Ligg unna Offshore , kun short som duger enda i lang tid

Slettet bruker
SDRL 03.09.2019 kl 12:34 6599

Lav etterspørsel og ingen økte rater i rigg og offshore
SDRL melder nå at de har fornyet en gammle kontrakt i Mexicogulfen, men raten dekker bare litt mer enn driftskostnadene
Analyse selskapene tar nå ned estimatene på samtlige rigg selskaper
Supply og offshore rederiene sliter videre med lave rater og lite oppdrag
Oljeprisen siger jevnt og trutt nedover
Oljeetterspørselen har stagnert helt og 2019 blir første året i historien med redusert forbruk av olje

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2019/09/02/6952237/seadrill-tjener-ikke-penger-pa-riggkontrakt

Mange offshore grupperinger innen shipping er blitt slått sammen til større enheter med Solstad som skrekk eksemplet på dårlig forståelse av markedet og dertil dårlig håndverk. Fredriksen er en smarting og har solgt seg betydelig ned for å berge noe av pengene (flåten hans var jo en skraphaug ) Farstad forsvant og i dragsuget (et tidligere bra rederi)
Hegnar tok i går bladet fra munnen og snakket om Borr og Trøim (luften gikk ut av ballongen sier han
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/03/6952500/trygve-hegnar-om-borr-drilling-der-har-luften-gatt-ut-av-ballongen

DOF sliter med refinansieringen, vinteren kan bli tøff med kun vel 70% av båtene på kontrakt og de dyreste båtene uten jobb, sier Danske Bank og andre nei (hvilket jeg tror) da er de i deep shit.
BDRILL trodde de hadde kjøpt rigger billig, nå må de nedskrive disse riggene fra lav pris til enda lavere pris. 3. kvartal vil bli et være eller ikke være for disse.
NODL har ingen rigger på kontrakt og brenner penger
SOFF er alt teknisk konkurs

Rigg og supply rederiene går en tøff tid i møte
Det vil bli en blodig høst og vinter i rigg og offshore , det kan jeg love dere

Redigert 20.01.2021 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 08:50 1706

Hva er gamle høyder for sdrl?
1000-2000kr?

Sdrl burde kunne lett forsvare en markedsverdi på minst 10mrd kr fremover..
Redigert 05.09.2019 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.09.2019 kl 10:01 1619

Veldig bra i rigg og offshore nå.
Bare det at Kina og USA setter seg sammen er nok til å dra børsene og oljeprisen krafti opp
God aktivitet i oljesektoren er en styrke og flott at Equinor går foran
Spent på utfallet av SOFF,
DOF fikser dette, det sitter nå kun å venter på utfallet av SOFF løsningen og har egentlig ingen hast. De vet at de har kontroll
Tm3P
05.09.2019 kl 10:25 1579

Må si meg uenig med det her altså. Når kontantbeholdningen har falt med 500m hittil i år så har de ikke kontroll. Og med en kontantbeholdning på 1,5mrd og kortsiktig forfall på gjeld med 4,3mrd så vil jeg si de har hast med å få en løsning. Det kan ikke være lenge før de bryter med lånekrav om minimum likviditet.
Kontur
05.09.2019 kl 10:29 1566

Det gjør de ikke og å rullere lån er noe alle gjør.
Har tillit til at DOF ledelsen fikser dette
Slettet bruker
05.09.2019 kl 10:33 1553

Tyngekraften er fremdeles et reelt problem i sdrl.
Derfor må det enda en kontrakt til, for at bunnen kan settes..
Tm3P
05.09.2019 kl 10:45 1518

Tror det er store sjanser for at måten Dof fikser dette på er at det kommer en emisjon i løpet av vinteren. Trenger ikke bety at det vil være på et veldig lavt nivå og at det er dumt å investere her nå da men. Sist emisjon var jo ikke helt katastrofal.
Kontur
05.09.2019 kl 12:02 1451

Kan selvsagt ikke utelukke emisjon, man vet aldri helt hva bankene kan kreve. Men jeg tror ikke at det blir noen emisjon. Det må i så fall være fordi det trengs i forbindelse med ett eller annet strukturelt grep opp imot andre aktører. Til daglig drift klarer de seg. Grunnene til reduksjon i cash siden i fjor er langt på vei elimindert bort (nybyggprogram) og ratene er nå på et slikt nivå at cashflowen er ok.
At en bank ikke velger å rullere et ballonglån skaper selvsagt utfordringer, DOF har ikke mulighet til å cashe ut disse lånene. Men vanlige therms går helt greit.
Tm3P
05.09.2019 kl 12:18 1411

Net cash from investing activities hittil i år ligger på -151m, dette skal vel også inkludere maintenance capex. Så tror ikke det kan være grunnen til cash reduksjon.
Kontur
05.09.2019 kl 12:57 1351

så hadde de ekstrraordinære nedskrivinger også siste kvartal på 150 MNOK noe som kanskje er det siste på lenge. DOF er pluss i skrivende stund. Nå må de få på plass den lange finansieringen som jeg vet det jobbes iherdig med så går dette veien.
De som vil shorte DOF nå på disse nivåer synes jeg er modige men slik er det. Noen tror vi skal opp andre mener vi skal ned. Fritt frem
Slettet bruker
06.09.2019 kl 21:30 1239

Han var enig med meg


https://finansavisen.no/investeringer/borsintervju/2019/09/06/6953830/tror-pa-stockpickers-marked
Redigert 06.09.2019 kl 21:30 Du må logge inn for å svare