NAS: Trafikktall førstkommende Torsdag,

Barthoma
NAS 03.09.2019 kl 11:06 3736

Hva er forventningene til tallene som slippes Torsdag morgen?
Redigert 19.01.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
TomW
03.09.2019 kl 12:32 3646

Tror fort vi kan se tilsvarende tall som i juli, kun en liten økning fra fjoråret. Er i tvil om det er så mye mer å hente ut av de god månedene.
Tror økningene kommer i de "svake" månedene slik som vi så i april-juni.
Ypsilon 7
03.09.2019 kl 12:45 3588

Mange ukjente faktorer (MAX, RR osv) som kan slå begge veier, men tror at tallene likevel vil kunne slå forventningene. Hva markedet forventer er umulig å si før i etterkant av fremleggelsen.
Kantarell
03.09.2019 kl 13:00 3518

Jeg anslår at de vil vise god inntjening per passasjer. Mulig mindre passasjer enn året før men med høyere pris billetter. Samtidig, vil de nok redusere inntjening pga Boeing og leasing. Så den kan slå begge veier akkurat som juni- og juli tall. Men ja, akkurat nå, gjelder det å få orden i obligasjoner..
Slettet bruker
03.09.2019 kl 13:35 3405

Hvis obligasjonseierne ikke aksepterer avtalen, kan Norwegian Air bli tvunget til å se på ideen om å selge seg til en større aktør. Flyselskapet har tidligere avvist overtakelsestilbud fra IAG ( ICAGY ) , eieren av British Airways, og Lufthansa ( DLAKY ) .
Forhandlingene om etablering av et joint venture for en del av flyflåten fortsatte, sier Norwegian Air.
Restplassno
03.09.2019 kl 13:38 3380

Ja samme her. 1-2% færre passasjerer, men 5% flere passasjerkm og 6-7% høyere rpk håper jeg. Gjerne en smule økt fyllingsgrad og Yield 0.46, RASK 0.42. Ellers er jeg fornøyd med 0.40 rask og Yield 0.45 også
Redigert 03.09.2019 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Barthoma
03.09.2019 kl 20:44 3223

Rest

Satser på du er i nærheten av fasit, at NAS leverer gode tall torsdag, er viktig for å overbevise om at de er på rett spor hva angår økte inntekter, og kostnadsreduksjon i driften.
Blir spennende å se hva som kommer Torsdag morgen, Løkka te,💪👍
Ypsilon 7
04.09.2019 kl 15:40 3007

Det blir en spennende dag, Josefine. I morgen altså.
Restplassno
04.09.2019 kl 15:42 2995

Skulle ikke DNB markets komme med spådommen i dag?
Barthoma
04.09.2019 kl 16:02 2931

Med "rette" tall i morgen bør vi kunne få ett løft på 10%++,,,
Time will tell
Grannesen
04.09.2019 kl 17:13 2866

Helt enig Restplassno👍🏻
Ypsilon 7
05.09.2019 kl 07:37 2705

Vi må satse på "rette" tall i dag. Da fyker det opp igjen.
solb
05.09.2019 kl 08:01 2602

Traffic figures for August 2019
The total number of passengers flown in August 2019 was 3,503,913 compared to 3,615,319 last year, a decrease of 111,406 passengers (-3%).

Compared to the same period last year:
- Total capacity (ASK) increased by 4%
- Total passenger traffic (RPK) increased by 5%
- The load factor was 90%, up by 0.4 p.p.


Tore Østby
EVP
Norwegian Air Shuttle ASA
Tel +47 99546400
Opp+
05.09.2019 kl 08:05 2572

Lønnsomheten opp, de begynner å levere det de lovet.
Kantarell
05.09.2019 kl 08:05 2564

Her ser man at E24 sliter ekstremt med å si noe positivt:

Norwegian fraktet færre passasjerer – lønnsomheten øker

Det gjør vondt å skrive når man er definitivt short ;)

Vel: opp opp opp - Selger meg ut på 35-36 i dag og laster opp på nytt i morgen ;)
solb
05.09.2019 kl 08:07 2520

Et godt råd. Fortjent eller ufortjent. Ikke løp shorters ærend.
Britax
05.09.2019 kl 08:11 2472

Venter bare på krisemeldingen fra, you know who.
Kan det bli 3 nye tråder med samme innhold i dag også?

Blir ny dag med trading ut av dette!
Redigert 05.09.2019 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Kantarell
05.09.2019 kl 08:12 2452

Billettinntektene havnet på 3,977 milliarder kroner forrige måned, noe som er en oppgang fra 3,711 milliarder kroner et år tidligere, viser E24s beregninger.
Opp+
05.09.2019 kl 08:12 2446

Yield 0,46 og rask 0,41
Restplass håpet vel noe alla det:)
Ypsilon 7
05.09.2019 kl 08:17 2376

Endelig en nøytral analyse fra Finansavisen ... etter at de skiftet navn.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/05/6953389/her-er-norwegians-trafikktall
Restplassno
05.09.2019 kl 08:20 2339

Ja, dette var litt over forventet faktisk. Gikk utifra 0.44-0.40 som var fjorårets, med muligens 0.45 i yield.

0.41-0.46 er veldig godkjent. Samtidig akkurat den utviklingen i ask/rpk jeg så for meg - altså at fyllingsgraden øker smått. Passasjerer ned tre prosent, men setekilometer opp 4% kompenserer for dette.

Merk at man vil få mye større forbedring i september, slik som i april mai juni. Norwegian vil gjøre det bedre i de "dårligere" mnd og smått bedre i juli-august etter hva tallene foreslår.
Redigert 05.09.2019 kl 08:23 Du må logge inn for å svare
Restplassno
05.09.2019 kl 08:30 2222

Blir mellom 6-800 mill I overskudd i august da. Ikke verst. Godt i rute til 2+ mrd i overskudd i Q3. I alle fall når vi får se et betydelig forbedret september.
Grannesen
05.09.2019 kl 08:40 2160

Hærlig:-)
Bartender
05.09.2019 kl 08:59 2048

Hvor langt unna likviditetsmessig er NAS fra å kunne cashe ut hele NAS07 når vi kommer til Desember - eller kanskje allerede i dag ? Det er vel i dette obligasjonslånet at kravet om minimum 1,5mrd likviditet ligger ?

Altså kvitte seg med obligasjonseierne, for deretter evt. å foreta en rettet emisjon uten å ha "Sleipe-Sissener" - som har en våt drøm om å vanne ut aksjonærene til ingenting - snikende i bakgrunnen ?
Restplassno
05.09.2019 kl 08:59 2044

Jeg tror man ville kunne cashe ut obligasjonen, problemet er at man kanskje ville få utfordringer i Q1 dersom noe går "galt". Oljeprissjokk, valutasmell, grounding osv. Tror man vil se mye større forbedring av driften i q4 og q1 enn i juli/august, men man blør endel i q1 likevel. Dette gjør man for å kunne ha god tilgang på slots I de gode mnd, så det får man bare tåle. Men tror kanskje de vil få likviditetsproblemer i Q1 uten erstatning fra Boeing, RR, uten JV, og uten løsning på kredittkort-tilbakeholding. Dersom det kommer halvannen mrd fra RR i oktober er situasjonen selvsagt en riktig annen.

Bottom line er at Nas ikke sjanser på at denne utbetalingen kommer innen desember, slik Kjos kanskje ville gjort. De prøver alle muligheter og kjører i så måte low risk sammenlignet med før. Bra de er proaktive og snakker med obligasjonseierne, men det er ikke noe vinn/forsvinn at dette går gjennom.
Redigert 05.09.2019 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 09:02 2032

Det skjer i hvert fall noe i kulissene. Nå er det lavmål
solb
05.09.2019 kl 09:14 1972

Konsolideringen og fremgangen i NAS fortsetter. Det må jo være ren galskap fra usikrede obligasjonseiere å legge snubletråder for NAS. Støtt selskapet og tjen penger.
2132
05.09.2019 kl 09:20 1913

Dette er en parodi - positive tall legges frem, et lite blaff av en moderat oppgang som så klapper sammen som en soufflé som er tatt ut av ovnen for tidlig. Nå er vi i minus. I dag igjen. Jeg har tro på NAS, men forstår ikke at resten av markedet ikke ser det.
solb
05.09.2019 kl 09:22 1901

De ser det nok. Men det er sterke negative krefter i spill.
Restplassno
05.09.2019 kl 09:26 1872

Det er positive tall for oss som er long, men for de som kortsiktig spiller på utfallet av obligasjonsavtalen er nok mer opptatt av sisseners uttalelser i går feks. Mange som ikke tenker drift i det hele tatt, må du huske. Driften vil få sin fortjente kursøkning etter at de kortsiktige usikkerhetene er ryddet av veien.
Slettet bruker
05.09.2019 kl 09:50 1715

Så raskt man ser at første floke er ryddet av veien, ordning til jul, går denne aksjen. Nye NAS med de nye rutene som er satt i gang og MAX på plass fører til nytt konsept og helt annen inntjening. Fyllingsgraden er sterk. NAS tjener stort framover. Knalltall til våren.
solb
05.09.2019 kl 09:52 1700

De fleste er oppmerksomme på dette. Sier de noe annet, lyver de.
Ellers styrker krona seg kraftig i dag mot både dollar og euro.
Er det slik at noen har oppdaget at NAS tjener godt med penger nå tro?
Redigert 05.09.2019 kl 10:34 Du må logge inn for å svare