dere snakker om kjente triggere og at korsar lirer av seg informasjonstørke frem til ASH når vi nettopp har fått bevis på at du må sitte inne i aksjen siden meldingene ofte kommer morgen og kveld.
Finnes et ord som beskriver dere, NOOBS.
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:03 8829

hoppet 30% etter å ha falt bortimot 70% siden emisjonen du vet når en aksje faller 50% så må den stige 100% for å ha samme verdi? makan til vrøvl du kommer med, den er fortsatt i en fallende trend og den vil teste 38 på nytt rimelig snart
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:12 8820

Kongen,
det er visst noe du ikke har fått med når det gjelder dette med at å sitte passivt inne er så lurt:
- spør dem som har vært med nedover siden 129 - lurt?
- du sier aksjen nylig steg 30% som bevis for at å sitte fastsurret inne er så lurt - men aksjen har jo siden falt vedvarende siden 6. april? Lurt å være med på?
- hva om aksjen fortsetter å falle videre som alle tekniske signaler indikerer, fremdeles lurt å være med nedover?

Jeg vil anbefale å ha to tanker i hodet samtidig:
- jeg hoppet av på 120-tallet og har siden bare slengt med på de kortere oppganger som har vært. Nå er jeg selvsagt ute, siden alt teknisk signaliserer nedtur videre. I stedet for å tape over halvparten av pengene mine har jeg derfor så langt tjent over 265% i NANO. Dumt?

PS: Historisk sannsynlighet for at et farmaselskap på OSE skal bli så raskt oppkjøpt at man ikke får med seg noe av gevinsten er under 4%. Under 4%. Dette er tilgjengelig statistikk for alle.
Det forsvarer ikke å tape 60% av verdien fordi man insisterer på at man skal bli del av de 4%.
dr. Stockman
18.04.2018 kl 10:27 8795

265% er bra det korsar - selv har jeg 450% etter å ha sittet helt stille i båten fra 12 kr. Men det avgjørende en selvsagt hvem som får med seg den endelige oppgangen som riktignok kanskje ikke starter for alvor før desember. Men som Kongen er inne på så kan det selvsagt dukke opp "breaking news" når som helst, og da er det allesrede for sent for dem som sitter på sidelinjen. NANO hadde selvsagt ikke ansatt all denne kompetansen om selskapet ikke følte seg trygge på at det "går veien".
Slettet bruker
18.04.2018 kl 11:09 8762

Breaking News: Kiwi Bob tar over som CEO
Slettet bruker
18.04.2018 kl 11:14 8759

dr.,
Jeg kom senere inn enn deg men fikk med meg ca. 180% på siste hovedoppgangen til 129. Resten har jeg tradet inn på diverse innhopp etterpå.
Men en ting er prosentmessig avkastning, det andre interessante er jo hvor mye man faktisk har hanket inn i kroner og ører. Takket være avkastningen i NANO kunne jeg derfor hive inn mye mer i BGBIO enn jeg ellers hadde tenkt. Med avkastning på "bare" ca. 138% i BGBIO har jeg derfor tjent litt mer på den i rene kroner enn på de 265% i NANO. Men til sammen er disse to aksjene de beste aksjene jeg har hatt de siste to årene, riktignok i hver sin fase. Som understreker at der er en tid for alt, og at mastebinding ikke er min greie i en risikosport som farma.
Som sagt, historisk sannsynlighet for full kommersialisering for et farmaselskap på OSE er under 1:7. Da sitter i hvert fall ikke jeg og taper over halvparten av opptjent fortjeneste på drømmen om mer om noen år....jeg tar pengene i hånda og ser meg om etter nye bytter (mens jeg selvsagt passer på om gamlebyttet begynner å levere igjen).

dr. Stockman
18.04.2018 kl 12:56 8566

Mye tautrekking rundt 55 kr. Mulig jeg er optimist, men jeg har en følelse av at det er flere som ønsker seg inn enn som ønsker seg ut. Mange kan ha ventet på sidelinje i påvente av å få kjøpt nærmere 50-tallet, men begynner kanskje å innse at "those days are gone".
Kongen
18.04.2018 kl 13:34 8533

Ingenting feil i å trade korsar, men da regner jeg med at du bruker mer en et par timer hver uke også? Trading må man ha tid til. Du må sitte klar for å tjene penger.
Det funker ikke for oss som kun får gått inn å sjekket aksjene i pauser fra jobb osv.
De må finne de sikre aksjene eller eller de aksjene med størst fundamentalt grunnlag for å gi deg stor avksatning på mellomlang/lang sikt.

Nano er den biotek aksjen på oslo børs som har størst potensial fundamentalt til å gi deg den høye avkastningen på mellomlang sikt.
Betalutin som medisin er klar. Den må bare bekreftes i en høyere populasjon, som er langt lenger en de andre biotek selskapene på oslo børs er kommet.

Og historien for biotek betyr ingenting. Tenker du sånn så kommer du jo aldri til å tenke penger? Det er risiko ja, derfor velger man den aksjen med størst potensial og gambler. Eller så kjøper du deg inn i alle.
rockpus
18.04.2018 kl 13:57 8716

Litt merkelig at de som ikke har tid til trading likevel har tid til utallige innlegg på forumet?
dr. Stockman
18.04.2018 kl 15:13 8654

Korsar
" Nå er vi tilbake i negativ trend med større sannsynlighet for å begynne å teste 50-nivået etter hvert, i stedet for å arbeide seg oppover mot motstanden på 59-60."
Som jeg har nevnt her noen ganger så kan man lile gjerne tolke ordrebildet motsatt av det det ser ut som, fordi det svært ofte er rigget. Derfor velger jeg egentlig å se bort fra det, og heller holde fast ved det fundamentale. Da fremstår det som mer sannsynlig at vi skal over 60 enn at vi skal under 55. Uansett bedre å ha vært med på en liten nedgang enn å gå glipp av en stor oppgang.
Kongen
18.04.2018 kl 17:11 8580

Ja for jeg har utallige innlegg her rockpus. Tipper jeg ikke har 20 engang i år. Kanskje 5 i fjor hvis jeg har noen.
Kom med noe som bidrar til diskusjon eller gå å legg deg.
Slettet bruker
19.04.2018 kl 00:12 8460

dr. Stockman,
kan du forklare hva du mener med "det fundamentale" for NANO?
Jeg antar du er klar over at det meste som normalt faller inn under "det fundamentale" (framdriftsproblemer/forsinkelser, søknads-/godkjenningsproblemer, kutting i programmer, osv.) er satt betydelig tilbake iht. selskapets egne meldinger siste året?
Jfr, at kursen er mer enn halvert i samme periode.
Det er nok mer interessant (mer håp i) å vurdere aksjen rent teknisk, der man kan spørre:
- er aksjen falt for langt ifht. estimert teknisk verdi i denne fasen, bl.a. ifht siste emisjon? (les: kan man forvente et visst gjenvinningspotensial?)
- kan selskapet etter hvert levere et signal (i podcast eller lignende) om at "man er nå styrket i troen på at man kan nå en kommersialiseringsfase på dagens finansiering", og lignende
- utfordringen er nok særlig sterk på om selskapet kan klare å hoste opp noe mer tillitsstyrkende de neste 6 mnd. enn det man kan se foreløpig. Hvis ikke vil tyngdeloven dra selskapet videre nedover.

Slettet bruker
19.04.2018 kl 00:17 8459

Kongen,
hvis du trykker på ditt eget nick vil du nok telle minst 60 innlegg i år
Men ikke noe galt i det, hvis man er faglig fokusert :-)
Kongen
19.04.2018 kl 00:33 8447

Takk for den korsar, ser jeg har totalt 78 innlegg i min livstid her. Kan ikke si at jeg vil kalle det «utallige» innlegg rockpus!

Kongen
19.04.2018 kl 01:03 8429

Det fundamentale i nano er på plass og styrket det siste året korsar. Endring i guiding på tid vil ramme ditt kjære bgbio på et tidspunkt også.

Betalutin er bekreftet bra nok i en ganske så stor pasientgruppe. Til og med hvis 20/100 skulle feile har nano det beste produktet på markedet med tanke på behandlig og QoL.
Humalutin er viser gode resultater og og en forsinkelse på 1-2 år der er ingenting. Mest sannsynlig vil de kanskje få en partner på humalutin studiet?
Archer-1 og dlbcl studiet går sin gang og vil kanskje vise lovende resultater? Ingenting tyder på noe annet hvertfall.
Godkjenninger, sites som starter paradigme har kommet inn som perler på en snor siden januar, selv om fokuset her på forumet er at alle ikke starter med EN gang og behandler pasientene dagen etter (En Totalt urealistisk målsettning).
Dette er et stort puslespill som skal settes sammen og man ser ikke det store bildet før man zoomer ut og ser at det kun mangler 2-3 brikker. Det blir nok berg og dalbane for kursen frem til noe uventet blir meldt. Sell on news vil nok være regelen på all info som er forventet (som vanlig). Resultatene fra lymrit som mest sannsynlig blir meldt i sin helhet på ASH vil nok bumpe kursen betraktelig høyere og legge et gulv langt over dagens, hvis de er så gode som det er lov og håpe på.
Så mens dere kun fokuserer på enkeltmeldinger er det lett for oss som fokuserer på puslespillet å øke vår beholdning steg for steg samtidig som vi ser bitene falle på plass en etter en. Forsinkelser er regelen og ikke unntaket i biotek, og risikoen for at en konkurent skal ramle ut av det blå før nano får et produkt i markedet er mikroskopisk. Tror ikke engang BP kan holde en så stor konkurent hemmelig i så mange år at den plutselig er klar for markedet. Vi snakker hvertfall 3-5 år for en evt konkurrent før den er på markedet.
Kongen
19.04.2018 kl 01:05 8425

Beklager at alt kom i ett her men iphone og HO er ikke gode venner.
Hardly
19.04.2018 kl 09:28 8295

dr. Stockman
19.04.2018 kl 09:33 9142

Korsar
Det "fundamentale" uttrykkes ved sjansen for å lykkes og potensialet hvis man lykkes. Riktignok kan man lykkes på forskjellige nivåer, så det er ikke en gitt størrelse. Risk/reward er et godt utgangspunkt for å vurdere de fleste aksjer i NANOs kategori, og anvendt på NANO ender man uansett opp med svært bra til fantastisk bra.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2018 kl 11:16 9101

dr. Stockman,
du skriver: "Det "fundamentale" uttrykkes ved sjansen for å lykkes og potensialet hvis man lykkes". Men det du egentlig beskriver da er såkalt "intrinsic value", dvs. den "Indre verdi" som et uttrykk for en bedrifts (eller et verdipapirs) faktiske verdi basert på fremtidige inntekter.

"Det fundamentale" kartlegger imidlertid en profesjonell aksjeanalytiker gjennom særlig disse to hovedøvelsene:
a) analyse av regnskapsforhold
b) analyse av styre, ledelse og organisasjon og tilhørende produkthåndteringsevne (i hovedsak: total gjennomføringsevne, generelt veldig viktig i farmaselskaper)

Fordi man har stor tro på en aksje kan man ikke på egenhånd finne på nye definisjoner av etablerte fagtermer.

Hvis du vil sette deg mer inn i såkalt "fundamentalanalyse" kan du f.eks, bruke disse hjelpemidlene (innlogging påkrevet):
a) for regnskapsanalyse: https://fundamentalanalyse.no/tema/aksjeanalyse-del-1/
b) organisasjon: https://fundamentalanalyse.no/tema/aksjeanalyse-del-2/

directorx
19.04.2018 kl 13:18 9048

Det er viktig att lesere på forumet forstår at noen opererer med flere brukere og samarbeider med andre brukere for å drive kursene den veien de ønsker. Det kan godt være brukere som har stor kunnskap om aksjer og bruker denne kunnskapen i ett forsøk på å påvirke kursen enten opp eller ned. Å kjøpe eller selge ut i fra hva som blir skrevet her inne er ikke lurt fordi man kan umulig stole på hva som blir skrevet og mange har en agenda. Det er enkelt å lure admin med flere brukere.
Slettet bruker
19.04.2018 kl 13:25 9040

directorx,
du kan ikke fortsette med disse anklagene uten at du konkretiserer hvem du sikter til, og hva slags uttalelser det gjelder. Hvis ikke blir dette destruktivt tøv som ikke tilfører forumet noe verdi.
rockpus
19.04.2018 kl 14:28 9002

Kongen:

Tenkte egentlig ikke spesifikt på deg, men mer generelt til alle de påstått langsiktige som likevel forsvarer sin langsiktighet gjennom daglige innlegg.
directorx
19.04.2018 kl 14:54 8987

Korsar
Det som er viktig er at brukere har dette i bakhodet når de leser her inne. Du vet at dette skjer.
Kongen
19.04.2018 kl 14:58 8983

Rockpus, ja selv om du er langsiktig så følger man jo med til en viss grad hva som skjer rundt aksjene dine. Og for min del så har vell kommentarene først kommet når jeg har lest f.eks her inne at folk vrenger på sannheter og kommer med ganske syke teorier uten rot i virkeligheten til tider. Da føler man jo at det må tilbakevises enten man er long eller ikke.

Men dette har bedret seg betraktelig på nano trådene nå hvertfall, så nå går det jo ann å ha konstruktive diskusjoner. Bortsett fra et par stykker som aksjespesialisten og focuss osv som bare kommer med crap fortsatt.
rockpus
19.04.2018 kl 16:12 8947

Kongen:

Det jeg reagerer mest på er påstandene fra en del langsiktige om at den daglige kursen ikke betyr noe som helst for dem. Denne påstanden kan man kanskje med en viss lettvinthet kaste ut dersom man har inngang f.eks. rundt 20 kr. De samme personer påberoper seg samtidig en stoisk ro og likegyldighet i forhold til kursen. Dette bildet blir dog svært lite troverdig når de samme personer åpenbart har behov for å svare på enhver tullete påstand fra baissere opp til flere ganger daglig. Dette gir dermed ingen inntrykk av ro og likegyldighet.

Å gi blaffen i kortsiktige kursbevegelser med den begrunnelse at man satser langsiktig på det fundamentale, er egentlig en idiotisk strategi. Spesielt i forhold til bio aksjer. Disse selskapene er noen av de farligste å investere i for aksjespekulanter. Uansett hvor lovende et slikt selskap ser ut i tidlige faser, har historien vist at man har ingen som helst garanti for suksess. Da er det idiotisk å gå glipp av åpenbare tradingmuligheter underveis. Å være langsiktig med en innsats man allerede har tjent på trading, er dog en helt annen sak.
Tror mange har satset millioner av kroner i Nano på kurser rundt 100 kr. Forventer man at disse personer skal ha det godt med seg selv om de har sittet stille i båten ned til dagens kurs??