Fornebubanen-kontrakter for NRC Group fom. høsten 2019..?

Slettet bruker
NRC 01.09.2019 kl 22:47 2476

La oss finne det ut. En liten spekulasjonstråd mens vi venter.

Et par relevante nyheter fra bygg.no her:
http://www.bygg.no/article/1392890
http://www.bygg.no/article/1399769

Jeg tenker at selskapet må ha posisjonert seg for å kunne vinne kontrakter på Fornebubanen, og at om de vinner fram, så vil dette gi meget positive oppslag også med tanke på aksjen. Ordreboka har allerede passert 8 milliarder kroner, og det jobbes for fortsatt strømlinjeforming av selskapet mens en venter på at laggingen i det svenske markedet skal ende i en herlig ketsjupeffekt. Blir det ikke kursøkning selv med stadig flere gode nyheter, så vil nok sjansen øke betraktelig for at det kommer et bud på selskapet. Er ikke børsen takknemlig nok, så vil vel andre benytte besøkelsestida si...
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2019 kl 17:44 1756

"«Innenfor sektoren ser vi i øyeblikket størst potensial for Olav Thon og NRC Group», skriver DNB Markets i torsdagens rapport."

"NRC Group får en kjøpsanbefaling og et kursmål på 75 kroner."

kilde: https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/19/6958070/dnb-markets-ber-investorer-satse-pa-olav-thon-og-nrc-group

Utover dette må det igjen nevnes at det ligger flere triggere på lur, men at også kursmål 75 bør anses som attraktivt i ft. dagens lave kursnivå, som ligger like over et kjent støttenivå. Ser man dette i lys av børsklimaet som råder for tida, så skal oppgangen til 75 være en fin marsj bare den oppfylles ila. høsten. Enhver får gjøre sine vurderinger, google nyheter, se an børsmeldinger eller annet høvelig fornuftig. En får i alle fall ikke med seg de første 10 kronene per aksje i en oppgang om en må vente til de har vinka adjø før man endelig beslutter å kjøpe, og dessuten får man som regel kjøpt seg et lavere antall aksjer ved å vente. Tar en fram kalkulatoren, så skal man ikke ha mer enn 2 i matte fra videregående for å skjønne at slikt påvirker effekten. Nei, jeg tror faktisk man kan se det med strykkarakter også...

Ps.
Fra fredagens sluttkurs til 75 er det en økning på 28,65%, men teknisk sett skal det ikke være motstand før cirka 84 etter at cirka 67 er passert (sluttkurs som teller), sånn at det er nevnt. Fra fredagens sluttkurs til 84 er det en økning på i overkant av 44%. Vil kursen kunne bykse opp til cirka 84 minst like raskt som den har gjort tidligere..? I så fall må det være lukrativt å ha NRC-aksjer nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 19:53 1862

Det er vel ingen grunn til å tro at NRC ikke skal lykkes med sin vekst når AFG har lyktes med sin vekst, men jeg vil ikke være den som kjøper meg inn når alle bekreftelser er servert. Da vil jo kursen være en helt annen. Det er flinke folk bak roret her, og ting skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2019 kl 16:03 1962

Føler det på meg at det blir meldt en stor kontrakt i morgen...

Skal ikke mange større kontraktsmeldingene til framover før denne fyker bratt opp til fortjente nivå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2019 kl 09:23 2013

Som dere ser av oversikten ovenfor, så har vi fått med oss flere kontrakter inn i det sesongmessige bedre q3, og selvfølgelig vil laggingen i det svenske markedet opphøre til slutt og mest trolig ende i en kjærkommen ketsjupeffekt. NRC jobber dessuten videre med strømlinjeforming av selskapet og vil jakte på effektiviseringsgrep. NRC sonderer nok dessuten mulighetene for å innta flere felt innen entreprenørbransjen. Ifølge en melding av 14. mai i år fra TDN Finans (vises på Nordnet) skal NRC også se an om andre land enn Norge, Sverige og Finland kan være interessante, og her tenker jeg på Danmark. Ifølge samme melding framgår det at fokuset i år er "å integrere selskapet", og videre der uttaler konsernsjefen følgende: "- På vedlikehold i Norge åpner det seg et nytt marked i 2021-22. Hvordan vi skal posisjonere oss her er et nøkkelspørsmål vi må adressere, og vi må være klar når markedet er der." Som jeg har nevnt tidligere, så vil vi komme dit en gang at det må tas skikkelig tak i etterslepet på vedlikehold både i Norge, Sverige og Finland, samtidig med at flere større prosjekter starter opp. Målsatt byggestart for Ringeriksbanen f.eks. er 2021 ifølge prosjektoversikten på nettsidene til Bane Nor.

Noen emisjon tror jeg man bare skal glemme med det første. Nå er vi inne i et sesongmessig godt kvartal der flere oppdrag er iverksatt, og dessuten er det penger i kassen og så har det nylig blitt utstedt en overtegnet obligasjon på 600 millioner kroner. Med mer samstemthet, der også Sverige spiller godt på laget, så blir da vel emisjon kun aktuelt ved flere oppkjøp. Med det fokuset selskapet har i 2019, så tror jeg ikke at en slik emisjon blir aktuell heller, men at en slik vekstemisjon trolig kan komme et stykke uti 2020.

Det kan bli hanka inn flere større kontrakter ila. høsten, og igjen kan kursen bykse fort opp til godt over 80, og kanskje legger den seg over 80 for godt. Blir kursen her nede på latterlige nivå, så er det nok bare et tidsspørsmål før det kommer bud på NRC. Kursen ligger nå like over kjente og sterke støttenivå, og det er ikke sikkert at denne kjøpsmuligheten vil åpne seg igjen seinere. Et jafs av NRC i dag kan være et jafs med god timing, men selvfølgelig er alle kjøp på kjøpers eget ansvar.

Nå er det surt og småfarlig innen olje og oljeservice, laks, varehandel, inkasso, forbrukslån, luftfart, og generelt sett globalt eksponerte virksomheter, og så er det en hel del luftslott som det kan være greit å styre unna. NRC derimot er et vekstcase, et selskap som kan bli en nordisk entreprenørgigant. Markedsutsiktene er svært lovende, og i stor grad er det solide nordiske stater som er kundene. Vil det snart migrere kapital hit ved sektorrotasjon blant investorer..? Ser ikke bort ifra det nei...
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 09:36 2059

Børsmeldte kontrakter i millioner så langt i år / oppstart:

SEK 221 / februar
EUR 3,1 / februar
SEK 73 / mars
SEK 40 / mars
EUR 8,25 / februar
EUR 10,9 / mars
SEK 173 / mars
NOK 56 / april
SEK 142 / april 2021
NOK 76 / mai
SEK 44 / april
NOK 34 / juni
NOK 68 / mai
EUR 3,2 / mai
EUR 220 / juni
NOK 123 / august
NOK 60 / april 2020
NOK 33 / juni
SEK 103 / juni
NOK 43 / august
EUR 7,4 / januar 2020
EUR 3,4 / august
EUR 20,7 / september

Ordrebok antas nå å være på godt over NOK 8 milliarder, og husk at q3 skal være et sesongmessig godt kvartal.

Vennligst korrigerer meg om noe her, mot forventet, skulle være feil.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 20:11 2116

Med navnet ditt er det ikke rart at du er interessert i denne flotte og underprisede ESG-aksjen som ligger i trygge omgivelser utenfor handelskrigen, Fornybar’n.

Kursen ligger nå like over kjente og stødige støttenivå, og på sin måte kan NRC bli «nye AFG». Ikke tror vi at Haudemann-Andersen med flere er ute etter non-profitt heller, ikke sant..?
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 19:55 2132

Med nye politiske vinder og klimasaken så blir det enda større budsjetter enn tidligere anslått til banerelatert infrastruktur for åra som kommer. Ja da, det var «bare» et kommune- og fylkestingsvalg for Norges del nå, men tonen er satt!
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 09:47 2175

Mulig det blir høsttakkefest... igjen... i NRC, Aramis. Jeg tror at også Collett og Myrseth venter på festen...

Det kan bli en spennende utvikling av selskapet de kommende åra, og som entreprenørselskap ser de etter flere stødige bein å stå på. De har allerede virksomhet utenfor banerelatert infrastruktur, og det kan det bli mer av. Dette styres profesjonelt, av toppfolk. De må likevel få lov til å ta til seg oksygen mens selskapet effektiviseres og strømlinjeformes, og mens vi venter på ketsjupeffekten fra det svenske markedet.

Tja... Noe sånt..:)-
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Aramis
09.09.2019 kl 15:59 2229

Uansett - Flaggmelding i dag
09.09.2019 13:25:09: Disclosure of shareholding - Flaggemelding



Handelsbanken Fonder AB has on September 9th 2019 bought 76 493 shares in NRC
Group (NO0003679102) and has consequently passed the 5% disclosure threshold.

Please find further details below.

Number of stocks before: 2 692 997
Number of stocks after: 2 769 490
Share of stocks before: 4,98%
Share of stocks after: 5,13%
Number of outstanding shares: 54 035 630

https://newsweb.oslobors.no/message/484777
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2019 kl 14:06 2263

Ingen må tro at de kan gjøre superprofitt på Ola og Karis skattepenger. Kun knøttsmå fortjenester
godtas, på et maksimalt nedpint anbud. Ellers så blir det ingen kontrakt og bygging. Det samme
på fremtidig togsporbygging i Norge og Sverige. Njet profitt.

Dette er nonprofit sysselsetting, og ikke noe annet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2019 kl 12:54 2281

Ser ingen nevneverdige endringer i beholdningen til de fem største aksjonærene i det siste, med ett unntak. Carnegie Investment Bank AB har økt fra 5,66% til 6,87% fra oppdatering per 1. september til oppdatering per 8. september.
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2019 kl 14:14 2352

Fornebubanen rykker stadig nærmere...

https://www.bygg.no/article/1405752

En morsom tanke:
Få igjen for bompengeutgifter ganger X gjennom aksjer i NRC...
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 18:59 2402

Og mer krydder fra hovedstadsområdet:
https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2019/09/05/6953470/t-banen-i-oslo-skal-oppgraderes-for-over-5-milliarder
Redigert 20.01.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare