QEC - Snart kommer reguleringen. Denne aksjen skal mye opp. .

Villmannen
QEC 12.04.2018 kl 08:42 8935

QEC og Pareto (offisielle kanaler) fastholder at reguleringen er ventet "vår 2018). og at man da er nær den situasjonen som tilsier kurs kr. 11.- +++ fra Pareto og andre aktører. Når en aksje blir presset ned av shortere, og deretter får ett løft , så dump/løft er det trading fra shorterne som søker å dekke seg inn igjen for en billig peng. De dumper kun i håp om å få kjøpt aksjen billigere tilbake av folk som selger i frykt. Ikke gi dem den. La de leke med sine egne penger og ikke dine. Har du QEC aksjer, ja så glem aksjen etter at du har kjøpt den og vent på regulering og kurs kr. 11.-+++. . Da får aksjen også ett langt større løft når de må kjøpe seg inn igjen uten lettlurte som selger i frykt. .

QEC leverte ett resultat i tråd med hva som var forventet - eller maks like under. Dette med ref i Pareto. Jeg kjøper fortløpende og øker og tror at man vil gjøre en "kule" her.


Ha en fin fin vår.
Redigert 20.01.2021 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Villmannen
12.04.2018 kl 09:39 8780

Vil også bare si at jeg i dag har hatt en tlf med Pareto, og de har med ref i kunnskap og nylige telefon samtaler med ledelsen i QEC fremdeles sterk tro på at alt går i orden med reguleringen i QEC sin favør. At det er mange med en agenda om å få kjøpe billige aksjer i QEC ser vi på trådene som søker å snakke ned aksjen :).

Tråder som snakker ned QEC skal man måtte be om tilgang for å skrive på :). Det gidder ikke jeg.

Ha en strålende vår med QEC i kr. 11.- før vi kommer til sommeren.
Redigert 12.04.2018 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Villmannen
12.04.2018 kl 10:42 8681


Pareto har tatt opp tema som det har vært mye støy om på tråder. Det omhandler om det kommer nye krav til avstand og om det vil ha innvirkning på QEC og de enorme gass ressurser de sitter på. Pareto og QEC ledelsen benekter på det sterkeste at det vil få innvirkning av betydning. Pareto fastholder sine kursmål og kjøpsanbefalinger :).
anderix
12.04.2018 kl 10:58 8629

Med andre ord, hold ut litt til?
Slettet bruker
12.04.2018 kl 11:14 8581

Vi har vel lært nå at informasjon fra Pirato skal man ta med en stoooooor klype salt!
Villmannen
12.04.2018 kl 11:48 8532


Andreix

Ler litt og er veldig enig. Å selge på løse rykter og baissere sine konklusjoner - helt uten å sjekke med selskap eller selskapenes sine hoff meglere er som å ikke bry seg om kunnskap men basere all børshandel på "følelser" . Ha en veldig fin dag.
Karl Ewa
12.04.2018 kl 16:28 8338

Bonzo. Hold deg borte fra seriøse tråder. Du har dine stengte leketråder å boltre deg på. Du er en umoden drittunge ala IOX og de der omkring.
Kanskje du skulle skrive litt med Stevi, der er ditt nivå.
StalkingStock
12.04.2018 kl 22:27 8052

Mail fra Ati

Hello Kjetil,

Thank you once again for your e-mail and interest. As Maria is busy with the year end statements, I have prepared the follow up on your e-mail.

The group of about 330 municipalities (there are about 1,134 municipalities in Quebec) are requesting additional measures from governments, which primarily include suggestions to the Quebec government to protect municipal water sources. The group it should be mentioned is composed of mostly rural municipalities with various concerns, and some of which have no hydrocarbon potential. Their suggestions touch a much broader issue as it questions various economic activities as well as drilling and fracking for oil and gas, specifically in relation to municipal water sources and to water in general.

It needs to be stated that water sources and bodies of water are now protected by the Quebec government’s new and recent environmental policies. As for drilling and fracking, the Energy Policy is recognised as one of the most protective in the world. The Energy Policy laws and regulations, we are told, may come into effect shortly and should certainly bring comfort to those who support additional measures.

To date, Altai has received no notice from a municipality situated on an Altai licence. The Town of Becancour, it should be remembered is not situated on an Altai licence.

Altai shares the concern of all Quebec municipalities and their citizens concerning the protection of water sources. Altai is and always has been supportive of meaningful measures for the protection of water sources and bodies of water.

I trust that this answers your querries. If you require more information, please let us know.


Raymond


Raymond Savoie
Redigert 13.04.2018 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
Villmannen
13.04.2018 kl 14:53 7760

Veldig bra info som fremkom fra den e-posten.

At styresmaktene "leker" at de arbeider i 2 år for å få til en industri kan de som vil tro. At dette eventyret vil vare vare langt inn i fremtiden, gi penger og annen velferd samt arbeidsplasser, er det liten tvil om. Det sier seg selv at styresmakten mener alvor, samtidig som de gjør dette på en forsvarlig måte, og sammen med industrien.
Jeg er super bull på QEC og bryr meg lite på annen måte enn at jeg synes det er kjedelig å høre på folk som har en IQ som danner markedsgrunnlaget for borrelås på sko for voksne.

Stenger i dag på kr. 6.20.-:).
Redigert 13.04.2018 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2018 kl 14:57 7742

5,94

Gode sjanser for at vi får en skikkelig selloff på tampen, store gevinster som skal sikres!

Jeg ser ikke bort fra at vi ender i rødt terreng!
Redigert 13.04.2018 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
TommyLee
13.04.2018 kl 23:17 7498

@bonzo, hva er egentlig hensikten bak disse innleggene dine?
Ut i fra Shareville-profilen din så er det ikke mye spor etter denne tradingen du skryter av, så dette fremstår mer som brønnpissing.
Og den handelshistorikken din er jo bare sorgen.Det er jo komisk å lese disse innleggene dine når man samtidig kan se den tragiske handelshistorikken din på Shareville. LOL!!!
Reeinvest
13.04.2018 kl 23:32 7468

Ikke bry deg om han. Han er 17 år og har fått noen lekepenger av faren sin
Nayroun
13.04.2018 kl 23:37 7458

Også er det noe å ta i betraktning at politikerne ønsker utvinning velkommen, (Da det gir større velstand og meget med cash i statskassa) men de vil ikke gjøre folk med miljøvern på agendaen misfornøyde. Er en grunn til at bill 106 som tillater utvinning via konvensjonell og ukonvensjonelle metoder er vedtatt. Popularitet er viktig for en politiker og man vil aldri gi noen en grunn til å ikke stemme på en.

De kommunene som sier at de vil ha større avstand fra kildevann når det kommer til boring er kommuner som man kan sammenligne med Oslo (Altså kommuner med stor populasjontetthet og som industrien ikke ser nødvendig å borre i). Og da mener jeg folk som stemmer på miljøpartiet de grønne. Greit nok at folk vil ta vare på planeten for fremtidige generasjoner, det er noe jeg vil selv. Men olje og gass er dessverre nødvendig for at dagens samfunn skal gå rundt. Og da hjelper det ikke å stå som et barn i trassalderen og si "NEI NEI" til alt som inneholder CO2.

Med tanke på naturgass så kan det minke CO2 utslipp med 30%.Og igjen med tanke på olje så er det en grunn til at oljeprisen går opp, ganske enkelt fordi forbruket øker, noe det kommer til å gjøre i flere ti-år. Olje er dessuten en nødvendighet for å lage ting som er fornybar.

Det jeg prøver å formidle er at olje og gass er viktig og kommer til å bli en meget fruktbar investering de neste 15-30 år. Men etter dette så vil verden mest sannsynlig ha kommet med flere andre løsninger og olje og gass blir unødvendig. Og at politikerne prøver så godt de kan for industrien uten at det ødelegger for deres egen popularitet.
Slettet bruker
14.04.2018 kl 12:08 7174

Krigen er et faktum, første fase er unnagjort og nå venter vi bare på mottrekket fra Russland og videre eskalering.

Mandag morgen kl 09 selger jeg rubbel og bit og investerer tungt i hermetikk og nødproviant! Nå i helgen graver jeg videre i kjelleren på det som skal bli et tilfluktsrom.
TommyLee
14.04.2018 kl 12:33 7142

Kan du være så snill å holde disse klovneinnleggene dine til din egen sandkasse-tråd.
Det er ganske irriterende at du må ødelegge disse seriøse trådene med gode innlegg, med dette søppelet ditt.
Slettet bruker
14.04.2018 kl 20:33 6853

Spørsmålet er hvor stor sjanse er det for at verden går under før reguleringene er på plass?
Fifty-fifty i mine øyne!
Reeinvest
14.04.2018 kl 21:11 6816

Bonzo er det ikke leggetid for små barn snart?
TommyLee
14.04.2018 kl 21:40 6775

Tror han har sneket seg til å se på nyhetssendingene også. Noe som han tydeligvis ikke har godt av.
Nano Rekyl
14.04.2018 kl 23:59 6657

Bonzo du Bonzo en ting skal du vite at Russland kommer ALDRI til å gå med på en krig. Dette var et meget godt rettet angrep fra USA, Frankrike og England. Russland bruker FN og kaller inn til krisemøte for å si ifra at dette er ikke riktig ihht diverse rettigheter. Det vil ikke komme noe mere enn dette fra Russland!

Villmannen
15.04.2018 kl 16:13 6395


Om Bonzo kan leke på sin tråd og la voksne få notere litt om reel utvikling av QEC har på denne tråd, ja så tjener jo alle på det :). Jeg har ikke solgt men kjøpt flere aksjer i denne duppen som kom ved resultatfremleggelse. Dette fordi jeg hører mer på Pareto og QEC sine offisielle kanaler, samt ledelsen i QEC, enn på folk som skriver på forum. Vi må alltid lete etter de faktiske forhold om "hva vi vet fra offisielle kilder, og ikke handle på rykter.

1. Reguleringen kommer og Pareto sammen med 2-3 andre seriøse aktører roper da at kursen skal ligge rundt kr. 11.-
2. Pareto sier selv at de vil oppjustere kursmålet fra kr. 11.- om reguleringen er som forventet.
3. Jordan er verdsatt til kr. 0.- i aksjekursen, men kan bli verd en god del ved stadfestelse fra nå igangsatte undersøkelser om de er i tråd med det QEC mener å vite om lønnsomhet. Kilde til dette er ref i børsmelding. Ren logikk tilsier at ikke noen undersøker noe og går videre med noe om de ikke mener det vil være tjenlig for selskapet og aksjekursen.
4. Det vil fremkomme sterk økning i produksjonen fra QEC ved fremleggelse av Q!.

Mitt tips er at vi er i kr. 8.- før 1. juni. også om reguleringen ikke ligger på bordet før 2 juni :). For det alle vet kommer vil uansett gi en opptur. Og vi vet at spekulantene aldri våger å kjøre noe dypt ned (slik vi så nå) dersom regulering er like rundt neste sving. De fleste ønsker å være med når vi virkelig får oppturen.
Slettet bruker
15.04.2018 kl 18:57 6210

Jeg må bare le når disse naive sjelene predikerer kursmålene til Pirato & Co som en slags fasit. Dette gjentas gang på gang på forumet i forsøk på å hjernevaske folk.

Minner om hva som skjedde etter reguleringsdraftet kom, intradag høy 9,30. Så startet dumpingen og få uker senere var vi på 4,30.

En liten indikasjon på hva vi sannsynligvis har i vente når reguleringene etterhvert tikker inn.....en massiv selloff. Kursmålene til meglerhusene kan man se langt etter.
Mitt tips er at det sitter veldig mange parat til å benytte seg av et eventuelt reguleringsløft og komme seg hodestups ut av aksjen...mange er drittlei av sendrektigheten og de endeløse emisjonene i aksjen.
Villmannen
16.04.2018 kl 21:13 5774


Vi ser at QEC nå går opp på rød børs. Vi ser at vi nærmer oss. Dette blir moro til slutt. Spørsmålet er bare om man er med når det skjer, eller om Bonzo har skremt .deg :).
Villmannen
20.04.2018 kl 12:00 5319


Lurer litt på hvem som lempet ut aksjer på lave 5.70.- i dag :). Jeg sto tilfeldigvis der og tok litt i mot. Andre som også gjorde det?. I følge Pareto sitter de med litt aksjer i QEC dønn i ro og venter. Det er ofte lurest. Ikke la dere lure til å selge. Sitt i ro og nyt våren.
johnsen50
20.04.2018 kl 12:14 5292

Bonzo oppfører seg som steve pikk som anbefalte verdens undergang for dno på kurs 7-8 og qec på kurs 4. Se hva som skjedde med dno, snart 16,-,, de som hamstret aksjer i dno da dno selv gjorde dette under 8,- har dobblet pengene sine. Qec kommer når riktig melding kommer fra selskapet, dette skjer ,, plutselig,, nei ikke bry dere om usaklige baisere hær på forumet.. snart blir det kvekk kvekk i leiren,, da må man være inne å nyte ,,the spring,,
Villmannen
20.04.2018 kl 12:52 5232


Johnsen50

Meget enig i ditt resonnement. Jeg vil også nyte "the spring" :). Så jeg har funnet roen, men har alltid en kjøpsordre inne om det dupper litt.