NAS - Egenkapital pr aksje kr 25,2, gjeld pr aksje kr 205

Frodon
NAS 02.09.2019 kl 07:41 2129

Hvorfor investerer dere i NAS, når dette er blant de dyreste fly aksjene i Europa? Hvis dere vil tjene penger, er det ikke bedre å kjøpe aksjer i de billigste fly aksjene...?
Redigert 19.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
mundus
02.09.2019 kl 08:18 2048

I dag er du jaggu aktiv. Kan du ikke finne på noe annet å gjøre??
Restplassno
02.09.2019 kl 08:27 2018

Det er jo dette han brenner for, bare la han kjøre på :) det er viktig å få uttrykke følelsene sine. Hvis finansavisen forum er kanalen han tør å åpne seg i, synes jeg bare vi må la han fortsette å trykke tråder.

Hadde imidlertid satt pris på om 90% av trådene kunne blitt lagt som innlegg i stedet for, da de stort sett bare er én enkelt setning med ren spekulasjon. Men men :)
Single Malt
02.09.2019 kl 10:04 1916

Kan du dokumentere at Frodon tar feil???
Slettet bruker
02.09.2019 kl 10:17 1819

Ledelsen viser handlekraft. Det blir ingen emisjon i nærmeste framtid pga. grepene som blir tatt nå. Eventuell emisjon vil bli gjort på langt høyere kurs enn i dag Generelt er ikke gjeld en ulempe så lenge den blir håndert riktig. Dette gjelder også for Norwegian. Det foreligger helt konkrete forhandlinger om JV, og det kan være snakk om dager/uker til det kommer en børsmelding om dette. Fugl fønix vil reise seg igjen...
abban
02.09.2019 kl 10:27 1768

NAS løser refinansieringen av det mye omtalte obligasjonslånet ved et relativt enkelt operasjonelt grep.
Din snevre og konstruerte kritikk har forsterket min tro på at de ville unngå emisjon.

Frodon
02.09.2019 kl 12:49 1600

😂😂😂😂 Feil? Tror du aksjonærene i NAS kan dette?

Men jeg skal innrømme at jeg ikke regnet på gjeld pr aksje på nytt. Mulig den er noen kroner lavere nå, eks kr 200 pr aksje? 😂😂😂
Redigert 02.09.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Frodon
02.09.2019 kl 12:51 1588

Hva er det som er løst? Har ikke NAS gått ut å sagt idag at de ikke har råd til å betale obligasjonslånet, så de ber om en utsettelse, som vil koste NAS ekstra? Du tror vell ikke det kommer gratis...?
Restplassno
02.09.2019 kl 13:38 1539

Det blir dritbra dette her. Tror du fortsatt emisjonen kommer, Frodon?😂 "hva blir emisjonskursen"?

Å, så mye innestengt sinne :( det må jo bli enda verre når du tar feil gang på gang??
bare smell ut noen flere tråder her ila dagen så blir dette veldig bra for deg og, Frodon :)
Redigert 02.09.2019 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
abban
02.09.2019 kl 13:52 1511

De sier ikke de ikke har råd til å betale.
De sier de heller ønsker å betale det om ytterligere 12 mnd.

Som aksjonær og medeier i NAS så tenker jeg dette er positivt da det gir selskapet mer tid på å gjøre driften mer lønnsom.
Om vi kan utsette salg av selskapet i 12 mnd og få en høyere pris så er jeg i stor grad for dette.


Frodon
02.09.2019 kl 18:46 1399

Dette er nok komplex og mye mer komplisert enn folk skal ha det til. Det virker som en potensiell JV partner kvier seg for å signere, eller hva stopper den avtalen? Egenkapitalen til NAS er ekstremt lav, så usikkerheten vil være stor frem til NAS får egenkapital på plass, via enten overskudd, emisjon osv. Men slik det er nå, kan de ikke ha det. En liten bombe i Iran som øker oljeprisen til 150, kan velte hele Norwegian. Nå kommer det en lang vinter med dårlig inntjening. HVIS de klarer seg over den, kan mye være gjort...men det vil bli en LANG vinter for aksjonærer i NAS, som allerede er slitne og har begynt å ta de enorme tapene på investeringen.

Jo lenger ned aksjekursen går før en eventuell emisjon, jo større blir utvanning av aksjonærene. Kjos måtte omtrent gå på dagen for å prøve å redde selskapet. DET minner om en virkelig krise, som de fleste her inne bare avfeier...
EliotS
02.09.2019 kl 18:59 1374

Frodon - Karlsen har lavet en geni-streg i dag.

1) Synliggøre værdien af Gatwick slots og legitimere dem hvis Bond-holder siger "ja". Hvor ser du den værdi i regnskaberne i dag?
2) Udsætter betalingen av obligationslånene til NOK får en bedre valutakurs.
3) Forhindre creditkort-selskaberne kan blive ved med at trække deres betalinger med undskyldning om snarlig emission eller konkurs.
4) Indfrielse af obligationslånene vil ikke hjelpe noget fordi så vil du og andre straks peget på andre gældsbyrder. Derfor bedre at vente på enten salg av NAS eller lavet et JV hvor der kom meget større geldsreduktion.
Restplassno
02.09.2019 kl 19:09 1359

Hehe, nå begynner du å justere de ensidig negative utsiktene dine ja. 10% av gangen en gang i mnd kanskje?
Slettet bruker
02.09.2019 kl 19:10 1355

Voff voff! Voffvoffvoff!!!
Frodon
02.09.2019 kl 19:14 1349

1. Estimerte verdier har vi visst lenge, usd 300-400 mill.

2.Hvordan vet du at valutakurs blir bedre? Hvis du VET det, burde du søke topp jobb som valuta trader, så tjener du milliarder. Norske kronen er som regel lav på slutten av året, da burde forfallet på obligasjonen flyttes 😉

3. Hvis jeg var i styret på kredittkort selskapene, hadde ikke jeg tatt ned risikoen med NAS og forhåndsbetalt turene når risikoen er skyhøy for at de må hente inn mer egenkapital i vinter.

4. Jeg ble overrasket over utsettelse på det andre obligasjonslånet også. Ble ikke du overrasket over det? Jeg trodde NAS hadde kontroll på det, men det ser ikke slik ut.

5. Det kommer nye forpliktelser på nye innkjøpte fly neste år. Har NAS penger til det?

6. Hvorfor blir ikke JV signert? Er det noe mer som må på plass først? Får ikke NAS gode nok betingelser? Er JV partneren bekymret over økonomien til NAS?

7. Det ser ut som det hjalp å få ut Kjos, NÅ skjer det ting i NAS. Det store spørsmålet er om det var for seint eller klarer de å snu dette rundt? Og hvorfor lot Kjos det gå SÅ langt som dette? Blind i eget selskap??

Frodon
02.09.2019 kl 19:16 1348

Her ser dere bidragene til de «seriøse» NAS aksjonærene 😂😂😂 Så mye har de å bidra med 😂😂😂

Hektar
I dag kl 19:10
Voff voff! Voffvoffvoff!!!
Restplassno
02.09.2019 kl 21:14 1272

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂