NORTH Tidenes rally kommer.... før eller siden.

badkrukan
NORTH 03.09.2019 kl 19:17 211424

"North Energy ASA - Results for the second quarter and first half year 2019
Oslo, 22 August 2019

North Energy ASA ("North Energy" or "Company") recorded a comprehensive loss of
NOK 8.4 million in the second quarter of 2019, compared with a comprehensive
income of NOK 18.3 million in the same quarter last year. The result reported
for this quarter is mainly driven by revenues of NOK 0.9 million, operational
expenses of NOK 6.0 million, a net gain of NOK 0.7 million from the investment
activities, and a NOK 4.0 million tax expense.

North Energy's total financial investment portfolio is per end of the second
quarter NOK 282.3 million, measured at market value. The portfolio consists of
industrial holdings, listed financial investments and other financial
investments. The industrial holdings include the Company's shares in Reach
Subsea where North Energy is the major shareholder. The listed financial
investments consist of, amongst other, shares in Touchstone Exploration.

In June, the Company distributed a dividend of NOK 0.3 per share. Shareholders
were given the option to subscribe for new shares from the dividend received.
The total dividend was paid with NOK 20.6 million in cash and 7.7 million
treasury shares based on a price of NOK 1.6 per share.

The Company is financed with equity of NOK 307.6 million and, as of 30 June,
North Energy had a cash position of NOK 33.8 million.

The interim financial report for the second quarter and first half year 2019 is
available at the Company's website, www.northenergy.no
(http://www.northenergy.no).


For further information, please contact:

Knut Sæberg, CEO
Mobile: +47 918 00 720 | E-mail: knut.saeberg@northenergy.no
(mailto:knut.saeberg@northenergy.no)

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act."


Vad skjer? er det noen som kan svare på hvorfor man får kjøpt aksjer UNDER 1,5? jag bokker og buger, men jag skjønner ikke.... Dette er penger på gata, venter på reprising! dette blir rally folkens!

https://www.youtube.com/watch?v=zJwdQ1u5bic

Redigert 09.10.2022 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
mimsa
12.07.2021 kl 09:32 4065

En trykkene stillhet har lagt seg over selskapet, vi går mot en kald vinter og 1-tallet ser vi troligens mot slutten av uken.
badkrukan
12.07.2021 kl 10:27 4022

med tanke på at EK akkurat passerte 3 kr/aksjen, skal du nok ikke holde pusten :-)


Det som kommer skje er at Reach kommer med remoteløsninga utenom "vanlig" drift (som vi får gode tall på torsdag), TXP henter seg inn og kommer snart passere 1,5£ igen. Innen høsten er 4 kr billig....igen... Det er ikke rare volumene du får på dette nivået i North, men mitt tips er at plukke det du kan før noen andre gjør det!
Nesten ALT som dratt oss ned på 2,6 er kjøpt av TOP 20. Det er ikke et fenomen du ser i selskaper som er på vei nedover.
Redigert 12.07.2021 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.07.2021 kl 11:17 3984

har vert min analyse en stund også mimsa, at den gikk opp på 3+ igjen med ett lite volum vil ikke stoppe det "nesten" obligatoriske etter at de nå ikke er en stor cash kasse som frister med flere utbytter. Ikke er det så veldig sikkert a denne catsheren blir noe av på sikt heller, jeg tror de undervurderer miljøkonsekvensene med så tette propeller i så stort omfang med tanke på fugleliv osv...
Trekkfugler er noe av det viktigeste vi har på kloden, disse flokkene kan ikke erstattes om de raser inn i en slik "kvern" .
Mulig en kan forhindre det noe med finmasket netting? Dog vil det ta mye effekt bort.
Men det er nå min mening om dette her, og blir forundret om ikke myndigheten også MÅ iverksette skepsis på noe slikt etter hvert.
For å si det på en litt "dumdristig" måte , en slipper ikke en Atombombe for å lage en Motorvei for det om dette ville vært effektivt til å fjerne fjellknauser.
Redigert 12.07.2021 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
badkrukan
12.07.2021 kl 11:32 3961

Utsagnet ditt hade vart idiotisk hvis du trodde på det selv, Men seff gjør du ikke det. Så da er det nesten poetisk vad du klarer at finne på for historier for at enten hausse/baisse.

Mimsa er nok dessverre evig pessimist, men konsekvent i det vart fall. God bedring folkens!
Tony
13.07.2021 kl 12:09 3750

North det faller bare
Odi.1
13.07.2021 kl 12:38 3737

kun ett senario, bad
kan like gjerne være helt motsatt, at dette er bygget for å skåne fugl og innsekts liv, og at den (patenten) vil bli kjempe attraktiv av en slik grunn
Poenget er at dette vil ta tid å få godkjent gjennom ett langt byråkrati og høringer før de første fangerne kan selges kommersielt.
Reach vil bli bra men vil også gå noe tid, TXP har falt noe enormt ( uventet så mye ) , her ser en at det vil ta lang tid før en har avkastning direkte til North, som
igjen vil bruke ett hav av tid å få de ut igjen til aksjonærene. Så "TID" er hovedfaktoren her nå.
Så da tror jeg Mimsa er nærmeste hva kursen blir etter hvert. Erfaring så har mange ikke nok tålmodighet, de begynner å lempe ut aksjer og prøver lykken andre steder, eller betale skatt, avdrag og renter osv...
Eller selger og håper på en billigere inngang senere.
mimsa
13.07.2021 kl 13:54 3793

Det er nok riktig at jeg har vært evig pessimist når det gjelder North, eller rettere sagt til styre og ledelsen som jeg finner høyst tvilsomme. Grunnen til at jeg gikk inn for 2-3 år siden var muligheten for store gevinster pga skatterefusjonen(e). Begge hadde gunstige utfall, men jeg føler vi er avspist med mye pga den uryddige selskapsstrukturen som var tidligere, samt uforholdsmessig høye honorarer til styret og til konsulentene som vi knapt nok vet hva gjør for å fortjene millionhonorarer. Eierandelen på 30%+ i Reach har lagt der i årevis, «Et enklere liv» som gikk konkurs var en tullinvestering fra North fordi Onarheim satt som styreformann i begge selskapene, TXP er vel ikke lenger den geni-erklærte investeringen det en gang så ut til å være og så har vi WindCatcher som så langt er en liten investering på 15millioner og er hauset opp pga at Ferd er med og er fortsatt på eksperiment-stadiet. Hva gjør så et dyrt styre og rådyre konsulenter som ser ut til å være Bendris og venner av han og Onarheim for millionene de får? Egenkapitalen spises raskt opp, og jeg har liten tro på annet enn et svakt resultat for Q2. Hva står vi så igjen med annet enn håp om at Reach, TXP eller WindCatcher går til himmels, men som like godt kan gå til helvete. Som Odi1 sa: hva har denne gjengen gjort med alle penger på bok siste året (skatterefusjon) når det meste av aksjemarkedet har steget tosifret. Hele styret og ledelsen burde vært sparket for lenge siden, men dessverre har denne vennegjengen for mye makt og det er lite vi kan gjøre. Solgte heldigvis totredjedeler av min beholdning på godt over 3-tallet, så sitter fortsatt med en liten gevinst. Om dere sitter der med så stor tro på Reach og TXP er det fullt mulig å investere direkte i begge selskapene og slipper da å betale lønninger og styre/konsulenthonorarene til denne selvberikende gjengen.

God sommer!!!
Redigert 13.07.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 14:01 3782

Hvorfor selger du ikke bare resten og gjør det, altså investere i Reach og Txp direkte? Da slipper vi andre å høre på tullet ditt…

Txp er underpriset!
Reach går så det griner!
WCS er superinteressant!

Fuglekverner og høringer er det det beste dere klarer å baisse med?
Odi.1
13.07.2021 kl 14:22 3949

" beste dere klarer å baisse med? "
Mimsa har mye rett, pengestrømmen forsvinner litt og litt bort her uten at det kommer annet en skatterefusjoner inn igjen .
Kan jo egentlig skrive en liten bok om ting og tang her, men nå er det nå helt døtt i aksjen og kun 2-3 stk som skriver her med en viss form for interesse.
Kan ta flere punkt som jeg mener er kritikkverdig om en ønsker. Men det blir å gjenta mye som er sakt tidligere.
Fakt er at den er falt med ,50 øre her uten at noen har enset aksjen med en bokstav. Er jo ikke optimalt det heller.
Det tre punktene er positive i seg selv dem, men det vil ta tid, lang tid før dette gir noen kr cash tilbake for North aksjonærene.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 14:56 3933

Det er jo ikke så rart at det ikke skrives så mye om aksjen. Det er veldig lite å skrive hjem om. Det eneste som kan diskuteres er vel når TXP går opp i kurs(veldig snart), og når vi får mere informasjon om Reach Remote og WCS. Men vi sitter ikke på innsiden i noen av disse selskapene og aner veldig lite om hva som skjer.

Det eneste jeg vet er at TXP er underpriset i dag på eksisterende funn og vil gå mye opp i kurs når ting kommer i produksjon.
Jeg vet også at Reach tjener penger per i dag og er lavt priset på PE basis.
Jeg vet også at WCS skal kunne gjøre det langt billigere å produsere strøm til havs men ting må testes og så videre før det er klart for produksjon av disse fugle-kvernene som noen liker å kalle de.

Jeg vet også at North er underpriset på dagens børspris av disse selskapene så man får rabatt på rabatt, diversifisering, og lite risiko i samme pakke. Ingen av selskapene involvert har gjeld eller risiko for konkurs. Alle selskaper har en ganske god oppside, og tilnærmet null nedside.

Det betyr ikke at disse selskapene vil fly opp i kurs når som helst. Langt derifra. Man MÅ ha tålmodighet for å sitte med disse aksjene. Du MÅ tåle røde tall frem til utviklingen har kommet så langt at reprising kommer.

Disse negative kommer drassende med ting som er flere år gammel moro for å skape et bilde av at pengene flyr ut av selskapet og at alt er tapt om man ikke selger på dagen. Så ille er ikke stå! Selskapet har vel 50-60 millioner kroner på bok i cash og kan kjøpe seg inn hvis de finner noe interessant å investere i. Det Odi et al klager på er at ikke alle pengene har blitt utbetalt til aksjonærene sporenstreks med en gang de kom på bok. Dem om det.

Jeg tror at når vi er kommet til rundt juletider så har det blitt andre boller både når det gjelder kurs og utvikling og Odi et al er garantert enige om akkurat det og sitter derfor nå og baisser aksjen for å komme seg billig inn igjen. De VET at Royston spud er rett rundt hjørnet. De VET at TXP når som helst kan gå opp i kurs. De VET at det når som helst kan komme informasjon relatert til Reach Remote og WCS. Derfor VET de at de ikke har all tid i verden og de trenger nettopp dine aksjer for å tjene på den stigningen som snart kommer...

God sommer!
Redigert 13.07.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
mimsa
13.07.2021 kl 15:15 3969

Utkant ; Dersom jeg er inkludert i de såkalte et al så er det mye du vet at jeg vet som jeg faktisk ikke vet. Men takk for at du opplyser meg at jeg vet noe jeg ikke vet. Nyttig informasjon!
Slettet bruker
13.07.2021 kl 20:29 3886

Following the tour of Cascadura and Chinook, Minister Young and his team were then led to the COHO well-site where the General Manager of Operations gave a quick tour of the facility, detailing ongoing and upcoming operations.
The COHO gas field is expected to produce approximately 10mmscf/d into the domestic gas to NGC from as early as August 2021.

Minister Stuart Young expressed his satisfaction

https://www.energy.gov.tt/wp-content/uploads/2021/07/Media-Release-Minister-Young-Conducts-Ortoire-Block-Seismic-Survey-With-Touchstone-Exploration-Inc.pdf
Slettet bruker
13.07.2021 kl 20:31 3965

Og nå starter vel TXP rally snart... Med 9 millioner aksjer short eller noe sånt så vil det nok gå både fort og høyt!
badkrukan
14.07.2021 kl 07:04 3883

North går under radaren da det vart ørkenvandring i flere år. med rufsete rykte høye lønninger i forhold til oms, og melkende advisors, (som når ikke er til stede) er det ikke rart mange gått glipp av muligheten vi har foran oss. I tilegg var det elendig mediaomtale rundt skatterefusjonen.

Med det sagt, de som funnet North og solgt seg ut kommer tenke på at de hade North i resten av sine liv.
Redigert 14.07.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
omans
14.07.2021 kl 08:51 3854

Vil de fortsette å betale utbytte fremover, hva er forventet i utbytte fremover?
Slettet bruker
14.07.2021 kl 09:07 3913

40-60% av årsresultatet… Kan bli veldig bra til neste år om TXP gjør stortreff på Royston for eksempel…
badkrukan
14.07.2021 kl 09:32 3877

Eller om Reach får i stand remote, eller om windcather får prøveprosjekt-kontrakt til neste år.
Odi.1
14.07.2021 kl 10:17 3846

Alt dette "positive" gir ikke umiddelbart Cash på kontoen til North for å tildele noe utbytter.
Pr nå , er det kun en "Overleve" cash på kontoen for de neste årene. Alternativet er å selge seg ut på disse få investeringene her.
En må se minst tre år frem i tid med North slik jeg ser det nå . Sitte med mye aksjer her nå , blir en tålmodighetsprøve , diskusjonen er ikke om selskapet er bra eller ikke.
Ja, det vil mest sannsynlig komme avkastning fra TXP, men det vil ta lang tid i spiralen før disse potensielle pengene kommer til aksje eiere i North.
Txp skulle BEGYNNE diskusjonen om utbytte politikk i Desember eller første del av 2022. ( co/PaulBaay )
Det har vist før ettertrykkelig at ASSET verdien i North , ikke betyr mye på aksjekurser og tålmodighet. Dere kan tippe på 3 og 4 kr osv..
Selv har jeg kursmål mellom 1,70 og 2,20 her , så får vi se hvem som vinner veddemålet til slutt.
Redigert 14.07.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2021 kl 10:28 3829

Tja, personlig ser jeg lett for meg at Txp kommer opp i en naturlig og mere riktig pris rundt 1,5gbp/2-2,2cad før Royston. Og ca 2 mnd etter spud vil det nok komme et forventningsrally opp mot 2gbp/3+cad… Med treff på Royston så vil Txp fort komme opp i 5gbp/7cad++ tror jeg. Og deretter går det slag i slag med å få Cascadura i produksjon, Chinook i produksjon, Royston i produksjon. Og så begynner neste steg i exploration programmet hvor vi har blant annet Kraken…

Jeg holder fast på mitt kursmål i North på rundt ti kroner til jul… Og det er basert på kun Txp fremover og ingenting Reach eller WCS. Kommer det noe positivt derfra så er det bonus…
badkrukan
14.07.2021 kl 10:32 3988

North er nå priset til 303 mill... bare TXP er på disse lave nivåene priset til 142. Reach som ikke begynt remoteløsninga 142 og. (vanlige driften er nlønnsom nok til utbytte på 5% idag) De har la oss si 40 igen etter cashburn og windcatcher. Som ikke er en brøkdel av verdien som ligger i patentet satt i verk. Do the math.... Windcatcher eller Remote kan gå i dass og vi er fortsatt underpriset.

kan nok ikke si det bedre enn jag sagt det før:

"Vad skjer? er det noen som kan svare på hvorfor man får kjøpt aksjer UNDER 1,5? jag bokker og buger, men jag skjønner ikke.... Dette er penger på gata, venter på reprising! dette blir rally folkens!

https://www.youtube.com/watch?v=zJwdQ1u5bic "

Edit: Se utvikklinga idag på TXP, så ser man vad noen ord gjør med kursen. når vi pumper gass er det bananas!

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEB_enNO956NO956&q=LON:TXP&stick=H4sIAAAAAAAAAONgecRowS3w8sc9YSn9SWtOXmPU5OIKzsgvd80rySypFJLmYoOyBKX4uXj10_UNDVPizU3LMnKTeBaxsvv4-1mFRAQAAMzY2AZHAAAA&sa=X&ved=2ahUKEwjS_sGAkuLxAhVmtIsKHQ3CBj8QlDMwHHoECCkQAQ&biw=1920&bih=1089
Redigert 14.07.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Tony
14.07.2021 kl 11:35 3955

North skal betale utbytte neste år?
Slettet bruker
14.07.2021 kl 12:03 4075

Hvis de går med overskudd ja. Og det kommer an på aksjekursene i Txp, resultatet til Reach og eventuelt annet fra WCS…
Slettet bruker
14.07.2021 kl 12:29 4120

TXP 12m aksjer: 130m kr. (London nå 7% opp - regner med det skjer samme for Toronto ikveld).
REACH: 45.76m aksjer: 141m kr.
Cash: 60m kr.
WCS: 33% - 15m
IOX??
Dermed kommer jeg på 346m. Rett meg gjerne opp med antall aksjer. Kort fortalt, 43m underpriset.
omans
14.07.2021 kl 12:33 4171

Det kom jo utbytte i april i år, mulig bare jeg ikke har fulgt med og pengene kom fra noe salg e.l.
eller at det er snakk om årlig, og det avgjøres etter godt befinnende pr år. Kom også i 2019. 2020 var det ikke, av naturlige årsaker da.

For øyeblikket er det ingen villighet til å kjøpe kursen oppover, det blir for statisk og det går bare trappen nedover om dagene, ett trinn pr dag.
Redigert 14.07.2021 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2021 kl 12:43 4282

Mener de har nesten 12,5 mill aksjer i Txp
Odi.1
14.07.2021 kl 13:47 4322

Det er mye for lite Cash på konto til det, nå er det kun nok der til å holde hode over vann til å unngå emisjon/utvanning.
Slettet bruker
14.07.2021 kl 14:02 4323

De bruker da vel ikke mere enn 12 mill i året. Med 60 mill på bok kan selskapet driftes i 5 år fremover på de pengene. Tipper det blir solgt endel Txp til neste sommer i verste fall om det trengs men drt blir jo på heeeeelt andre kurser…
Slettet bruker
14.07.2021 kl 14:38 4310

North har vel ingen gjeld heller.
badkrukan
14.07.2021 kl 14:40 4333

De har kjøpt en del wcs. Og de et nok neppe intressert i at tømme kassa... 7 mill kom inn fra reach. Store triggern i north nå er ikke hvordan de løser utbytte. Det er vad kursen er ved nyttår. Går vi opp 5-7 kr er det ikke så farlig om det blir utbytte på 40 øre eller ikke.
Slettet bruker
14.07.2021 kl 16:51 4264

Jeg er enig i at det ikke gjør så mye om de ikke betaler ut utbytte hvis konsekvensen av utbytte er at de må selge TXP. Håper de betaler ut litt utbytte (20-30øre) og sitter på aksjene enn å få langt større utbytte men med salg av TXP...
Redster
14.07.2021 kl 16:53 4395

Lurer på hvem som stakk av med potten av billigsalget i dag...
valdresbonden
14.07.2021 kl 21:40 4322


Sikkert Odi elle Mimso..

V.
Jæims Bånn
14.07.2021 kl 22:27 4303

Blir interessant å se starten imorgen.
Noen går lei og andre fyller opp.
Tony
14.07.2021 kl 22:33 4304

hvorfor plutselig gikk det opp i dag på slutt på dagen, er det noen som vet
Investman
14.07.2021 kl 23:02 4314

Kan jo håpe ;)
Jæims Bånn
14.07.2021 kl 23:11 4317

Dere kan jo gruble litt på ei tankerekke jeg har..

Brøymer er tungt inne i Bonheur, som igjen har satset mye på havvind.
Brøymer kom inn i North rundt juletider - rett etter at North investerte i Windcatcher.
Windcatcher utfører nå en test som publiseres i Q3, planen er å kommersialisere konseptet.
Tror dere Brøymer gikk inn pga utbyttet, TXP og Reach som har vært kjent i mange år, eller Windcatcher som har en revolusjonerende teknologi og eneste vei inn på eiersiden over børs, er via North?
mimsa
15.07.2021 kl 10:40 4183

Utkant, Muligens var det litt dumt og være så bastant som du var i går!
Slettet bruker
15.07.2021 kl 10:48 4182

Hva mener du? Det er jo lett å se at selskapet er underpriset. TXP er kraftig underpriset. Riktig pris der ville vært i området 1,5GBP+ så 50+% oppside i den. Reach går så det griner. WCS har vi enda lite informasjon om men vindtester i Milano skal vel utføres i løpet av sommeren og oppdatering herfra kommer nok snart.

Jeg klarer ikke å se nedside i denne. Om man holder denne i 12 måneder så får man med seg Royston resultat som hvis det er bra vil reprise TXP veldig, Cascadura påkoblet som vil roe en god del nerver, pluss masse annet. I tillegg vil vel Reach Remote være såpass nært at det vil begynne å bli priset inn, pluss at WCS vil være mulig å regne på.

Hva mener du er problemet? Var det du som ble rana for 187K aksjer på 2,72? Skjønner at akkurat DET må være surt!