Jeg er enig med Raymond Johansen om velferdstjenester.

Slettet bruker
01.09.2019 kl 18:02 348

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAbyry/frp-siv-oljerister-ap-raymond-hun-faar-stoette-av-stoere?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_term=df-86-d5b8a1c0%3Adf-86-d5b8a1c0

Oljefondet bør ikke investere i velferdsforetak. Oljefondet bør pålegges å holde seg unna slike foretak.
Det er nok av andre foretak i verden å investere i. Dette går ikke utover avkastningen.

Støre tok avstand fra slike investeringer privat, og oljefondet bør gjøre det også. Det er en gal utvikling
når private velferdsforetak går med store overskudd. Velferdstjenester er primært det offentliges oppgave.
Jeg tror de aller fleste skjønner at det må reageres på dette. Siv Jensen er her helt på jordet.

Oljefondet skal selvfølgelig være underlagt politiske etiske retningslinjer.

Skoler, sykehus, jernbaner skal ikke være privat finansiert.

For å provosere debattantene litt, og sette ting litt på spissen, tar jeg med at dagligvarehandelen burde
kanskje gå i offentlig regi istedenfor i privat regi ? Sterkøl, vin og sprit selges jo i offentlig drevede forretninger
i Norge. Drivstoffsalg kanskje også ? (Varen er jo kliss lik). Og kanskje strømsalg ? (Varen er jo kliss lik).
Og valutavekslingskontorer kunne vært offentlig drevede i Norge (varene er kliss like).
Redigert 20.01.2021 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.09.2019 kl 18:39 326

Kan ikke alle dere nydelige mennesker krype inn i en sekk, som vi så kaster i en elv og skyter elva opp i verdensrommet?