NAS - hentet penger fra aksjonærene i en emisjon.

Frodon
NAS 04.09.2019 kl 22:36 1444

Hva sier dere? Skal vi putte inn penger via en emisjon og redde selskapet fra økonomisk ruin? Her blir det å fylle opp med billige aksjer, som Kjos sannsynligvis må selge. Da redder vi dette norske selskapet fra å havne i utenlandske hender.

Hva sier dere? Ja til emisjon/redde Norwegian...?

https://e24.no/boers-og-finans/i/2GJ2na/obligasjonseier-om-gjeldsforslaget-til-norwegian-mye-bedre-om-de-kunne-gjoere-en-emisjon
solb
04.09.2019 kl 22:37 1442

Gal man er ute og stepper.
Bearwizard
04.09.2019 kl 22:43 1392

Vant akkurat en liten slant, veddet med en kamerat om hvorvidt Frodon greide å lage enda en baisse tråd før midnatt...jeg var rimelig sikker på det...og se her har vi den...
Flaxx
04.09.2019 kl 22:43 1390

Du vektlegger en mus?:
"Fondet Eidshagen forvalter har opplyst at det sitter på obligasjoner i Norwegians eurolån for knappe 2,9 millioner kroner, ,..."

Panikk Frodon?
Redigert 04.09.2019 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2019 kl 22:45 1370

Takk for dine innlegg og synspunkter Frodon. Da stoler jeg på deg. Smeller til med et makset forbrukslån til 29% eff. rente og kredittkort på short i morgen.
verdensmester
04.09.2019 kl 22:46 1369

Jeg har større obligasjon en det som privatperson ikke mye større men noe større og jeg sier ja til forslaget
Frodon
05.09.2019 kl 08:54 1258

Det har aldri jeg anbefalt, så vet ikke hvor du fikk dette fra...?
Frodon
05.09.2019 kl 08:55 1253

Hvorfor ønsker du ikke bedre vilkår for å ta en såpass høy risiko?
minsin
05.09.2019 kl 11:12 1140

Som jeg har uttalt tidligere , har jeg ikke tro på emisjon i det hele tatt... selv om situasjonen nå kan oppfattes alvorlig.

Obligasjoneierne har stor interesse i å optimalisere sine investeringer , og det har jeg forståelse for .
Utspillet fra NAS blir - take it or leave it.. om ikke obligasjonseierne godtar tilbudet vil andre NAS velge andre finansierings måter og utbetale NAS07.
Tilbudet til obligasjoneierne er ikke mere sukret enn at andre finansierings løsninger kan velges
Garantien med Gatwick slots , sikrer obligasjonseiernes investeringer .
Mye kan tyde på at Brexit - ikke vil skje . Politikerne i UK klarer ikke å finne løsning - og må sende saken tilbake til folket .
Ny avstemning og folket vil nok denne gang si nei til Brexit.
Det begynner å demre for UK , hvilke økonomiske utfordringer de står over ved Brexit.
I praksis har ikke Uk råd til å være utenfor EU , i tillegg er det store motsetninger i skottland /Irland.
Verdien på Gatwick - påvirkes i stor grad av Brexit eller ei... uansett er det milliard verdier i dette, Brexit eller ei , som gir en god sikkerhet.

NAS klarer helt sikkert å redde seg selv , selv om de må ta en par skritt tilbake...
De er iallefall på god vei å synliggjøre både effektivitet og fremtidige overskudd.

Uansett utfall , så er det ikke tvil om at en mere permanent finansieringsplan er rett rundt hjørnet, kan være lurt å ha "short registret" i bakhodet , da det kan forvente store utslag kommende mnd







solb
05.09.2019 kl 11:21 1088

Elegant og korrekt som alltid. "short registret" ligger alltid i bakhodet. He,he.
Redigert 05.09.2019 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Artige
05.09.2019 kl 11:21 1084

Bra skrevet. Det oppleves som selskapets framtid hviler i hendene til sissen. Synes det er rart at ledelsen kan sitte stille å se på det. Mulig de har en plan B men ikke vil si noe om det til motparten? Eller har de faktisk ingen andre muligheter?
minsin
05.09.2019 kl 11:43 1019

Klart de har flere alternativer/muligheter
NAS , har kommet med tilbudet fordi dette er den "billigste" alternativet for selskapet. Både obligasjonseiene og NAS vil "vinne" på dette.
Blir nok endel "støy" rundt dette tilbudet - der obligasjonseierne ønsker å optimalisere sine investeringer..
Er heller ikke overrasket om at tilbudet blir avslått av obligasjons eierne, og NAS kommer med en ny finansieringsplan.
NAS sin hovedinteresse er å ivareta eiernes/aksjonærenes interesse og sikre varig drift.
Motparten ?? obligasjoneierne er ikke "motpart" - ei heller har de noe med hvilke andre alternativer som finnes ...
Det eneste de trenger å vite er - "Take it or leave it".

Skal obligasjonseierne sikre ytterligere gevinst på sine investeringer - kan ett alternativ være å kjøpe aksjer nå som usikkerheten råder, nå som de har sådd frø om at de muligens takker nei til tilbudet.
Redigert 05.09.2019 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.09.2019 kl 15:55 850

Er ikke det billigste for selskapet å kjøre emisjon og slippe høye renter på obligasjonslån...?

Jeg er veldig spent på den finansieringsplanen du nevner. Er det en bank som vil ta høy risiko eller er det aksjonærer som vil låne sine penger billig ut til et selskap i økonomisk krise...?
Redigert 05.09.2019 kl 15:57 Du må logge inn for å svare