Til alle klimaskeptikerne

Fluefiskeren
01.09.2019 kl 21:12 771

Her tilbakevises alle de standhaftige påstander som dominerer på dette forum.

Les og lær. Lettleselig artikkel. Den tar for seg 10 av de vanligste mytene.

https://www.sintef.no/siste-nytt/derfor-tar-klimaskeptikeren-feil/
Redigert 01.09.2019 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
01.09.2019 kl 21:18 767

Huff, hvor skal du gjemme deg om alle disse dommedagsspådommene slår til? Ta en overdose?
convert
01.09.2019 kl 21:28 764

Hvor mye vil du betale selv da, fiskern? Helst ingenting? Har du gjort noe for miljøet og naturen, eller fokuserer du heller på det ubestemmelige "klimaet"? Du er vel en god sosialist; "Del andres goder".
ladaen7,30
01.09.2019 kl 21:34 758

Se deg rundt fluefiskeren.


Dette med at Norge i det hele tatt skal greie å utgjøre et fnugg på den fronten tilsier bare at folk er hjernevasket til det ytterste. Man kan skru av hele landet og det ville ikke engang være målbart.
USA, kanskje utenom California nærmest driter i klimadebatten, Kina åpner kullkraftverk i eininga og er så forurenset at folk går med munnbind, Indiske elver er så forurenset at man nærmest kan rusle tørrskodd over dem, i Brasil brenner de ned regnskogen hurtigere enn milliardene renner inn for å redde den osv osv.

Og i dette laget skal altså landet som folk kommer til for å få frisk luft og ren natur liksom ha en innvirkning på? Jauuuu

Engasjementet skulle vel heller vært i de fleste andre steder enn i "rene" Norge, men det er det altså ikke, her brukes bare hysteriet til å sanke inn avgifter i megaklassen.
Redigert 01.09.2019 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Oskar2
01.09.2019 kl 21:44 753

Sintef har 2000 ansatte som skal ha lønn!
Slettet bruker
01.09.2019 kl 22:17 735

Nei, FF. Jeg ble ikke overbevist. Åpnet ikke artikkelen du linket til.
brahman
01.09.2019 kl 22:21 732


Mener SINTEF og NTNU at naturlige årsaker til klimavariasjoner ikke finnes ?

Ikke særlig vitenskapelig det nei...
ladaen7,30
01.09.2019 kl 22:32 730

Det er bedre å bare nyte varmerekordene som kommer, Norge kan gjøre fint lite i denne sammenhengen uansett.
Man har da nok møkkavær i dette landet om man ikke skal klage på finværet som kommer heller.
Oskar2
01.09.2019 kl 22:56 714

VG TV har en debatt imellom Sylvi og Une, virker som MDG ikke har helt virkelighets forståelser og fremstår noe primitiv, klimafanatikere mener vel maten står i kjøleskapet når hun er sulten.
kokkohill
01.09.2019 kl 22:58 713

Ikke en forskning får peng uten at klima er nevnt i søknaden , klimafazisme er farlige greier du.....
ladaen7,30
01.09.2019 kl 23:37 699

MDG ikke har helt virkelighets forståelser og fremstår noe primitiv


Det er vel ikke å overdrive engang.
Steng av olja sier de, men er de klar over hvor olja brukes? De tror sikkert at den kun brukes til diesel og bensinbiler, men faktisk så er det utrolig mye som forsvinner om verden skrur av oljekranene.
Slettet bruker
02.09.2019 kl 01:38 678

Det spiller ingen rolle hva eller hvem du henviser til, om du kunne referere til alle vitenskapsmenn og kvinner, ville det ikke betydd det døyt. Da de lærde over hele verden var enige om at jorden var flat, var det like galt å si at den var rund akkurat som nå å si at jorden går ikke under uansett hva vi mennesker kaster mot den. Jorden har stått mot langt mer enn menneskene kan kaste mot den, og vi lever godt, i alle fall så lenge vi slipper å høre på skrikene deres om redslene deres og marerittene deres.

Jorden vil være levelig til solen slukker.
Fluefiskeren
02.09.2019 kl 10:13 654

Du har tydeligvis ikke lest. Stikkord: Hvor fort har forandringene foregått tidligere sammenlignet med nå ?

Dette er en av de vanligste påstander mot mennskeskapte klimaforandringer. Jeg har flere ganger prøvd å lære dere dette, men forgjeves.
Fluefiskeren
02.09.2019 kl 10:17 647

12 innlegg. Ingen har lært noenting selv om det de har hevdet blir tilbakevist her. Er det manglende evner som gjør at man ikke klarer å lese og forstå eller er det kos med misnøye som driver dere. Det er også helt klart en korrelasjon med fremmedhat og nei til bompenger. Søren så glad for at dere har null makt i dette landet.

Dere minner meg virkelig om kapteinen som stod på kjølen av den synkende skipet og brølte: « Kom tilbake, kom tilbake. Dette skipet kan ikke synke !
Redigert 02.09.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2019 kl 10:24 642

Informativ artikkel.
Fluelort
02.09.2019 kl 11:34 620

Artikkelen er skrevet i en arrogant og belærende tone, fra en som mener å vite bedre enn oss andre, typisk klimafascister, men uten nevneverdig med vitenskapelig dokumentasjon (svadaartikler fra NRK kan ikke regnes som vitenskapelig dokumentasjon).

Og man forstår at det den NIVA-ansatte kommer med er humbug, når han serverer denne frasen:
"Ja. Men 97 prosent av verdens klimaforskere er enige i at vi står overfor menneskeskapt temperaturøkning."

For det de fleste forskerne er enige om, er at mennesker *kan" påvirke klimaet, men der stopper enigheten. Mange forskere som mener at mennesker kan påvirke klimaet, mener samtidig at den mulige påvirkningen er helt minimal, ja nesten mikroskopisk, sammenlignet med naturlige variasjoner.

Men dette er noe klimafascistene ikke ønsker å erkjenne, klimafascister som forsøker å innbille folk at menneskene har veldig stor innvirkning på klimaet, og som løgnaktig påstår at 97 prosent av klimaforskerne er enige om dette.
Redigert 02.09.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
vicktor
02.09.2019 kl 11:42 613

Fluefiskeren
Beklager, men min standhaftighet har du ikke klart å rokke ved.
Når man ser på sammensetningen av luften i atmosfæren og ser hvor lite CO2 utgjør, så har jeg vanskelig
med å forstå at denne faktoren kan være så avgjørende.
Vi husker noen få år tilbake i tid, hvor det var Ozonhullet som skulle føre til jordas undergang.
Ozonhullet lot seg ikke reparere, ble det sagt. Ozonhullet har blitt mindre.
At disse klima idiotene nå innrømmer at de har gitt oss feil informasjon, gjør nok sitt til at jeg ikke er noe
mindre skeptisk. Hvorfor ga de oss feil informasjon ?
Fluefiskeren
02.09.2019 kl 13:02 605

Fullstendig feil. Ozonlaget har bygget seg delvis opp igjen ved at KFK/ gasser som freon bli forbudt som drivgass i sprayflasker og som kjølemiddel i bl.a. kjøleskap. Kroneksempel på at tiltak nytter.

Jo atmosfæren inneholder bare 400 ppm CO2, men den er økende. Det er det som er problemet. Halvparten av våre utslipp blir absorbert av havet. Ting og tang kan ikke negliseres selv om konsentrasjonen er små. Det er farlig å røyke også selv om den utgjør bare en liten del av luften du puster inn.
Redigert 02.09.2019 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
nekkejk
02.09.2019 kl 14:40 600

At vicktor har vanskeligheter med å forstå vitenskapelige fakta, er det dessverre lite å gjøre med...
Han har da tydeligvis heller ikke fått med seg fakta rundt ozon-lagets utvikling.
CS_invest
02.09.2019 kl 16:38 587

De prediktive påstandene til klimaforskerne baseres altså på klimamodeller - som flertallet TROR på!

Så lenge meterologer (som har ubegrenset tilgang til raskeste datamaskiner på markedet idag) IKKE engang klarer at produsere en rimelig valid værmelding 5 dager frem - tillater jeg meg at være skeptisk til sannhetsgehaltet i en værmodell som går 100 ÅR frem!
Slettet bruker
02.09.2019 kl 16:42 587

Det handler ikke bare om vilje til å tro på talltull vi vet venstrevridde foskere er eksperter på å sile ut til de ender med SKATT forbud og BOM for deg (historiske bevis har bevist at de evner det). NYE bevis kommer, de har råd til SÅ mye tull med skattepengene at de umulig kan tro på verdens undergang. men GURU tro på ap SKATT AVGIFT BOM + tillegs + straffe gebyr.
Det handler om at skatte+avgift+straffegebyr+bom bom og flere bom penge stasjoner viser VEKST, og da finner man fosketall har all sosialistisk karriære politikk vist.
Redigert 02.09.2019 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.09.2019 kl 17:50 578

Forskjell på værmelding og klima vet du.

Selvsagt er det ingen som kan forutsi hvordan det er om 100 år. Det kommer jo an på en masse parametre hvorav den viktigste er i hvilken grad menneskene greier å forene seg i tiltak. Her er jeg ikke optimistisk, og en økende befolkning gjør det verre. Imidlertid kan det se ut som at begynner å ta ting inn over seg. Og her har en av forumets hatpersoner, Greta Thunberg, er god del av æren,
vicktor
02.09.2019 kl 18:02 571

nekkejk
Jeg tar vitenskapelige fakta med ei klype salt, vitenskap er tydeligvis veldig mye rart.
Jeg har fått med meg at Ozonhullet har blitt mindre, har du fått med deg det ?
Det var umulig å få reparert dette Ozonhullet fikk vi vite.
Slettet bruker
02.09.2019 kl 18:11 569

Lenge før RØDT ISLAM AP SV MDG fant på miljø SKREMM GURU (16) så skulle de allerede ha mer SKATT AVGIFT OG STRAFFEGEBYR.
Al Gore og miljø r nå en penge karriære maskin for utallige politikere som har fløyet verden rundt i jetfart til konferanser.
Hvor magne SV ere fikk oppleve DOHA, . hahaha de kom hjem og satte opp BOM skatt for deg som alenemor.
Nå får greta guru sitte på i en Moanaco skatteparadis seil yacht til FN for at DU skal betale din bom og avgift.

#skaff deg en monaco ailing friend, de trenger globalismen og trade som betaler for DEN seilbåten spandert tur for sotas guru (16) lol

#ap guru EPIC stein hakke ap rape galt
Redigert 02.09.2019 kl 18:14 Du må logge inn for å svare