Porsche taycan

Matsern
04.09.2019 kl 18:45 1427

Tommel opp eller ned?

Plass - ikke imponerende
Pris - definitivt høyt priset
Ytelse - ikke raskest
Rekkevidde - ikke på topp
Teknologi - tysk stabilitet, men lite sprekt?
Kjøreegenskaper - definitivt på topp

Matsern
05.09.2019 kl 00:31 1281

1,720,000kr for en Taycan Turbo S med litt utstyr.
Bilen er tregere enn Tesla Model S p100dl fra 0-100, har kortere rekkevidde, ingen autopilot, dyr service, har liten frunk og trunk i forhold til model s, hva med dog mode? Sentrymode? Spill? Spotify?

Tommel ned, mageplask
Redigert 05.09.2019 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
.777.
05.09.2019 kl 08:43 1218

Konseptbilen var helt rå, men den er det jaggu ikke mye igjen av. Hver sin lyst, men Panamera diesel eller hybrid er mer fristende, så det blir ned.

rogero30
05.09.2019 kl 08:54 1203

De burde ha kjøpt seg inn i TESLA sitt ladenettverk (så hadde man slippet å tenke på å lete etter ladere, samt stå i ladekø bak simple Golfer, Nissan Leaf biler etc.).... HAdde de kjøpt seg inn hadde jeg bestilt en med en gang..... Mvh, Tesla eier.
AksjeRik
05.09.2019 kl 11:20 1149

.. Ja..

Fete spec og formen på bilen liker jeg. Jeg liker også felgene men ikke lysa.. Syk pris.
Den er fin men jeg hadde designet en fetere versjon selv !

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows/new-porsche-taycan-arrives-pivotal-electric-sports-car
Redigert 05.09.2019 kl 11:29 Du må logge inn for å svare

Tøft med klargjort for 350Kw lading.

Da lader du ca 3 mil i minuttet.
Ikke så galt å kjøre Oslo -Kristiansand på 10min lading.

Eksteriør - da jeg så den ekstreme designstudien skjønte jeg at her ville mange bli skuffet. Dette er den kjedeligste kreasjon fra Porsche gjennom alle tider. Med vilje?
Interiør - Kjedelig, særlig instrumentene og dashen har mer platikk-look enn Porsche har for vane, ikke luksusen som man forventer av en stor dyr sedan
Plass - ikke imponerende
Pris - definitivt overpriset
Ytelse - alle Panamera er spreke nok til å gjøre denne overflødig
Rekkevidde - Panamera viser at diesel er Porschen for lange distanser
Teknologi - el-motor er alltid uinteressant, brysom svær batteriklomp er sååå Korea ZZZZ, men girkassen er det store her, ingen andre har klart å lage girkasse. (Tesla klarte det ikke)
Kjøreegenskaper - manglene blir mange på kjøreglede når det kun er el-motor

Tommel ned

Nå skal vel dette være en liksomsportsbil men da burde de først ha fjerna 2 dører. Prisen er vel satt for og ikke denne ta for mye salg av de med ekte motorer. De kunne nok laget den kjappere men igjen ikke bra om den var raskere enn de dem lager fra før. Rekkevidde er vel ikke noe de med motorer er opptatt av. Da er det 2 min så full tank. Stå i lengre tid og fylle batteri er ikke det samme. Kjøreegenskapene er nok veldig bra men om den frister? Nei....
pengex
09.10.2019 kl 07:52 606

Synes mission E var ett kulere navn. Neste versjon kunne hete mission F osv.
Taycan hva F er det?

"Koffiecan Teacan Taycan"

...sier`em i Porscheklubben

Porsche kan gå konkurs hvis de ikke skroter batterimøkka si, de ødelegger seg selv ved å provosere entusiastene
Gi_Fan
12.10.2019 kl 00:39 465

Trur neppe Porsche går konk av å være litt politisk korrekte. Men enig i at Porsche med symaskinmotor og batteri lukter vondt selv om den er utlslippsfri.
For den saks skyld synes jeg Panamera og Cayenne med motor beregnet for landbruksmaskiner også lukter vondt, men det er ikke så rart for de slipper ut mye dritt når jukseprogrammene ikke er på og eksosvaskern ikke virker.
Det er ikke "ordentlig Porsche" uten en bensinmotor på minst 3 liter, gjerne en boxer.

ekte porscher har luftavkjølt boxermotor, med 4 eller 6 sylindre, kubikk spiller ingen rolle

SIste utgave Panamera diesel er simpelthen verdens beste og ikke minst RASKESTE dieselbil, ingen over ingen ved siden. V8 motoren er hentet fra VAGs sortiment.

Er orginal effekten likevel ikke tilstrekkelig kan man skru opp ytelsen. https://www.youtube.com/watch?v=Id_WnQOQZvI

0-100 på 3,6 sekunder og toppfart over 300 kmt. Fenomenale 1050 nm dreiemoment!!!, maks tilgjengelig allerede ved 1000 omin. Mellomaksen er bedre enn på Panamera Turbo. Knuser "alt" på autobahn når det gjelder effektivitet.
Euro 6 klassifisert betyr at den renser luften.

Uten sammenligning det beste 2 hånds kjøpet man kan gjøre for en bruksPorsche

Redigert 12.10.2019 kl 23:36 Du må logge inn for å svare