DOF egenkapital og tidligere nedskrivninger
Hei,
Leste i går at DOF har en egenkapital på 1,74/ Aksje i skrivende stund. Da enker jeg at om markedet begynner å snu så????
1. Hvor mange båter er for tiden i opplag??
2. Hvor mye er de blitt nedskrevet med over de siste år?
3. Kommer det mere oppdrag i Brasil til greie rater?
4. Ved alle båter i jobb på dagens rater så vil de jo måtte skrive opp skipsverdier etter hvert skulle jeg trop og da vil jo egenkapitalen pr. aksje gå samme vei etter hvert.
Tror at vi fremover kommer til å få en hyggelig reise i DOF......
/Jalla
Leste i går at DOF har en egenkapital på 1,74/ Aksje i skrivende stund. Da enker jeg at om markedet begynner å snu så????
1. Hvor mange båter er for tiden i opplag??
2. Hvor mye er de blitt nedskrevet med over de siste år?
3. Kommer det mere oppdrag i Brasil til greie rater?
4. Ved alle båter i jobb på dagens rater så vil de jo måtte skrive opp skipsverdier etter hvert skulle jeg trop og da vil jo egenkapitalen pr. aksje gå samme vei etter hvert.
Tror at vi fremover kommer til å få en hyggelig reise i DOF......
/Jalla
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
For min del tror jeg noen prøver å få skremt ut noen, til en billig penge. God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.04.2018 kl 13:23
5929
Forstår ikke hvem som selger på dagens lave kurser. Er det fortsatt emisjonsaksjer, skulle tro de snart tok slutt.
Når der foreligger seriøse analyser som viser at fair value ligger nærmere 2 NOK burde vi vært mye høyere pr i dag enn vi er. Skal ikke mye mer positiv nytt nå vel for å løfte DOF opp på minst 1,50?
Når der foreligger seriøse analyser som viser at fair value ligger nærmere 2 NOK burde vi vært mye høyere pr i dag enn vi er. Skal ikke mye mer positiv nytt nå vel for å løfte DOF opp på minst 1,50?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
anderix
13.04.2018 kl 12:31
5996
Synes Doffen virker litt vårslapp i dag. Kan da ikke være så vanskelig å få denne over krona snart, hvor den hører hjemme. Kursmål 1,40-1,50.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
5198
13.04.2018 kl 12:00
6055
Syns det ser lysere og lysere ut for hver dag som går, vi får hele tiden små bekreftelser på at markedet er på vei tilbake. Teknisk setter kursen nå høyere bunner og topper, vi har også en dobbel bunnformasjon og Golden cross alle sterke gode tekniske signaler. Forstår godt de som syns denne henger etter markedet er blandet de selv. Men resultatene vil nå bli mer og mer synlig fremover med økte inntekter, skip ut av opplag, analytikere som igjen fatter interesse for supply aksjer osv osv.
Notering av DOF Subsea kan trigge denne aksjen veldig da dette virkelig kan få frem verdiene i aksjen. Dette er også en aksje som kan ligge på omtrent samme nivå i flere mnd for så å plutselig gå 30-40% på 2-3 uker.
Etter mitt skjønn har ikke reprisingen av denne startet ennå, mener vi må opp mot to kroner for å få frem dagens verdier, de fremtidige verdiene ligger langt over dette om en ser 3-4 år frem i tid.
Husk bare DOF ASA sine verdier i DOF Subsea er i dag mest sannsynlig verdt 2* verdien av hele DOF ASA.
Notering av DOF Subsea kan trigge denne aksjen veldig da dette virkelig kan få frem verdiene i aksjen. Dette er også en aksje som kan ligge på omtrent samme nivå i flere mnd for så å plutselig gå 30-40% på 2-3 uker.
Etter mitt skjønn har ikke reprisingen av denne startet ennå, mener vi må opp mot to kroner for å få frem dagens verdier, de fremtidige verdiene ligger langt over dette om en ser 3-4 år frem i tid.
Husk bare DOF ASA sine verdier i DOF Subsea er i dag mest sannsynlig verdt 2* verdien av hele DOF ASA.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
bellakatt
13.04.2018 kl 11:10
6128
Da har vel aksjoneren overlatt handelen til datamaskinen da?, men irriterende...ja!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Jaja, der ble jeg jaggu Doffen aksjonær, spennende å se om vi kan få tatt ut noe av potensialet framover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
13.04.2018 kl 10:58
6161
er vel ikke algoritmene som selger??
det er et og anna saudehaud rundt forbi, det kan vel ikke algoritmen gjøre noe med?
det er et og anna saudehaud rundt forbi, det kan vel ikke algoritmen gjøre noe med?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Matematiske dataprogrammer som handler automatisk. Består av X% teknisk kombinert med "kunstig intelligens bestående av X% fundamentale forhold og X% makroøkonomiske forhold. Disse vektlegges progresivt. Under "normale" forhold kan man benytte tidligere topper og bunner, ulike typer formasjoner og Fibonacci for å avdekke fremtidige nivåer Ikke noen "eksakt" vitenskap men gode hjelpemidler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
13.04.2018 kl 10:27
6222
Algoritmer...??
fortell..
fortell..
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
13.04.2018 kl 10:06
6271
rett og slett begredelig aksje.
kommer vi noen gang opp av sumpa?
Det er noen som absolutt skal trykke den ned for alt det er verdt.
jævla synd vi ikke får se hvem som holder på med denne barnehagen.
Ner det er så forbanna viktig å selge ansjene, hvorfor ikke bare få solgt de å gi fan i dette tullet?
Halvettes idioti!!!!
Fan til møkka dritt!
kommer vi noen gang opp av sumpa?
Det er noen som absolutt skal trykke den ned for alt det er verdt.
jævla synd vi ikke får se hvem som holder på med denne barnehagen.
Ner det er så forbanna viktig å selge ansjene, hvorfor ikke bare få solgt de å gi fan i dette tullet?
Halvettes idioti!!!!
Fan til møkka dritt!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Ja det har du helt rett i. 0,95 er "target" i et "Stigende triangel" som brytes på oppsiden ved brudd opp gjennom 0,85 - 0,86. Korresponderer også bra med tidligere topper fra juli og september på 0,99 - 0,97
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
[ Leasing ]
13.04.2018 kl 09:35
6353
per ulv,
er litt motstand på 0,95 også. Ikke at det betyr så mye på veien mot 1,9 :-))
er litt motstand på 0,95 også. Ikke at det betyr så mye på veien mot 1,9 :-))
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Først må vi bryte området 0,85 - 0,86 noe vi kanskje gjør i dag før neste stopp rundt 1,05.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.04.2018 kl 08:20
6498
Når markedet forstår utviklingen vil 2 kroner passeres. Pr i dag har ikke realitetene blitt fanget opp. Næringen er på vei opp av gjørma og noen trenger tid for å forstå det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
12.04.2018 kl 23:37
6659
Da skjønner man lite av kursutviklingen.
Hva fan er det som skjer?
Bør begynne på 2kr i morgen.
Hva fan er det som skjer?
Bør begynne på 2kr i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Blade Runner
12.04.2018 kl 19:41
6868
mozel skrev Hvor har du det fra at tilbudet var 1mill/dag
Ang anbudet ifra DOF til Petrobras på dykkerstøtte-båter, så var dette omtalt i artikkel på Upstream 02.02.18. Døgnrate Skandi Achiever på 128.000 USD (dvs ca kr. 1 mill.)
DOF emerges as DSV low bidder
Norwegian player to the fore in Petrobras tender for at least two diving support vessels
Fabio Palmigiani
Rio de Janeiro
2 Feb 2018 00:00 GMT
Share: Facebook Twitter LinkedIn E-mail Print
Norwegian offshore services group DOF Subsea has moved a step closer to signing new contracts worth as much as $300 million with Brazilian oil giant Petrobras, after submitting the lowest bids in a tender for the charter of highly-specialised diving support vessels.
According to well-informed sources, Petrobras received a total of seven commercial proposals in the tender.
The state-controlled company is said to be looking for at least two DSVs, either Brazilian-flagged or foreign-flagged units, for a contractual period of three years each. The requirement is linked to the replacement of two vessels whose contracts are due to expire soon but Petrobras could potentially charter more units if prices are attractive.
DOF Subsea emerged on top with three separate offers, and is poised to secure at least a couple of contracts with Petrobras, sources told Upstream.
DOF, headed by chief executive Mons Aase, proposed the Skandi Achiever vessel for a dayrate of $128,698, the Skandi Singapore vessel for a dayrate of $137,156 and the Skandi Salvador vessel for a dayrate of $142,018.
Fugro bid two vessels — Kelly Ann Candies and Wyatt Candies for dayrates of $144,496 and $144,516, respectively. The DSVs are already chartered to Petrobras and are the ones set to be replaced following the results of the current tender.
“Fugro offered the same vessels it has on hire with Petrobras in an attempt to keep the two DSVs operating in Brazil, but it appears that DOF Subsea will get the job instead,” said a source.
Fugro also proposed the Southern Star vessel for a dayrate of $149,831, while Sealion Shipping bid the Toisa Paladin vessel for an undisclosed sum, possibly due to a mistake during the presentation of the offer, according to a source.
All DSVs are dynamically-positioned Class 2 vessels featuring a saturation diving system for operations in up to 300 metres of water, have a helideck, a 20-tonne crane with wire scope down to 3000 metres of water and remotely-operated vehicle capability for subsea intervention and inspection.
Petrobras asked for DSVs with delivery in September 2018 or 180 days after the signing of their contracts.
DOF emerges as DSV low bidder
Norwegian player to the fore in Petrobras tender for at least two diving support vessels
Fabio Palmigiani
Rio de Janeiro
2 Feb 2018 00:00 GMT
Share: Facebook Twitter LinkedIn E-mail Print
Norwegian offshore services group DOF Subsea has moved a step closer to signing new contracts worth as much as $300 million with Brazilian oil giant Petrobras, after submitting the lowest bids in a tender for the charter of highly-specialised diving support vessels.
According to well-informed sources, Petrobras received a total of seven commercial proposals in the tender.
The state-controlled company is said to be looking for at least two DSVs, either Brazilian-flagged or foreign-flagged units, for a contractual period of three years each. The requirement is linked to the replacement of two vessels whose contracts are due to expire soon but Petrobras could potentially charter more units if prices are attractive.
DOF Subsea emerged on top with three separate offers, and is poised to secure at least a couple of contracts with Petrobras, sources told Upstream.
DOF, headed by chief executive Mons Aase, proposed the Skandi Achiever vessel for a dayrate of $128,698, the Skandi Singapore vessel for a dayrate of $137,156 and the Skandi Salvador vessel for a dayrate of $142,018.
Fugro bid two vessels — Kelly Ann Candies and Wyatt Candies for dayrates of $144,496 and $144,516, respectively. The DSVs are already chartered to Petrobras and are the ones set to be replaced following the results of the current tender.
“Fugro offered the same vessels it has on hire with Petrobras in an attempt to keep the two DSVs operating in Brazil, but it appears that DOF Subsea will get the job instead,” said a source.
Fugro also proposed the Southern Star vessel for a dayrate of $149,831, while Sealion Shipping bid the Toisa Paladin vessel for an undisclosed sum, possibly due to a mistake during the presentation of the offer, according to a source.
All DSVs are dynamically-positioned Class 2 vessels featuring a saturation diving system for operations in up to 300 metres of water, have a helideck, a 20-tonne crane with wire scope down to 3000 metres of water and remotely-operated vehicle capability for subsea intervention and inspection.
Petrobras asked for DSVs with delivery in September 2018 or 180 days after the signing of their contracts.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
12.04.2018 kl 19:04
9215
Utrolig at det går an, noen er så kløktig lure at de greier å lure ut billige aksjer an mass?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
mozel
12.04.2018 kl 18:01
9309
Hvor har du det fra at tilbudet var 1mill/dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Kontur
12.04.2018 kl 17:40
9345
Opp fra start i morgen.
Her er noen som bevisst holder kursen nede, men det vil ikke vare så mye lenger tror jeg
Her er noen som bevisst holder kursen nede, men det vil ikke vare så mye lenger tror jeg
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
anderix
12.04.2018 kl 16:48
9436
Trumpistan - dagens?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Det er noen som driver ett spill her og prøver å drive ned kursen. Tok en kjangs i dag og fikk økt min beholdning med 34000 "gratis" aksjer. Nå går det også oppover i Trumpistan, så får vi håpe på gode meldinger i morgen tidlig. God kveld
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Blade Runner
12.04.2018 kl 15:53
9548
Ang DSV kontrakten DOF fikk i går med Petrobras. Det ble ikke opplyst om noe kontraktsverdier i børsmeldingen, men i anbudet som DOF leverte til Petrobras så tilbød de denne båten (Skandi Achiever) til en døgnrate på ca kr. 1 mill.. Og kontrakten går over 3 år + opsjon på ytterligere 2 år.
Så dette er en betydelig kontrakt, både økonomisk sett og i lengde.
Så dette er en betydelig kontrakt, både økonomisk sett og i lengde.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Blade Runner
12.04.2018 kl 15:22
9610
Bare for å oppklare: Ang den ett-årige kontrakten i Brasil som SolstadFarstad fikk nå så er dette IKKE en av de store Brasil-kontraktene som DOF har levert inn lavest anbud på, og som har tidligere vært omtalt i media og forum. Kontrakten til SolstadFarstad er på en båt som driver med ankerhåndtering, mens de store DOF kontraktene som man venter avklaring på er for båter som driver hhv med dykkerstøtte (DSV) og ROV (miniubåter). Så dette er helt forskjellige ting.
DOF har levert inn lavest anbud på totalt 5 stk DSV og ROV kontrakter. I går så fikk de tildelt en av disse, en kontrakt for dykkerstøtte båt i 3 år. Så det er da 4 kontrakter man fortsatt venter avklaring på.
DOF har levert inn lavest anbud på totalt 5 stk DSV og ROV kontrakter. I går så fikk de tildelt en av disse, en kontrakt for dykkerstøtte båt i 3 år. Så det er da 4 kontrakter man fortsatt venter avklaring på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Kontur
12.04.2018 kl 15:20
9625
Det jobbes vel med det.
Blir opptur i morgen, kjenner det på meg.
Knallsterk oljepris
Blir opptur i morgen, kjenner det på meg.
Knallsterk oljepris
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
5198
12.04.2018 kl 12:11
9856
Innsidekjøp,positivt resultat varsel, eller oppjustering av inntjening fremover i 2018 kunne fått fart i denne nå, tar av meg hatten for alle kontraktene DOF har sanket inn i det siste.
Ledelsen har sakt de ikke inngår rater de ikke tjener på, de sa også sent i 2017 at de ville vente på bedre rater før de inngikk kontrakter, tydelig at ratene har blitt bedre nå.
Se på Norwegian, DOF burdet prøve å samle 3-4 interesenter som kan by på den resterende delen i DOF Subsea som ikke DOF ASA eier. Er budet godt nok kan DOF selge seg ned til 51% i DOF Subsea.
Ledelsen har sakt de ikke inngår rater de ikke tjener på, de sa også sent i 2017 at de ville vente på bedre rater før de inngikk kontrakter, tydelig at ratene har blitt bedre nå.
Se på Norwegian, DOF burdet prøve å samle 3-4 interesenter som kan by på den resterende delen i DOF Subsea som ikke DOF ASA eier. Er budet godt nok kan DOF selge seg ned til 51% i DOF Subsea.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Kontur
12.04.2018 kl 11:46
9906
Tror det kommer mer godt nytt relativt raskt som vil ta vekk det som måtte være av usikkerhet. Når det skjer vil dagens lave kurs være historie og dagens aksjonærer kan sitte igjen med en fantastisk opptur.
Når verdiene først synliggjøres vil DOF ikke stoppe på 2 kroner, da vil den gå mye høyere.
Her er det en ting å gjøre å det er å kjøpe så mange aksjer som en synes en har anledning til og det fort.
Når verdiene først synliggjøres vil DOF ikke stoppe på 2 kroner, da vil den gå mye høyere.
Her er det en ting å gjøre å det er å kjøpe så mange aksjer som en synes en har anledning til og det fort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
bellakatt
12.04.2018 kl 11:27
10617
Solstad Farstad kontrakten skal påbegynnes i 3Q, de kontraktene som DOF er med på starter ikke før seint i 4Q og starten på 1Q 2019. Dessuten så fikk de en kontrakt i går på 3 år og opsjon på 2 år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
Oljeekspressen
12.04.2018 kl 11:05
10661
Kursen skulle vert godt over 1 kr nå. Er det lønnsomheten i kontraktene som er meldt som bekymrer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
12.04.2018 kl 10:52
10695
EN ting er ihvertfall ikke enkslt å forstå seg på, det er en del av de som kaller seg for INVESTORER i DOF.
Kan ikke være mye investor når du selger på disse nivåer.
makan til NOLDUSSER!!
Kan ikke være mye investor når du selger på disse nivåer.
makan til NOLDUSSER!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
davan
12.04.2018 kl 10:19
10769
Om så det er så kan ikke dof få alle kontraktene i Brasil, men det er mange båter
på kontrakt i B, så det kommer sikkert noen flere til dof.
Dof er godt innarbeidet i B, det gir en viss uttelling, så opp med humøret, dof i kr 2 om litt!!
på kontrakt i B, så det kommer sikkert noen flere til dof.
Dof er godt innarbeidet i B, det gir en viss uttelling, så opp med humøret, dof i kr 2 om litt!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
Mosta al-Sarraj
12.04.2018 kl 09:53
10833
andre brasilkontrakten gikk til solstad farstad
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
12.04.2018 kl 09:42
10876
her er det bare å komme seg inn i en viss fart.
her kommer store gode nyheter på løpende bånd. overraskelser på Q1 kan forventes.
Denne står i 2 kr før du aner.
her kommer store gode nyheter på løpende bånd. overraskelser på Q1 kan forventes.
Denne står i 2 kr før du aner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
DOF er bombe aksje,beste investering på OB...her kommer mange dobbling
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
b66240
12.04.2018 kl 09:03
10997
Kontrakter på 1,5 år kan jo variere
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
JALLA
12.04.2018 kl 08:58
11020
Tror ikke det betyr så mye, rater er jo noenlunde opplyste i markedet...
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
b66240
12.04.2018 kl 08:56
11033
Det nevnes aldri hva prisen på kontraktene er. Hadde vært artig å visst
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
JALLA
12.04.2018 kl 08:42
11091
I det siste så synes jeg at de har vært flinkere å børs melde kontakter etter hvert som de er kommet.
Kan være at det har hjulpet på om det er mange som har mailet og klaget sin nød om lite synlighet overfor markedet.
Håper at de opprettholder aktiviteten og melder etter hvert som de kommer inn.
Kan være at det har hjulpet på om det er mange som har mailet og klaget sin nød om lite synlighet overfor markedet.
Håper at de opprettholder aktiviteten og melder etter hvert som de kommer inn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
mercedesglk
12.04.2018 kl 08:37
10678
Får håpe at folk har fått opp øynene sine vedr DOF og anbefalinger.
finnes ikke en eneste grunn til å selge denne under 2 kr, ja med mindre du er nødt å selge.
håper man nå kan knipe igjen og få prisen man fortjener, altså over 2 kr.
time will show.
finnes ikke en eneste grunn til å selge denne under 2 kr, ja med mindre du er nødt å selge.
håper man nå kan knipe igjen og få prisen man fortjener, altså over 2 kr.
time will show.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
thsnek
11.04.2018 kl 17:51
11152
Innkommet 11.04.2018 12:05
OSLO, April 11 (Reuters) - The cost of renting offshore
supply vessels (OSVs), servicing oil and gas firms, will
continue to rise as many ships that were mothballed up during
the downturn will not return to the market, the chief executive
of Norway's DOF said on Wednesday.
A number of offshore vessel companies went bankrupt after
oil prices plunged between 2014 and 2016, or were forced to
merge with competitors to survive as oil companies cut spending
for exploration and new developments.
But the rates for hiring specialized vessels, which include
platform supply (PSV), diving support (DSV) and anchor-handling
vessels (AHTS), have increased in the last year.
While the North Sea has been leading the increase in demand
for OSVs, with rates for some vessel segments improving by 30
percent from a year ago, activity is starting to pick also
elsewhere in the world, DOF's CEO told Reuters.
"The rate levels for PSVs have increased quite a bit from
low levels (last year)... Now, at least, you can pay interest
rates," Mons Aase said.
The company, which operates more than 60 OSVs, said in a
separated statement on Wednesday it had won a three-year
contract from Petrobras for a diving support vessel
(DSV) in Brazil.
DOF shares were trading up by 3.8 percent on the Oslo
exchange by 0955 GMT, and were up 37 percent since the beginning
of the year.
The company didn't disclose the contract's value or price,
but Aase said it expected "better earnings" from the new
contract than before.
"There are reasons to be a bit more optimistic than we have
been... Overall (globally), we see that a modest increase in
activity," he told Reuters.
His optimism was based on the expectation that a majority of
offshore supply vessels laid up in Europe will not return to the
market.
"Many of those vessels parked in Europe came from Africa and
Brazil, and they don't meet the (European) specifications... We
clearly see that a significant portion, about two-thirds, will
not be back," Aase said.
Last week, the Norwegian Shipowners' Association said oil
companies had to be prepared to pay higher rates for offshore
supply vessels in order to ensure the survival of their
suppliers.
Some 183 offshore supply vessels and drilling rigs,
corresponding to almost one third of the Norwegian offshore
supply fleet, were idle last year, the Association's data
showed.
That number had fallen to 162 units by February, it added.
OSLO, April 11 (Reuters) - The cost of renting offshore
supply vessels (OSVs), servicing oil and gas firms, will
continue to rise as many ships that were mothballed up during
the downturn will not return to the market, the chief executive
of Norway's DOF said on Wednesday.
A number of offshore vessel companies went bankrupt after
oil prices plunged between 2014 and 2016, or were forced to
merge with competitors to survive as oil companies cut spending
for exploration and new developments.
But the rates for hiring specialized vessels, which include
platform supply (PSV), diving support (DSV) and anchor-handling
vessels (AHTS), have increased in the last year.
While the North Sea has been leading the increase in demand
for OSVs, with rates for some vessel segments improving by 30
percent from a year ago, activity is starting to pick also
elsewhere in the world, DOF's CEO told Reuters.
"The rate levels for PSVs have increased quite a bit from
low levels (last year)... Now, at least, you can pay interest
rates," Mons Aase said.
The company, which operates more than 60 OSVs, said in a
separated statement on Wednesday it had won a three-year
contract from Petrobras for a diving support vessel
(DSV) in Brazil.
DOF shares were trading up by 3.8 percent on the Oslo
exchange by 0955 GMT, and were up 37 percent since the beginning
of the year.
The company didn't disclose the contract's value or price,
but Aase said it expected "better earnings" from the new
contract than before.
"There are reasons to be a bit more optimistic than we have
been... Overall (globally), we see that a modest increase in
activity," he told Reuters.
His optimism was based on the expectation that a majority of
offshore supply vessels laid up in Europe will not return to the
market.
"Many of those vessels parked in Europe came from Africa and
Brazil, and they don't meet the (European) specifications... We
clearly see that a significant portion, about two-thirds, will
not be back," Aase said.
Last week, the Norwegian Shipowners' Association said oil
companies had to be prepared to pay higher rates for offshore
supply vessels in order to ensure the survival of their
suppliers.
Some 183 offshore supply vessels and drilling rigs,
corresponding to almost one third of the Norwegian offshore
supply fleet, were idle last year, the Association's data
showed.
That number had fallen to 162 units by February, it added.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
thsnek
11.04.2018 kl 17:51
11152
Innkommet 11.04.2018 12:05
OSLO, April 11 (Reuters) - The cost of renting offshore
supply vessels (OSVs), servicing oil and gas firms, will
continue to rise as many ships that were mothballed up during
the downturn will not return to the market, the chief executive
of Norway's DOF said on Wednesday.
A number of offshore vessel companies went bankrupt after
oil prices plunged between 2014 and 2016, or were forced to
merge with competitors to survive as oil companies cut spending
for exploration and new developments.
But the rates for hiring specialized vessels, which include
platform supply (PSV), diving support (DSV) and anchor-handling
vessels (AHTS), have increased in the last year.
While the North Sea has been leading the increase in demand
for OSVs, with rates for some vessel segments improving by 30
percent from a year ago, activity is starting to pick also
elsewhere in the world, DOF's CEO told Reuters.
"The rate levels for PSVs have increased quite a bit from
low levels (last year)... Now, at least, you can pay interest
rates," Mons Aase said.
The company, which operates more than 60 OSVs, said in a
separated statement on Wednesday it had won a three-year
contract from Petrobras for a diving support vessel
(DSV) in Brazil.
DOF shares were trading up by 3.8 percent on the Oslo
exchange by 0955 GMT, and were up 37 percent since the beginning
of the year.
The company didn't disclose the contract's value or price,
but Aase said it expected "better earnings" from the new
contract than before.
"There are reasons to be a bit more optimistic than we have
been... Overall (globally), we see that a modest increase in
activity," he told Reuters.
His optimism was based on the expectation that a majority of
offshore supply vessels laid up in Europe will not return to the
market.
"Many of those vessels parked in Europe came from Africa and
Brazil, and they don't meet the (European) specifications... We
clearly see that a significant portion, about two-thirds, will
not be back," Aase said.
Last week, the Norwegian Shipowners' Association said oil
companies had to be prepared to pay higher rates for offshore
supply vessels in order to ensure the survival of their
suppliers.
Some 183 offshore supply vessels and drilling rigs,
corresponding to almost one third of the Norwegian offshore
supply fleet, were idle last year, the Association's data
showed.
That number had fallen to 162 units by February, it added.
OSLO, April 11 (Reuters) - The cost of renting offshore
supply vessels (OSVs), servicing oil and gas firms, will
continue to rise as many ships that were mothballed up during
the downturn will not return to the market, the chief executive
of Norway's DOF said on Wednesday.
A number of offshore vessel companies went bankrupt after
oil prices plunged between 2014 and 2016, or were forced to
merge with competitors to survive as oil companies cut spending
for exploration and new developments.
But the rates for hiring specialized vessels, which include
platform supply (PSV), diving support (DSV) and anchor-handling
vessels (AHTS), have increased in the last year.
While the North Sea has been leading the increase in demand
for OSVs, with rates for some vessel segments improving by 30
percent from a year ago, activity is starting to pick also
elsewhere in the world, DOF's CEO told Reuters.
"The rate levels for PSVs have increased quite a bit from
low levels (last year)... Now, at least, you can pay interest
rates," Mons Aase said.
The company, which operates more than 60 OSVs, said in a
separated statement on Wednesday it had won a three-year
contract from Petrobras for a diving support vessel
(DSV) in Brazil.
DOF shares were trading up by 3.8 percent on the Oslo
exchange by 0955 GMT, and were up 37 percent since the beginning
of the year.
The company didn't disclose the contract's value or price,
but Aase said it expected "better earnings" from the new
contract than before.
"There are reasons to be a bit more optimistic than we have
been... Overall (globally), we see that a modest increase in
activity," he told Reuters.
His optimism was based on the expectation that a majority of
offshore supply vessels laid up in Europe will not return to the
market.
"Many of those vessels parked in Europe came from Africa and
Brazil, and they don't meet the (European) specifications... We
clearly see that a significant portion, about two-thirds, will
not be back," Aase said.
Last week, the Norwegian Shipowners' Association said oil
companies had to be prepared to pay higher rates for offshore
supply vessels in order to ensure the survival of their
suppliers.
Some 183 offshore supply vessels and drilling rigs,
corresponding to almost one third of the Norwegian offshore
supply fleet, were idle last year, the Association's data
showed.
That number had fallen to 162 units by February, it added.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
JALLA
11.04.2018 kl 16:34
11300
bellakatt skrev Det er bare en K i nok.
redigert :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
bellakatt skrev Det er bare en K i nok.
Kan vi få slippe stave troll.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
bellakatt
11.04.2018 kl 16:27
11342
Det er bare en K i nok.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
JALLA
11.04.2018 kl 15:59
11405
Tror ikke det kommer mere nedskrivninger siden rater er på tur opp og er stabile fremover. Tror nok sommer og høsten vil komme brått på og da vil nokk aksje kursen gi speiling til markedet!
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
5198
11.04.2018 kl 15:59
11423
Sant de som ikke har forstått at Q1 er bare sorgen vil bli negativt overasket, samtidig sa ledelsen under Q4 at Q1 skulle bli litt bedre dette er meget sterkt i dagens marked. Vi vil nok se en klar bedring i inntektene fra Q2 derfra vil det tikke jevnt oppover i mange år, kvartal for kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
Kjettingen
11.04.2018 kl 15:54
11439
Polomint1 skrev Tror de fleste venter på Q1.
Da er det nok mange som blir skuffet, vintermånedene er de verste i bransjen. Ingen av disse kontraktene som er tildelt kommer vel til å ha noen regnskapsmessig effekt før Q2 eller Q3.
Det som blir spennende med Q1 er jo om nedskrivning av skipsverdier er over eller ei
Det som blir spennende med Q1 er jo om nedskrivning av skipsverdier er over eller ei
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
Polomint1
11.04.2018 kl 15:28
11512
Tror de fleste venter på Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »