Slettet bruker
03.09.2019 kl 10:10 1949

huff så de tar til media mot forbrukslån....

ja,forbrukslån er et USIKRET lån,der ALT kan brukes til,-uansett om det er drømmehuset/bilen/båten/hjemmekinoannlegget.....


De store Huslånsbankene griner nå i media når de så absolutt er blitt møtt av konkurransen fra en annen type banksektor,-de liker det ikke...hehehe
Slettet bruker
03.09.2019 kl 14:49 1857

Har lagt merke til at DNB ikke tror renten skal økes i september. For noen uker siden måtte man ta hensyn til Trumps twittring, og nå i dag så er det ingenting som tyder på at renten skal opp. Tiltross for at industrien gjør det bedre, det er flere ledige jobber, og masse snakk om hvordan butikker må øke prisene fremover pga lav kronekurs.

Tipper DNB har noen skjelletter i skapet som vil ramle ut hvis renten økes.
Noni
03.09.2019 kl 15:18 1833

Ja det må være fornuftig, de kan da ikke låne på luft. Selv om det er synd på de som ikke får lån, så må fornuften ha 1.prioritet. Det skulle vært banka inn i skolten på dem.
Slettet bruker
03.09.2019 kl 16:01 1794

i så fall,da må regjeringen stoppe boblen på børsen og gjøre det ulovligt å ta opp lån til å kjøpe aksjer!

å nei vent,-dette er det bankene tjener penger på...........her snakker vi om luft!
paneldata
07.09.2019 kl 18:18 1558

Kan prisøkning i august være et resultat av bruk av siste rest av finansieringsbevis anskaffet før gjeldsregisteret? Slik prisene steg før innstramming i boliglånsforskriften?
mrpotato
07.09.2019 kl 23:31 1471

Det får vi svaret på utover høsten! Glad jeg fikk kjøpt nå ihvertfall før det er for sent.

Har lagt ut 1 av 3 for leie nå (har ikke kjøpt 3, men fikk en oppsigelse på en leilighet + hybel nå nylig, så det blir tre tilsammen med den nye). Lagt ut for mer enn jeg noen sinne har gjort i løpet av 5-6 år og responsen har vært ekstremt god. Blir visninger til uka.

Nr 2 har jeg funnet noen på "ønskes leid" som ser ut til å være perfekte. Prisrekord her også, visning til uka. Hvis det ikke går i orden legges den ut på leiemarkedet.

Den siste legger jeg ut i løpet av de neste dagene når jeg har fått kartlagt markedet litt mer nøye, siden den er ny og jeg ikke har leid den ut før :) Leiemarkedet er ganske greit akkurat nå. Boligprisene er relativt lave, og renten er lav. Ser ingen grunn til å ikke investere!

PS. Jeg brukte ikke forbrukslån.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 10:21 1405

Ville være interessant om du var litt mer konkret på størrelser, priser og beliggenheter - selvfølgelig ikke så detaljert at vi skjønner hvilke objekt det er - men feks bydel / størrelse / pris. Følger nøye med på dette selv og for meg ser det ut som sentrale og moderne leiligheter har fått et løft i leiepriser de siste månedene. 3-roms på ca 60 m2 Grunerløkka som før lå på 15.500 virker å ha en pris på + 17.000 / 4 roms på ca 80 m2 - som før var 20-21-000 virker å ha pris + 23.000. Men vet jo ikke om avertert pris er endelig pris. Jeg har ingen enheter som skal ut i markedet før tidligst sommeren neste år - men morsomt å følge med.
Redigert 08.09.2019 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
mrpotato
08.09.2019 kl 13:13 1340

Hva med å lage en egen tråd for dette? "Dine leieobjekter" eller noe slikt? Jeg kan gjøre det og fortelle mer der 👌 Mine 4 leiligheter er alle i bydel Gamle Oslo, da dette er den bydelen jeg følger mest med på og dermed har mest kunnskap om. Skal sies at prisene varierer veldig i denne bydelen, min ene 40kvm 2roms går for ca like mye som min ene 60kvm 3roms.