Passasjerveksten vedvarer.

solb
NAS 03.09.2019 kl 08:50 2834

Nå ser vi i dag overskrifter som:
"Ryanair fortsetter den sterke passasjerveksten"
"Wizz Air fraktet 16,1 prosent flere passasjerer i august"
Ingen grunn tiul ikke å anta at Norwegian følger opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Investman
03.09.2019 kl 08:55 2816

Når kommer NAS sine august tall?
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 08:59 2781

Torsdag kommer tall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 09:04 2739

Ikke la dere lure av råtten skriving av E24 osv. Hold
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 09:06 2719

Dette skal dobles og mer til. Garantert
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Investman
03.09.2019 kl 09:11 2682

Takk
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 09:24 2617

Og så har MW fått presset kursen ned under innlånspris igjen, så nå kommer nok inndekningen igang igjen skal vi se.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 09:29 2561

Ingen endring. Kun skitten bransje :))) Ikke gå ut som vanlig menigmann. Krise å la seg syke nå selv om det er tungt. Norwegian kommer opp så det dundrer når det løsner. Typisl når folk tror minst, så smeller det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 09:35 2530

Nå har jeg satt baissen på blokkering og aksjene er spikret fast i skuffen. Kun forsiktig akkumulering framover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Kantarell
03.09.2019 kl 09:39 2506

Solgte 20 000 aksjer på 37 i går.
Må laster opp på nytt i dag ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 09:58 2428

Det lå langt over 20k på 33,20. De forsvant fort når kjøpskursen nærmet seg. Fake sperre. Bare svindel nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 09:58 2427

Hele børsen er slapp i dag. Det forklarer mye. Intet nytt med selskapet. De får kontroll. Snart gode nyheter med enighet. Gode tall på torsdag. Lønnsomhet innfries. Bare stay cool.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 11:13 2319

Er det noen som har iakttatt noen Early Birds nå?
Spesielt reaksjonen på denne er jeg interessert i.
"Videre vil obligasjonseierne bli ytterligere kompensert gjennom en "early bird"-del, som tilbys obligasjonseierne ugjenkallelige forhåndssamtykke for forslaget, på 0,75 prosent og en endringskompensasjon på 0,25 prosent, ifølge innkallelsen til obligasjonseiermøtene, som skal holdes 16. september. Early bird-frist er satt til 11. september."
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 11:56 2178

Spennende også for Norwegian!
"Sparebanken Øst kjøper eierandel i Kjos’ kryptosatsing"
https://aksjelive.e24.no/
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 13:34 1984

London (CNN Business) Norwegian Air , Europas tredje største lavprisselskaper, søker en livline fra obligasjonseiere når det sliter med en kontant knase.

Den har bedt om i to år til å tilbakebetale sine største utestående obligasjoner, til en verdi av 380 millioner dollar, og legger opp sine lukrative landingsplasser på Londons nest travleste flyplass som sikkerhet.
"De styrer krisen så godt de kan, men de er på grensen til en klippekant," sa Bernstein-analytiker Daniel Roeska til CNN Business.
Norwegian Air har vokst raskt. I 2012, da den forberedte seg på å ta på seg de store aktørene i det transatlantiske markedet , plasserte det en bestilling på 222 fly, de største i europeisk luftfartshistorie. Men denne aggressive ekspansjonen etterlot den høye gjeldsnivåer, noe som betyr at den har lite rom for å bevege seg hvis ting går galt.
Og mye har gått galt. Norwegian Air måtte stoppe flyvninger mellom Irland og Nord-Amerika med start 15. september på grunn av grunnstøtingen av alle 18 av Boeing 737 MAX- flyene.
American Airlines utvider Boeing 737 Max kanselleringer til og med 3. desember
American Airlines utvider Boeing 737 Max kanselleringer til og med 3. desember
Flyselskapets aksje har stupt med 65% i år. Og i juli trakk konsernsjef og grunnlegger Bjoern Kjos, selskapets største aksjonær, ned. Den leter fortsatt etter en permanent erstatning.
Betalingsforsinkelser fra kredittkortselskaper reduserte arbeidskapitalen med rundt 4 milliarder norske kroner (439 millioner dollar) i andre kvartal 2019, sammenlignet med samme periode i fjor, sa Norwegian Air mandag.
Dette utslettet 353 millioner dollar det samlet inn ved utstedelse av nye aksjer i mars, samt inntektene fra det nylige salget av en eierandel i en norsk bank, som nettet den 934 millioner norske kroner (102,6 millioner dollar). Det tjente også 127 millioner dollar fra salg av noen fly i år.
Europeiske flyselskaper sliter
Europas flyindustri har lidd en rekke feil de siste to årene, inkludert Monarch og Flybmi i Storbritannia, og Air Berlin i Tyskland. Stigende kostnader, helt til det nylige fallet i drivstoffpriser, er i stor grad skylden, ifølge en aprilrapport fra International Air Transport Association.
"Vanskeligheten er at forretningsmodellen for langdistanse ikke virkelig fungerer etter vårt syn. Det er ikke veldig langtur, lav pris, bare langdistanse, lav pris," sa Roeska.
Hvis obligasjonseiere gikk med på Norwegian Airs gjeldssanering ville den "forlenge livslinjen litt," sa han.
Norwegian Air prøver å øke økonomien sin inn i den roligere vinterperioden. Kontantstrømproblemer blir typisk uholdbare i den sesongmessig svake perioden oktober til februar, ifølge International Air Transport Association.
Ryanairs britiske piloter vil streike i fem dager i sommer
Ryanairs britiske piloter vil streike i fem dager i sommer
Selskapet planlegger å skyve tilbake en tilbakebetaling av obligasjoner fra desember 2019 til november 2021. Et andre obligasjon som forfaller i august 2020, ville bli forsinket til februar 2022. Norwegian Air vil møte med obligasjonseiere 16. september for å diskutere tilbudet.
Gjeldsplanleggingen kan sette obligasjonseiere i en sterkere posisjon fordi Norwegian Air tilbyr å sette opp sine start- og landingsplasser på Gatwick lufthavn som sikkerhet mot det som tidligere var et usikret obligasjon.
Hvis obligasjonseierne ikke aksepterer avtalen, kan Norwegian Air bli tvunget til å se på ideen om å selge seg til en større aktør. Flyselskapet har tidligere avvist overtakelsestilbud fra IAG ( ICAGY ) , eieren av British Airways, og Lufthansa ( DLAKY ) .
Forhandlingene om etablering av et joint venture for en del av flyflåten fortsatte, sier Norwegian Air.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 13:44 1961

Ja, her har du fått listet opp omtrent alt som kan påvirke Norwegian negativt. Og det er jo greit nok og redelig nok det. Men intet positivt og ingen balanse i din fremstilling? Da blir jeg mistenksom.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 14:00 1905

Kommer
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 15:05 1785

E24 driver jevnt over, sent og tidlig, med vendetta mot Norwegian. De fleste skjønner nok det. Derfor finner jeg det litt merkelig at de er så milde i tonen her?
"Derfor vil Norwegians långivere si ja til selskapets gjeldsplan"
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Barthoma
03.09.2019 kl 15:53 1675

Satser på hyggelig oppdatering torsdag morgen, 😉 Blir bra dette 👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Restplassno
03.09.2019 kl 16:16 1610

Johan Sundberg i E24 fremstår stort sett innsiktsfull om Norwegian. Det han skriver om nas er ofte bak betslingsmur men også grundig og nyansert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2019 kl 16:19 1587

Sjelden vare det da?
Mulig Stop Loss raid som kjøres like før slutt?

André Haugen fortsetter sin bevisste villedning:
"Den effektive renten på lånet som er gjort i euro steg mandag til 57,75 prosent, noe som betyr at investorene krever høyere avkastning for å eie lånet.
Norwegian betaler selv 7,25 prosent på eurolånet."
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Barthoma
03.09.2019 kl 20:23 1429

En fantastisk backtrade aksje NAS. Med Frodon som Baisser for livet, og vi andre som hauser i vei,og 14% short som ønsker NAS konkurs, er svingningene formidable.
Om NAS står i 30 eller 40 når Obligasjonslån, JV, og andre Positive Nyheter meldes er ikke avgjørende for meg. Får ledelsen rodd skuta på plass skal NAS betydelig opp i tiden frem mot Jul, og da er en dobling +++ noe som kommer til å bli en realitet.
Håper dere andre Backtradere treffer bra, og får fler og fler aksjer for hver uke som går, da blir det mindre aksjer ledige til short leiren,😉👍 Lykke til 😄
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Frodon
03.09.2019 kl 22:21 1337

Det er jo litt bittert når noen få treffer og alle dere andre bommer, om og om igjen ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
sognoksen
03.09.2019 kl 22:39 1298

Nas omsetter for 40milliarder i året skulle vel vere mulig og få noen kr i pluss vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare