ODL: fortsatt det beste caset innen drilling selskaper

tålmodighet
ODL 11.04.2018 kl 14:04 4249

Ja fortsatt fremstår ODL som det tryggeste og beste caset innen oljeservice. Ingen lik i lasten , selskapet tjener penger og har bra back-log. Litt ned siden nyttår men er inne i en stigende trend nå. og her er vel trygt å forvente minst 10% til uten nyheter av noe slag. Men det er så mye rykter rundt ODL i markedet og om disse skulle matrialisere seg ja da blåser vi fort opp og forbi DNB sitt mål på 40 fra i går.
Odfjell har i alle år vært blandt de mest konservative selskapene når det kommer til å satse og det er de fortsatt. Om odfjell har ingått intensjons avtaler om 1 eller flere rigger som ligger på verft nesten klar for levering ja da har de en kontrakt i ermet. DNB er banken som finansierer selskapet og de kom i går med en anbefaling med 16% oppside. DNB kan selvsagt ikke klinke til før ting er børsmeldt menat de har info, ja det er sikkert. Deepsea stavanger skal til Afrika en kort tur til bra rate. Om det oppdraget ender bra vil det helt klart være noe å hente for Odfjell der også. Ryktet sier en spesialbygd rigg på mange års kontrakt.
Limer inn litt info om området.
"Off South Africa, the wildcat in 11B/12B will be a re-entry of Total’s Brulpadda-1 probe which, in 2014, hit technical issues that meant it could not be completed.
Total has chartered Odfjell Drilling’s semi-submersible Deepsea Stavanger for the probe, which is due to spud in December in 1400 metres of water and last for about two months.
The 2014 well was drilled in the southern hemisphere winter and only reached a depth of about 500 metres below the seabed due to strong currents and rough seas and a rig not fit-for-purpose. Unusually, the Brulpadda re-entry well is being drilled solely on 2D seismic.
“The structures are so large and obvious that 3D would not really add any value at this stage,” explained Soden. “It makes more sense to drill immediately and get information that way.”
He said Brulpadda’s direct hydrocarbon indicators and flat spots are the best that members of AEC’s technical team “have seen in their careers”.
The prospect is expected to be oil bearing, although any discovered gas could be fed to PetroSA’s Mossel Bay gas-to-liquids plant, which is running out of feedstock as nearby offshore gas fields deplete..
Mere kan leses på: https://www.africaenergycorp.com/operations/south-africa-block-11b-12b/

Så uten nyheter av noe slag vil vi se en fortsatt stigning opp mot 40 inne kort tid. Om nyhetene som er på ryktebørsen om nybygg og relativ lang kontrakt meldes ja da ser vi 30% . og i starten av 2019, nyheter fra sør afrika.
Det er fortsatt masse oppgang å være med på, så om du leter etter en aksje innen oljeservice er det fortsatt best å satse på Odfjell drilling som også i dag stiger fint.
Redigert 19.01.2021 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Jazz
11.04.2018 kl 20:46 4141

Tålmodigheten, har du noen tanker om hvorfor ODL sank nesten til 30 siste par måneder? Etter å ha solgt det meste på rundt 39, har jeg vært inn og ut siste månedene, men den dype dippen på 25% har jeg ikke noen logisk forklaring på. Oslo børs har jo bare dippet noen få % i samme periode.
tålmodighet
12.04.2018 kl 07:28 4056

Jeg antar det skyldes at momentum forsvant. Aksjen har hatt en strålende reise fra 4 kr så helt normalt med en korreksjon ned når børsen falt. Jeg gikk selv ut rundt 37. Ligger neppe noe mere dramatisk bak. Aksjen er igjen i vinden etter korreksjonen ned og viser sin styrke. Bunn satt til rundt 30 og brudd ned under 30 er et salgssignal. På nedsiden er det deepsea bergens fremtid, men den er billig og effektiv og får trolig arbeid en stund til. I mellomtiden er det å forvente at det kommer andre avtaler. OWS sin avtale med Kuwait Oil Company er ikke priset inn og her kan det ligge en oppside. På petro stod det å lese" Det er nå over 120 rigger i operasjon onshore i Kuwait, men dette er forventet å øke vesentlig i løpet av 2018."
Drar Odfjell 1 eller 2 riggavtaler opp av hatten på greie rater, ja da ser vi ny all time high raskt!
Jazz
16.04.2018 kl 19:07 3925

Og der kom det en ny kontrakt gitt, og det med 18mnd varighet! Nå er den dype dippen snart glemt, men når jeg skal gevinstsikre for 2.gang er jeg mer usikker på. Ser ikke helt at ratenivået forsvarer ny alltimehigh, det er tross alt ikke et oljeselskap som har fått økt kontantstrøm pga lavere betaling for bl.a. nettopp rigger. Men markedet har alltid rett og ordrereserven ser veldig bra ut, så jeg får ha is i magen litt til. Deepsea Bergen bekymrer meg ikke, den har riktignok noen år på baken, men ryktes å være populær i markedet og ha godt mannskap.
Jazz
21.04.2018 kl 11:09 3772

Er ikke lenger usikker på når jeg burde gevinstsikret, for det var torsdag 19/4......
Frykter at videre oppgang nå kommer senere og saktere, antall aksjer er økt betydelig. Samtidig avhenger kursen av hvor mange som er villig til å selge på disse nivåene (36,-) når en ser på de lyse fremtidsutsiktene, så det er lov å håpe på videre stigning fremover.
tålmodighet
24.04.2018 kl 11:47 3546

Ja etterpåklokskap gir alltid gevinst. Bare å benytte muligheten her å kjøpe under emikurs. Vi skal garantert opp og det snart. EMI satt for å vokse ikke overleve. Sterke investorer gikk inn på 36 og det gir trygghet. Med flere nye rigger på vei inn og her blir det annonsering av rigg og kontrakt i samme sekund og vips er vi over 40. 35,25 er et klart kjøp og jeg forventer 20%oppgang innen kort tid. Solid drevet selskap med full kontroll, sterke rigger og flere spennende ting på gang. Sør Afrika bare 6 mnd unna og går den jobben bra ja da kommer enda en rigg inn. Tenker kapitalen er hentet inn og øremerket det prosjektet også. Tipper 1 til 2 rigger der nede på 3 års kontrakt minst. Og da skal vi opp mot 50.
Bulle
24.04.2018 kl 12:51 3506

Mener å ha lest at opsjonen på Stena riggen løper ut 30 april.?
tålmodighet
24.04.2018 kl 12:57 3497

RJa det stod vel i DN i går. Antar en slik opsjon om den finnes bli innfridd eller forlenget. Men at noe skjer innen kort tid er vel gitt. Har doblet siden emi og er fornøyd med det.